Phoenix är rätt najs imho

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BestialSummoning
phoenix ligger före alla andra webbläsare som finns till windows

Nog mest korkat jag hört. Varför tror du det?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven

Nog mest korkat jag hört. Varför tror du det?

Opera är adware. EOD.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

phonix är grymt bra, snabbt, smart, snyggt. alla borde prova, och jag håller med om att det är den bästa webläsaren till windows just nu. synd bara att det är många banker som bara accepterar IE, man tycker ju att webmastrarna borde skriva sidan enligt w3cs webstandard, men icke! ialla fall, pröva phoenix

Visa signatur

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble.

Permalänk
Medlem

Håller med de flesta här om att Phoenix är bra, men jag tycker att det kraschar lite väl ofta. Någon som har samma problem, eller är det stabilt för er? Vissa .shtml sidor fungerar inte för mig i Phoenix, men vissa gör det. Konstigt.

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.

Permalänk
Hedersmedlem

Någon klagade på att mozilla inte kunde göra detta.. (kanske var en annan tråd men):

AutoScroll is an addon for Mozilla and Phoenix and possibly other browsers which support XPI packages that emulates the autoscrolling functionality of Internet Explorer. For those unfamiliar with this, when you middle click on a page (typically by clicking a mouse wheel button) you can then move the mouse up and down to have the page scroll by you without further mouse movements.
http://autoscroll.mozdev.org/index.html

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Någon klagade på att mozilla inte kunde göra detta.. (kanske var en annan tråd men):

AutoScroll is an addon for Mozilla and Phoenix and possibly other browsers which support XPI packages that emulates the autoscrolling functionality of Internet Explorer. For those unfamiliar with this, when you middle click on a page (typically by clicking a mouse wheel button) you can then move the mouse up and down to have the page scroll by you without further mouse movements.
http://autoscroll.mozdev.org/index.html

Tack så mycket! Det var nog jag som klaga, men nu är jag glad igen

Permalänk
Hedersmedlem

Aphex: JAA! Tack för den.
/me installerar phoenix igen

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

jävlar va skön phoenix är! jag har alltid använt ie

Permalänk
Medlem

mittenknappen funktionen verkar inte funka med boomslangen

Visa signatur

[size="1"]"Chan-Shen....you killed....my brother...!!!...now...I must KILL you!!!...eat my panda-claw technique...and DIE!!!'"[/size]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlemr
mittenknappen funktionen verkar inte funka med boomslangen

om du assignat mittenknappen till något annat än just mittenknapp i musdrivarna (tex scroll eller nåt) så kommer det inte fungera.. Jag kör med w2ks default-mus-drivare.

Visa signatur

Permalänk

Har testat Phoenix i några dagar nu. Det är svinbra. Men jag har inte riktigt hittat nån anledning att använda det istället för Mozilla som jag annars använder. Har inte hittat något riktigt snyggt "theme" än heller (Det ska vara minimalt som Lo-Fi till Mozilla).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
om du assignat mittenknappen till något annat än just mittenknapp i musdrivarna (tex scroll eller nåt) så kommer det inte fungera.. Jag kör med w2ks default-mus-drivare.

ahh, danke ändrade till universal scrolling å då funkar det...en fråga till bara, den verkar aldrig kunna spara cookisarna från swec utan man måste logga in varje gång. fel på mig eller på phoenix?

Visa signatur

[size="1"]"Chan-Shen....you killed....my brother...!!!...now...I must KILL you!!!...eat my panda-claw technique...and DIE!!!'"[/size]

Permalänk
Medlem

vart hittar man alla plugins förresten?

Permalänk
Hedersmedlem

www.mozdev.org - kom dock ihåg att alla projekt inte är färdiga eller kanske inte fungerar med din version..

Zlemr: jag vet inte. kör mozilla själv och har inte det problemet. Under Privacy i preferences så kan du ställa in hur kakorna ska bete sig. kanske nåt galet där?

Visa signatur

Permalänk

Har kommit på en rätt cool grej med Phoenix som inte funkar i Mozilla lr IE t.ex.

Om man bara skriver t.ex svt eller mirc lr nåt i adressfältet så används google's I'm feeling lucky (tror jag) och man hamnar rätt på en gång.
Ganska behändigt.

Visa signatur