ArchAge - kommande sandbox mmo

Permalänk
Medlem

Usch, blir ju mörkrädd på väntetiderna. Kanske blir bättre om några månader när folk tröttnat

Permalänk
Medlem

ja det e riktigt jobbigt, satt I kö från 3-8, hade plats 400 då dog mitt internet... kändes ju sådär... fårhålla tummarna att man lyckas få en plats I helgen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av klove:

ja det e riktigt jobbigt, satt I kö från 3-8, hade plats 400 då dog mitt internet... kändes ju sådär... fårhålla tummarna att man lyckas få en plats I helgen

Som tur är när man väl är ingame och blir dc så har man 10 min tror jag på sig att logga in igen. Då går man förbi hela kön.

Permalänk
Geeks Gaming

Har inte lyckats komma in än. :/ satt i kö i typ 6 timmar sen dog datorn och när jag starta upp igen så va de 4000 i kö :/

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Lite funderingar ni mer inbitna kanske kan svara på.

Har nu spelet lite och nått level 15 på Orchidna. Men det här skitsnack om "F2P" är ju egentligen långt ifrån sanningen. Så jag började sukta efter att köpa Patron.

Frågorna då..
Vad händer med mitt hus/land/mark när patron statusen går ut?
Likaså min auction house license? Dör den också?

Förstår ju givetvis att xp, labor och loyalty-bonusar försvinner. Men man vill ju inte bygga upp sig i ett spel som försvinner när man inte är patron längre.

Sista frågan, någon som hittat ett billigare ställe att handla patron-status från? Tycker 15€ är rätt svinigt. US får säkert sitt för $15 som vanligt, bara för att reta oss europeer.

Permalänk
Medlem

Har en följdfråga på det med har inte helt förstått labor systemet.

Men om man inte bryr sig om bygga hus plantera blommor osv kan man köra spelet utan extra labor poäng? Räcker f2p laborn för minea och sälja lite då och då? För man får väl fortfarande 1 labor/5min eller vad det är?

Behövs det till gear och liknande senare i spelet?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Har en följdfråga på det med har inte helt förstått labor systemet.

Men om man inte bryr sig om bygga hus plantera blommor osv kan man köra spelet utan extra labor poäng? Räcker f2p laborn för minea och sälja lite då och då? För man får väl fortfarande 1 labor/5min eller vad det är?

Behövs det till gear och liknande senare i spelet?

Kan ju bara prata för mig själv ang f2p och labor och jag tycker det är riktigt knapert att få de o gå runt, 5 min = 5 labor och du får ju rätt friskt med pouches hela tiden, samt att man hittar mining places rätt ofta, och den drar ju på labor en hel del...

Funderar också på att köpa patron eller dyl, så om någon hittar ett billigt place hojta till!

Permalänk
Medlem

Fick nyss höra av mina m8s iaf att fler servrar kommer och att man ska kunna förflytta sin karaktär till en ny server. När detta blir av vet jag inte, men de KAN inte dröja allt för många dagar. Folk tröttnar som sagt på köerna.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Ha ha Har bara en sak att säga tur man inte betalar för det här Då skulle jag känt mig rejält röv...

Permalänk
Medlem

Var jävligt intresserad av archeage för två år sedan
och måste säga att det ser lovande ut; att leka pirat ser mycket roligare ut än vad jag förväntade mig.
Det påminnger mig lite om Eve online speciellt politiken.

https://www.youtube.com/watch?v=FXxAETE9rdc

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAZ:

Ha ha Har bara en sak att säga tur man inte betalar för det här Då skulle jag känt mig rejält röv...

Är man patron slipper man köerna om det är det du syftar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delita:

Är man patron slipper man köerna om det är det du syftar på.

Och ett A4 med andra saker förutom att man kan köpa in-game currency.
idkfa, idclip och sv_cheats 1 har alltid varit det bästa för progressgames, speciellt tillsammans med andra.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delita:

Är man patron slipper man köerna om det är det du syftar på.

Jaha. Visste inte det Det kan ju förklara att någon vill betala för detta Nu har jag testat lite, och det var verkligen inget som föll mig i smaken. För "puttinuttit"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delita:

Är man patron slipper man köerna om det är det du syftar på.

Inte för tillfället åtminstone.

Permalänk
Medlem

Man slipper absolut inte köerna som patron för tillfället. Fördelen är att man får kortare köer, även om kortare i praktiken också innebär riktigt långa just nu.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

I morse hade jag tur, servrarna fick down-time och när jag loggade in var det ingen kö Synd bara att jag endast hade tid att köra en timme innan jag var tvungen att sluta. Nu har jag 4500 före mig i kön igen hehe.

Permalänk
Medlem

Jag som patron hade 3000 i kö framför mig så köerna finnes och ser ut att finnas ett bra tag.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite snålt med 2 gubbar totalt på alla servrar. En på varje borde man ju få ha i alla fall...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Inte för tillfället åtminstone.

Skrivet av v1ctory:

Man slipper absolut inte köerna som patron för tillfället. Fördelen är att man får kortare köer, även om kortare i praktiken också innebär riktigt långa just nu.

Jäkligt bra att ni sa sanningen så folk inte får för sig att patron ger köföreträde. Skulle själv testa spelet idag 3900 i kö, jo tjena. Plus att det bara gick att installera i default folder och inte t ex på min externa HDD.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jäkligt bra att ni sa sanningen så folk inte får för sig att patron ger köföreträde. Skulle själv testa spelet idag 3900 i kö, jo tjena. Plus att det bara gick att installera i default folder och inte t ex på min externa HDD.

Nu vet jag inte hur det är för dem men min patron-status kickade precis igång. Jag har joinat två gånger nu utan någon kö överhuvudtaget, får inte ens upp skylten. När jag skulle joina för 20min sen hade jag plats 4000 ungefär.

Så jag verkar hoppa över kön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LowFlow:

Nu vet jag inte hur det är för dem men min patron-status kickade precis igång. Jag har joinat två gånger nu utan någon kö överhuvudtaget, får inte ens upp skylten. När jag skulle joina för 20min sen hade jag plats 4000 ungefär.

Så jag verkar hoppa över kön.

Låter som att du har utnyttjat "grace tiden", om du lämnar servern på ett eller annat sätt (crash, DC eller bara loggar ut) så har du 10 minuter på dig att komma in tillbaks utan att behöva köa. Tog ca. 5 timmar för mig att komma in idag, och jag är patron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Låter som att du har utnyttjat "grace tiden", om du lämnar servern på ett eller annat sätt (crash, DC eller bara loggar ut) så har du 10 minuter på dig att komma in tillbaks utan att behöva köa. Tog ca. 5 timmar för mig att komma in idag, och jag är patron.

Tveksamt, jag loggade ut och var hemifrån lite mer än en timme. Joinade servern utan kö när jag kom hem igen.

Permalänk
Medlem

Löjligt dåligt. Tänkte jag skulle testa AA så jag installerade det vid lunchtid. Står fortfarande i kö för att logga in med 1500 framför mig i kö. Känns som servrarna är löjligt små. Antagligen är de inte en klusterserverlösning heller för då hade de utökat kapaciteten på ett par timmar.

Tycker det är självklart att man ska ta lärdomar av historien, det är inte första gången det är stort tryck vid launch. De borde haft en plan redo för att hantera trycket...

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Har man företräde om man är patron på dem nya serverna ? har hört talas om det men är inte säker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

Har man företräde om man är patron på dem nya serverna ? har hört talas om det men är inte säker

Jag har det åtminstone även om andra påstår att det inte existerar. Min kusin satte sig i kö (inte patron) en halvtimme innan mig. Han hade plats 5000 någonting när jag kom hem. Jag fick plats 3 i kön. Så jag vågar nog hävda att patrons har företräde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jäkligt bra att ni sa sanningen så folk inte får för sig att patron ger köföreträde. Skulle själv testa spelet idag 3900 i kö, jo tjena. Plus att det bara gick att installera i default folder och inte t ex på min externa HDD.

Jo, det finns en hel del kvalitetsbrister i launcher och spel. Det känns onekligen som att allt runt i kring content har fått stå tillbaka. Ett annat praktexempel är att en options-meny inte finns förrän du loggat in, d.v.s. köa. UI-känsla när det gäller att dra runt fönster eller ikoner är inte så himla bra heller.

Dock är det ju ett sött spel än så länge, har hunnit med 2x lvl 13 chars, får se hur länge nyhetens behag ligger i sig också.

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem

Patrons har förträde. Jag är ganska säker på att de är såhär: De finns 2 köer, en för Patron, en för icke-patron. Om dessa 2 köar till samma server, så går de in 3-4st patron samtidigt som 1 icke-patron kommer in. Jag skaffade patron och kön har kortats.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Ja patrons har företräde, men spelar man på t.ex. Kyprosa så är största delen patron accounts så det hjälper inte där, man får köa 5h+ om man inte kommer in på morgonen. Men på de nya servrarna har man säkert nytta av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LowFlow:

Nu vet jag inte hur det är för dem men min patron-status kickade precis igång. Jag har joinat två gånger nu utan någon kö överhuvudtaget, får inte ens upp skylten. När jag skulle joina för 20min sen hade jag plats 4000 ungefär.

Så jag verkar hoppa över kön.

Jag läste på forumet att tonvis med folk hade problem med att patron-statusen inte var aktiverad.

Skrivet av ZedNet:

Jo, det finns en hel del kvalitetsbrister i launcher och spel. Det känns onekligen som att allt runt i kring content har fått stå tillbaka. Ett annat praktexempel är att en options-meny inte finns förrän du loggat in, d.v.s. köa. UI-känsla när det gäller att dra runt fönster eller ikoner är inte så himla bra heller.

Dock är det ju ett sött spel än så länge, har hunnit med 2x lvl 13 chars, får se hur länge nyhetens behag ligger i sig också.

Jag hittade inte ens ett alternativ för "invert mouse". Jobbigt för mig som är van vid det, inte direkt en vana du bryter på en minut.

Sen testade jag spelet på NA server istället som inte hade någon kö och det ser smått intressant ut faktiskt.

Edit - Är tydligen inte ensam om problemet http://forums.archeagegame.com/showthread.php?4694-No-Inverte...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för ni svarade på min fråga för satt igår i över 8h kö till kyprosa servern så jag gav upp
Någon som har en guild på en mindre populär server ?

Skickades från m.sweclockers.com