Permalänk
Medlem

13" 7000-14000kr

Tjenare. Börjar känna att jag behöver en ny laptop till skolan som jag även vill använda till lite andra saker när jag inte är i närheten av min stationära.

*Vill inte att den skall vara allt för stor då det blir jobbigt att bära med sig den. Vill dock inte att den skall vara mindre än 13" eftersom jag skall spela lite på den. Om det är en 15 tummare så får den inte vara för tung ;D
*Batteritiden måste vara hyfsad så att man kan ha med sig den utan att behöva koppla in den i ett uttag under en föreläsning etc.
*Prisklass 7000-14000kr (men jag är flexibel, bara en ungefärlig bild vad jag vill lägga).
*Prestanda till att öppna lite tyngre applikationer och spela enkla spel såsom CS, HON?, WOW, WC3 utan att behöva dra ner inställningarna (WOW med allt på fullt utom skuggor då).

En svår kombination men jag hoppas att det finns något som passar mina behov.

mvh Mattias

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Re: 13"-15" 7000-14000kr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Tjenare. Börjar känna att jag behöver en ny laptop till skolan som jag även vill använda till lite andra saker när jag inte är i närheten av min stationära.

*Vill inte att den skall vara allt för stor då det blir jobbigt att bära med sig den. Vill dock inte att den skall vara mindre än 13" eftersom jag skall spela lite på den. Om det är en 15 tummare så får den inte vara för tung ;D
*Batteritiden måste vara hyfsad så att man kan ha med sig den utan att behöva koppla in den i ett uttag under en föreläsning etc.
*Prisklass 7000-14000kr (men jag är flexibel, bara en ungefärlig bild vad jag vill lägga).
*Prestanda till att öppna lite tyngre applikationer och spela enkla spel såsom CS, HON?, WOW, WC3 utan att behöva dra ner inställningarna (WOW med allt på fullt utom skuggor då).

En svår kombination men jag hoppas att det finns något som passar mina behov.

mvh Mattias

Om du nu vill ha under 13" finns det en jag direkt kommer att tänka på, nya alienware!

Här!!

Ska tydligen vara utmärkt med tanke på pris och storlek!

Permalänk
Medlem

Verkar vara en prisvärd liten dator. Dock känns det som att tangentbordet blir ganska litet i den storleken. Dessutom är inte alienware speciellt diskret.

Fick just syn på en ny modell från MSI:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=558227

15" men endast 2.7kg tung vilket väger upp endel. Vad tycker ni om den?

mvh
Mattias

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Köp, du hittar inte bättre för priset. Pris/prestanda på MSIs nya GX går inte att slå.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aenarian
Köp, du hittar inte bättre för priset. Pris/prestanda på MSIs nya GX går inte att slå.

Håller med, om du vill ha 15" så är denna perfekt. Ska köpa den snart också!