Permalänk
Medlem

Bra telefon UTAN kamera?

Jag har fått ett nytt jobb där säkerheten är strikt. Det vill säga, inga kameramobiler. Jag vill ändå ha en modern telefon med de funktioner som förväntas av en sådan, men det ser riktigt dåligt ut. Några rekommendationer?

Tack på förhand.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Köp valfri telefon och kolla om det är tillåtet att tejpa för kameran?

Permalänk
Medlem

måla över linsen på kameran

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Här har du säkert prisvärd eShop247

Annars .. prisjakt is your friend.

Mobiltelefoner - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Egenskaper för Sony Ericsson R290

1,5h taltid
FLERA ringsignaler
lagra upp till 99 kontakter
klocka
hjärntumör

endast 4799kr

som hittat!

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Skulle bra gärna veta hur många dom säljer per...år? millenium?

Permalänk
Medlem

Att måla för linsen som någon annan sagt kanske godkänns, om inte så kanske du får tillåtelse att förstöra linsen (tänk: tryck in något vasst!)

Jag chansar att du jobar inom något sekretessbelagt, kärnkraftverk, uppfinningar, säkerhetsförsvaret eller dyligt?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Köpa en liquid tex. och borra sönder kameran och sedan fylla i med nån plast eller lim? Alla android telefoner ska ju ha kamera, så det kommer du inte ifrån. annars tror jag dem slänger in kameror i allt möjligt idag.

Permalänk
Medlem

om dom kör så strikt att fotgrafering förbjuden, varför ens tele då?
Dagens teknik gör att du med lätthet kan dölja en kamera i socken, koppla den till din telefon å broadcasta allt

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Inaktiv

Skrapa linsen med sandpapper eller annat verktyg.

Permalänk
Medlem

du kan få morsans gamla 3310:a den är modern med mono signaler

Permalänk
Medlem

Ganska O.T men vad handlar det nya jobbet om 8)? nyfiken.

F.ö så är det la bättre om du har en billigare mobil på jobbet och en dyrare på fritiden? ha bara samma simkort så löser det sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L4gG3r:

Egenskaper för Sony Ericsson R290

1,5h taltid
FLERA ringsignaler
lagra upp till 99 kontakter
klocka
hjärntumör

endast 4799kr

som hittat!

Det komiska är att butiken heter prispress.com -.-

EDIT: Skaffa 2 telefoner, 1 billig för 400kr + 1 typ Desire/n1

Permalänk
Medlem
Skrivet av L4gG3r:

Egenskaper för Sony Ericsson R290

1,5h taltid
FLERA ringsignaler
lagra upp till 99 kontakter
klocka
hjärntumör

endast 4799kr

som hittat!

nåja, är ju åtminstone satellittelefon, så om du är utomhus = täckning oavsett om du står mitt i amazonas ^^

Visa signatur

Cooler Master Centurion | OCZ 580w PSU | AMD Phenom II X4 Black Edition | Corsair Dominator DDR3 1600 4GB | Nvidia GeForce 8800 GTS 512

Permalänk
Hedersmedlem

Precis, det var inte många som la märke till att den telefonen även var satellittelefon vilket förklarar priset.

Permalänk
Medlem

jo jag såg det men tyckte det var ganska komisk ändå. värdelös efterssom man fysiskt inte kan ta sig från ett eluttag till en plats utan vanlig täckning innan batteriet dör (okej jag vet att man kan stänga vv men ändå)

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Jag har fått ett nytt jobb där säkerheten är strikt. Det vill säga, inga kameramobiler. Jag vill ändå ha en modern telefon med de funktioner som förväntas av en sådan, men det ser riktigt dåligt ut. Några rekommendationer?

Tack på förhand.

Min farsa jobbar på AstaZeneca och får inte heller ha någon lins. På hans jobb tar de något vasst och trycker sönder linsen. (typ syl)
Det är det lättaste alternativet, letar man efter en mobil idag blir man sjukt begränsad om man letar efter en utan kamera. (ja det känns som att man kastar pengar i sjön men det finns inte så mycket annat till alternativ)

Visa signatur

Phenom II x 4 925 - Gigabyte 5750 - Asus M4A78T-E - 2x2GB Crucial BallistiX 1333 MHz 7-7-7-24 - OCZ Fatal1ty Series 550W PSU - WD Caviar black 640GB

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, men det verkar inte ett dugg bättre tyvärr. Tillverkarna borde lansera bra telefoner, utan kamera, riktade åt företag - de flesta industrier har ju ändå någon sorts sekretess gällande kameror.

Jobbar inom kärnkraft, för de som undrade.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Jag skulle skruva upp luren och plocka ur kameran.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Jag hade köpt den telefonen jag vill ha och repat linsen. Så hårda kan de inte vara?

Permalänk