Hej Pelle!
Jag har haft samma problem och du är inte ensam där ute !!
Det är otroligt många som upplever samma fel som du.
Det är en fel mellan Nviidia - microsoft samt även Ati förekommit....
Jag har nog testat allt som finns att testa tills jag lyckades åtgärda problemet efter 3 månaders hårslitande...
Gör såhär.
Steg 1 : Tanka ner senaste drivrutinerna till ditt grafikkort så dom finns lätttillgängliga.
Steg 2: Inaktivera Windows Update!
Steg 3: Avinstallera ALLA drivrutiner till grafikkortet eller som har med grafikkortet att göra (Notera.. vissa system har Ethernet "nätverkdriviisarna" via grafikdrivrutinerna. om du har en skiva med drivisar se till att installera den inviduellt efter omstart)
Steg 4: Du har nu startat om datorn 1000 gånger grattis... Installera nu de nyaste drivrutinerna till grafikkortet.
och Starta om.
Det som är viktigt att veta är att du kommer säkert få massa windows medelanden efter avinstallation att du ska ladda ner något från microsoft för att saker ska fungera GÖR INTE DETTA!!
Det enda som antagligen kommer saknas efter du installerat dom nya drivisarna är att du manuellt måste installera Ethernet drivrutinerna (finns ofta på medföljande skiva)
Testade detta på 3 olika datorer med samma fel alla har fungerat hitiils dock har jag mindre hår på huvudet... men men.... Lycka till återkom med resultat