Permalänk

En 19-årings rum

Jag bor i ett normalt stort hus på övervåningen. Övervåningen är inte så stor så det passar mig, i gengäld kan jag skryta med att jag har en "hel" övervåning för mig själv. Långa personer bör vara försiktiga när de tittar på bilderna, inget för den fega. Det är nämligen bara 1,73 m till taket.

Hoppas att ni tycker om det ^_^

En 19-årings rum

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Hamstern eller det där djuret gjorde allt! 5p

Visa signatur

|i5 750@4,0 ghz water cooled| |4 gig xms3 1600 mhz| |3x asus 280 gtx 700/1400/1275< vattenkylda| |8800 gt g92 "physx" vattenkylt| |ASUS P7P55WS SuperComputer| |34797 vantage score|
|Ljud>| |°4x cerwin vega XLS-215°| |2x Samson PG3800 |Zachry XPS-600 för biamp.|
|Alto x23 delningsfilter| | 4x RCF LF18G400 18"| | Peavey pvi 3000|

Permalänk
Medlem

haha, marsvinet <3

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk

håller med ovanstående haha!
gillar bössorna också, manliga minst sagt

Specs på datorn är dock ett måste, lägg till!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Haha! Gamer-Marsvinet!

Mysigt med en egen våning, fast det var fan lågt i tak

5p.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Avstängd

riktiga män kör med svartkrut, och blir dödade när de laddar om

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd

Kan rekommendera herrn att byta ut 90 sängen till en bredare dito (ta bort bordet bredvid sängen och smacka in en 100 cm Bred säng?:)).
Nice med en egen våning som sagt!:D Välstädat (vilket är ovanligt för datarnördar - jmf. "Hur bor du"-tråden;)).
Gamer-marsvinet var coolt!:D:)

6p.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av ManBearPig:

håller med ovanstående haha!
gillar bössorna också, manliga minst sagt

Specs på datorn är dock ett måste, lägg till!

Chassi: Silverstone fortress 2 med fönster
PSU: Corsair CX600
CPU: AMD Athlon 64 x2 5200+
Processorkylare: Cooler Master v8
Moderkort: Gigabyte GA M52l S3
GPU: Sapphire radeon 5770

Min granne ska rensa lite i sitt hus nu och han erbjöd mig ett ASUS M2R32-MVP för en spottstyver, blev väldigt sugen på att köra crossfire nu när jag ändå har ett kort till liggandes. Jag vet att min processor kommer att flaska som in i norden men det är väl på tiden att man överklockar den, har inte haft det behovet förut men vad säger ni om nätaggregatet? Har hört att 600 är minimum för 5770 i crossfire, kanske jag kommer undan nu när jag inte har någon strömslukande monsterprolle. Tacksam för svar

Skrivet av MacEnkronan:

Kan rekommendera herrn att byta ut 90 sängen till en bredare dito (ta bort bordet bredvid sängen och smacka in en 100 cm Bred säng?:)).
Nice med en egen våning som sagt!:D Välstädat (vilket är ovanligt för datarnördar - jmf. "Hur bor du"-tråden;)).
Gamer-marsvinet var coolt!:D:)

6p.:)

Tack! Jag har verkligen drömt om en ordentlig säng enda sedan vi flyttade in i detta huset, min nuvarande säng består utav en tjock madrass på en enkel träram med lite fjädrar som håller uppe madrassen, rätt svårt om inte omöjligt att få upp en färdigbyggd säng igenom hålet som man kommer upp ifrån Finns det kanske sängar med ramar man kan skruvar isär?

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk

Plockar du ner ljusstaken så har vi en deal på 5p

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Skrivet av philip_BNF:

har inte haft det behovet förut men vad säger ni om nätaggregatet? Har hört att 600 är minimum för 5770 i crossfire, kanske jag kommer undan nu när jag inte har någon strömslukande monsterprolle. Tacksam för svar

Man brukar kunna ta det där med en nypa salt

5770 peakar 108w fick jag fram efter en svängom på googol, så det ska nog räcka och bli över. Vet inte hur det är med corsairs CX-serie, har hört både ris och ros där, så du kan ju kolla runt där iallafall, men det ska räcka.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Skrivet av Fragdeath:

Plockar du ner ljusstaken så har vi en deal på 5p

Fair enough! Ljusstaken är nu borta och nedpackad i en låda

Skrivet av Fragdeath:

Man brukar kunna ta det där med en nypa salt

5770 peakar 108w fick jag fram efter en svängom på googol, så det ska nog räcka och bli över. Vet inte hur det är med corsairs CX-serie, har hört både ris och ros där, så du kan ju kolla runt där iallafall, men det ska räcka.

Tack så mycket, jag får läsa om CX serien då

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av philip_BNF:

(...).

Tack! Jag har verkligen drömt om en ordentlig säng enda sedan vi flyttade in i detta huset, min nuvarande säng består utav en tjock madrass på en enkel träram med lite fjädrar som håller uppe madrassen, rätt svårt om inte omöjligt att få upp en färdigbyggd säng igenom hålet som man kommer upp ifrån Finns det kanske sängar med ramar man kan skruvar isär?

I ditt fall (då det är svårt att få upp en 100 cm bred säng genom luckan, sorry tänkte inte på det:P) hade jag ställt dit 2 90 cm bred säng till och lagt en LYXIG madrass ovanpå (precis som en hotellsäng) och slutligen "toppat" sängen med en resårmadrass (den som ligger ovanpå madrassen) och så hade du fått upp en lyxig säng som är "delbar".:)

Resårmadrass ::::::::::
STOR madrass ::::::::::
2 st 90-sängar ::::::::::

Lycka till!:)

edit: bäddmadrass heter det visst och inte resårmadrass.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Marsvinet var klockrent, 5/5!

Riktigt nice våning hade du också, önskar att jag hade haft något liknande.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | M4 10C | 32GB LPDDR5X | 512GB SSD ],
                         [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                         [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

I ditt fall (då det är svårt att få upp en 100 cm bred säng genom luckan, sorry tänkte inte på det:P) hade jag ställt dit 2 90 cm bred säng till och lagt en LYXIG madrass ovanpå (precis som en hotellsäng) och slutligen "toppat" sängen med en resårmadrass (den som ligger ovanpå madrassen) och så hade du fått upp en lyxig säng som är "delbar".:)

Resårmadrass ::::::::::
STOR madrass ::::::::::
2 st 90-sängar ::::::::::

Lycka till!:)

Haha jaa det kan man ju också pröva ^_^

Skrivet av Afrasbaba:

Tack!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Afrasbaba:

Jupp håller med, en riktig Lair är vad han har.:) Och smidigt och kunna gå upp från "övriga familjen" när man vill vara ifred, inte ha något att göra med när brorsan/syrran bråkar, kommer hem fulla etc...:P Bara gå upp och stänga om sig (om det går för sladden som går längs med trappan?).

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Kalle Anka samlingen ^^ 5p

Visa signatur

| Intel Core i7 5820K 3,3GHz @ 4,2 GHz |PowerColor Radeon HD6950 PCS++ 2 GB | ASRock X99 Extreme4| G.Skill Ripjaws 4 Red DDR4 PC21300/2666MHz Intel X99 CL15 4x4GB | EVGA SuperNOVA G2 750W |Intel 530 Series SSD 240GB |NZXT Source S340 | Cooler Master Nepton 280L |

Permalänk

5poäng om marsvinet heter Frasse!

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ollemedo:

Kalle Anka samlingen ^^ 5p

Mm...såg det...;) Kul han kallar dem för "böcker".:P

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt med vit ljus i burken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jupp håller med, en riktig Lair är vad han har.:) Och smidigt och kunna gå upp från "övriga familjen" när man vill vara ifred, inte ha något att göra med när brorsan/syrran bråkar, kommer hem fulla etc...:P Bara gå upp och stänga om sig (om det går för sladden som går längs med trappan?).

Precis, den avskildheten måste man ju bara älska!
Fast det jag gillar mest är att han har två stycken rum, en tv + säng-avdelning och en skolarbete + dator-avdelning.

Fast jag tycker det är väldigt synd att han inte har större fönster eller större trapp, det måste vara hemskt att t.ex. få upp en säng dit ifall man skulle vilja ha en större.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | M4 10C | 32GB LPDDR5X | 512GB SSD ],
                         [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                         [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

fanns juh lite böcker på hyllan, säkert 7st... =P men fräsch lya jag har en sådan säng som nämdes, kallas för continental den STORA madrassen består av 2st 90cm madrasser i ett stort fodral, så det får du nog upp den typen av sängar brukar oxå finnas i 2x80cm bredd dvs 160cm lite lämpligare för ditt utrymme kanske =), det enda som är så att säga "helt" är bäddmadrassen högst upp (den tunna) skarven känns då väldigt lite på min iaf viktiga om du bygger ihop den själv är dock att du har likadana madrasser... annars blir det snelut och ojämn hårdhet =P

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Såg bra ut, mycket papper och annat bröte:P

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Riktigt gött chassi! håller på och sleevar mitt osv nu tills de nya grejerna kommer tills på tisdag. synd att jag inte fått prova det med komponenter i än men det verkar riktigt bra!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

Gillar bilden med marsvinet

Förresten vad tycker du om chassit ? tänkte mest är det tyst eller hörs allt ljud igenom lätt ? står mellan det och ett mindre Lian Li vid nästa byte

Lycka till med körkortet, har också uppkörning på torsdag dock teori på onsdag

Permalänk
Medlem

En hel övervåning skulle jag inte säga nej till ''Liiiiiite avundsjuk''
Ser bra ut, inte för att vara dum men det känns som en 12 åringar bor där..
Kalle Anka, Bamse, Nalle puh, tomtar och gosedjur.
Det känns inte som en nittonåring bor där uppe.
4p iaf

Permalänk

Lätt bästa slutet xD

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Afrasbaba:

Precis, den avskildheten måste man ju bara älska!
Fast det jag gillar mest är att han har två stycken rum, en tv + säng-avdelning och en skolarbete + dator-avdelning.

Fast jag tycker det är väldigt synd att han inte har större fönster eller större trapp, det måste vara hemskt att t.ex. få upp en säng dit ifall man skulle vilja ha en större.

Just vindar har jag sett lyxiga koncept på: det vanliga är att man gör som TS, man delar av vinden i två rum, ett TV och sovrum och ett kombinerat arbetsrum/vardagsrum. Ofta delar man ju av vinden med "något som delar av vinden" (en vägg, ett draperi etc.) men TS har ju sådan tur att det Finns 2 rum från start och när en vind är byggd så är det rena lyxen!:D

Jag har sett exempel på vindar där de faktiskt är snyggare än en våning i ett hus. Det är svårt och förklara så här i text, men inredaren/konstruktören av vinden har fått till den perfekta balansen mellan kombinationen TV-rum/sovrum (relaxavdelning) och vardagsrum/arbetsrum (representationsavdelning). Är vackert när en vind flyter ihop och bägge rummen gifter sig fint med varandra å ena sidan, men skapar en naturlig distans/avskildhet mellan rummen å andra sidan, så att man får känslan av att inget rum stör det andra, eller hur jag ska säga som.

Ibland när man är hemma hos folk så bor en del på låt säga, 40-50 m2 i ett rum. Sådant känner jag blir lite för mycket, där du ska få plats/organisera mat, sov, TV, arbete, m.m. i ETT rum. Har bott så själv och hade inte lgh. varit så fräsch som den var + att man hade sovalkov, då hade man inte "orkat bo kvar" så länge som man gjorde. Att få den perfekta - estetiska och praktiska - balansen mellan två rum är det bästa man kan få!:)

Skrivet av 91fisher:

En hel övervåning skulle jag inte säga nej till ''Liiiiiite avundsjuk''
Ser bra ut, inte för att vara dum men det känns som en 12 åringar bor där..
Kalle Anka, Bamse, Nalle puh, tomtar och gosedjur.
Det känns inte som en nittonåring bor där uppe.
4p iaf

Jo eller som jag brukar säga, "Avundsjuk men inte missunnsam".:) Så känner jag inför TS rum.^^ Snyggt med detaljer som gevären etc. Det förstärker känslan av ett personligt inrett rum!:D
(Fattar inte folk som köper opersonliga tavlor på IKEA och hänger upp lite här och där random i en lägenhet.:S Men ofta har ju svenskar ingen smak utan många försöker kopiera katalogens rum - oftast tragiskt nog:/).

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Gillar bilden med marsvinet

Förresten vad tycker du om chassit ? tänkte mest är det tyst eller hörs allt ljud igenom lätt ? står mellan det och ett mindre Lian Li vid nästa byte

Lycka till med körkortet, har också uppkörning på torsdag dock teori på onsdag

Det beror på om du har modellen med de gamla fläktarna eller med air penetrator fläktar. Air penetrator fläktarna låter ju mer, helt klart men kyler också effektivt, tyvärr vet jag inte hur mycket mer de väsnas eftersom jag använder de gamla fläktarna som är helt tyst på 700 rmp. Ett test gjordes här på sweclockers som visade att temperaturen inte skilde sig så mycket mellan att ha fläktarna på low eller high, desto bättre att välja det tystare alternativet då. Det som jag stör mig lite på är för det första, det är klent med space bakom moderkortsplåten, riktigt tight.

Använder du dig utav ett chassi av "standardmodellen" dvs nätaggregatet antingen på golvet eller högst upp längst bak i chassit så hör man det oftast inte, om det inte vibrerar. Ska du ha detta chassit så kan jag rekommendera att du köper ett nätaggregat som utmärker sig för att vara just tyst. Jag använder 600 watt CX modellen från corsair och den brummar på bra, något som irriterar mig. Kan tillägga att jag har datorn på bordet bredvid mig, har man det på golvet så utgör väl ljudet från agget inte något stort problem men då väcks en personlig fråga. Varför köpa ett chassi för 2000 kronor och sedan låta det stå på golvet?
Sedan så är ju vikten rätt så hög. Jag skulle gissa på att mitt väger runt 20 kg med hårdvara installerad och det är dessutom väldigt djupt, hela 61 cm vilket kan bli ett problem för de som har lågt till tak samt lutande tak, som jag till exempel.

Detta är ett suveränt chassi som du absolut kommer att bli nöjd med så jag tycker att du ska välja fortress 2.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av philip_BNF:

Det beror på om du har modellen med de gamla fläktarna eller med air penetrator fläktar. Air penetrator fläktarna låter ju mer, helt klart men kyler också effektivt, tyvärr vet jag inte hur mycket mer de väsnas eftersom jag använder de gamla fläktarna som är helt tyst på 700 rmp. Ett test gjordes här på sweclockers som visade att temperaturen inte skilde sig så mycket mellan att ha fläktarna på low eller high, desto bättre att välja det tystare alternativet då. Det som jag stör mig lite på är för det första, det är klent med space bakom moderkortsplåten, riktigt tight.

Använder du dig utav ett chassi av "standardmodellen" dvs nätaggregatet antingen på golvet eller högst upp längst bak i chassit så hör man det oftast inte, om det inte vibrerar. Ska du ha detta chassit så kan jag rekommendera att du köper ett nätaggregat som utmärker sig för att vara just tyst. Jag använder 600 watt CX modellen från corsair och den brummar på bra, något som irriterar mig. Kan tillägga att jag har datorn på bordet bredvid mig, har man det på golvet så utgör väl ljudet från agget inte något stort problem men då väcks en personlig fråga. Varför köpa ett chassi för 2000 kronor och sedan låta det stå på golvet?
Sedan så är ju vikten rätt så hög. Jag skulle gissa på att mitt väger runt 20 kg med hårdvara installerad och det är dessutom väldigt djupt, hela 61 cm vilket kan bli ett problem för de som har lågt till tak samt lutande tak, som jag till exempel.

Detta är ett suveränt chassi som du absolut kommer att bli nöjd med så jag tycker att du ska välja fortress 2.

Tack för ett väldigt utförligt svar
det ända som irriterar i mina ögon är djupet(längden skulle jag säga) samt om det är så dåligt med utrymme bakom moderkortsplåten som du säger, fast på den punkten är Lian Li alltid dåliga
Får se hur det blir, tack iaf för infon

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Tack för ett väldigt utförligt svar
det ända som irriterar i mina ögon är djupet(längden skulle jag säga) samt om det är så dåligt med utrymme bakom moderkortsplåten som du säger, fast på den punkten är Lian Li alltid dåliga
Får se hur det blir, tack iaf för infon

Ja det är väldigt djupt men man vänjer sig. Ett modulärt nätaggregat gör det hela mycket lättare om man inte fyller alla hårdiskburarna och kör med två grafikkort då sladdarna behövs. Alltså det går ju och få till en superfin kabeldragning, finns en video på youtube av westcoastmods som bygger i ett fortress 2 chassi och det såg riktigt fint ut. Jag formulerade mig kanske lite dåligt förut, utan bra kabeldragning så får du helt enkelt inte på baksidan^^ Det är dock bra med hål på moderkortsplåten.

Visa signatur