Hittar ingen lösning på mitt problem, Averatec 2300 körs endast i halva klockfrekv...

Permalänk

Hittar ingen lösning på mitt problem, Averatec 2300 körs endast i halva klockfrekv...

Hej. Det var länge sedan man skrev på sweclockers

Jag fick en icke fungerande averatec 2300. Fick byta Hdd samt ram-minne och så la jag in w7.

Jag har två problem; Första är att processorn hela tiden går i 800mhz, även under belastning. Jag har testat att ställa in så att den hela tiden körs i 1600mhz via RM-clock men då flippar datorn och det börjar flyga nått som ser ut som lätta grafikfel över halva skärmen, och så vill jag inte ha det..

vad är det som spökar? är det w7 som inte stödjer datorn till fullo?
kan tillägga att i device manager så finns det nått som heter "coprossesor" och det verkar inte vara installerat, jag har inte riktigt hajat var det är för något, och hittar inga drivrutiner?

Det andra problemet som jag ingentligen kan leva med är att touchpadden inte fungerar, har hittat drivare på averatecs hemsida men dessa stödjer endast xp.

spec: amd turion x2 t-50
2gb ddr2
gf go 6100
32-bitars w7

hejsålänge

edit: jag kör 32bitars w7, bör jag köpa 64bitars-ver och installera istället?

edit2: eller ska jag helt enkelt slänga in xp igen och testa?

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

verkar som att inte det finns drivrutiner på W7 dvd som stödjer din dator, Xp drivare fungerar ofta inta alls för W7 sök Vista drivare, det finns en trial på Drivermaqian, visar bara vilka drivare som finns för din burk.
Driver backup program download, driver tool download eller testa här All DriverPacks | DriverPacks.net

Permalänk

Låter som chipset-drivisarna inte har installerats korrekt, antagligen för att din dator inte stöder win7. Om du högerklickar på coprocessor i Enhetshanteraren så bör du kunna välja "Uppdatera drivrutin..." eller liknande så kan du låta Windows söka på Internet efter en fungerande drivrutin.

Om du vet vad du har för moderkort/chipset så kan du testa gå direkt till tillverkarens hemsida och se om du hittar något där.

Fast om jag vore du skulle jag nog installerat XP istället.