Förlängningskablar för nätaggregat

Permalänk
Medlem

Förlängningskablar för nätaggregat

Hejsan!

Det blir ofta att man felsöker datorer och de gånger man behöver byta nätaggregat blir det alltid jävligt bökigt då kablarna alltid är *lite* för korta. Därför letar jag nu så långa förlängningskablar som möjligt, gärna upp mot en meter.

Är det någon som har något tips?

Permalänk
Medlem

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main.aspx?catalog...

Dock bara 25-30 cm som max. Vet inte om det finns längre, kanske på elfa eller någon sådan sida.
Går ju annars att förlänga själv genom att löda.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main.aspx?catalog...

Dock bara 25-30 cm som max. Vet inte om det finns längre, kanske på elfa eller någon sådan sida.
Går ju annars att förlänga själv genom att löda.

Jag har funderat på att löda ihop lite kablar och sleeva så det blir snyggt, frågan är om det finns någon max-längd? Jag förstår inte varför det skulle finnas men eftersom alla förlängningskablar verkar vara så korta så..

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Rådström:

Jag har funderat på att löda ihop lite kablar och sleeva så det blir snyggt, frågan är om det finns någon max-längd? Jag förstår inte varför det skulle finnas men eftersom alla förlängningskablar verkar vara så korta så..

Försök få in en 10m förlängning i en låda............
Maxlängd har du ju när spänningsfallet blir för stort, men det kompenserar man med grövre kabel, men det finns nätagregat med meterlånga kablar, själv så har jag inte haft problem med kabellängder, har ofta skiftat nätdel vid felsökningar, har kring 70cm långa kablar

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kolla på djungelapa, där vet ja att dom har men frågan är ju om dom har fått in i lager ännu

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Försök få in en 10m förlängning i en låda............
Maxlängd har du ju när spänningsfallet blir för stort, men det kompenserar man med grövre kabel, men det finns nätagregat med meterlånga kablar, själv så har jag inte haft problem med kabellängder, har ofta skiftat nätdel vid felsökningar, har kring 70cm långa kablar

Precis, idéen egentligen är ju att eftersom jag driver ett datorfixar-företag på fritiden kunna ha ett nätagg som bara sitter under bordet och lite kablar som kommer upp genom en kabelmask. Då behöver man rätt så långa kablar om det ska fungera, men snyggt skulle det nog kunna bli.