Någon som ser något fel i denna setup?

Permalänk
Medlem

Någon som ser något fel i denna setup?

http://www.alina.se/ShopCart.aspx?payment=kd&delway=pp&VTX3-2...

Lite fundersam kring minerna, någon som vet om det finns något p67 moderkort med plats för 6 minnesstickor?

Permalänk
Medlem

msi bing bang marshall och sen så har du glömt grafik kortet m8 men beställ dina saker på www.inet.se tror du tjänar på det.

Visa signatur

cm big haf x/ corsair 1200w /i-970/gtx580phantom3g/ corsair vengeance 12gkit/G1assasin1366mobo/wdblackc.1tb/intel 520 ssd 120gig/windows 7 ultimate.

Permalänk
Skrivet av ucme:

http://www.alina.se/ShopCart.aspx?payment=kd&delway=pp&VTX3-2...

Lite fundersam kring minerna, någon som vet om det finns något p67 moderkort med plats för 6 minnesstickor?

Nej, finns inget p67 kort som har plats för 6 minnen, då p67 använder sig av dual channel teknik, alltså 2 eller 4 stickor...Och nej, big bang marshall har inte heller plats för sex, de jag tror att föregående missförstod var att han/hon måste trott att du menade 6st pci-e platser. Sen har du bara tagit försäkring på en av dina två skärmar...

Sen kan man ju ifrågasätta varför du lägger ner nästan 25000 på en dator som kan prestera lika bra för 10.000kr mindre, och då har du inte ens lagt till grafik.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Ah tack för svar, en miss med cookien, grafikkortet finns med i min lista. ASUS Radeon 6970...

Aight, följdfråga, finns det minnesstickor på 8gb ? Kanske börjar bli lite lat nu, kanske ska googla lite på egen hand innan jag frågar

Det som jag kanske skulle kunna dra in på är väl ssdn och skärmarna, då hamnar jag nånstans runt 15000kr. Sen spelar jag egentligen inte så mycket utan utvecklar, och kör rätt mycket virtuella maskiner osv. Vill dock ha ett grafikkort med lite krut i när det väl ska spelas. Värt att skippa sandy bridge helt och köra något annat ?

Permalänk
Skrivet av ucme:

Ah tack för svar, en miss med cookien, grafikkortet finns med i min lista. ASUS Radeon 6970...

Aight, följdfråga, finns det minnesstickor på 8gb ? Kanske börjar bli lite lat nu, kanske ska googla lite på egen hand innan jag frågar

Det som jag kanske skulle kunna dra in på är väl ssdn och skärmarna, då hamnar jag nånstans runt 15000kr. Sen spelar jag egentligen inte så mycket utan utvecklar, och kör rätt mycket virtuella maskiner osv. Vill dock ha ett grafikkort med lite krut i när det väl ska spelas. Värt att skippa sandy bridge helt och köra något annat ?

Okej! Ja skärmarna tycker jag är lite i dyraste laget, finns riktigt bra BenQ skärmar där du får 24 tum för 1700 och då är de tom led. Självklart ska du köra sandybridge, finns inte mycket bättre nu för tiden, och om du utvecklar kanske de tom är befogat me i7an. Sen om du clockar väljer du "K" varianten, annars inte.

Ang minnen finns de absolut med 8gb om du känner att du behöver de, men de är inte speciellt vanliga, då är de nog bättre om du köper stickor om 4gb vilket är betydligt mer prisvärt, och du kanske klarar dig med maximala 16gb då?

Sen tycker jag med att du ska spara lite på ssd, då syftet med den inte är att man till största del ska ha OS på den och kanske lite spel och så, och då räcker de gott och väl med 120 och då kommer du få gott om plats över!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Oki, tackar för bra svar, verkar också som att det kommer gå att köra Ivy Bridge på p67 med en bios-uppdatering om inget ändras, det får bli sandy bridge.

Permalänk

Hej,

Jag tycker det ser ut som en riktigt grym dator. (blir lite avundsjuk själv)

Du har fått svar på flesta frågor från andra duktiga medlemmar här på forumet, dock vill jag tillägga en grej.
Angående skärmarna fick du tips om att istället köpa billigare 24" med led backlight, dock har de billigare skärmarna en mycket enklare panel vilket gör att du får sämre svärta, sämre färgåtergivning och sämre betraktningsvinklar. IPS paneler (som sitter i den Dell skärm du tittat på) är utan tvekan de paneler som har bäst bildkvalitet, oavsett vilken bakbelysning som sitter i skärmen.

Mvh
Peter - Alina

Permalänk
Skrivet av Peter Tallroth:

Hej,

Jag tycker det ser ut som en riktigt grym dator. (blir lite avundsjuk själv)

Du har fått svar på flesta frågor från andra duktiga medlemmar här på forumet, dock vill jag tillägga en grej.
Angående skärmarna fick du tips om att istället köpa billigare 24" med led backlight, dock har de billigare skärmarna en mycket enklare panel vilket gör att du får sämre svärta, sämre färgåtergivning och sämre betraktningsvinklar. IPS paneler (som sitter i den Dell skärm du tittat på) är utan tvekan de paneler som har bäst bildkvalitet, oavsett vilken bakbelysning som sitter i skärmen.

Mvh
Peter - Alina

Visst har du rätt, men skillnaden är i mina ögon inte alls speciellt stor då BenQ skärmarna är riktigt bra för de priset, och således inte värt över 2000kr i prisskillnad och två tum i storleksskillnad, Iaf inte i mina ögon....

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Okej! Ja skärmarna tycker jag är lite i dyraste laget, finns riktigt bra BenQ skärmar där du får 24 tum för 1700 och då är de tom led. Självklart ska du köra sandybridge, finns inte mycket bättre nu för tiden, och om du utvecklar kanske de tom är befogat me i7an. Sen om du clockar väljer du "K" varianten, annars inte.

Ang minnen finns de absolut med 8gb om du känner att du behöver de, men de är inte speciellt vanliga, då är de nog bättre om du köper stickor om 4gb vilket är betydligt mer prisvärt, och du kanske klarar dig med maximala 16gb då?

Sen tycker jag med att du ska spara lite på ssd, då syftet med den inte är att man till största del ska ha OS på den och kanske lite spel och så, och då räcker de gott och väl med 120 och då kommer du få gott om plats över!

sämst svaret jag sett, ang skärm, varför spara och sitta på en budget skit skärm när man har så fina grejor i övrigt?
120 gb räcker inte i längden några nya spel och du är uppe i 120 gb snabbt, det är inte kul att sitta och avinstallera varje gång du ska installera ett nytt spel.

Permalänk

Personligen hade jag lagt mer krut på grafiken än ett 6970 och sparat in lite mer på SSD disken och endast kört os samt fåtal viktiga program på den.

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem

SSD är som andra säger mest tänkt för OS. SSD är sjukt snabbb när det gäller söktid, och är därför grym på OS som har många, många små filer. Spel däremot består oftast av större filer, och man tjänar inte mycket i tid på att installera dem på en SSD. Och spelar man så har man ju tid över

Min motivering är därför sänk dig till en 120gb SSD. Har du fortfarande bråttom så testa med en Raptor för spelen. Dem är även dem snabba, men kostar bara en fjärdedel per gb.

6970 i mitt tycke räcker väl om du bara ska casual spela då och då.

4x4gb minne borde väl räcka? Vill du ha 4x8gb eller? Lagom kryddat