Permalänk
Medlem

Hörlurar men vilka?

Hej nu e det jag igen.. Jag la upp en tråd om hörlurar för någon månad sen men jag fick aldrig något svar men nu har jag bestämt mig för att köpa sennheiser för jag har frågat runt och dom ska vara bra... men nu e problemet, jag vet inte vilken modell jag ska köpa men jag har 2 alternativ.. HD 500 Fustion (Öppen hörlur) 999kr eller HD 270 Control ca 1000 kr (en sluten hörlur)...

Hörlurarna kommer användas till att lyssna på bas krävande musik men främst till cs(counter-strike) så vilken ska jag nu välja?

tack på förhand Marcus

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Medlem

Gå till en handlare och pröva dem, pröva ljudet och hur de känns.
Gå sedan hem och beställ luren som passar dig ifrån någon billigare.
Men lite generellt kan man säg att slutna lurar låter mer burkigt än öppna, men man får bättre ljuddämpning.(bakgrundsljud o dyl)

Själv går jag främst på hur sköna ett par lurar är, ljudet är inte lika viktigt som komforten.

Visa signatur

Hey babe, I've got a black belt in Kama Sutra.

Permalänk
Medlem

Vet du eller någon vart jag kan köpa HD 270 i sthlm för jag har bara sett HD 500 här o jag orkar inte åka till Umeå för att höpa HD 270?

Visa signatur

Permalänk
El-nisse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Mr.Ice-
Vet du eller någon vart jag kan köpa HD 270 i sthlm för jag har bara sett HD 500 här o jag orkar inte åka till Umeå för att höpa HD 270?

hifiklubben har

Visa signatur

Imagine a place where every horror comes to life Where every torture is real and time stands still "tar av mössan för dina någorlunda knepiga kunskaper iaf.. ;) och det är fan inte varje dag jag gör det, känn dig utvald eller något ;) :D" - nidas

Permalänk
Medlem

Lite dum fråga kanske men vet någon om det finns lurar med bas/diskant kontroll?
(har en md som jag inte får ljudet riktigt "rätt")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagrd
Lite dum fråga kanske men vet någon om det finns lurar med bas/diskant kontroll?
(har en md som jag inte får ljudet riktigt "rätt")

Det har iaf jag aldrig hört talas om, men det du behöver är ett par lurar som låter bättre än de du har nu helt enkelt. Då slipper man helt fippla med bas och diskant.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

var ligger hifi klubben?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

var ligger hifi klubben?

Här

Permalänk
Medlem

dom har ju vara Denon hörlurar där.... =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

dom har ju vara Denon hörlurar där.... =/

Du borde faktiskt gå in och provlyssna på just Denon AHD-750 innan du köper något annat, det är dom bästa lurarna jag hört i den prisklassen du befinner dig i. Jag är vanligtvis ingen basdyrkare, men de låga frekvenserna på dom här lurarna är riktigt bra.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Hifiklubben säljer sennheiser, dom är bara lite sena med att uppdatera sidan.

Sist jag var inne i butiken på flemminggatan i stockholm så hade dom både HD280 och HD580. Samt diverse andra i lägre prisklass.

Jag lirar en hel del counter-strike själv och har ett par HD570, kan störa mig på att dom läcker ljud både in och ut. Skulle jag köpa nya lurar idag skulle jag vilja ha ett par slutna, hade troligen gått på HD280.

Permalänk
Medlem

hmm.. jag e mäst intreserad av Sennheiser HD 270 Control. vet du om dom har dom där?.. om du inte vet så ringer jag nog på måndag..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

men om man letar efter slutna lurar med bra komfort (viktigt), klart ljud och stort frekvensomfång under 1000kr. har ni några tips?

Permalänk
Medlem

jag har ett par såna här sen en månad tillbaka. skitfula, väger rätt mycket, och sitter inte speciellt bekvämt heller. men de är hållbara och har ett underbart ljud. att modellen har tillverkats och sålts i över trettio år och fortfarande utklassar de flesta i sin prisklass är ju ett tecken på ett lyckat koncept... livstids garanti är ju inte helt fel heller.

finns att köpa på fyndbörsen.