Permalänk
Medlem
Skrivet av TheXviper:

Okej tackar för hjälpen, så ska köra en 360 och en 240 i samma loop då, denna pumpen EK-DCP 4.0 klarar av det eller ?

Den ska räcka till men själv ska jag köra med Swiftech MCP355 + top

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

intresant tråd o skadlig för min plånbok hehe

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Ett tips när du ska köpa slang, välj inte den billigaste varianten. Jag har clearflex60 och den blir alldeles grumlig efter ett tag. Den bästa är tydligen Tygon 3603 och Masterkleer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CøSmøZ:

Beställde en himla massa saker från coolingstuff.se efter tips från denna sida & ja dom gjorde ett paketpris på dom sakerna jag beställde! *kanon* hoppas lev tiden är kort!!

Men nu är det så att jag funderat om jag skulle ha förutom 240 rad & en 120 rad i burken även ha så att jag kan koppla på t ex en rad till utanför med tex snabbkopplingar!?

Den radiatorn skulle man kunna ha utomhus eller varför inte i ett större akvarium fyllt med kallt vatten? borde inte det funka! och om man nu skulle dra på ett LAN ja då kopplar man bara ur extra slangarna?? eller är det för mycket jobb mot vad man tjänar i temperatur?

Man tjänar inget mer än besvär.
skillnaden mellan ett internt system och ett yttre är inte speciellt stort, om man nu inte är ute efter överkill.
extremt med andra ord.
har man hus, så kan man dra koppar rör i garaget på golvet, ha pump där och ha ett supertyst system inomhus.
Lan bara att glömma dock

Skrivet av voro12:

Ett tips när du ska köpa slang, välj inte den billigaste varianten. Jag har clearflex60 och den blir alldeles grumlig efter ett tag. Den bästa är tydligen Tygon 3603 och Masterkleer.

slang, bra pump, a och o gällande vattenkylning, man vill ju inte att pumpen ska lägga av mitt i spelet
har för närvarande 3 olika typer av slang i lådan.
rena rama julrean.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Inser nu att jag har gjort ett felsteg i min inköpslista.
Har ett XFX 5870 v1.2

Tror detta är det
Komplett.se - XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5

Har nu här hemma ett Aquatuning - DIN VATTENKYLNINGS OCH - EK Water Blocks EK-FC5870 Acetal EK Water Blocks EK-FC5870 Acetal 12298 som känns lite svårt att montera.

"This card is compatible with all 5870 graphics cards in reference design."

Känns nu som jag har varit så dum att jag har beställt ett vattenblock till ett kort som inte ens passar.

Visa signatur

2500k @ 5Ghz [Vattenkyld] - ASUS Maximus IV Extreme - 4x4GB G.Skill ripjaws peformance 1600Mhz - Tri Crossfire Powercolor Radeon HD5870 @ 1050/1200 [Vattenkyld] - Corsair AX1200 - Corsair Force 120

Permalänk
Medlem

Ja det är lite surt att de ska envisas med att göra egen design av kortet.

Visa signatur