Ny telefon, men vad ska man satsa på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Haha. Då ber jag fader min att säga till att jag ska ha en Desire istället för vänta på en Gratia (som även är mindre och sämre)
Kompisen satt på lektionen idag och surfade på internet på lite dötid medan en annan satt och gjorde ingenting, då kände man att man skulle haft en smartphone
Förresten, vill ha sånt där invisible shield men det finns ju olika märken och så. Vad ska man köpa? Och ska man köpa fullbody eller bara skärm?

Original så klart Full body eller skärm är som du själv behagar

Invisible Shield HTC Desire Screen, Mobiltillbehör - katshing.se
Går att välja full body i drop-down menyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Rekommenderar just detta märket också, använt det på iPhone och det är schysst kvalité.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Nackdelar med jailbreak är att man förlorar garantin + att dem apps/themes mm som man laddar ner från cydia, rock (eller vad man nu använder) skulle skunna innehålla virus.

ps. jag har jb min ipod touch och behövt återställa den flera ggr på grund av att den bara la av och inte ville slås på.

Annars är en jailbreakad iphone Jävligt nice! Man kan få ut såååå mycket mer av den.

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dima.g:

Nackdelar med jailbreak är att man förlorar garantin + att dem apps/themes mm som man laddar ner från cydia, rock (eller vad man nu använder) skulle skunna innehålla virus.

ps. jag har jb min ipod touch och behövt återställa den flera ggr på grund av att den bara la av och inte ville slås på.

Annars är en jailbreakad iphone Jävligt nice! Man kan få ut såååå mycket mer av den.

Förlorar och förlorar garantin, återställer du den innan du skickar in den är det ju lugnt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Oj, så många appar kommer jag nog aldrig ha. Kanske fyller upp 3-4 sidor max. Ska man då köpa desire?

Det där är inte alls många apps, har haft den luren i typ 3 veckor. Tro mig, det går fort utför när man torskat på android

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Förlorar och förlorar garantin, återställer du den innan du skickar in den är det ju lugnt.

aa, de är ju iof sant

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Okej, tackar

Skrivet av thereal_twisted:

Det där är inte alls många apps, har haft den luren i typ 3 veckor. Tro mig, det går fort utför när man torskat på android

Äh, jag får klara mig. Det är lite som att ha en liten SSD i datorn. Man får prioritera

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Okej, tackar

Äh, jag får klara mig. Det är lite som att ha en liten SSD i datorn. Man får prioritera

Slutar ändå med att du kommer roota och köra customrom med riktigt a2sd script så det är nog lugnt

Permalänk
Medlem

Slutar ändå med att du kommer roota och köra customrom med riktigt a2sd script så det är nog lugnt

Tror du det? Vad ger det för fördelar?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Tror du det? Vad ger det för fördelar?

Root access till systemet, du kan då göra precis allt som du kan med en dator. Kul att tweaka och greja, överklocka, mer minne för apps osv osv Men du märker nog själv när/om du vill det

Bara för att jag är så snäll så provade jag att flytta över allt som gick till SD-kortet, och det var ca 110MB av mina 182MB som gick att flytta över

Permalänk
Medlem

Root access till systemet, du kan då göra precis allt som du kan med en dator. Kul att tweaka och greja, överklocka, mer minne för apps osv osv Men du märker nog själv när/om du vill det

Bara för att jag är så snäll så provade jag att flytta över allt som gick till SD-kortet, och det var ca 110MB av mina 182MB som gick att flytta över

Oj, så jag klarar mig nog bra
Fast om jag känner att det inte räcker, så får man nog ta och testa på att roota

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Oj, så jag klarar mig nog bra
Fast om jag känner att det inte räcker, så får man nog ta och testa på att roota

Jadå, Desire är ingen dålig lur, du kommer säkert bli supernöjd.

Förväntar mig en liten recension när du fått den

Permalänk
Medlem

Jadå, Desire är ingen dålig lur, du kommer säkert bli supernöjd.

Förväntar mig en liten recension när du fått den

Skulle man väl kunna offra sig att göra. Som ett tack för hjälpen

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Idag är första dagen jag använder den riktigt. Lite missnöjd med applicering av skärmskyddet men fan, det får vara... Skyddar mot repor iaf.

Har skickat en hel del mail med den redan, börjar få upp farten nu. Inte surfat då jag inte tycks ha någon webbläsare. Måste man ladda ner det och vilken ska man då ta?
Och hur får man över sina spel och så till SD-kort? Jag har något program som heter AppMonster som jag tankade ner, ifall det kan hjälpa. Även någon TaskKiller, Facebook, Gmail, Android System Info och WiFinder.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Räcker det inte med ett läderfoldral tycker du?

Sen kan du ju testa denna app: App 2 SD (move apps to SD) - Android app on AppBrain

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Läderfodral? Nä, så jobbigt att stoppa i och ur det hela tiden.
Har använt telefonen en massa i dag och inte stört mig speciellt på luddet. Dock så har jag märkt att jag har lite typ BLB nere i vänstra hörnet, väldigt lite bara. Något man ska ta upp med Telia eller låta det vara?

Förresten, vilka apps kan ni rekommendera?
Har nu:
Realcalc
Sale Calculator
Currency Converter
Facebook for Android
Gmail
TasKiller free
AppMonster
WiFinder
Wheres My Droid
Android System Information

Och jag har nu 121MB kvar på det interna. Känns som att jag kommer klara mig bra ändå.

Har börjat få upp farten på skrivandet också, snabbare än min gamla telefon
Skickat en hel del mail på både engelska och svenska, praktiskt att man kan byta språk så snabbt när man skriver. Lite klurigt att göra smileys dock.

Edit: Om jag ska koppla den till datorn för att föra över bilder och liknande, måste jag stänga av den då?

Edit 2: Hittade nu.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Här är en lista med appar som jag är intresserad av men som sagt så har jag inte min android telefon ännu.

Orici's To Install

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Kanske lite off topic men om man skulle köpa en desire idag så skulle man väl få slcd display istället för amoled eller finns de fortfarande kvar?

Sorry om det har besvarats i en annan tråd men eftersom jag kollade i denna som handlar om typ detta så tyckte jag att det passade bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martin_Thorén:

Kanske lite off topic men om man skulle köpa en desire idag så skulle man väl få slcd display istället för amoled eller finns de fortfarande kvar?

Sorry om det har besvarats i en annan tråd men eftersom jag kollade i denna som handlar om typ detta så tyckte jag att det passade bra

Myten om S-LCD | Swedroid

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Läderfodral? Nä, så jobbigt att stoppa i och ur det hela tiden.
Har använt telefonen en massa i dag och inte stört mig speciellt på luddet. Dock så har jag märkt att jag har lite typ BLB nere i vänstra hörnet, väldigt lite bara. Något man ska ta upp med Telia eller låta det vara?

Förresten, vilka apps kan ni rekommendera?
Har nu:
Realcalc
Sale Calculator
Currency Converter
Facebook for Android
Gmail
TasKiller free
AppMonster
WiFinder
Wheres My Droid
Android System Information

Och jag har nu 121MB kvar på det interna. Känns som att jag kommer klara mig bra ändå.

Har börjat få upp farten på skrivandet också, snabbare än min gamla telefon
Skickat en hel del mail på både engelska och svenska, praktiskt att man kan byta språk så snabbt när man skriver. Lite klurigt att göra smileys dock.

Edit: Om jag ska koppla den till datorn för att föra över bilder och liknande, måste jag stänga av den då?

Edit 2: Hittade nu.

Flytta program till SD kan du göra under inställningar -> program -> hantera program. Men det är smidigare med nån av alla de apps2sd program som finns som flyttar allt som går automatiskt.

Kan rekommendera appbrain appen också så kan du bläddra bland apps på appbrain.com och även installera därifrån. Det blir ganska pilligt och svårt att hitta när man sitter och bläddrar i market på luren.

Du borde ha en webläsare från början, annars kan jag rekommendera Dolphin HD

Dolphin Browser? HD - Android app on AppBrain

Ang. tangentbord så finns det massor att välja på, några populära och bra är slideIT och swiftkey.

SlideIT Soft Keyboard - Android app on AppBrain

SwiftKey Keyboard Free - Android app on AppBrain

En barcode scanner är ju ett måste också så du kan installera apps via QR kod på websidor. Du kan även läsa av vanliga streckkoder på allt möjligt och sen googlar den automatiskt på koden. Funkar najs med prisjakt appen, bara att scanna produktens kod sen letar den upp vilken produkt det är och hittar lägsta pris på prisjakt, och visar närmsta butiker som har produkten i lager baserat på din gps position.

Barcode Scanner - Android app on AppBrain

Prisjakt / PriceSpy - Android app on AppBrain

Och myphoneexplorer är ett måste enligt mig, med den så kan du ansluta till datorn över wifi och sen bara dra över filer till luren precis som om den vore ansluten via usb. Ladda ner appen och även klienten till datorn.

MyPhoneExplorer Client - Android app on AppBrain

FJ Software Development

Permalänk
Medlem

Det finns en browser installerad från början. Sen så kan jag rekommendera att du tar bort task-killern, den gör inte telefonen snabbare eller batterisnålare utan det kommer att dra mer ström istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypeX:

Det finns en browser installerad från början. Sen så kan jag rekommendera att du tar bort task-killern, den gör inte telefonen snabbare eller batterisnålare utan det kommer att dra mer ström istället

Jo, jag hittade browsern

Men vad är egentligen felet med taskkillern då?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jo, jag hittade browsern

Men vad är egentligen felet med taskkillern då?

FAQ: Why You Shouldn’t Be Using a Task Killer with Android, där ser du