Hardly. Skulle jag köpt 5870 skulle jag blivit tokblåst eftersom det i princip inte går att använda alls i Linux, det spelar ingen roll hur bra hårdvaran är när drivrutinerna suger g*tp*ng.
Dessutom, senare tester visat att 470 är tämligen jämbördigt med 5870 i vanlig prestanda i vanliga spel, men mycket bättre i Tesselering(kommer mer av) och har såklart CUDA och PhysX. 470 är mer "framtidssäkert" och har mer minne. Dessutom är det billigare än 5870.
Och så slipper man "grey screen of death".
Det finns egentligen ingenting som talar för 5870 om man är lite insatt och inte bara följer strömmen/hypen.
Wtf, tom Windows-drivrutinerna är bättre hos Nvidia, även om de är mindre överlägsna än i Linux där det egentligen inte går att jämföra allls. Använda eller inte använda är skillnaden där.
Vad konstigt att Linux tickat på som satan på varenda burk med ATI-kort jag kört.
Förövrigt så suger Catalyst control center... gemföra det med nVidia control panel.. oj oj, kan ju inte ens specifiera inställningar för enskilda program och det finns ingen detaljerad info om vad varje option gör för nått. Och utan nått annat program så sätter sig autofläkten på 55% vid idle så den låter gött mye mer än va den behöver gemfört med nVidia som ligger på 40% idle.
Vad fan är det för fel på dig? Min sitter på 20% konstant och rör sig inte därifrån utom om jag ber den om det. In fact får jag lägre temperaturer på 20% i Crysis än vad min vän med sitt GTX260 får på 70%. Liksom, jag har hört att man kan tycka om ett märke lite mer men du gör mig fan mörkrädd.
Tacka vetja.. Nvidia ftw. Ati må ha bättre prestanda/strömförbrukning just nu men dra åt skogen sicken skit CCC/drivers e gemfört.
Får väll bara hoppas att jag inte missade några saker i CCC när jag kolla hos polarn så jag slipper bita mig i svansen efteråt
lol
10.2 till 10.4 - minst 5-10 fps mer i JC2...
Sen bryr jag mig för övrigt inte vilket kort du köper, båda har sin plats men när nvidiaklubben ska komma med rena lögner så börjar man undra. NVIDIAfanboys = Mactalibaner = Nikonpojkar.
Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.