Permalänk
Medlem

lite hjälp med överklockning

hejsan, jag har nu läst igenom faq:överklockning. Jag undrar om det går och ändra Systembussen bara så överklockas processorn? eller man måste ändra Vcore för ens se ett resultat? Och man kan väll se resultatet på start-dator-egenskaper?

jag har en E7400

mvh oliver

Visa signatur

Oliver Göransson

Permalänk

Klockar du lite grann så brukar det räcka med att bara höja FSBn men ska du klocka högt så brukar det behövas en liten ökning på CPU volten

Vill du se din klock så är ett bra litet program CPU-z men det går att se i start-dator-egenskaper oxå

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av oliveeer:

hejsan, jag har nu läst igenom faq:överklockning. Jag undrar om det går och ändra Systembussen bara så överklockas processorn? eller man måste ändra Vcore för ens se ett resultat? Och man kan väll se resultatet på start-dator-egenskaper?

jag har en E7400

mvh oliver

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oliveeer:

hejsan, jag har nu läst igenom faq:överklockning. Jag undrar om det går och ändra Systembussen bara så överklockas processorn? eller man måste ändra Vcore för ens se ett resultat?

Jag vill inte vara elak, men läs den en gång till - minst.