Val av fläktar till Fractal Design Define R2 chassi?

Permalänk
Medlem

Val av fläktar till Fractal Design Define R2 chassi?

Jag kan ingenting om fläktar. Är inte så väldigt ljudkänslig men ju tystare, desto bättre. Dock vill jag inte spendera så onödigt mycket pengar enbart på fläktar. Jag överklockar inte men jag behöver kylning för att eventuellt i framtiden köra två st. HD5870 i CrossFire. Är det nå mer information som behövs?

Vad rekommenderar ni för fläktar?

Tack för svaren,
Mvh Prlan.

Permalänk
Medlem

Schyte Gentle Typhoon eller Schyte Slipstream, puttar bra med luft i förhållande till ljud. Känner du budgeten tillåter är ju Noctua självklart.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Keeper of Traditions

Scythe slipstream till chassiefläktar och Scythe Gentle typhoon till typ CPU-kylare där luften ska igenom kylflänsar. Det funkar bra för mig och för de allra flesta.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Scythe slipstream till chassiefläktar och Scythe Gentle typhoon till typ CPU-kylare där luften ska igenom kylflänsar. Det funkar bra för mig och för de allra flesta.

Tänkte just starta en tråd där jag skulle fråga det här, tack för svaret:)

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Finns det nån förklaring till att GT är bättre för flänsar och SS bättre för chassi?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Scythe Gentle typhoon till typ CPU-kylare där luften ska igenom kylflänsar

Räcker det inte med orginalkylaren om man inte ska överklocka?