Ny telefon, men vad ska man satsa på?

Permalänk
Medlem

iPhone som är Jailbreakad är det självklara valet !

Android är inte i närheten av iPhones känsla

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Hur mycket appar får man plats med på gamla Desire? Jag kommer inte behöva hundratals direkt...

Många. Minneskort

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

iPhone som är Jailbreakad är det självklara valet !

Android är inte i närheten av iPhones känsla

Hur Jailbreakar man och vad blir det för fördelar? Finns det några nackdelar?

Skrivet av aluminium:

Många. Minneskort

Så det funkar att installera appar och liknande på minneskort också? Isåfall är det ju lugna filbunken.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Så det funkar att installera appar och liknande på minneskort också? Isåfall är det ju lugna filbunken.

Jag tror det var i Android 2.2 som stöd för det vart implenterat, alltså inga problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Jag tror det var i Android 2.2 som stöd för det vart implenterat, alltså inga problem

Isåfall så kan man ju stryka det bland nackdelarna för Desire och ta bort det som fördel från SGS och andra telefoner. Det var väl egentligen största nackdelen jag såg med Desire, men har den 2.2? Och när jag testade att smsa idag så fanns inte ÅÄÖ, kan man fixa det?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Desire har 2.2, men det har Galaxy S också http://www.sweclockers.com/nyhet/12871-samsung-galaxy-s-far-a...
Ang. ÅÄÖ så håller man in t.ex. A en stund så kommer en rad med alternativ upp, Å Ä Ã Â osv. Samma sak för O (Ö).

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Desire har 2.2, men det har Galaxy S också http://www.sweclockers.com/nyhet/12871-samsung-galaxy-s-far-a...
Ang. ÅÄÖ så håller man in t.ex. A en stund så kommer en rad med alternativ upp, Å Ä Ã Â osv. Samma sak för O (Ö).

Okej, trevligt Så varför börjar då folk babbla om att det finns begränsat med minne på Desire? Man skaffar ju ändå ett minneskort på 8-16GB eller liknande.
Men, fanns det T9-funktion på Desire? Glömde att kolla det.

Förresten, hur är det "studentabonnemang"? Får man ha ett sådant även fast man är under 18?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

T9 heter det väl inte men det finns en typ av funktion som hjälper dig att autokomplettera Kevin kan ju visa dig imorrn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Förresten, hur är det "studentabonnemang"? Får man ha ett sådant även fast man är under 18?

Telia har ju något "Max 25" abonnemang, som du måste vara mellan 18 och 25 för att teckna. Det går ju förstås att tecka det på en äldre bror/syster om sådan finns.

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 5600X - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC+ - 32GB HyperX 3600MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

T9 heter det väl inte men det finns en typ av funktion som hjälper dig att autokomplettera Kevin kan ju visa dig imorrn

Haha, aa han kommer väl säga att jag "ska få känna på en sak"

Skrivet av ante17__:

Telia har ju något "Max 25" abonnemang, som du måste vara mellan 18 och 25 för att teckna. Det går ju förstås att tecka det på en äldre bror/syster om sådan finns.

Ah, okej. Jo jag har en äldre bror som är 18 så man skulle ju kunna skriva det honom.

Men klarar man sig bra på 1GB surf? Hade inte tänkt att kolla på youtube och sådant så mycket, mer kolla mail och läsa på forum och läsa nyheter och sådant.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Hur Jailbreakar man och vad blir det för fördelar? Finns det några nackdelar?

Beror ju på versioner men jag har använt redsn0w(kolla youtube)och sen har jag använt blacra1n med blacra1n är det bara att koppla in sin ipod touch/ iphone och trycka på en knapp i blackra1n programmet så är det klart

Fördelarna är väl många tex ladda ner program/skins och mycket mer, nackdelar vet jag inte

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

m.

Men klarar man sig bra på 1GB surf? Hade inte tänkt att kolla på youtube och sådant så mycket, mer kolla mail och läsa på forum och läsa nyheter och sådant.

Du klarar dig väldigt bra i min mening. Du kanske har wifi i skolan tex, så sparar du data på det sättet. Sen om du har telia, så stryps bara hastigheten när du går över 1 gb. Du får också möjlighet att köpa till data. Men som sagt, du kommer alltid kunna surfa även om det inte går särskilt snabbt.

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 5600X - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC+ - 32GB HyperX 3600MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Beror ju på versioner men jag har använt redsn0w(kolla youtube)och sen har jag använt blacra1n med blacra1n är det bara att koppla in sin ipod touch/ iphone och trycka på en knapp i blackra1n programmet så är det klart

Fördelarna är väl många tex ladda ner program/skins och mycket mer, nackdelar vet jag inte

Ska ta och kolla in det imorgon.

Skrivet av ante17__:

Du klarar dig väldigt bra i min mening. Du kanske har wifi i skolan tex, så sparar du data på det sättet. Sen om du har telia, så stryps bara hastigheten när du går över 1 gb. Du får också möjlighet att köpa till data. Men som sagt, du kommer alltid kunna surfa även om det inte går särskilt snabbt.

Wifi på skolan finns inte, men hemma har jag det. Hur mycket kostar extra volym?
Hur mycket har ni i era abonnemang och hur klarar ni er med det och vad använder ni telefonen till på internet?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Studentrabatt på Telefoni & Bredband

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Wifi på skolan finns inte, men hemma har jag det. Hur mycket kostar extra volym?
Hur mycket har ni i era abonnemang och hur klarar ni er med det och vad använder ni telefonen till på internet?

Ska du gå bara surfa typ kolla mejl osv så får du allt ligga i som fan om du ska gå över 1gb.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Isåfall så kan man ju stryka det bland nackdelarna för Desire och ta bort det som fördel från SGS och andra telefoner. Det var väl egentligen största nackdelen jag såg med Desire, men har den 2.2? Och när jag testade att smsa idag så fanns inte ÅÄÖ, kan man fixa det?

2.2 har stöd för apps2sd, men långt ifrån alla apps har stöd för det. Och även om dom har det så lagras inte all data alltid på sd-kortet, delar av program/spel lagras ändå på det interna minnet. En nyformaterad desire har ca 130MB ledigt för apps, i dagsläget så räcker det faktiskt inte speciellt långt. För att det ska funka tillfredsställande bör du köra på ett klass 4 microSD eller snabbare, bra att tänka på

Kollar man på swedroid tex. så är det väldigt många som gnäller på just det med desire. När desire kom så var 130MB plenty, men utvecklingen går väldigt fort framåt

Det ersätter på inget sätt den interna lagringen.

ÅÄÖ går att fixa ja, bara att ladda ner språkpaket eller annan tgb. app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Ska du gå bara surfa typ kolla mejl osv så får du allt ligga i som fan om du ska gå över 1gb.

Okej. Som jag sade så är det mest vanlig surfning och inte kolla på youtube dagarna i ända. Ska höra efter lite mer vad folk har och vad dom gör..

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Jag har 1gb gratis/mån, har svårt att komma upp i det. Jag slökollar typ nyheter osv mest, men i skolan har man nog lite mera dötid än vad jag har kanske

Hemma kör jag såklart på wifi, bor rätt centralt och öppna wifi nät finns typ överallt centralt. Finns trevliga apps att ladda ner också som visar vart wifi hotspots finns och du kan lägga till egna om du hittar några osv.

På tre som jag har tex. så kan man välja ett pott abb. sen kan du köpa tillval för potten. Tex. Mobilsurf Plus för 89kr/mån så får du 6mbit och 2gb data/mån eller nåt sånt. Det dras alltså av potten om du betalar ex. 199kr/mån. Ganska bra på så sätt att man kan anpassa abbet. efter hur man använder, sms'ar man mycket finns paket för det osv.

Andra operatörer kanske har liknande varianter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Okej. Som jag sade så är det mest vanlig surfning och inte kolla på youtube dagarna i ända. Ska höra efter lite mer vad folk har och vad dom gör..

Har själv 500mb och kollar lite facebook, spotify och mejl en del. Överstigit 500mb en enda gång, enda som händer är som tidigare nämnts att hastigheten går ner, ingen mer kostnad. Dock har det hänt en gång som sagt och det märktes knappt, sen när de är ny månad får du ju tillbaka hastigheten (om du nu har ett abonnemang som stödjer detta).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag kommer att köra på 1GB för att vara på den säkra sidan.

Angående telefonen så är det bara den begränsade minnesmängden på Desire som gör att jag inte köper den nu direkt.
Har kollat lite på HTC Desire HD. Att fixa fram pengar är nog inget problem, men just att köpa en telefon för så mycket pengar...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Iwar:

Bullshit.
Steve Jobs på krigsstigen: "Android är fragmenterat" - MacWorld

Apple har alltid satt dom nya standarderna. Andra kan utveckla den och vissa kan kalla det bättre, men det finns inget som slår "apple-paketet"

Dessutom är iphone 4 riktigt grym!
HTC gör oxå bra grejjer dock. Men inte är det en iphone... Erkänn att det är något speciellt med dom!

inlägget ovan påminde mig lite om YouTube - iPhone4 vs HTC Evo

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte designen på SGS och den har inte Sense. På det är så är Desire bättre.
Nackdelen med Desire är mindre minne för applikationer.
Desire HD har mer minne än Desire (mycket mer), snabbare processor och grafikchip samt aningen större skärm. Nackdelen med Desire HD är att den är dyrare (inga problem men den är ju trots allt dyrare), tar upp mer plats i fickan, inte lika snygg som vanliga Desire (enligt mig än så länge) samt att den verkar ha sämre batteritid än SGS och vanliga Desire.

Vad tycker ni?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Jag gillar inte designen på SGS och den har inte Sense. På det är så är Desire bättre.
Nackdelen med Desire är mindre minne för applikationer.
Desire HD har mer minne än Desire (mycket mer), snabbare processor och grafikchip samt aningen större skärm. Nackdelen med Desire HD är att den är dyrare (inga problem men den är ju trots allt dyrare), tar upp mer plats i fickan, inte lika snygg som vanliga Desire (enligt mig än så länge) samt att den verkar ha sämre batteritid än SGS och vanliga Desire.

Vad tycker ni?

Givet desireHD om SGS är utesluten. Cpu är lika snabb/långsam i DHD som desire(samma arkitektur), skillnaden är att den tillverkas i 45nm istället för 65. Gpu däremot är snabbare. Det är jäkligt synd på batteriet i DHD, 1230mAh är inte mycket med tanke på att desire har 1400mAh. Men det finns piratbatterier på 1500mAh till DHD redan, hoppas det är 1500 riktiga mAh.

Permalänk
Medlem

"Piratbatterier"? Jag kan tänka mig att byta batteri till ett bättre senare beroende på vad det kostar...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

"Piratbatterier"? Jag kan tänka mig att byta batteri till ett bättre senare beroende på vad det kostar...

Ja alltså ej HTC orginal, har dykt upp på e-bay. Sitter tyvärr inte på länk men har sett länk, nånstanns

Permalänk
Medlem

Har pratat lite mer med folk som har/ska köpa Desire och dom oroar sig inte över den begränsade minnesmängden. Vill man ha en massa spel så slänger man ju bara in det på minneskortet ju.
Men alltså, hur många appar får man plats med på det minne som desire har (tänk nu inte på spel och liknande).

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Har pratat lite mer med folk som har/ska köpa Desire och dom oroar sig inte över den begränsade minnesmängden. Vill man ha en massa spel så slänger man ju bara in det på minneskortet ju.
Men alltså, hur många appar får man plats med på det minne som desire har (tänk nu inte på spel och liknande).

Det går att lägga dom apps/spel som har stöd för a2sd på sd. Dom allra flesta nya spel har stöd för det, det är dom som tar mest plats. Kolla på swedroids forum, det är väldigt många som gnäller om att minnet är slut trots a2sd.

Desire - Allmänt | Swedroid

Här är min applista på appbrain 182MB. Men då har dom flesta större apps(spel) jag har stöd för a2sd, typ angrybirds, minisquadron osv. Men det ger en liten uppfattning iaf..

twisted1's Apps on the Samsung Galaxy S

Permalänk
Medlem

Oj, så många appar kommer jag nog aldrig ha. Kanske fyller upp 3-4 sidor max. Ska man då köpa desire?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Du verkar ju ganska övertygad så varför inte?
Fortsätter du slacka såhär så hinner de väll komma ut ny modell på modell innan du bestämt dig ;p

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Haha. Då ber jag fader min att säga till att jag ska ha en Desire istället för vänta på en Gratia (som även är mindre och sämre)
Kompisen satt på lektionen idag och surfade på internet på lite dötid medan en annan satt och gjorde ingenting, då kände man att man skulle haft en smartphone
Förresten, vill ha sånt där invisible shield men det finns ju olika märken och så. Vad ska man köpa? Och ska man köpa fullbody eller bara skärm?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000