Ny telefon, men vad ska man satsa på?

Permalänk
Medlem

desire är en väldigt bra mobil. sålänge den är på hyllan dvs. om du tappar den, även på låg höjd, är den slut. har faktiskt inte använt en känsligare mobil än desire. den e grym, missförstå mig inte men om du är typen som behöver en stöttålig mobil så kommer desire inte funka.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk

Njae det kan jag inte hålla med om. Iphone har alltid varit *Macskit* i mitt huvud innan tills jag fick en själv. Det är den mest enklaste och snabbaste mobil jag någonsin har prövat.
Itunes är bara kopplat för att hämta hem apps, resten är du i princip fri till att göra.

Permalänk

Desire är en skitbra telefon. Det som jag tyckte var en nackdel när jag hade den var att skärmen - som är *grym* inomhus - är skitdålig i solljus. Snudd på omöjligt att se vad som händer om man råkar stå i solen. Så här års är ju iofs det inget problem...

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Jag är van att inte se något i solljus, brukar inte använde telefonen i solljus heller direkt. Men jag ska åka till Sundsvall nu om några timmar, tror inte att jag hinner inte på någon butik idag men ska vara där i morgon också så jag kanske hinner kolla lite på den iaf.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jag är inte så sugen på Iphone 4. Visst, det är en bra telefon men jag har alltid haft något emot Apple. Gillar inte deras idé med Itunes och hela den fadderuttan. Känns som att man är lite låst till Apple's grejor dessutom medan man med t.ex. en HTC Desire är lite "friare" eller vad man ska säga.

Stämmer dock inte, man är inte låst till iTunes och absolut inte till deras grejer heller..
Man använder iTunes när man aktiverar den, förutom det så behövs det inte alls.
Aldrig använt det förutom det så.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Okej. Jag får väl ta och titta lite på Iphone4 också då. Men den är lite i dyraste laget tycker jag...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Orici:

Skärm typ är mer en smaksak än vilken som är bäst.
Sen hur vet du att SGS är snabbare än DHD ? Som jag ser det så verkar du vara ännu en rädd SGS ägare som inte vill att det ska komma ut en bättre telefon ifrån ett konkurrerande märke.

Huh?

Google har hjälpt mig att hitta information och benchmarks, på så sätt vet jag det.

Om du kollar lite tester så ser du att dom allra flesta tycker att sgs'ens skärm är det allra bästa med den, sen om du tycker att det är bättre med LCD är ju en annan femma.

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Jag måste inte liksom ha den nyaste modellen. Som sagt, jag sitter på en 699kr Nokia nu som funkar ypperligt bra. Dessutom gillar jag verkligen designen på Desire.

Dessutom så tänkte jag på abonnemang och så. Vill gärna ha ett med fri surf men det brukar ju ingå 0.5 eller 1GB, hur länge klarar man sig på det? Har ni något att rekommendera? Jag har ju CSN-kort också ifall det kan hjälpa.

Nä, men samtidigt så vore det bara dumt att köpa en desire då den kostar typ som en SGS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Nä, men samtidigt så vore det bara dumt att köpa en desire då den kostar typ som en SGS.

Vad gör SGS bättre än Desire?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är bättre skärm och GPU i Galaxy S än i Desire, och att Desire HD har bättre GPU än Galaxy S. Rätta mig om jag har fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Jag tror att det är bättre skärm och GPU i Galaxy S än i Desire, och att Desire HD har bättre GPU än Galaxy S. Rätta mig om jag har fel

Korrekt.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Nu är det ju dock inte Desire HD jag tänker på utan vanliga Desire...
Verkar som att jag får ta och kolla på Desire, SGS och Iphone4 då...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Okej. Jag får väl ta och titta lite på Iphone4 också då. Men den är lite i dyraste laget tycker jag...

Den är dyr... Men värd varenda krona!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Nu är det ju dock inte Desire HD jag tänker på utan vanliga Desire...
Verkar som att jag får ta och kolla på Desire, SGS och Iphone4 då...

Ipone4 är ju klart dyrast av dom alla och inte värt det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Den är dyr... Men värd varenda krona!

Ja, men jag anser inte att telefonen är riktigt så viktig. Som sagt, jag började ju med att kolla på Wildfire... Sedan så kommer det att kännas jobbigt att ha en pryl för 6-7k i fickan varje dag, speciellt om man måste lägga ifrån sig den på t.ex. idrottslektionerna osv.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Har pratat med en kompis som rekommenderade HTC Wildfire. Är lite skeptisk mot SE då jag bara haft strul med deras telefoner :S
Och enligt killen jag pratade med så sög SE's Androidtelefoner.

Hälsa din kamrat att tHW @ sweclockers.com tycker att han är en noob.

Ser fortfarande en P1i då och då men det är VÄLDIGT sällan jag ser en iPhone 2G eller HTC Touch Diamond. SE har inte så många kvalitets brister men däremot en historia full av design missar. Saknaden av vanlig 3mm port var en av de främsta anledningarna till att jag bytte till Nokia efter min W800i.

Måste dock medge att jag inte har så stor koll på 2000kr klassen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Ipone4 är ju klart dyrast av dom alla och inte värt det.

Värt och värt, är väll från person till person att avgöra?
Jag gav 4.500kr för min iPhone 4, värd varenda krona..
Hade enkelt kunna punga ut mer för den, utan tvivel.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Värt och värt, är väll från person till person att avgöra?
Jag gav 4.500kr för min iPhone 4, värd varenda krona..
Hade enkelt kunna punga ut mer för den, utan tvivel.

4500 kr var ju mer rimligt men då antar jag att du har bindningstid och förhöjd månads avgift. Sen så visst det är ifrån person till person att avgöra om det är värt det, jag bara skrev min åsikt på det hela.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

HTC wildefire är en fin mobil (länk:Omdömen om HTC Wildfire)

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Medlem

Skulle säga vänta på Gratia. Kolla recensioner @ youtube på HTC Aria (Nordamerikas/Asiens version). Ser helt fantastisk ut. Tänk er då den, med mer RAM och Android 2.2. Skärmstorleken är inget problem alls enligt mig, har haft en HTC Tattoo med 2.8" skärm nu i ett år och det har faktiskt fungerat helt okej. Faktum är att jag ogillar Desires design och byggkvalitet också..

Jag är av den sorten att jag köper medelklass mobiler för runt 3000 varje år, istället för svindyra som ändå är lika utdaterade om ett år.

Lycka till med ditt mobilköp!

P.S Skulle aldrig köpa en HTC Wildfire idag. "Hemsk" skärm, och samma komponenter som sitter i min ett år gamla tattoo.

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 5600X - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC+ - 32GB HyperX 3600MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Nackdelen med Gratia är ju att man vill läsa lite reviews och gärna känna på den. Jag vet inte ifall jag kan vänta så pass länge.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Nackdelen med Gratia är ju att man vill läsa lite reviews och gärna känna på den. Jag vet inte ifall jag kan vänta så pass länge.

Den kommer i November, alltså max en månad ungefär. Vet inte om du läste mitt tidigare inlägg men HTC Aria är samma telefon, i princip. Tänk er Gratia ännu bättre. Finns verkligen massor med video reviews på youtube.

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 5600X - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC+ - 32GB HyperX 3600MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

4500 kr var ju mer rimligt men då antar jag att du har bindningstid och förhöjd månads avgift. Sen så visst det är ifrån person till person att avgöra om det är värt det, jag bara skrev min åsikt på det hela.

Och jag min.

Icke, 4.500 upplåst från fabrik + 1 års garanti som vanligt.
Har ett abonnemang sen tidigare som jag använder som var till min 3GS.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jag är inte så sugen på Iphone 4. Visst, det är en bra telefon men jag har alltid haft något emot Apple. Gillar inte deras idé med Itunes och hela den fadderuttan. Känns som att man är lite låst till Apple's grejor dessutom medan man med t.ex. en HTC Desire är lite "friare" eller vad man ska säga.

Bullshit.
Steve Jobs på krigsstigen: "Android är fragmenterat" - MacWorld

Apple har alltid satt dom nya standarderna. Andra kan utveckla den och vissa kan kalla det bättre, men det finns inget som slår "apple-paketet"

Dessutom är iphone 4 riktigt grym!
HTC gör oxå bra grejjer dock. Men inte är det en iphone... Erkänn att det är något speciellt med dom!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Bullshit.
Steve Jobs på krigsstigen: "Android är fragmenterat" - MacWorld

Apple har alltid satt dom nya standarderna. Andra kan utveckla den och vissa kan kalla det bättre, men det finns inget som slår "apple-paketet"

Dessutom är iphone 4 riktigt grym!
HTC gör oxå bra grejjer dock. Men inte är det en iphone... Erkänn att det är något speciellt med dom!

Nej. Appel's Steven Jobs är bara full med skit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarmlessWarrior:

Hälsa din kamrat att tHW @ sweclockers.com tycker att han är en noob.

Ser fortfarande en P1i då och då men det är VÄLDIGT sällan jag ser en iPhone 2G eller HTC Touch Diamond. SE har inte så många kvalitets brister men däremot en historia full av design missar. Saknaden av vanlig 3mm port var en av de främsta anledningarna till att jag bytte till Nokia efter min W800i.

Måste dock medge att jag inte har så stor koll på 2000kr klassen.

Vafan, jag trodde ju att du nöjde dig med att trolla när det gällde Microsoft produkter

Grejen är ju fortfarande att SEs android mobiler suger ganska hårt eftersom att de är riktigt dåliga på att pusha updates. Afaik så har SEs mobiler fortfarande bara Android 1.6 t. ex.

Om TS ska kolla på mobiler i högre segmentet så skulle jag nog rekommendera iPhonen istället, åtminstonde om du inte vill sitta och pilla och strula för att få din telefon att fungera som du vill. WP7 vill jag inte riktigt rekommendera ännu eftersom att det är lite för ungt, och man kommer att behöva vissa workarounds för att få tillgång till t. ex. marketplace de första veckorna.

Permalänk
Skrivet av aluminium:

En nyformaterad Desire har ca 130-140MB ledigt för att installera apps, en SGS har 1,8GB och DHD har ca 1GB. Utöver det har SGS 6GB(gäller 8GB versionen) intern lagring ledigt för vad man nu vill, och plats för ett microSD.

SGS har riktig multitouch, Desire har dualtouch. Detta märks framförallt i spel.

SGS har snabbare gpu än DHD också, i Nenamark ger DHD ca 33fps och SGS ca 50fps. Men det verkar inte vara relevant då DHD ej är aktuell.

[Breaking news] More info about Desire HD! Constantly updated - xda-developers

Ala: Kolla lite tester, tycker det vore synd och skam om du köper en desire nu, om du inte hittar en beg. billigt.

Test av Samsung Galaxy S | Swedroid

Permalänk
Skrivet av Orici:

Nej. Appel's Steven Jobs är bara full med skit.

Wow. Tungt argument, hördu.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Jag var på The Phonehouse och på Mediamarkt idag och lekte runt lite. Hittade dock bara Desire och SGS. Av dom två så var Desire utan tvekan min favorit. Men ska kolla på kompisarnas telefoner imorrn också.
Hittade ingen Iphone4, men brorsan har ju en Iphone 3GS vilken jag inte är ett stort fan av. Hur mycket appar får man plats med på gamla Desire? Jag kommer inte behöva hundratals direkt...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000