i5 760 - core voltage 1.28 - hastighet: 4 ghz . Temperatur: max 62c - bra dåligt?

Permalänk
Avstängd

i5 760 - core voltage 1.28 - hastighet: 4 ghz . Temperatur: max 62c - bra dåligt?

Permalänk
Medlem

Bra, enligt mig. Vad har du för kylare?

Visa signatur

| Sony Bravia 9 75" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem

Det är schysst beroende på vilken kylare du har. Testa köra intelburntest (på maximum) & mät temperatur med realtemp.
Angående överklockningen, kör du med LLC på eller av? (Av ren nyfikenhet)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mögel:

Det är schysst beroende på vilken kylare du har. Testa köra intelburntest (på maximum) & mät temperatur med realtemp.
Angående överklockningen, kör du med LLC på eller av? (Av ren nyfikenhet)

Vet inte vad LLC är, förklara gärna

Har en Noctua NH-D14 kylare.

Var hittar jag intelburntest till windows 7 64 bit?

Permalänk
Medlem

Det är bra om den är stabil över en lång test på dom värdena, jag skulle nöja mig där och höja vcore ett par hundradelar extra för att vara på den säkra sidan.

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sorkin:

Det är bra om den är stabil över en lång test på dom värdena, jag skulle nöja mig där och höja vcore ett par hundradelar extra för att vara på den säkra sidan.

kommer upp till 68c där,
det andra temperaturprogrammet (hwmonitor) visade 63c.

Vad säger ni?
Och att jag har så lite ram beror på att resten av ram stickorna är hos inet.se nu.

Permalänk
Avstängd

Provade köra Intel stress test / burn test nu.

Den visar 67c som max temperatur enligt programmet Real temp, 64c enligt Hwmonitor.
Så utgå från 67c som max då under 100 % load, det är väl helt acceptabelt eller :)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markel0n:

Provade köra Intel stress test / burn test nu.

Den visar 67c som max temperatur enligt programmet Real temp, 64c enligt Hwmonitor.
Så utgå från 67c som max då under 100 % load, det är väl helt acceptabelt eller :)?

Tycker det är helt klart acceptabelt på luft

Permalänk
Avstängd
Skrivet av edberg24:

Tycker det är helt klart acceptabelt på luft

Verkar som jag har hittat rätt vcore som passar mig nu.

Hur länge ska jag köra intelstresstestet med det där tycker ni?
Verkar ju otroligt stor skillnad bara på o sänka vcoren lite...

Permalänk
Medlem

dom som vill vara säkra kör stresstest i ca 12-24 tim, sedan kör man bench på grafik som tex crysis varhead eller 3dmark06 eller nån annan bench... detta för att testa så bussen är stabil samt allt annat pallar trycket i load.

Permalänk
Medlem

Kör Intelburn test på maximum för att se om den är stabil sen kör du OCCT LinX en timme och kollar temperaturen.

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, instead the palace becomes a circus.”