Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Jag gissar på troll...

annars, i5 och 5850, kanske SSD?

Haha jo väldigt smart att välja I5 = samma spelprestanda men mycket dyrare, sen ett sämre grafikkort = sämre spelprestanda. Amd är det enda rätta i en speldator för 12k eller under

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goodia
Bara för att förvirra dig ännu mer så slänger jag också upp ett paket:
http://i43.tinypic.com/2zjcf1y.png
Detta är nog det bästa paketet i den här tråden hittills ...
SSD också. Lät inte på dig som om du skulle vilja köra CF senare, du vet troligen inte ens vad det är så. (?)

Dock klarar inte det modekorter crossfire utan at strypa grafikkorten. Köp hellre ett asrock p55 extreme

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer
Dock klarar inte det modekorter crossfire utan at strypa grafikkorten. Köp hellre ett asrock p55 extreme

Varför skulle han? TS skriver "data för 14 lök" Knåpa ihop ett vettigt system med CF istället.

Jag gissar att han kommer dra in OS spel å massa 3´e part. Utan att bry sig om inställningar.
Då kommer växlingsfil å andra saker ligga å dra, därför kan en SSD vara till fördel.
Själv så finner jag de inte optimalt att betala för den där x-tra prestande puffen som knappt märks.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Mitt förslag:

Edit: såg att jag glömde OS dock :/ Här är ett annat förslag med OS:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prlan
Mitt förslag:

http://img63.imageshack.us/img63/4475/testdator.jpg

Edit: såg att jag glömde OS dock :/ Här är ett annat förslag med OS:

http://img405.imageshack.us/img405/9042/testdator3.jpg

ASrock Pro klarar inte CF så bra, ta istället P55 Extreme som kan köra 8x 8x.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
ASrock Pro klarar inte CF så bra, ta istället P55 Extreme som kan köra 8x 8x.

Aha, visste jag inte. På vilket sätt klarar den inte CF så bra?

Permalänk
Medlem

Är det sant? Är det verkligen ingen som på över en sida med inlägg killen att det heter dator och inte data?

Permalänk
Medlem

Jag mörda din budget med 400 kr.

Jah anser att detta är mer än vad du kommer behöva just nu.
Denna kommer äta upp alla spela på marknaden.

men du får ett skit bra GPU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Broder Truck
Är det sant? Är det verkligen ingen som på över en sida med inlägg killen att det heter dator och inte data?

No idea...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Germania
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-dator%202.JPG

Denna springer i 8:or runt den du länkade. Inet installerar OS och bygger ihop den åt dig. 2 års garanti etc.

Och det är www.inet.se

+1 för det packetet, tror inte man får så mkt bättre för 14K, om man inte ska vända på varenda 50öring..

MVH

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derileec
Jag mörda din budget med 400 kr.

Jah anser att detta är mer än vad du kommer behöva just nu.
Denna kommer äta upp alla spela på marknaden.

men du får ett skit bra GPU
http://i44.tinypic.com/14dlgjq.png

allt bra förutom 1 sak, XFX 5970 ist skulle han kunna kolla på komplett och köpa Sapphires 5970 för 5500kr ist som förövrigt säga vara det bästa 5970 ute förtillfället, man betalar för det mesta bara för att ha märket XFX

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem

okej sluta prata om crossfrie och sapfhira och sånt jag fattar inte!!

men om man köper et komplett grafikkkort blir det bätre då nothingtocix?
för om man inte köper komplet måste man bygga och så då? :S

det som du sa broder tuck kolla här: http://sv-se.facebook.com/pages/alla-som-tycker-att-det-heter...
hihihi ägd XD

men det du sa Bloopy värkar bra är det det eler?????????? ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karl_22x
okej sluta prata om crossfrie och sapfhira och sånt jag fattar inte!!

men om man köper et komplett grafikkkort blir det bätre då nothingtocix?
för om man inte köper komplet måste man bygga och så då? :S

det som du sa broder tuck kolla här: http://sv-se.facebook.com/pages/alla-som-tycker-att-det-heter...
hihihi ägd XD

men det du sa Bloopy värkar bra är det det eler?????????? ^^

ne asså du kan ta dator delarna från inet, men köper bara grafik kortet från komplett då jag personligen inte gillar XFX och tar hellre sapphire har även sett i del tester att Sapphires version av 5970 är bättre än de flesta kan ha fel men vill heller inte kasta ut 400kr extra bara för att få ett "märke" i datorn som är dyrare än de andra men det är helt upp till sig själv vad man vill göra

Visa signatur

[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]

Permalänk
Medlem

Be inet bygga ihop den. De bygger och testar den för 700.

Permalänk
Medlem

aha ok!!!! jag trode fel då XDD

men jag köpper det som du sa då allt från inet för jag orkar inte köpa från mer än en!! ^^

Men tack till alla föressten kommer jag kunna köra högsta grafick på BfBc2 utan lag? :S :S :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Be inet bygga ihop den. De bygger och testar den för 700.

de flesta har redan gjort byggnads förslag med att inet bygger ihop den åt han, ock failar den iden ifall han tar mitt tips om sapphire dock kan han ju ta powercolors kort som har något bättre kylare har jag för mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

aha ok!!!! jag trode fel då XDD

men jag köpper det som du sa då allt från inet för jag orkar inte köpa från mer än en!! ^^

Men tack till alla föressten kommer jag kunna köra högsta grafick på BfBc2 utan lag? :S :S :S

Alla förslagen här klarar BFBC2 utan problem. Vissa klarar det bättre än andra men orkar inte peka på vilket, står ett antal gånger i tråden vilka (2?) alternativ som är de bästa att satsa på.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Okej men jag köper det nu tack!!!!!!!

Permalänk
Medlem

av allt det som skrivits här, vad är "bäst"?

Permalänk
Medlem

Jag är faktiskt också ute efter spelinformation för CS och BC2 för endast 14kr, billigare än att köpa informationen på lokala butiken, men var hittar jag den, det är frågan..?

Men jag tycker Derileecs förslag var bra förövrigt om det nu är en dator du skulle vilja ha, nu är inte fallet så eller har jag fel?

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Citat:

hihihi ägd XD

http://www.facebook.com/pages/Data-betyder-information-inte-d...

Vem blev ägd sa du?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Jag tror min IQ ramlade ned till dryga hälften efter att ha läst alla inlägg.
Låt honom köpa en "hejkopejko"-dator. Det är ju inte precis som att han skulle märka skillnad på vilken apparat han köper.

Permalänk
Medlem

Aldrig märkesdator... okej?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
http://www.facebook.com/pages/Data-betyder-information-inte-d...

Vem blev ägd sa du?

Ja den gruppen hade ju iallafall närmare 1.5k fans, medans den andra "äg"-gruppen bestod av whpooing 7 fans... Success...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka

Haha, det hände nog här med.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Låt honom köpa en "hejkopejko"-dator. Det är ju inte precis som att han skulle märka skillnad på vilken apparat han köper.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spongie
Haha, det hände nog här med.

Men vad bra, så när ni har ½ eran IQ å hans nya dator i födelsedagskalas klassas som "hejkopejko", så känner han sig nog nöjd.
Jisses?! Vad sägs å skrivs? Gör de bättre själv!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mande

Dock så skulle datorn vara tyst, dock så faller jag lite där. Har ingen koll på vad som är tyst eller inte. Har dock sett att många tycker att den kylaren är rätt tyst.

sluta misshandla ordet "dock".

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Medlem

XFX Radeon HD5970 2GB Black Edition

Gigabyte GA-P55A-UD4

Intel Core i5 750, 2.66GHz

Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3

Corsair TX 850W 80+

Cooler Master HAF 932

500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ

Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr

Summa: 13845 kr från Inet.

Jag tror det här är ganska optimalt för en speldator för 14000 kr, vad tror ni andra? Försök få någon att bygga ihop den åt dig annars måste du dra in på prestandan tyvärr.

Edit: Köp Sapphire Radeon HD 5970 på Komplett.se som redan nämnts.

Permalänk

Ingen som tänkte på att han var en vanlig liten unge på säkert 10 bast?

Killen vill bara spela alla spel, utan några krångel. Det skulle jag också vilja göra när jag var liten.
Och hur skrev ni när ni var små?
Han fattar inte vad Crossfire eller Sapphire är, försök då att få honom att fatta.

Sen tror jag att det är några som är avundsjuka här.
Jag ville också ha en riktigt bra dator när jag var liten.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Avstängd

Det tog mig ca 2 månader att lyckas få min kompis föräldrar att förstå att datorer man bygger själva är mycket mången gång mer prisvärd än köpvarianterna som Siba osv har.

Svensson stirrar sig blinda på siffror. 2GB 8800gt måste ju vara bättre än 1GB 5850.

Sätter en peng på att killen inte märker skillnad på era paket och elgiganten om han inte är så insatt, vilket han inte bör vara(dator = hård, data = 01010101)

Visa signatur

lolclockers