Bästa kompletta skyddet?

Permalänk
Medlem

Bästa kompletta skyddet?

Hej!

Jag leter ett "Komlett" skyddporgram till min dator ( AV, Anti spion och brandvägg) som ska fungera bra, vara säkert och dra lite prestanda.
Vilket ska jag kolla efter?

(Priset spelar ingen roll)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Microsoft security essentials, Windows egna brandvägg. Inställningar i Windows på User Acount på normal rekommendation. Skyddar lika bra som allt annat och är gratis som bara den. Fullständig sökning på min dator med Antivirus från Microsoft scannade 3 millioner filer,gick rätt så snabbt och jag kunde göra annat med utan att datorn hängde sig, vilket övriga brukar göra.

MVh

Buddaz

Permalänk

Av de program som fick best i test i länken ovan kan jag rekommender Norton internet secutity från symantec.
Har använt detta i flera år och det funkar väldigt bra.

Visa signatur

/GannTrader

Permalänk
Medlem
Skrivet av GannTrader:

Av de program som fick best i test i länken ovan kan jag rekommender Norton internet secutity från symantec.
Har använt detta i flera år och det funkar väldigt bra.

Norton segar ner datorn enormt mycket, sen är det mest ökänt, så undvik det.

Panda cloud eller microsoft antivirus är de som tar minst kraft av datorn, cloud är snäppet vassare på det dock.

Sen vilken som hittar mest virus är verkligen svårt att säga, panda har funnits längst, men microsofts har fått bra betyg överallt så det lär inte vara dålig på det heller.

Sen Malwarebytes, brandväggen räcker med den inbyggda, speciellt om du har en router med brandvägg också.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Norton segar ner datorn enormt mycket, sen är det mest ökänt, så undvik det.

Panda cloud eller microsoft antivirus är de som tar minst kraft av datorn, cloud är snäppet vassare på det dock.

Sen vilken som hittar mest virus är verkligen svårt att säga, panda har funnits längst, men microsofts har fått bra betyg överallt så det lär inte vara dålig på det heller.

Sen Malwarebytes, brandväggen räcker med den inbyggda, speciellt om du har en router med brandvägg också.

Kan inte annat än hålla med, tycker det är allmänt känt nästan.

Jag kör på Microsoft security essentials, gratis är gott. Dessutom funkar det bra för mig.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Norton har VARIT segt och haft dåligt rykte (med all rätta). Dock verkar de ha ryckt upp sig. Norton 360 t ex har fått mycket bra kritik. Fast det kanske bara var en tillfällig topp.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk

Det bästa virusskyddet är vanligt vett (det är inte så att man bara öppnar googles startsida så kommer alla virus springande till dig) så ta det gratis alternativet Windows Security Essentials och håll dig borta från studsande pain-ritade reklambilder på skumma ryska sidor så klarar du dig precis lika bra som om du köper ett antivirus för några hundra.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Det bästa virusskyddet är vanligt vett (det är inte så att man bara öppnar googles startsida så kommer alla virus springande till dig) så ta det gratis alternativet Windows Security Essentials och håll dig borta från studsande pain-ritade reklambilder på skumma ryska sidor så klarar du dig precis lika bra som om du köper ett antivirus för några hundra.

Men jag gillar ju ryska!

Nej men tack för tipsen. Har kört med F-Secure/telia i flera år, tänkte bara höra om det fanns bättre alternativ.

Permalänk

Scirocco o Nerus

Vilka versioner har ni testat?
För from 2009 så har Norton blivit mycket bättre.
Versionerna före 2009 segade ner datorn en hel del ja.
Har själv kört 2005 o den tog en del kraft ur datorn meddans det är en helt annan sak med 2009 som jag kör nu.

Visa signatur

/GannTrader

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

NIS 2008 var helt ok men 2009 och senare är helt suveräna, är bara fjanterier om man tror annat!

Ett bra gratisalternativ är just MSE, fått bra kritik tydligen, ska själv pröva det mer ingående nån gång.