The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Skrivet av Sgt. Stinger:

PS: sista of topic från mig nu: Jag kan tänka mig att Frostbite 2 går o göra ett RPG i, om de kan bygga ett Need For Speed i motorn känns det som att det borde vara ganska fria tyglar i den.

För utvecklarna kanske, dock inte för mod-communityn som då blir i princip helt obefintlig. Det är ju mod-vänligheten som är hela grejen med TES-spelen. Läs -> Creation Engine

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

För utvecklarna kanske, dock inte för mod-communityn som då blir i princip helt obefintlig. Det är ju mod-vänligheten som är hela grejen med TES-spelen. Läs -> Creation Engine

Exact, moddarna kan ju göra det till ett helt nytt spel som jag upplevde Oblivion med FCOM plus många andra moddar (typ 30st totalt lr något sånt). Utan mods så skulle man tappa intresset för spelen mycket fortare, med mod communityn får man ju spela ett "nytt" spel typ varje år.

Blivit så för mig nu att jag kan knappt tänka mig spela TES utan vissa sorters moddar längre, t.ex. hur damage är fördelat. Gillar inte hur man kan ta emot typ 15-20 st slag lr nåt förrän man dör och fienderna samma sak, själv spelar jag gärna hellre så att man både själv men också fienderna tar emot mycket mer skada (typ 3-5 slag kan räcka och åtminstone för det mesta dö av en sneak attack osv) så att det blir mera viktigt hur man blockerar och väjjer undan och sånt också istället för en massa spammande av slagknappen. Gillar också när det finns dungeons som blir för svåra för en i början, fick flera ggr fly senast jag spelade då jag inte hade överlevt fler än typ 1 minut där nere pga låg level.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem

Doppelgänger?

(Spartacus: Blood of the arena)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Exact, moddarna kan ju göra det till ett helt nytt spel som jag upplevde Oblivion med FCOM plus många andra moddar (typ 30st totalt lr något sånt). Utan mods så skulle man tappa intresset för spelen mycket fortare, med mod communityn får man ju spela ett "nytt" spel typ varje år..

Samma här. Utan mods tröttnade jag på spelet rätt fort. Med mods har jag lyckats ta mig till slutet av spelet
Enda problemet med att installera om alla mods är att spelet verkligen hatar alla modifikationer man gör. Blir mycket trial and error innan man får ett fungerade spel.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2011/06/14/not...

Riktigt intressant intervju, hoppas GameInformer gör mer sådant här.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Ni som är oroliga för att få konton kapade pga av Bethesda attacken kan vara lugna. Grabbarna har nu sagt att de inte tänker göra detta - de ser fram emot Skyrim så mycket.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Ni som är oroliga för att få konton kapade pga av Bethesda attacken kan vara lugna. Grabbarna har nu sagt att de inte tänker göra detta - de ser fram emot Skyrim så mycket.

Gött, men varför då hacka dom?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooh4n:

Gött, men varför då hacka dom?

Greetings Internets,

This is a story all about how we made Bethesda Softworks, ZeniMax
Media, and everything they own, our bitch for life.

As you should know, The Lulz Boat stores vast amounts of booty;
much of this booty we don't release as it's simply too shiny and/or
delicious. As of late, certain inferior sailing boats have discovered
flaws in Brink (brinkthegame.com), thinking themselves exciting and new.

Too late. The Lulz Boat controls this ocean, chumps.

Some weeks ago, we smashed into Brink with our heavy artillery Lulz
Cannons and decided to switch to ninja mode. From our LFI entry point,
we acquired command execution via local file inclusion of enemy fleet
Apache vessel. We then found that the HTTPD had SSH auth keys, which
let our ship SSH into other servers. See where this is going?

We then switched to root ammunition rounds.
And we rooted... and rooted... and rooted...

After mapping their internal network and thoroughly pillaging all of
their servers, we grabbed all their source code and database passwords,
which we proceeded to shift silently back to our storage deck.

Please find enclosed everything we took, excluding one thing -
200,000+ Brink users. We actually like this company and would
like for them to speed up the production of Skyrim, so we'll
give them one less thing to worry about. You're welcome!

Please keep making awesome games, guys, and you should
totally add an official LulzSec top hat to new releases.

But anyway, bwahahaha... >:]

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2011/06/14/not...

Riktigt intressant intervju, hoppas GameInformer gör mer sådant här.

Hehe, cool och udda intervju. Men bra.

Permalänk
Medlem

En bunt information från en "fan interview" som Bethesda gjort på sitt forum.
http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1207390-skyrim-fa...

Står lite om PC-versionen, men det är mycket annat intressant.

Citat:

9) Can we have some specifics about the PC version of the game? How will it's UI be different? Will there be a 64-bit executable?

Todd: 64-bit specific exe? Not at this time. As far as UI, it visually looks the same across the platforms, but the controls are entirely different. There’s also a lot of “power user” stuff we do with the keyboard from how favorites work, to quick saves, and more that is similar to what we’ve done before in that area. We’re packing a lot of info on the screen and the whole interface is much less ‘look at giant fonts!’ than, say, Oblivion. The PC version also gets higher res textures, larger render modes, and a bunch of other effects you can scale up if your machine is a beast. Last but most important, is the Creation Kit we’ll be releasing for the PC. Modding the game and making it your own is very important to us and our fans, so we’re going to keep doing whatever we can in that area.

Citat:

7) Will we be able to have relationships with the NPCs, romantic or otherwise?

Bruce: Absolutely! You make friends with people by doing things for them. Friends in the game will treat you differently. Some of them will even agree to go with you into dungeons and on adventures. You can even get married. If you own a house, your spouse will move in with you.

Permalänk
Medlem

nån som vet specsen för detta spel?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Typ som de flesta andra moderna spel? Lär knappast vara märkvärdigt krävande alá Metro/Crysis innan moddarna börjar dyka upp på allvar.

Kan dock räkna med att det blir tungt för mekaniska diskar, precis som Oblivion var. Så en SSD lär inte sitta helt fel.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

För er som inte sett så kommer spelet också på svenska
http://www.youtube.com/watch?v=gMwGuI78ZBQ

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntiSmidig:

För er som inte sett så kommer spelet också på svenska
http://www.youtube.com/watch?v=gMwGuI78ZBQ

OSTKAKA!

Sjuukt kul. Thx for sharing

Permalänk
Skrivet av Lyrisius:

OSTKAKA!

Sjuukt kul. Thx for sharing

Haha ja, jag kände att det var nödvändigt att dela med

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

alla har nog sett den och får lite vibbar när jag hör tes på svenska...

eller som de troligen kommer benämna det "Dom äldre rullarna: Skyrim"

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Inaktiv

Shit, ser riktigt bra ut alltså!

Permalänk
Avstängd

Tycker faktiskt inte det ser bättre ut än ett hårt moddat Oblivion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Vi får väl se hur det ser ut när det körs på max och med videos som faktiskt är hd och inte 480p
På den videon så såg det inte imponerande snyggt ut nej, men å andra sidan är det inte grafiken som lockar i såna spel även om det är trevligt när det ser snyggt ut också.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av Damodred:

Håller med till viss del faktiskt, men å andra sidan så har dom ju inte visat så mycket än. Huvudsaken är iaf att många av de speltekniska begränsningarna vi hade i Oblivion är historia, så det ska bli sjukt intressant att se vad vi kan kräma ur Skyrims Creation Engine. Det kan bara bli bättre!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Damodred:

Den största skillnaden tycker jag är animationerna, även om hästen såg rätt lustig ut. Sånt gör mycket för inlevelsen, kan jag tycka

Permalänk
Medlem

Tänkt lite på Skyrim. Jag hade tänkt köpa en ny dator för detta spel 15-20k. Dock har jag en Xbox360, projektor och 5.1.

Lite kluven om det är värt att köpa nya delar eller om jag ska köpa det till Xbox360? Provade Oblivion på Xbox360 precis i 1080p (?) och det såg riktigt dåligt ut (Uselt)

/Nino

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Tänkt lite på Skyrim. Jag hade tänkt köpa en ny dator för detta spel 15-20k. Dock har jag en Xbox360, projektor och 5.1.

Lite kluven om det är värt att köpa nya delar eller om jag ska köpa det till Xbox360? Provade Oblivion på Xbox360 precis i 1080p (?) och det såg riktigt dåligt ut (Uselt)

/Nino

Idiotiskt att köpa detta till konsol om man råd med pc. Vill du använda hemmabion till det så är det ju bara att plugga i datorn, problem solved! Du har 3 månader på dig att snickra ihop ett litet bord att ha i knät för mus och tangentbord.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Skyrim är förstås begränsat av konsollerna, men PC-versionen kommer med all sannolikhet se betydligt bättre ut än 360-version i alla fall. Detta på grund av högre upplösta textures, högre inställningar på all grafik och framförallt högre upplösning med kantutjämning. Hur bra det kommer se ut vet vi inte riktigt, eftersom Bethesda verkar fokuserat på att visa konsollversionen.

Däremot är det aldrig värt att lägga ut pengar på en ny PC för ett enda spel, speciellt som du inte vet om du gillar det än.

Jag har inte någon XBox 360, och skulle väldigt gärna vilja spela Red Dead Redemption, men inser att det inte är värt att köpa en 360 bara för det spelet. Så det får vara helt enkelt.

Ska du köpa en bra PC, då är det för att du vill kunna skruva upp och spela många spel på den plattformen.

Permalänk
Medlem

Den största fördelen med Skyrim till PC gentemot konsolversionen av spelet är utan tvekan alla mods som kommer dyka upp. Jag har i och för sig hört någonting om att mods ska kunna göras kompatibla med konsolerna men det verkar ytterst tveksamt att det faktiskt blir så i slutändan.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk

om moddar nu skulle bli tillgängliga för konsoller så kommer det nog inte flyta på särskillt bra skulle jag gissa på med tanke på hur utdaterad hårdvaran i dom är.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Moddar är inte en stor fördel när spelet släpps. Förutom småmoddar som ändrar mindre saker i spelet så brukar det ta lång tid innan mer omfattande moddar släpps. Men självklart är det något som driver ett PC-spel långt efter release.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Moddar är inte en stor fördel när spelet släpps. Förutom småmoddar som ändrar mindre saker i spelet så brukar det ta lång tid innan mer omfattande moddar släpps. Men självklart är det något som driver ett PC-spel långt efter release.

De stora moddarna som kommer senare är ju snarare en samling av småmoddar som har släppts tidigare. Resultatet är i princip detsamma, men det går mycket fortare att installera en "overhaul" och kräver inte en avancerad användare för att kunna sammafoga och felsöka allt manuellt. Så hur mycket du får ut av moddar från dag 1 beror helt på hur pass insatt du är.

Men traditionellt sett så brukar väl inte mod-verktygen släppas förrän runt en månad efter spelet, typ efter första patchen. Så det kommer nog dröja lite ändå. Förhoppningsvis får vi iaf möjligheten att packa upp filerna tidigare än så, vilket öppnar möjligheter för att ändra texturer och möjligtvis modeller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så kan man hitta skyrim på steam. Blev lite förvånad då de använde samma bild som jag har som bakgrundsbild på datorn