Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cryptic
Köpte dock en razer destructor musmatta, Den borde ju klara sig iaf ;-D

Men du har senaste firmware till den, eller hur? Har hört att den ger allvarliga exem på handleden om man inte uppdaterar den.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowfatmilk
frågar igen, någon som vet hur man öppnar/rengör Razor DeathAdder?

Nästa gång du byter skatez sitter det skruvar där. Lossa skruvarna och ta isär musen FÖRSIKTIGT. Resten går att lista ut och använd typ tops för att peta bort damm och smuts. Montera ihop i omvänd ordning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stealthbomb
Nästa gång du byter skatez sitter det skruvar där. Lossa skruvarna och ta isär musen FÖRSIKTIGT. Resten går att lista ut och använd typ tops för att peta bort damm och smuts. Montera ihop i omvänd ordning.

Tack

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

Jag har fått samma problem med mina två fd Deathadders. Är inne på min tredje och det är Respawn-versionen, dom brukar hålla ett år för mig innan höger musknapp eller sensorn börjar flippa (har testat rengöra osv).

Musmattan jag använder är en stenhård Steelseries av något slag.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Jag har fått samma problem med mina två fd Deathadders. Är inne på min tredje och det är Respawn-versionen, dom brukar hålla ett år för mig innan höger musknapp eller sensorn börjar flippa (har testat rengöra osv).

Musmattan jag använder är en stenhård Steelseries av något slag.

Ja min flippar ju hela tiden. Men en så "känd" mus som Deathadder borde ju klara tyg ffs!!

Gör ju ingen skillnad att datorn mår bra nu när musen suger, har gjort följande:

Uppdaterat firmware
Avinstallerat drivrutiner o kör utan
Gjort rent (ny mus iof)
Tagit bort klistermärket vid sensorn

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowfatmilk

frågar igen, någon som vet hur man öppnar/rengör Razor DeathAdder?

Skruvmejsel vore nog ett bra val:D
http://www.orgryteskolor.nu/anasskola/praktik/traslojd/fragetest/skruvmejsel.jpg
annars kan man rengöra linsen med en tops
http://www.meducta.se/forbundsmaterial/bilder/Topps.jpg

Permalänk
Medlem

Såg att någon rekommendera Razer Mamba.
http://www.fragbite.se/?articleID=416
Inte för att fb gör bra recensioner men kan vara bra att tänka på

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk

Har du tagit bort den lilla silvriga klisterlappen runt sensorn? hört att det ska hjälpa faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikeHaggarKJ
Har du tagit bort den lilla silvriga klisterlappen runt sensorn? hört att det ska hjälpa faktiskt.

Japp hört det förr, gjort det förr och det har hjälpt men denna sötnos går inte att laga

Ber inet köpa tillbaka lr nåt.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)

Permalänk

Det var tråkigt lycka till med inet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikeHaggarKJ
Det var tråkigt lycka till med inet!

Garanterar att dom fixar det, kan vara seriösaste företaget någonsin.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bump. Helvete.

Fått tillbaka musen från Inet, dom bjöd faktiskt på fraktkostnad och felsökning så kan ju inte klaga, påstår att den fungerar perfekt.

Hursom, den är ju lika värdelös som alltid. Känns som att det är kraftig mouse-acceleration och den drar fortfarande mer till vänster än till höger :'( Inet påstår att det är min mjukvara eller moderkort det är fel på...

Vad gör jag nu? Säljer den fast jag själv tycker den är kass?

Edit: Ställde ner den till 125 Hz och ska fan pröva med en kompis Qpad Heaton, lite färger och ganska hård, dock för glidig för min smak så det kommer ändå inte funka i längden

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Den nya Deathaddern är löjligt känslig med musmatta.
Men så vitt jag vet använder mac versionen gammla sensorn

Och folk som tycker dom går sönder, slår ni sönder era DA?

Jag köpte min DeathADder vid Launch, den tuffar på lika bra fortfarande.
Har fortfarande kvar silvriga klistermärket runt sensorn (även om den typ inte syns längre för den är så sliten)
Enda jag bytat är massa skatez.

Orginal sensorn äter alla underlag utan några problem.
Jag har dessa musmattorna hemma atm och DAn läser alla 100% utan skipping etc.
Qck+ Heavy
Qck+
Qck+ SK edition
S&S Solo
Qpad Grin

Kör 500hz på min DA och har gjort sen inköp.
Och Ja DAn är känd för att äta iprincip ALLA underlag, och det gör den också förutsatt att du inte har den nya versionen med annan sensor.

Dan är fortfarande min favoritmus av alla, och ajg har provat nästan alla möss på marknaden.
Som tur är sålde/säljer maxfps.se ett par DA med gammla sensorn så jag köpte en backup.
För den nya är så jävla värdelös (vet ej om det kommit firmware som kanske löser problemet nyligen, fanns inte innan iaf)

Permalänk

Min DA dubbelklickar när man gör enkel klick, lösning på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

*positiv text*

Jag kör ju visserligen Steel Qck+ Fnatic, det är ju som att be om att musen ska faila men jag tycker den borde klara det, faktum kvarstår att den går mer till vänster än tilll höger på alla musmattor

Aa Mac kör gamla sensorn, i princip en vanlig fast med vita LEDs och man får med drivers till Mac som iof ändå går att tanka

Kör den i 125 Hz nu, går jag över det blir problemen tydligare men orkar inte köpa en ny, spelar ändå inte så seriöst längre.

Visa signatur