Permalänk

Vet du när du får ditt SR2? :3 Grymt sugen på en update D:

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Riktigt nice!

Permalänk
Medlem

Jag säger det igen. Ta alla som kör strippen och pumpar in x hundratusen i motorbyggen, eller bara dom som köper en bil generellt för stora summor. Det är ingen som tycker det är så konstigt

Däremot om någon bygger en maskin för lite högre belopp (30-40), då ska det ifrågasättas direkt.

Det är inte så hög summa om man jobbar med något vettigt, och väljer att prioritera hårdvara. Så jag tycker det är onödiga kommentarer.

Nåväl, till topic.. hoppas du får mobo snart, sugen på resultat med båda prollarna

Visa signatur

ASUS TUF B650-E | Kingston Fury 4x16Gb 6000 CL36 | 9800X3D | Powercolor Hellhound 7800XT | NZXT Kraken 360mm

Permalänk
Medlem

Intressant rigg! Hade gärna haft den som 3D-workstation hemma.
Jag var inne på SR2 men ändrade mig då jag läste att vanliga I7 930 inte kan köra i dual setup. 20k för extremeprocessorna enbart blir i saftigaste laget.
2 av de nya Xeon modellen lär bli lika dyrt..

Visa signatur

I7 930@3.6Ghz - 12GB Kingston HyperX - HD5870 - Nått MSI X58 Mobo - 3 TB HD - Eizo Foris 24" Monitor.

Sysslar med 3D/2D Grafik, Eurodiscomusik & BFBC2

Permalänk

Krävs xeon föra att köra dual/quad nu för tiden. Extreme-cpuerna (i7) är fortfarande desktop-cpuer, dock multipel-olåsta. Detta är ju en begränsning som införts på senare tid, alla intel-cpuer sedan pentium pro har annars gått att köra dual (förutom celeron, atom och sånt då).

Visa signatur

i7 975@3.33, Asus P6X58D, Corsair 6x2GB@2000, 2x Asus HD5970, Corsair HX1000, 2x X25-E, Lian Li PC-P80, 2x Samsung 305+, Dell 3008WFP, Win7/64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lambi
Äntligen någon som kan utmana darkmx1000 litegrann, härligt när ett intresse blir så stort!

Själv sitter jag och väntar på samma låda som du har, fast med fönster

Darkmx köper ju inte sina prylar Och hans datorer är ju inte direkt särskilt imponerande, jämfört med detta.. Robbaz har t.o.m mer intressant PC än dark.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

jaha denna tråd dog ut fortare än va jag trodde vad hände ?

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sleeplezz
Japp de har jag kom faktiskt idag, men utvecklings CPU.er från Intel, inte retail givetvis, skulle aldrig lägga 30 k+ på två CPU.

Dessa vågar jag dock inte använda innan jag har ett mobo som stöder dem, killen jag köpte dem av har haft SR2 i en månad nu och hans siffror är inte av denna värld

va händer? har du dött helt? händer det något med burken längtar! vill se mer!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
1.6v i spänning låter mycket på en 32nm krets, även med vatten:O
Men går det så går det.

Låter förbannat högt. Även om det varit en 65nm. 1.4V max för Gulftown enligt denna källa. Vet inte hur pålitligt det är, men att köra 1.55-1.6Vcore 24/7 på en 32nm-propp låter lite väl uppåt skyarna? Jaja, bara TS själv har koll, så.

Förövrigt är det sjukt nice! Nästa skamligt att TS inte skaffar några pots för lite "seriöst" poängplockande

Lycka till när nya brädan kommer!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Grymt intressant, väntar med spänning på uppföljning!

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Avstängd

Kommer snart update, EVGA har stoppat SR2 korten några veckor till antagligen något som spökar =( Fick en 980 och ett rampage III så länge

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Låter förbannat högt. Även om det varit en 65nm. 1.4V max för Gulftown enligt denna källa. Vet inte hur pålitligt det är, men att köra 1.55-1.6Vcore 24/7 på en 32nm-propp låter lite väl uppåt skyarna? Jaja, bara TS själv har koll, så.

Förövrigt är det sjukt nice! Nästa skamligt att TS inte skaffar några pots för lite "seriöst" poängplockande

Lycka till när nya brädan kommer!

Tack, spänningen var sjukt hög - men det är en ES så inte hela världen om den crashar men den lever ännu, kräver massa Qpi spänning dock, Vcore behövs inte alls så mkt.

Permalänk
Avstängd

Nya riggen blir så här:

Mobo SR2 - vattenkyld så fort det finns
GPU: 2 x 5970
CPU: 2 x 5680
Minne: 24 gb 2000 ghz Kingston eller Dominator - vilket som lirar bäst
SSD: 4 x 160 Gb intel i Raid 0
HDD: 2 x Segate 2 TB SATA 6 i raid 0
Chassi Mountain Mods - custom byggt
Nätagg: Strider 1500 W & Corsair 650 W
Kylning: 3 x Quad 120 radiatorer
2 DDC pumpar 18 w med EK Res
1 EK 4.0 pump med EK 5,25 dual res
EK block på GPU
Heatkiller rev 3.0 på CPU
DVD/Bluray: LG Bluray brännare
Sen så mkt fläktar så jag knappt kan räkna upp dem

Ska posta bilder på det som kommit hem hittils så fort jag fixat min kamera.

Mvh Martin

Permalänk
Medlem

Holy smokes, vilken uppsättning. Låter som det blir en förbannat stor låda!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowlevelio:

Detta är ju en begränsning som införts på senare tid, alla intel-cpuer sedan pentium pro har annars gått att köra dual (förutom celeron, atom och sånt då).

386, 486, och Pentium (P5, P54C & P55C) gick att köra dual, så även de flesta P2 & P3 Celerons. Jag tänker inte svära på det, men jag har för mig att jag såg ett "proof of concept" moderkort med dual atom bestyckning för server bruk, men jag misstänker att det projektet lades ned när Intel släppta dual core Atom's.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Hur har du råd med allting?! Inbrottstjuv/Rikemansbarn eller en fett grym pokerlirare.

Permalänk
Skrivet av SuperChefen:

Hur har du råd med allting?! Inbrottstjuv/Rikemansbarn eller en fett grym pokerlirare.

Eller bara bra utbildning och tjänar mycket pengar?

Permalänk
Skrivet av LillenOStoren:

Eller bara bra utbildning och tjänar mycket pengar?

Hmm, får väl vara att han tjänar mycket pengar och lägger det på datorer

Permalänk
Skrivet av SuperChefen:

Hmm, får väl vara att han tjänar mycket pengar och lägger det på datorer

Pappas pengar kanske?

Permalänk
Medlem

pffft min lappade Q6600 är snabbare än den där högen =D (skämtar givetvis)

OnT: Riktigt jäkla najs setup, har svårt o tänka mig något mer extremt.

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk

Kollar ni vad han har för yrke så står det " Personal Chef ".
Men för vad har vi ingen aning

Visa signatur

EOS 5D Mark II | 70-200mm | 50mm 1,4 | Flickr | Blogg

Permalänk

Men det var ett jävla spekulerande om privatekonomin -skit i den. Vad har det för intresse?

Det kan helt klart vara intressant vad riggen kostar men inte hur han har råd.

Permalänk

Update snart eller?

Visa signatur

Intel I7 985 || EVGA 4-way sli || 3 x XFX 5870 || 3 x Intel X25M 80gb Raid 0 || 12gb Corsair Dominator GT 1866 MHz || Corsair HX 1000w || Silverstone Fortress 2 || 2 x 2tb Western Digital black Raid 1 ||

Permalänk
Avstängd

SR2 kortet är på väg!! Kommer om ca 1-2 veckor trodde dem!! Men bygger en fet AMD burk så länge så ni får hålla till godo med bilder på det bygget så länge, börjar bygga ikväll

Mvh Martin

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Fel, han HADE pengar att leka med

Skämt åsido, dagens datordelar är ju ändå riktigt billiga jämfört med 15 år sedan (eller ännu tidigare). Det var stor uppståndelse när den första "hemdatorn" gick att köpa för under 10.000 kr (har för mig att det var runt 1995), vilket var mycket på den tiden, och prestandan lämnade mycket att önska. Sannolikt betalade era päron nästan lika mycket som för detta monster när ni minsann skulle ha dator till familjen i nådens år 1994 av märket Olivetti eller liknande :P.

Nej. För OPs rigg går på över 40k och det är långt över en bra presterande dator.
En bra presterande dator vid 95 gick på runda 20k och även med inflationen inräknad är den långt ifrån samma kaliber i både pris och prestanda som det här monstret.

Visst är det billigare att köpa datordelar idag men topsegmentet har alltid blivit dyrare. Se bara på ett 5970 som motsvarar ett Voodoo eller liknande.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Du får ta o skapa ett galleri och visa upp skönheterna!

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Nej. För OPs rigg går på över 40k och det är långt över en bra presterande dator.
En bra presterande dator vid 95 gick på runda 20k och även med inflationen inräknad är den långt ifrån samma kaliber i både pris och prestanda som det här monstret.

Visst är det billigare att köpa datordelar idag men topsegmentet har alltid blivit dyrare. Se bara på ett 5970 som motsvarar ett Voodoo eller liknande.

Jag vet inte om jag vill hålla med. Det går att komma betydligt närmare värstingprestanda med jämförelsevis lite pengar i dag, och ingen byggde några riktiga värstingburkar "då" helt enkelt för att det inte fanns köpare. Det var inte tillverkningskapacitet som satte gränserna i samma utsträckning som det är i dag.
Det är väll egentligen bara SSD'er som prissätts efter vad marknaden är villig att betala och inte efter vad man kan producera. (SSD'er kunde utan vidare göras mycket större med mycket liten prestanda förlust. Priset skulle dock öka i samma utsträckning som de blir större, och marknaden är bara villig att betala så mycket)

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.