ArchAge - kommande sandbox mmo

Permalänk
Geeks Gaming

Seriöst! Suttit i kö sedan igår när jag kom hem.. typ nästan 24 timmar. När de va 10 personer kvar i kön så stack jag snabbt på toa och när jag kom tillbaka va jag kickad pga inaktivitet :S Ger snart upp på detta jävla spelet som man inte ens har fått testa än.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag läste på forumet att tonvis med folk hade problem med att patron-statusen inte var aktiverad.

Det borde vara fixat nu.

Skrivet av Jinxswe:

Seriöst! Suttit i kö sedan igår när jag kom hem.. typ nästan 24 timmar. När de va 10 personer kvar i kön så stack jag snabbt på toa och när jag kom tillbaka va jag kickad pga inaktivitet :S Ger snart upp på detta jävla spelet som man inte ens har fått testa än.

Du kan inte ha köat så länge i sträck, servrarna var nere ett tag i morse. Man kom in t.o.m. på Kyprosa ett bra tag efter det utan att köa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Seriöst! Suttit i kö sedan igår när jag kom hem.. typ nästan 24 timmar. När de va 10 personer kvar i kön så stack jag snabbt på toa och när jag kom tillbaka va jag kickad pga inaktivitet :S Ger snart upp på detta jävla spelet som man inte ens har fått testa än.

NA har två servers utan kö Trodde ms skulle bli ett problem men så farligt var det inte.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Wh1sp:

Det borde vara fixat nu.

Du kan inte ha köat så länge i sträck, servrarna var nere ett tag i morse. Man kom in t.o.m. på Kyprosa ett bra tag efter det utan att köa.

Jag satte mig i kö kl 16 igår och va fortfarande i kö när jag vakna idag

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

köpte pecis patron för att jag skulle få skippa jätte långa köer som vissa har sagt, men NÄÄÄÄÄ 3k i varje server och över flera timmars vänte tid vilket slöseri med pengar tur nog köpte jag bara för en månad som kostade 130kr eller något men ändå

får ursäkta lite transaktionen har visst inte genomförts än så kan inte skrika ut ilskan än haha

Permalänk
Medlem

Har stått i kö sedan kl 13. Fortfarande 1000 före i kö.

Är nu 50/50 om jag ska vänta ett par veckor eller om jag ska skita helt i det här spelet.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

köpte pecis patron för att jag skulle få skippa jätte långa köer som vissa har sagt, men NÄÄÄÄÄ 3k i varje server och över flera timmars vänte tid vilket slöseri med pengar tur nog köpte jag bara för en månad som kostade 130kr eller något men ändå

får ursäkta lite transaktionen har visst inte genomförts än så kan inte skrika ut ilskan än haha

Problemet här är att din patron status aktiveras inte förrän du har loggat in en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LowFlow:

Problemet här är att din patron status aktiveras inte förrän du har loggat in en gång.

aha tack så mycket då får man väl starta spelet innan man går till jobbet så är det väl lagom klart tills på kvällen haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Har stått i kö sedan kl 13. Fortfarande 1000 före i kö.

Är nu 50/50 om jag ska vänta ett par veckor eller om jag ska skita helt i det här spelet.

De torde komma nya servrar imorgon. Gillar du MMO:s ska du inte skippa detta, spelet är det bästa som hänt på den fronten på flera år enligt mig (och många andra).

Permalänk
Medlem

Såja då har man loggat in och loggat ut från servern kyprosa hoppas nu att min patron har aktiverats

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

De torde komma nya servrar imorgon. Gillar du MMO:s ska du inte skippa detta, spelet är det bästa som hänt på den fronten på flera år enligt mig (och många andra).

Jag tvivlar på effekten dom kommer ha på de 4 kärnservrarna (dvs där alla är patrons och där det är massiva köer)

Ja, AA är ett riktigt bra spel... när du kan spela det.

Som det är nu, får jag ut ca en halvtimme per dag - logga in på morgonen (ingen kö), sen tar dom hela tiden ner servrarna för maintenance 20-30 minuter senare. Logga in på eftermiddagen, 2500-3000 pers kö. Har man tur kan man spela en timme innan man måste sova (händer väl var tredje dag eller så). Min main karaktär har bokstavligen talat rört sig ca 200m på 2 dagar - resten av tiden har varit frenetiskt farmande med alten bara för att hinna.

Det funkar inte och det är så jävla tråkigt. Känns som man snart tvingas tillbaka till GW2 :/
Nåja, får se om dom lyckas få upp dom där servrarna idag... Kan dom få ner primetime köerna till iaf 1000 pers börjar det bli mer hanterbart.

Permalänk
Medlem

Hehe ja på Kyprosa sägs det att patron-status inte hjälper något särskilt. Jag kör på Orchilda (eller något liknande) och har inte behövt köa en enda gång sen jag aktivera patron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

De torde komma nya servrar imorgon. Gillar du MMO:s ska du inte skippa detta, spelet är det bästa som hänt på den fronten på flera år enligt mig (och många andra).

Fler servrar kommer inte att hjälpa, utan AFK-systemet måste fixas.

Permalänk
Medlem

Jag lirar på Aier, har även patron o som max o det är sällan det sker så har jag kö tid på 4 min
Nån svensk Guil på Aier servern föresten ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Fler servrar kommer inte att hjälpa, utan AFK-systemet måste fixas.

Det var menat som ett tips för folk som ännu inte börjat någonstans, de nya kommer att ha mycket mindre kö än nuvarande. För patrons verkar det egentligen bara vara de 4 original servrarna som har (stora) köproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimpa83a:

Jag lirar på Aier, har även patron o som max o det är sällan det sker så har jag kö tid på 4 min
Nån svensk Guil på Aier servern föresten ?

Har försökt köra där som f2p och då är det flera timmars kö, kunde bara spela lite i helgen annars har jag bara fått köa

Visa signatur

Kommer Snart....

Permalänk
Medlem

Vad kostar det att bli "Patron"? Jag hittar inga priser på hemsidan.

Permalänk
Medlem

Tror det är 15 euro, men man måste logga in på spelet för att kunna aktivera det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Det var menat som ett tips för folk som ännu inte börjat någonstans, de nya kommer att ha mycket mindre kö än nuvarande. För patrons verkar det egentligen bara vara de 4 original servrarna som har (stora) köproblem.

Det kom nya servrar förra veckan också, dom är lika fulla som alla andra nu när det är som högst tryck.

Att som Archeage gör nu att pumpa in fler och fler servrar är det sämsta man kan göra.

När hypen väl lagt sig är risken stor att det kommer att finnas flera servrar med låg befolkning och det går inte att merga servarna är dynamiska med alla hus osv som byggs.

Permalänk
Medlem

Har spelat i några dagar nu och lyckats nå level 21. Verkar vara ett lovande spel, som ser helt fantastiskt ut rent visuellt. Texturerna är kanske inte de vassaste, men med en rejäl draw distance och episk storlek så blir upplevelsen på den fronten fenomenal. Snygg design utav landskap överhuvud taget. Sedan för att inte nämna vattnet, oohh the water...

Gameplay är än så länge som vanligt. Mycket questande, men tycker de är ganska intressanta och vissa riktigt roliga. Ser fram emot att komma längre in i spelet och fördjupa mig i crafting samt trading.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Det kom nya servrar förra veckan också, dom är lika fulla som alla andra nu när det är som högst tryck.

Att som Archeage gör nu att pumpa in fler och fler servrar är det sämsta man kan göra.

När hypen väl lagt sig är risken stor att det kommer att finnas flera servrar med låg befolkning och det går inte att merga servarna är dynamiska med alla hus osv som byggs.

EU hade nog alldeles för få servrar från början.

Permalänk
Medlem

Varför kan jag inte se att jag betalt min patron jag har loggat in och sen logga jag ut från servern kyprosa ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

Varför kan jag inte se att jag betalt min patron jag har loggat in och sen logga jag ut från servern kyprosa ?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror du måste komma in i spelet.

För övrigt, finns de en Server transfer än? Och någon som vet om en server som är lika bra som Kyprosa.. vill säga minimal ryss/spank spam i chatten :)?

Permalänk
Medlem

Har patron nu yeees
Men hann bara kolla kyprosa,eanna och aier serverna och aier hade kortast kö på 900 pers

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dagens patch plockade bort möjligheten att afk:a i char-select och borde göra mycket för köerna.
http://www.reddit.com/r/archeage/comments/2habao/archeage_ver...

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

Har patron nu yeees
Men hann bara kolla kyprosa,eanna och aier serverna och aier hade kortast kö på 900 pers

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör på Aier, brukar bara vara köer prime-time, får se om dagens patch hjälpte.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

Har patron nu yeees
Men hann bara kolla kyprosa,eanna och aier serverna och aier hade kortast kö på 900 pers

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår ej hur du kan få sån kö ?
Jag kör sj på Aier o aldrig haft större kö en 8 o är inne varje dag o har spelat några dagar på servern.

Permalänk
Avstängd

Grymt afk system dom har nu, gick på toaletten och var kickad när jag kom tillbaka.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimpa83a:

Förstår ej hur du kan få sån kö ?
Jag kör sj på Aier o aldrig haft större kö en 8 o är inne varje dag o har spelat några dagar på servern.

Haha ja nu blev jag oroliga när du sa det men när jag skulle in igår vid 19 tiden så var det 900 pers i kö och jag har patron

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qslig:

Grymt afk system dom har nu, gick på toaletten och var kickad när jag kom tillbaka.

Du menar i Char Select va?