Ska spela på min 486:a!!!

Permalänk
Medlem

Ska spela på min 486:a!!!

Har tagit fram min gamla 486DX 100mhz 16mb EDO 512mb HD IBM
512kb tseng labs et4000 graffe

Vill veta förslag på alla spel som kan köras på den :)...nämn allt ni kommer på fast med kategori och lite om vad spelet går ut på.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

FPS:
Wolfenstein 3D
Duke Nukem

Visa signatur

//Zidde

Permalänk

LucasArts spel.

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem

typ...

starcraft
warcraft II

var det förresten 100 eller 486 mhz ?

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Jo lucasarts spelen
och simon the sorchere 1 & 2

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9900X3D 4. 4GHz 140MB
ASUS ROG Crosshair X870E Hero
Corsair iCUE Link Titan RX LCD 360
G.Skill 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz
MSI GeForce RTX 5060 Ti 16GB Gaming Trio OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qlex0r
typ...

starcraft
warcraft II

var det förresten 100 eller 486 mhz ?

wacraftII helt klart, hur kunde ja glömma, ska köra med korsad kabel med polaren :D...ohhh va GÖTT!
EDIT: Den klarar inte Starcraft, har provat förut för länge sen ....

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar

Permalänk
Medlem

Da´Russian Stallion mm, Warcraft II e ju grymt

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Da´Russian Stallion mm, Warcraft II e ju grymt

Det är faktiskt de bästa strategispelet jag spelat förutom Battle Realms (för de äger helt enkelt)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Systemkrav för Battle Realms ?

Jag har två datorer som står,

en

400 Mhz
256 Mb ram
8 mb 3d Kort

o en

typ 179 eller 200 Mhz
48 Mb ram

Vad kan jag spela på dem ? Alltså , strategi , RTS o mulitplayer rpg ...

EDIT : Bilder på Battle Realms ?

Fore kul o kunna ta de två datorerna till min bror, typ spela CS på 400 Mhzaren , o typ spela Age Of Empires eller de rts, multiplayer rpg o strategi som funkar...fett kul ju !

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Recension av Battle Realms

och det funkar på min 400 Mhzare ! Men det blir kanske lagg :/ kör man bara på internet ?

EDIT: Ställer man ner grafiken så ska det funka på 400 Mhzaren!

*kollar vad det kostar i butik*

480 spänn ... Kanske köper det ! Eller önskar mig det ffs !

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Warcraft 3 är ett mycket bättre köp än Battle Realms

Permalänk
Medlem

warcraft III är bra, men jag har ej fått min nya dator o kan ej spela det då

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Recension av Battle Realms

[

och det funkar på min 400 Mhzare ! Men det blir kanske lagg :/ kör man bara på internet ?

EDIT: Ställer man ner grafiken så ska det funka på 400 Mhzaren!

*kollar vad det kostar i butik*

480 spänn ... Kanske köper det ! Eller önskar mig det ffs !

nej , de vanliga banor med handling oxå...:)...kul som fan

Visa signatur

Permalänk

prova quake ettan alltså lirade jag på min 486:a 100mhz, funkar prima

Permalänk
Medlem

civilization 1 såklart och colonization och kanske theme hospital.

Permalänk
Hedersmedlem

Sam 'n' Max, Day of the Tentacle, Commander Keen är spel du måste spela
Little Big Adventure får du inte heller glömma.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Öööh, jag köpte Battle Realms för 120 spänn eller nåt för några veckor sen!

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk

Tetris!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Transport Tycoon, Detroit, street rod 1 & 2 ?
Lite äldre spel, som kommer att funka med datorn(hoppas jag).
Dessa spel kan va lite svåra attt få tag i spelbutiken, men det finns andra sätt

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
El-nisse

0verkill!

Visa signatur

Imagine a place where every horror comes to life Where every torture is real and time stands still "tar av mössan för dina någorlunda knepiga kunskaper iaf.. ;) och det är fan inte varje dag jag gör det, känn dig utvald eller något ;) :D" - nidas

Permalänk
Medlem

Transport Tycoon, helt klart... möjligtvis Command & Conquer om den pallar det (osäker).

Permalänk
Medlem

UFO: Enemy Unknown

Visa signatur

I´m not always right, but i´m never wrong.

Permalänk
Medlem

Tycker att du sk ainstallera spel som INTE går att spela på dagens datorer.

Tråkiga spel som Quake, Duke Nukem, Wolf3D, DOOM, StarCraft, Warcraft II, Command & Conquer och alla förslag (som jag anser rent utav tråkiga) kan du ju spela på din vanliga dator ju.

Pröva med spel som går bara att spela i DOS-läge istället som inte ens fungerar på dagens datorer!

Spel som Sim City, Moonstone, de tidiga Kings Quest-Serien, Monkey Island 1 & 2, Civilization, Space Quest, Tomb Raider 1, Rise of the Triad, Death Rally, STUNT, Day of the Tentacle, Manic Mansion, Alone in the DARK!

Du kan ju bara gissa dig fram resten

Visa signatur

"The desire for perfection is that desire wich always makes every pleasure appear incomplete, for there is no joy or pleasure so great in this life that it can quench the thirst of our soul..." - Dante Alighieri

Permalänk
Medlem

gött..nu har ja massa spel förslag här :)...men kom gärna med ännu fler om de finns fler :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blackthorne - Ett gammalt skönt plattformslir
Dune
Micromachines
Pool
TZ-Volleyball
Realms
ActionCross
Syndicate - Ett måste !!!
Jagged Alliance
Jagged Alliance - Deadly games

Kommer tyvärr inte ihåg fler

//Danne

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
https://fightchatcontrol.eu

Permalänk
Medlem

The day of the tentael

Visa signatur

"Internet är en övergående fluga." Ines Usman,kominikationsminister -97
Show no müsli! Tb 1400@1540Mhz

Permalänk
Hedersmedlem

Settlers såklart, men inte så nya som 3an och över. Pizza Tycoon var ett rätt menlöst spel jag tillbringade rätt mycket tid med förut
Duke Nukem 1&2.

edit: Goblins 3! Satan va skoj det är/var

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mega-C
Tycker att du sk ainstallera spel som INTE går att spela på dagens datorer.

Tråkiga spel som Quake, Duke Nukem, Wolf3D, DOOM, StarCraft, Warcraft II, Command & Conquer och alla förslag (som jag anser rent utav tråkiga) kan du ju spela på din vanliga dator ju.

Pröva med spel som går bara att spela i DOS-läge istället som inte ens fungerar på dagens datorer!

Spel som Sim City, Moonstone, de tidiga Kings Quest-Serien, Monkey Island 1 & 2, Civilization, Space Quest, Tomb Raider 1, Rise of the Triad, Death Rally, STUNT, Day of the Tentacle, Manic Mansion, Alone in the DARK!

Du kan ju bara gissa dig fram resten

tida KQ är ju guld
kommer ihåg att jag blev 1337 på engelska utav att behöva sitta och slå i uppslagsböcker för att komma på vad man skulle skriva (var väldigt ung )

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Öööh, jag köpte Battle Realms för 120 spänn eller nåt för några veckor sen!

vart? vart ? VARRRT`?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Descent SÅ KLART.. hur kunde ni glömma det?!?!?
DOOM
HEXEN
Transport Tycoon, en riktig klassiker.
NFS
Wintergames, eller något sånt. kommer inte ihåg namnet helt.
Blood
Lägger till mer om jag kommer på.

Visa signatur

Data