Permalänk
Skrivet av kobb3:

Har alltså ETT 4870 som fläkten kör lite för lågt (enligt mej) ändå tills kortet når 70 grader. När jag INTE har något program som styr.

det ska finnas guider på nätet om hur man skapar profiler i Catalyst och sen går in å ändrar hastigheten på fläkten osv, testa å googla. (jag är för hungrig och lat för att göra det åt dig tyvärr)

Skrivet av Orio:

Ni som har haft problemet med Msi afterburner, räcker det inte med att bara inte starta Programmet eller varför avinstallera?

Problemet jag dras med är att jag får en freeze på 10-15sekunder i början av varje spel sedan flyter det på. Det andra är att jag får white screen ibland och spelet lägger av.

jag stängde bara av afterburner och sen funka det, körde problemfritt en vecka utan att avinstallera men sen rök det när jag formatera datorn ^^

jag fick det också 10-15 sek freeze förut, har dock inte sett till det på ett tag, vet inte varför det försvann. det är många som har samma problem dock.

Skrivet av martinwalter:

ehmm , får man fråga vad afterburner är och innebär, så fall vart stänger man av det :P? För jag har nämligen gigabyte som modekort.

MSI Afterburner är ett program man kan använda sig av för att överklocka grafikkort eller bara för att se fps, spela in video, eller för att styra fläkten, det funkar till de flesta grafikkort, sitter själv med Sapphire och körde Afterburner med. Men Anticheat programmet Punkbuster tycker tydligen inte om det när man kör BF:BC2 så undvik ha det igång när/om du spelar.

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinwalter:

ehmm , får man fråga vad afterburner är och innebär, så fall vart stänger man av det :P? För jag har nämligen gigabyte som modekort.

Afterbrurnen är ett program som MSi släppt som används för att klocka/övervacka/styra fläktkurvor på Grafikkort.

Du stänger av det som vilket program som helst, nere till vänster högerklick exit/aktivitets hanteraren.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Testade att öka CPU-NB volten ganska mycket, har inte kraschat sedan dess.

Visa signatur

CaseLabs SM8
9800X3D RTX 5090

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

BFBC2 frysningar beror på att Punkbuster försöker skicka iväg information under spelets gång, dock kommer inte Punkbuster överens med överklocknings program som t.ex Sapphire Trixx, MSI Afterburner m.fl och där av fryser datorn och ger ifrån sig ett så kallat sound loop detta är alltså till 100% bekräftat.

Ominstallation av Windows 7 Ultimate x64 med SP1
INF Update Utility allOS 9.2.0.1025
ATI Catalyst 11.2
ATI Catalyst 11.4

1h MemTest86 - 0 Errors
1h Furmark Xtreme Burning 880/1375Mhz OC - 74°C
5st IntelBurnTest - High - 90°C
10st 3DMark11 rundor

Tack! Helt sjukt då detta hände samtidigt som mitt grafikkort började strula rent fysiskt. Har säkert lagt ner 30+ timmar på denna skit.

Permalänk

min lösning

Jävla massa program som PB stör sig på i BC2. jag hittade min lösning här: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/30/5418846.page

det enda som funkade för mig var att ta bort det där Easy tune 6 för mitt gigabytemoderkort.

tendensen jag sett i alla trådar om detta problemet är att man ska avinstallera (inte bara stänga av) allt som har med överklockning att göra, för att vara riktigt säker tar man bort alla sådana där systemövervakande små fina program vi gärna lägger till. Sen testar man att spela. Inga problem, tja då lägger man in programmen ett i taget tills man hittar det som Punkbuster hamnar i konflikt med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dcxs:

Tack! Helt sjukt då detta hände samtidigt som mitt grafikkort började strula rent fysiskt. Har säkert lagt ner 30+ timmar på denna skit.

Ok, kanske en meningslös bumb men detta verkar inte lösa mina problem! Om det inte är så att PB reagerar på AMD CC inbyggda klocknings funktion. Fan ta DICE, det här är rena skämtet.

Permalänk
Medlem

Kan inte relevant till just denna tråd men, bara jag som fick problem med BC2 igår? Mina stats försvann, alla vapen ingame var nollade.
När jag loggade in till spelet bad den om Serial key igen..

Efter en stund så började allt fungera igen.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dcxs:

Ok, kanske en meningslös bumb men detta verkar inte lösa mina problem! Om det inte är så att PB reagerar på AMD CC inbyggda klocknings funktion. Fan ta DICE, det här är rena skämtet.

skitdåligt av dem.
PB i all ära men dice ska se tilla tt det funkar.

Skrivet av Orio:

Kan inte relevant till just denna tråd men, bara jag som fick problem med BC2 igår? Mina stats försvann, alla vapen ingame var nollade.
När jag loggade in till spelet bad den om Serial key igen..

Efter en stund så började allt fungera igen.

EA=vad är master server problem?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

"segt" i början när du joinar.

För er som känner att det segar sig några sekunder när man just joinat en server så är det nog att windows 7 "ställer" sig om färgschemat till windows basic stil. Så är det iaf för mig. Förstår ni inte vad jag menar?

1. starta spelet
2. klicka på Alt + enter (tar bort dig från helskärm)
3. joina en server
4. vänta och läs det som står längst ner åt höger på skärmen.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av superdupernemo:

För er som känner att det segar sig några sekunder när man just joinat en server så är det nog att windows 7 "ställer" sig om färgschemat till windows basic stil. Så är det iaf för mig. Förstår ni inte vad jag menar?

1. starta spelet
3. joina en server

Du hade rätt din jäkel Dock så kommer det inte upp någon text för mig, men listen där uppe ändrar sig till basic. Men då är ju frågan, hur fixar man detta?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Man kan väl kanske köra färgschemat basic hela tiden? Men För dom som är kinkiga när det gäller utseende så är det kanske inte ett alternativ.

Vi borde kanske göra ett FAQ med alla vanliga problem för Bc2? Med tanke på alla j*vla problem man brukar ha med detta spel ^^

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem

1. starta spelet
3. joina en server

Visste jag inte, ska provas om detta hjälper mot freezen jag får i början..

Om det gör det så har jag bara 1 problem kvar, det är att jag får vit skärm och ljudet fortsätter men bilden försvinner..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Din sign: Intel i7 950 @4,0GHz

Klocka ner..

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Fråga har du låst up BFBC2 Vietnam?

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Har nu bytt grafikkort från ett GTX 570 till ett Gigabyte 6970 men upplever precis samma lagg igen vid start av varje bana.
Måste vara moderkortet som bråkar, ASUS P8P67 Pro..

Visa signatur

Permalänk

Har du sett mitt tidigare inlägg? ^^ Kan ju vara det..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Har samma problem och kör med MSI, avinstallerade den för att ge det ett försök.

Det tråkiga är att grafikkortet sätter fläkten under 20% (vilket är sjuuuuuuukt lågt) ändå tills tempen når 70 grader :/. Med MSI och 25% fläkt är kortet 50 grader...

Finns det något annat program som kan göra fläktkurvor likt MSI? ATT fungerade dåligt sist, kan är bättre nu?

70 grader spelar ju ingen roll om kortet ligger i, väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

70 grader spelar ju ingen roll om kortet ligger i, väl?

70 grader i IDLE är det. ca 80 i load.

Detta är då utan MSI eftersom de inbyggda grafikfläktskurvorna är helt fel. Fläkten borde ligga som lägst på 25% istället för 20% som den gör nu.

Permalänk
Medlem

Har du sett mitt tidigare inlägg? ^^ Kan ju vara det..

Har faktiskt gjort precis det, men trots basic färgschema så fungerar det inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

70 grader i IDLE är det. ca 80 i load.

Detta är då utan MSI eftersom de inbyggda grafikfläktskurvorna är helt fel. Fläkten borde ligga som lägst på 25% istället för 20% som den gör nu.

Egentligen inte
Vad har du för kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Problemet jag fick var White screen, men ljudet snurrade på i bakgrunden så stod det att "Ingen signal har detekterats".
Ominstallerade win 7 och bc2 sen funkade det.
Kör du fabriksöverklockat grafikkort? Isf prova att sänka klocken till standard klock.

Samma problem här, har aldrig hänt förut :/

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Egentligen inte
Vad har du för kort?

Uppenbarligen förstår du mig inte.

Utan MSI IDLE: 70 grader, 20% fläkt, ej hörbar

Med MSI IDLE: 50 grader, 25% fläkt, ej hörbar

såååå, vad är bäst? Det var min poäng.

Permalänk
Medlem

Helt sjukt, laddade ner MSI Afterburner men klockade inget, och direkt så började spelet lagga vilket det aldrig har gjort. efter en stund (30min) så började det lagga grovt mycket med ett sound loop och den krascha :/

Ska man avinstallera Afterburner och skita i den eller måste man hålla på och fiffla med mer än de för å så det att fungera?

Visa signatur

NZXT H2|Corsair CX600W|Corsair 8GB XMS3 1600MHZ|IntelCore i5 2500&Corsair HydroSeries™ H50 PnP|MSI 660TI 2GB Power Edition OC|Asus P8P67|OCZ Aglility 3 & INTEL 330|OS WIN 7
Platta: iPad 3+4G 16GB
Mobil: Samsung Galaxy SIII Marble White

Permalänk
Medlem

Var det fler program än Afterburner som jävlas?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av dakioso:

Helt sjukt, laddade ner MSI Afterburner men klockade inget, och direkt så började spelet lagga vilket det aldrig har gjort. efter en stund (30min) så började det lagga grovt mycket med ett sound loop och den krascha :/

Ska man avinstallera Afterburner och skita i den eller måste man hålla på och fiffla med mer än de för å så det att fungera?

Afterburner (spelar ingen roll om du klockar eller inte) + Bfbc2 = väääldigt dåligt.

Skit bara i att starta programmet när du spelar så borde det vara lugnt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efter byte av grafikkort verkar det vara mitt j**la moderkort som strular..
Får preeecis samma lagg i början av spelet nu med, 10sekunder där det står i princip står helt still. Sedan släppper det och alla matcher/rundor flyter på högsta inställningar hur bra som helst.
Blir det samma problem i BF3 så säljer jag skiten och byter. Kan leva med det nu då det bara sker i BC2. Mycket udda

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om ni har ni problem med återkommande fryslagg (tex bli svart skärm, ljudet hakar upp sig, det kanske återupptas efter en liten stund eller så hänger sig datorn totalt osv)

Testa att uppdatera BIOS, det löste mitt och två kompisars konstanta fryslagg i BFBC2 och i andra spel har det också visat sig fungera. Har läst att flera har löst det på samma sätt.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset men gjorde detta precis till 1502 från 1403.
Tyvärr samma sak ändå.. Funderar på det är drivrutinerna till mitt moderkort som spökar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Tack för tipset men gjorde detta precis till 1502 från 1403.
Tyvärr samma sak ändå.. Funderar på det är drivrutinerna till mitt moderkort som spökar

Okej, synd =/
Brukar finnas andra updates för BIOS som tex fixar eventuella komponentbuggar och annat. Kan vara värt att kolla om nåt sånt finns på tillverkarens hemsida om du inte gjort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lentab:

Om ni har ni problem med återkommande fryslagg (tex bli svart skärm, ljudet hakar upp sig, det kanske återupptas efter en liten stund eller så hänger sig datorn totalt osv)

Testa att uppdatera BIOS, det löste mitt och två kompisars konstanta fryslagg i BFBC2 och i andra spel har det också visat sig fungera. Har läst att flera har löst det på samma sätt.

Jag hade det problemet, slutade med att mitt 5870 la av
Köpte mig ett 6950 efter det, men upplever fortfarande lagget i början av matchen, väldigt irriterande!

Visa signatur

#framtiden