SweClockers foldinglag klättrar

Permalänk
Avstängd

Har just installerat och joinat Sweclockers lag. Det blir nog bättre resultat när jag köper en Q9650.

Visa signatur

HAF 932. - OCZ Modxstream-Pro 600W. - Asus P5Q Deluxe. - Q9650 @ 4.0 GHz. - Corsair H50. - Kingston hyperX PC8500 4x2 Gb. @ 1068 Mhz. - HD4890 1Gb. Scythe Musashi VGA cooler. - Intel X25-M G2. - Windows 7 64 bit. - Logitech G15, G9x, Z5500. - Samsung T220.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Öhm. Är det inte lite försent att folda för honom om han kolat?

..........

Jag hoppas att du skojar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet
Hans vän vill nog inte att framtida cancer drabbade ska gå i samma sorgliga väg som han fick gå :(. [/B]

Precis!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
Får inte GPU-klienten att funka på mitt 5850... Står att grafikkortet eller drivrutinen inte känns igen. Dock står det ju på hemsidan att man skall ha 9.7 eller nyare, jag har nyare.

Tills GPU3-klienten finns ute på marknaden så måste du använda -forcegpu ati_r700-flaggan.

Om du är osäker på hur man lägger till den, kolla då in post #5 i följande länk: Folding på 5850. För att få fram det fönstret får du högerklicka på tray-ikonen och välja konfigureringen.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
En dator värmer upp ditt rum mycket effektivare än ett element på samma effekt. Du får ju både nöje och värme av datorn. Och all el som förbrukas av datorn kommer ut i värme. På vintern blir det ju då en bra värmekälla om man behöver betala för sin eluppvärmning. På sommaren, not so much. Men keep up the good work.

Det där stämmer verkligen inte...
Kanske missat några kapitel i fysikboken?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blumph
Det där stämmer verkligen inte...
Kanske missat några kapitel i fysikboken?

Terminologin stämmer inte, men jag antar att du fattar vad han menar. Effekt har inget med saken att göra.

Så gott som all el som används blir värme i båda fallen, men om du foldar så får du dessutom massa beräkningskraft för energin. Alltså kan man säga att verkningsgraden blir högre, då du får ut mer för samma mängd tillförd energi.

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Realgunsmoke
Har just installerat och joinat Sweclockers lag. Det blir nog bättre resultat när jag köper en Q9650.

Glöm inte att köra två stycken klienter på processorn för att få bäst resultat!=) Detta eftersom intels 775-quadar ej är riktiga quadar utan två stycken dualcore-processorer som inte kommunicerar så bra med varandra

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

jo den här är ju tevlig om man har en hårt klockad i7 som bara står och tuggar luft http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

dock så använder jag min dator , vilket troligvis gör att jag går miste av bonusen eller helt enkelt inte hinner med deadlinen .

jag kör på denna http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

alla som har en modern proccessor borde köra den tycker jag.
om man inte kör bigadv så klart.

rekommenderas.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Öhm. Är det inte lite försent att folda för honom om han kolat?

Snälla du tänk dig lite för innan du postar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
Får inte GPU-klienten att funka på mitt 5850... Står att grafikkortet eller drivrutinen inte känns igen. Dock står det ju på hemsidan att man skall ha 9.7 eller nyare, jag har nyare.

Kör med flaggan -forcegpu ati_r700 så ska du se att det fungerar fint.

Permalänk
Medlem

Tjo, har varit med sen ni körde jul driven för detta nu, och kör på med GPU Klienten, men kan jag på något sätt göra satt denna inte äter all prestanda när jag tittar på film(cuda boost), eller spelar spel?

GPUn lämnar inte "prio" till andra saker, så den äter allt så snart jag startar en work unit, vilket är ganska dåligt.

gtx 285
q6600 @ 2.4
Folding@Home Client Version 6.23(GPU)

Permalänk
Medlem

Kan tyvärr inte hjälpa till med foldandet då de inte använder Boinc, lite synd hade varit nice att folda samtidigt som man räddar klimatet och letar aliens. Självklart är det viktigare att hitta aliens jämfört med att vika proteiner

Permalänk
Medlem

går vår samlade datorkraft till privata tjänster som allmänheten måste köpa rättigheter till?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenaii
Tjo, har varit med sen ni körde jul driven för detta nu, och kör på med GPU Klienten, men kan jag på något sätt göra satt denna inte äter all prestanda när jag tittar på film(cuda boost), eller spelar spel?

GPUn lämnar inte "prio" till andra saker, så den äter allt så snart jag startar en work unit, vilket är ganska dåligt.

gtx 285
q6600 @ 2.4
Folding@Home Client Version 6.23(GPU)

Du kan ställa in i avancerade inställningar att den ska jobba i prioritetsläge "idle" (4) istället för standard "low" (6). Gör en genväg till klienten och skriv -configonly sist i target/mål och välj dig sedan frammåt till avancerade inställningar när du startar genom genvägen.
Det går även att sänka prio genom aktivitetshanteraren process explorer och säkert genom andra program.
Om ovan inte funkar kan du testa att använda något mindre minneskrävande enheter att arbeta med, även detta i avancerade inställningar.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
går vår samlade datorkraft till privata tjänster som allmänheten måste köpa rättigheter till?

Både ja och nej. Emedan slutgiltig produkt så som exempelvis medicin kommer att kosta allmänheten så är forskningsresultaten för en större del att ta av, dessutom kommer forskningsresultaten först och produkter sist, så vinst för allmänheten blir det i vilket fall.
Men det är ungefär som det funkar hur man än gör. Det går bara snabbare nu, enda skillnaden.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

har enbart foldat med min ps3 för att det är en bättre 24/7 lösning, ska köra igång den igen om den inte kör på just nu.

Permalänk
Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk

Ja nu gick jag äntligen med. Någon nytta gör det ju.

Permalänk
Musikälskare

Installerat CPU klienten nu (igen)

Dock står den å tuggar på 0/500 men de kanske är normalt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Tror jag lyckades få igång 3 instanser nu

Ska hem till en kompis och sätta i gång det även hehe.. han surfar och kollar bara på porr ändå även fast han har en rätt ny dator

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Bestämde mig för att börja igen men hittar inte riktigt GPU varianten... någon som kan vägleda mig? Känns lite onödigt att "bara" använda CPU'n

Visa signatur

FD Torrent Compact | Corsair RM850x | Gigabyte Z790 | Intel Core i9 13900K | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz CL36 | Radeon RX 9070 XT Taichi | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk

jag sitter med 4instanser på CPU'n och 2 för GPÙ

dock sitter jag inte med dom på 24/7; bor hemma och datorn drar j*kligt mkt ström

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Medlem

Hm, hur vet man om GPU'n används, för det verkar inte som om min används.
Har ett Nvidia Geforce 9800Gtx+

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Tror jag lyckades få igång 3 instanser nu

Ska hem till en kompis och sätta i gång det även hehe.. han surfar och kollar bara på porr ändå även fast han har en rätt ny dator

Du menar att du kör 3 program parallellt med olika ID?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piinmu
Bestämde mig för att börja igen men hittar inte riktigt GPU varianten... någon som kan vägleda mig? Känns lite onödigt att "bara" använda CPU'n

Klienten finns här och en guide finns här. Vill du ha mer vägledning så är det bara att hojta till

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joi93
Hm, hur vet man om GPU'n används, för det verkar inte som om min används.
Har ett Nvidia Geforce 9800Gtx+

Bl.a. så ska FahCore_11.exe köras i Aktivitetshanteraren och sen så kan du hålla musen över tray-ikonen nere i högra hörnet av skärmen så borde det stå något i still med GPU - F@H: Working (4100/10000).

Permalänk

Om du redan har datorn igång, typ jobbar på jobbet, eller spelar något med reservation för att det inte påverkar prestandan (det kan du ju själv ställa in) osv. så är det väl bara en kanonidé. Startar du däremot datorn och kör programmet enbart för det, så är jag eventuellt benägen med att hålla med dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Bl.a. så ska FahCore_11.exe köras i Aktivitetshanteraren och sen så kan du hålla musen över tray-ikonen nere i högra hörnet av skärmen så borde det stå något i still med GPU - F@H: Working (4100/10000).

Har instalerat senaste verisionen från deras sida, och installerat den ordenkligt, men det står fortfarande bara CPU nere i högra hörnet, och jag har ingen FahCore_11.exe i aktivihetsanteraren. Har även de senaste drivisarna från Nvidia, och mitt grafikkkort finns ju med i listan över grafikkort som ska fungera. Vad gör jag fel?

Permalänk
Avstängd

"Syftet är att använda överbliven beräkningskraft..."

Jaaa. Ljugklåkkårs är igång igen. Eller påstår ni att min energiförbrukning inte påverkas alls om jag drar igång folding?

Ge nu fan i att ha med detta påståendet i er återkommande "nyhet". Det höjer effektutvecklingen avsevärt och kostar därmed pengar. Inget överblivet doneras alls utan användare bekostar jobbet ur egen plånbok på något vis.

Sådana här texter håller kvar tramsklåkkårs på en otroligt låg nivå och ni anses enbart som ett lustigt tidsfördriv.

Permalänk

Kom på att jag har denna liggande:

Klicka för att se i 1920 x 1200

Kanske kan va lite kul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
"Syftet är att använda överbliven beräkningskraft..."

Jaaa. Ljugklåkkårs är igång igen. Eller påstår ni att min energiförbrukning inte påverkas alls om jag drar igång folding?

Ge nu fan i att ha med detta påståendet i er återkommande "nyhet". Det höjer effektutvecklingen avsevärt och kostar därmed pengar. Inget överblivet doneras alls utan användare bekostar jobbet ur egen plånbok på något vis.

Sådana här texter håller kvar tramsklåkkårs på en otroligt låg nivå och ni anses enbart som ett lustigt tidsfördriv.

ingen som har ljugit här ?

använda överbliven beräkningskraft... ja det gör den inga lögner där?

Effektutvecklingen höjs... klart

donera innebär ju faktiskt att du mer eller mindre ger pengar till någon samma sak som att donera pengar till cancerfonden du ger pengar ur egen plånbok det är så det fungerar med att donera... går ju inte göra något gratis då hade de ju inte behövt hjälp...

inga lögner här bara folda istället för att skänka pengar till något annat...

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road