Permalänk

Playstar

Våran lilla föreningslokal vi har införskaffat oss i Örebro!

Datorer:
AMD Phenom II x3
4GB DDR2
Radeon HD 4890
320GB Disk
1000/100Mbps

Tillbehör:
Sennheiser PC 151
Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 Black
Logitech Ultra X Premium Keyboard
QPAD CT Playstar Edition

Nyheter

Ljudsetup,
Frontar: 2x JBL ES90
Center: 1x JBL ES25C
Bakre: 2x JBL ES10
Sub: Monitor Audio Silver RXW-12
Reciver: Marantz SR-5005
Steg: Vincent SP-331

Projektor: Sanyo PLV-Z700 1080p

Playstar

*Edit*

En bordsdator är byggd samt vi har inhandlat nya stolar! (bilder kommer).

Playstar

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem

Fint som tusan måste jag säga Ser väldigt lyckat ut! Hoppas det håller i sig med besökare och så!

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem

Ser ruggigt nice ut

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk

inte illa, inte illa alls. mycket fräscht och cleant

Permalänk
Medlem

Phett!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Skrivet av Tuttfia:

Fint som tusan måste jag säga Ser väldigt lyckat ut! Hoppas det håller i sig med besökare och så!

Rullar på fint fint nu är det Fredag kväll och alla 10 datorerna är upptagna samt 100% drag i chill rummet haha!

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Avstängd

Lokalen är värd en 5/5 men sen är det ju playstar vilket jag har väldigt onda tankar om vilket gör detta till en 2/5.

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem

Kickasss......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miggish:

Lokalen är värd en 5/5 men sen är det ju playstar vilket jag har väldigt onda tankar om vilket gör detta till en 2/5.

Ett väldigt stort +1 på det. Misshandel av pengarna...

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

haha, misshandel av pengarna

Undrar om de 10-20 ungdomar som hänger där "varje" kväll tycker det.. Men istället för att vara avis så kan ni väl öppna en egen lokal? Men jag vet, jag vet.. det är lättare att vara barnslig och gnälla på andra.. jag vet det och det är ok - vi kan ta det

Visa signatur

better to ask and look stupid than dont ask and remain stupid

Permalänk
Medlem

offf det såg riktigt nice ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av melin:

haha, misshandel av pengarna

Undrar om de 10-20 ungdomar som hänger där "varje" kväll tycker det.. Men istället för att vara avis så kan ni väl öppna en egen lokal? Men jag vet, jag vet.. det är lättare att vara barnslig och gnälla på andra.. jag vet det och det är ok - vi kan ta det

Nej, vi kommer inte skaffa en lokal för att det är misshandel av pengarna och grymt egoistiskt. Det är bättre att gynna samtliga medlemmar, inte bara de i Örebro med omnejd. Isf ska ni väl erbjuda gratis resor till lokalen så den är tillgänglig för alla. Gnäller inte, säger bara att jag tycker ni använder pengar på helt fel sätt. Det där gynnar knappast samen i Kiruna, pojken i Stockholm eller Zlatan i Rosengård. Konstigt nog passar det hela PS styrelse som handen i handsken där de och sina polare kan hänga varje helg

Snarare du som är barnslig som försöker få mig att framstå som det. Det finns inget försvar till att köpa lokal och inventarier för de summor ni har gjort, som en global spelförening. Det är barnsligt om man inte förstår det egoistiska, slösaktiga och framför allt dumma med det.

Om man nu skulle göra det så lägger man den i Stockholm/GBG/Malmö - alltså någon storstad så det är tillgängligt för många som möjligt - men nej ni valde Örebro eftersom styrelsen bor där. Lycka till med ego-bygget!

Visa signatur

PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Skrivet av aMp:

Nej, vi kommer inte skaffa en lokal för att det är misshandel av pengarna och grymt egoistiskt. Det är bättre att gynna samtliga medlemmar, inte bara de i Örebro med omnejd. Isf ska ni väl erbjuda gratis resor till lokalen så den är tillgänglig för alla. Gnäller inte, säger bara att jag tycker ni använder pengar på helt fel sätt. Det där gynnar knappast samen i Kiruna, pojken i Stockholm eller Zlatan i Rosengård. Konstigt nog passar det hela PS styrelse som handen i handsken där de och sina polare kan hänga varje helg

Snarare du som är barnslig som försöker få mig att framstå som det. Det finns inget försvar till att köpa lokal och inventarier för de summor ni har gjort, som en global spelförening. Det är barnsligt om man inte förstår det egoistiska, slösaktiga och framför allt dumma med det.

Om man nu skulle göra det så lägger man den i Stockholm/GBG/Malmö - alltså någon storstad så det är tillgängligt för många som möjligt - men nej ni valde Örebro eftersom styrelsen bor där. Lycka till med ego-bygget!

Det är en i styrelsen som bor där :> rättelse****
Sedan är våran medlemsbas näst starkast i Örebro samt att föreningen har sitt säte där.
Så varför lägga den i en stad där vi har mindre medlemmar :)?

Hur hade du tänkt att man skulle hålla lokalen öppen tex i Stockholm? skulle du jobba gratis där varje dag då eller?

Sluta vara så barnslig och avis nu, det är många spelföreningar som öppnat lokala lokaler

Vi kan väl hålla oss till Galleriet istället för att försöka smutsa ner föreningar? Detta är ingen tråd man ska diskutera föreningen i detta är en galleri tråd där man ska rösta och tycka om hur det ser ut etc.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FisheRswe:

Det är en i styrelsen som bor där :> rättelse****
Sedan är våran medlemsbas näst starkast i Örebro samt att föreningen har sitt säte där.
Så varför lägga den i en stad där vi har mindre medlemmar :)?

Hur hade du tänkt att man skulle hålla lokalen öppen tex i Stockholm? skulle du jobba gratis där varje dag då eller?

Sluta vara så barnslig och avis nu, det är många spelföreningar som öppnat lokala lokaler

Vi kan väl hålla oss till Galleriet istället för att försöka smutsa ner föreningar? Detta är ingen tråd man ska diskutera föreningen i detta är en galleri tråd där man ska rösta och tycka om hur det ser ut etc.

Ja, som du säger så har ni näst starkast bas i Örebro, varför inte ta där ni är starkast då? Och att hålla lokalen öppen i Sthlm är väl lika enkelt som i Örebro, är ju bara en av er som bor där ändå så.

Men du har rätt, vi ska bedöma lokalen via galleriet här: Dåligt är min synpunkt.

Visa signatur

Foto:

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Hej och hå, älskar att diskutera sånt här med personer som inte har koll

Föreningen har godkänt lokalen via årsmöten, och även den budget som då bestämt hur mycket som ska läggas på lokalen. Vi har dessutom byggt ut servrar etc för våra medlemmar samtidigt.. Och lokalen är inte tillgänglig för alla, bara de som erlägger avgiften för att hänga i den - för närvarande 300kr per år, vilket gör att lokalen inte bara kommer gå runt utan även med viss vinst..

Och självklart kunde man lagt den i en annan stad men eftersom de drivande i föreningen finns i det området så var det enklare där, och Stockholm etc har redan såna här lokaler vilket hade gjort det mycket svårare att få det besökarantalet vi har idag, inte så svårt att räkna ut om man tänker efter lite..

Vi har handlat i enlighet med den verksamhetsplan och budget som årsmötet beslutat om - att göra annat vore fel.. men men, nog diskussion om den biten - tråden handlar om lokalen i sig, inte dess placering eller vilka som äger/har den..

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett otrevligt inlägg.

Permalänk
Skrivet av GAPa:

*tråd rensad*

Jag tog bort ett otrevligt inlägg.

Tackar admin :)!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Samma anledning som ovan. Vänligen kom inte med otrevliga anklagelser här.

Permalänk
Medlem

Redigt fräsigt, Tänk om vi kunde byggt våran så

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Medzii:

Redigt fräsigt, Tänk om vi kunde byggt våran så

Det kan ni, det kan alla.. bara börja

Visa signatur

Permalänk

Lite avis på chillrummet, och då menar jag utrustningen. Jag har endast en epson 720p projje och 90" att leka med. Vill så gärna utöka men det går tekniskt sett inte : (

Visa signatur

CPU: AMD 7800X3D Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4090
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: Gigabyte B650
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Måste fråga vad ni har för ljudsystem på sista bilden? Ser ut som riktigt fina grejer. Va e de för förstärkare, högtalare osv...?

Visa signatur

"No keyboard detected! Press F1 to resume..."

Permalänk
Skrivet av Limpuz:

Måste fråga vad ni har för ljudsystem på sista bilden? Ser ut som riktigt fina grejer. Va e de för förstärkare, högtalare osv...?

Ljudsetup,
Center: 1x JVL ES25C
Bakre: Kommer info
Sub: Silver RXW-12

Projektor: Sanyo 1080p

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FisheRswe:

Ljudsetup,
Center: 1x JVL ES25C
Bakre: Kommer info
Sub: Silver RXW-12

Projektor: Sanyo 1080p

Trevligt trevligt
Vart lite sugen på o titta förbi där. Känner en som snackar rätt mycket om Playstar. Johan Odelberg, du kanske känner han?
Vart ligger lokalen och kan man titta förbi där någon dag utan att vara medlem eller något?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Limpuz:

Trevligt trevligt
Vart lite sugen på o titta förbi där. Känner en som snackar rätt mycket om Playstar. Johan Odelberg, du kanske känner han?
Vart ligger lokalen och kan man titta förbi där någon dag utan att vara medlem eller något?

Johan sitter i styrelsen så jag känner han :D!

Lokalen är ju för medlemmar så om du vill titta förbi kan du registrera dig på Playstar - Start så blir du en medlem.

16-22 på vardagar, 16-24 på fredagar och 12-24 på Lördagar :)!

Jag är där varje dag utom Söndag nu en tid framöver så det är bara att kika förbi.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FisheRswe:

Johan sitter i styrelsen så jag känner han :D!

Lokalen är ju för medlemmar så om du vill titta förbi kan du registrera dig på Playstar - Start så blir du en medlem.

16-22 på vardagar, 16-24 på fredagar och 12-24 på Lördagar :)!

Jag är där varje dag utom Söndag nu en tid framöver så det är bara att kika förbi.

Schysst!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kom med nya bilder från lokalen visa även det där med bordet i spel rummet:)
tack:D

Permalänk

Vi har införskaffat nya stolar och lite annat kul som kommer upp i slutet av veckan :)!

Visa signatur

Permalänk

Ta inte detta på fel sätt endast nyfiken, hur fasen har ni råd med allt detta? Pappa betalar eller har ni samlat ihop pengar?

Väldigt fräscht, 5/5!

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem

nice...

Visa signatur

//Mikael - (citera för svar)