Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk

Tråkigt att det nya 1337 erbjudandet är på torsdag, jag jobbar nämligen på torsdagar men är alltid ledig på fredag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vargen1973
Enligt mig så börjar vi om jag och Komplett och är redan gjort.
Jag har bett om ursäkt för vissa hårda ord som kom ur frustration.
Dom har bett mig om ursäkt för det jag varit med om.

+1 Komplett Roligt att höra, de är alltid så, dom som får problem hör´s å syns, medans de som får allt å flyta på syns aldrig till
ps minimera bild å titta på lite avstånd, du kan urskilja antal bokstäver samt skumma vad de är för bokstäver, jag har min tro, men de är hemligt

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Pulchi:

Tänkte bara påpeka ett litet stavfel i annonsen som visas på förstasidan här på SweClockers (och kanske på andra ställen?), i rubriken för SSD:n från Corsair så står det "CORSIR SSD PERFORMANCE".

Tack för att du noterat detta.

Skrivet av Bloopy:

Var nån dag sen, men bristen på förståelse för logik?

Frågorna blir därför...

Komplett: Får ni ett mobo med feltext "trasigt, blåskärm" så kör ni standard test, men kollar inte att hela moderkort faktiskt är OK?
Nuvarande tid för service ärenden, från ankomst till utskick (dvs att ersättning´s vara finns på lager)?
Vad är kraven för att bli anställd som pc-tekniker?

1. Vi testar produkterna vi får in efter olika rutiner som är anpassade för produkten. Utöver dessa standardtest försöker vi replikera kundens fel utefter den felbeskrivning vi fått.
2. Snittiden i dag är just nu 4-5 dagar från att varan registreras hos oss + leveranstid (ca 1-3 dagar beroende på vart i landet man bor och vilket fraktsätt som används).
3. Några av kraven är att personen i fråga har mycket god teknisk kompetens och en gedigen kunskap om datorer och hårdvara samt ett intresse i detta och en vilja att utvecklas. Vi bedömer även personlighet och hur personen kommer att fungera på arbetsplatsen. Givetvis är tidigare erfarenhet av liknande anställningar meriterat.

mvh // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej komplett, får ni in ASUS Maximus II Formula något mer? Hadde tänkt att beställa det men det försvann bara

Mvh

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av of-doom:

Hej komplett, får ni in ASUS Maximus II Formula något mer? Hadde tänkt att beställa det men det försvann bara

Mvh

Hej.

ASUS Maximus II Formula har utgått och ersatts av ASUS Maximus III Formula för sockel 1156.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=494704

mvh // Erik J

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej.

ASUS Maximus II Formula har utgått och ersatts av ASUS Maximus III Formula för sockel 1156.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=494704

mvh // Erik J

Okej vad synd..

Permalänk

Fått nog av komplett

Jag är så innerligt trött på komplett.se

Priser är bra

Frakt är bra

Erbjudnaden är bra

Sidan är bra.

Men alltid när det gäller support eller garanti så går det he.....

Att reklamera en produkt är känns som att som att försöka få rätt mot en myndighet. Allt är så segt krångligt och tar för lång tid.

Försökte precis lämna tillbaka en vara som slutat att fungera. Fick nobben. Det var en skitsak som jag kan leva med. Det var väntat. Jag har också uttryckt mig tidigare till supporten vad jag tycker om dem. Det har kanske inte underlättat mina rma:n.

Jag ville få det här ur mig. Det gäller inte en speciell händelse. Utan oftast alltid när jag varit i kontakt med komplett supporten.

Fast jag tänker att jag ska aldrig mer handla där. Så hittar jag ibland saker som jag vill ha ändå. Fast jag tror att jag har fått nog nu.

Jag har handlat mycket på en annan stor sida. Och jag har än så länge inte haft ett enda problem med dem.

Det här kanske inte är konstruktiv kritik. Det kanske inte är lätt att bemöta. Men jag vill inte ha det bemött. Det här är mitt sätt att ge igen på komplett.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 - I7 2600k - NH-U12P SE2 - XFX5870 - Zalman VF3000A - Corsair 4GB - Cooler Master HAF 932 - CM 700W - Windows 7 64bit - 3*Dell U2311H

Permalänk
Avstängd

Mitt ärende är löst.
Christoffer på Komplett är en bra kille.
Önskar att alla på Komplett var som han.

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Medlem

tycker detta är lite vilseledande. tänkte mer på Svensson konsumenten.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av kriller007:

tycker detta är lite vilseledande. tänkte mer på Svensson konsumenten.

Tack för att du noterat detta, vi korrigerar tillbehören direkt.

mvh // Erik J

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har komplett gjort sig av med all support nuförtiden?
Har begärt att få en retursedel av er för 1 vecka sen.
Ni påstår att ni ska ha skickat en vid två tillfällen, använder ni B-post?
Har fortfarande inte mottagit något.
Nu har ni också slutat svara på mail gällande ärendet, bra jobbat komplett.
Varför ska jag alltid ångra att jag valde att köpa något av er?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpte ny maskin i förra veckan och var mycket överraskad hur snabbt det gick.
Satt kvar på jobbet och beställde kl 16 på onsdagen,
Vaknar vid 9 tiden och går till jobbet dagen efter, på vägen får jag ett sms om att mitt paket finns att hämta på hämtstationen som passande nog låg nära med.

Hämtade ut paketen på eftermiddagen, killen på uthämtningsdisken hjälper mig bära det ena ut till taxin (kunde inte släpa båda paket själv)

39.- kr i frakt för 17 kilo. Produkterna var bra förpackade med.
Tack till komplett.no

Visa signatur

I7 930@3.6Ghz - 12GB Kingston HyperX - HD5870 - Nått MSI X58 Mobo - 3 TB HD - Eizo Foris 24" Monitor.

Sysslar med 3D/2D Grafik, Eurodiscomusik & BFBC2

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Reap:

Har komplett gjort sig av med all support nuförtiden?
Har begärt att få en retursedel av er för 1 vecka sen.
Ni påstår att ni ska ha skickat en vid två tillfällen, använder ni B-post?
Har fortfarande inte mottagit något.
Nu har ni också slutat svara på mail gällande ärendet, bra jobbat komplett.
Varför ska jag alltid ångra att jag valde att köpa något av er?

Detta låter inte alls som den den servicenivå vi eftersträvar att hålla. Kan du återkomma till mig med kund eller returnummer via PM?

mvh // Erik J

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej Komplett!

Jag ser att ni har dom äldre modellerna av HP:s skärmar. Kommer ni ta in den nya serien i form av HP ZR22w och HP ZR24w? Och isånnafall när?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av muSashi:

Hej Komplett!

Jag ser att ni har dom äldre modellerna av HP:s skärmar. Kommer ni ta in den nya serien i form av HP ZR22w och HP ZR24w? Och isånnafall när?

Hej.

De bör dyka upp i vårt sortiment inom en vecka. Håll ett öga på vår site eller i vår RSS-feed för nya produkter.
Komplett.se

mvh // Erik J

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Uselt att det inte finns gratis frakt om man handlar för över en viss summa, fraktkostnaden är dessutom enorm.

Visa signatur

" Det är en Epademi " - Aftonbladet

Permalänk
Medlem

Nu beställde jag ändå datorn och lite diskar. När jag beställde stod det att det fanns en kvar på "Preliminärt 6 maj" eller något liknande i lagerstatus. Så jag skyndade mig att beställa och lagerstatusen ändrades sen till "Preliminärt 16 maj" eller något liknande.

Kollade orderstatusen precis och ser att den står på "Bekräftad", betyder det här att jag inte kan hämta ut min dator i morgon?

Visa signatur

" Det är en Epademi " - Aftonbladet

Permalänk
Medlem

Står de bekräftad så har dom lagt undan 1 till dig.
Sen om de verkligen är så när de är dags för leverans är dock inte 100% säkert.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Står fel information om GTX 470. Inget stort direkt, men det är ju fel ^^
Komplett.se - Gainward GeForce GTX 470 1280MB PhysX

Citat:

NVIDIA GeForce GTS 470

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Hej, jag har fått ett litet problem. Tänkte kolla med er hur ni tar ställning till det.

Det är nämligen så att jag köpte en "Corsair VX 550W PSU" av er i Februari. Jag har kopplat in den och allt fungerar precis som det ska. Men idag när jag öppnade datorn så såg jag något som jag missat tidigare. "Warranty woid if removed"-lappen är trasig i ena hörnet och vid skruven. Jag har aldrig öppnat den då jag gärna vill ha kvar de 5 års garanti som corsair erbjuder.

Jag kan ju inte mer än lova att det inte är jag som skadat klisterlappen. Det bästa vore ju om jag sett detta redan från början. Men det går ju inte ändra på. Så vad tror ni? Är min garanti borta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej.

De bör dyka upp i vårt sortiment inom en vecka. Håll ett öga på vår site eller i vår RSS-feed för nya produkter.
Komplett.se

mvh // Erik J

Kollat eran sida nästan varje dag sen ditt uttalande, fortfarande inga nya skärmar från HP :(. Är de påväg in eller hur går det?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Deras priser är bra kan jag hålla med om. Frakt osv med. MEN som alla andra har klagat på är deras helv...... support är ju kass. Försökte skicka in mitt moderkort på rma, fick klart nobben o fick den tillbaka ännu mer trasigt så det inte äns fungerade(fungerade när jag skickade in ) . men men de va ngt jag fick leva med

Permalänk
Medlem

Hej komplett,
jag beställde Komplett.se - PowerColor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 för cirka en vecka sedan, fortfarande har det ännu inte skickats iväg? vad är detta, har funnits på erat lager ganska länge nu...

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte skickat iväg mitt paket, nu blir jag ganska så besviken, en vecka utan att ha skickat iväg paketet när eran hemsida tydligt har markerat varan i lager i över en vecka..

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpaTant:

Uselt att det inte finns gratis frakt om man handlar för över en viss summa, fraktkostnaden är dessutom enorm.

Håller med, vissa prylar beställer man inte ens. har bara gjort en beställning det var för det var demo vara så att priset på frakten kompenserade det.

Vissa saker blir billigare ifrån england, tyskland
Tyskland finns inget bättre 10€ frakt upp till 100kg om du beställer på rätt ställe.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , LG 27" UltraGear 27GX790A OLED QHD 480 Hz, Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight 2, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem

Jamen sådär, Komplett á la Erik J som lovat att Komplett.se ska förbättra sin kundsupport, du visar rätt sida med att undvara från kommentarer i snart 3veckor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tog kontakt via mail idag, visade sig att min vara hade felat i datorsystemet, något med att paketet inte hade fått sin vikt eller något liknande, mailade igårkväll och varan fixades och skickades iväg idag.
Ångrar bara att jag inte funderade på det mycket tidigare!
tack för bra support via mail iaf.

Permalänk
Medlem

Jepp, här tar det lite tid att få svar. Men mail fick jag svar inom 24 timmar så det ska man inte glömma bort!

Permalänk
Komplett.se

Hej alla!

Vi lägger mest fokus på att hålla bra service via vår kundservice och det är den vägen vi är mest effektiva.
Men självklart svarar vi på rena kundservice-ärenden så gott vi kan och hinner även här

Erik J, vår eminente PC-gud på företaget, som brukar svara i denna tråd är snart tillbaka och laddad med goa svar till er!

Ha det gott i sommar(?)värmen!

Mvh

Komplett.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då börjar jag med att fråga vem det är som sätter mongopriser i fyndhörnan.
Komplett.se - Grafikkort

Vi kan hjälpa er sätta pris på dessa om ni vill.