Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Varför har ni inga i5 661 på lager?

Permalänk
Medlem

Fortsätter väl korståget mot Ace-nätaggen. Läst följande recension: http://www.sweclockers.com/recension...ce-of-sweden/1 ?

Tycker ni om några borde börja ställa krav på det vidriga företaget att ändra märkningen av sina nätagg, det borde väl vara i det närmaste brottsligt att felmärka nätagg på det sättet och lura konsumenten så till den milda grad. Kommer ni göra något åt det? När man som konsument inte ens kan få korrekta siffror från en tillverkares hemsida om hur mycket nätagget faktiskt levererar och klarar är det tragiskt, men när nätagget dessutom bränner innan maxlast börjar det bara bli patetiskt.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Choffe:

Fortsätter väl korståget mot Ace-nätaggen. Läst följande recension: http://www.sweclockers.com/recension...ce-of-sweden/1 ?

Tycker ni om några borde börja ställa krav på det vidriga företaget att ändra märkningen av sina nätagg, det borde väl vara i det närmaste brottsligt att felmärka nätagg på det sättet och lura konsumenten så till den milda grad. Kommer ni göra något åt det? När man som konsument inte ens kan få korrekta siffror från en tillverkares hemsida om hur mycket nätagget faktiskt levererar och klarar är det tragiskt, men när nätagget dessutom bränner innan maxlast börjar det bara bli patetiskt.

Vi har i dag beslutat att ta bort samtliga nätaggregat från ACE, både Raw Deal och Outburst-serien.

Ni som drabbats av defekta nätdelar ber vi att ni skapar ett RMA-ärende direkt via vår hemsida alternativt att ni kontaktar vår kundservice.

Som alternativ till ACE rekommenderar vi Silver Power

mvh // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Komplett:

Vi har i dag beslutat att ta bort samtliga nätaggregat från ACE, både Raw Deal och Outburst-serien.

Ni som drabbats av defekta nätdelar ber vi att ni skapar ett RMA-ärende direkt via vår hemsida alternativt att ni kontaktar vår kundservice.

mvh // Erik J

Bra att ni tar bort skräpet, hoppas övriga butiker också gör detta.

Inga nya planer på att ta in Enermax produkter?

Permalänk
Skrivet av Komplett:

mvh // Erik J

Tummen upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

mvh // Erik J

Tycker ni borde ta in FSP-agg istället för ACE! Billiga och bra.
Bra att ni tar bort ace-skiten iaf

Permalänk
Medlem

Fractals 400w ska väl vara bra med

En fråga till komplett. Vad händer ifall man har ett Ace-agg som går sönder? Får man ett nytt Ace då eller får man ett annat märke?

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Devrer:

Fractals 400w ska väl vara bra med

En fråga till komplett. Vad händer ifall man har ett Ace-agg som går sönder? Får man ett nytt Ace då eller får man ett annat märke?

Hej.

Då ACE-nätaggregat är borta ur vårt sortiment kommer vi ersätta med Silver Power.

mvh // Erik J

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se

Hej.

Jag är nu tillbaka efter ett par veckors semester och ser fram emot att kunna svara på era frågor igen.

Skrivet av EpaTant:

Nu beställde jag ändå datorn och lite diskar. När jag beställde stod det att det fanns en kvar på "Preliminärt 6 maj" eller något liknande i lagerstatus. Så jag skyndade mig att beställa och lagerstatusen ändrades sen till "Preliminärt 16 maj" eller något liknande.

Kollade orderstatusen precis och ser att den står på "Bekräftad", betyder det här att jag inte kan hämta ut min dator i morgon?

Nej, det betyder att vi reserverat en vara till dig, du måste invänta en leveransbekräftelse att varan är framme innan du kan hämta produkten i en hämtbutik / postombud. Du kan läsa mer om detta under Service & hjälp på vår webb.

Skrivet av Brainsplitter:

Står fel information om GTX 470. Inget stort direkt, men det är ju fel ^^
Komplett.se - Gainward GeForce GTX 470 1280MB PhysX

Det skall vara korrigerat inom kort, tack för att du noterat detta.

Skrivet av muSashi:

Kollat eran sida nästan varje dag sen ditt uttalande, fortfarande inga nya skärmar från HP :(. Är de påväg in eller hur går det?

De blev dessvärre försenade men är uppe till försäljning nu.

HP 22" ZR22w
HP 24" ZR24w

Skrivet av tannee:

Deras priser är bra kan jag hålla med om. Frakt osv med. MEN som alla andra har klagat på är deras helv...... support är ju kass. Försökte skicka in mitt moderkort på rma, fick klart nobben o fick den tillbaka ännu mer trasigt så det inte äns fungerade(fungerade när jag skickade in ) . men men de va ngt jag fick leva med

Kan du vänligen återkomma till vår kundservice så vi får möjlighet att reda ut ärendet. Om vi agerat felaktigt vill vi givetvis åtgärda detta.

Skrivet av Polomononen:

Jepp, här tar det lite tid att få svar. Men mail fick jag svar inom 24 timmar så det ska man inte glömma bort!

Vår primära kontaktväg är via vår kundservice (mail och telefon) och det är dessa kontaktvägar som prioriteras högst, vill man ha snabbt svar bör man göra precis som du gjort och kontakta oss via mail eller telefon.

Skrivet av Superlight:

Då börjar jag med att fråga vem det är som sätter mongopriser i fyndhörnan.
Komplett.se - Grafikkort

Vi kan hjälpa er sätta pris på dessa om ni vill.

Jag tar detta vidare så att vi kan se över våra rutiner för prissättning av demoprodukter. Om ni stöter på felaktiga priser så kontakta vår kundservice och informera oss.

Visa signatur

Permalänk
Casemod-mästare
Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Mr 3D:

Vi undersöker just nu möjligheten att få tag i detta. Vi återkommer med svar.
mvh // Erik J

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vill bara uttrycka min glädje som kund till komplett. Jag har handlat av diverse olika firmor som säljer komponenter (misco,inet,dustin,komplett). Aldrig har en RMA skett så pass smidigt och kundvänligt som på min Razer Copperhead.

Musen köptes in i December och har 12 månaders garanti. Efter 4 månader tappade den högra musknappen "tillbakaklicket" dvs den fjädrade inte tillbaka när man tryckte, vilket förhindrade snabbt klickande i följd.

Kompletts service:
Jag ringde till kompletts kundsupport, kom fram direkt.
En trevlig flicka svarade och lyssnade när jag "klickade"- med den trasiga samt fungerande knappen i telefonen.
Även hon noterade att klickljudet saknades för den trasiga knappen.
Jag blev tillsagd att skicka in paketet med ett RMA, med beskrivning av problemet så skulle det lösa sig utan problem.
Jag får mitt RMA mail (Räcker i 2 veckor, andra har oftast 10 dagar, STORT plus om man är på semester eller liknande!)
Skickar in min mus till komplett med posten.
Två Dagar senare får jag ett sms om att varan är levererad.
Jag anländer till butiken och hämtar ut en sprillans ny Razer Copperhead väl förpackad utan några som helst avgifter.

Det här mina vänner, är enligt mig den bästa möjliga kundsupport. Jag har ingenting att klaga på.

On Topic:
Om jag ska kommentera lite på inlägget ovan så tycker jag att komplett borde köra med lite trevligare priser på demoprodukter. Jag tror att ni skulle få iväg väldigt många av dem samt att många skulle sitta och hålla koll på den delen av hemsidan. I dagsläget är jag aldrig inne där då man sällan hittar något prisvärt. Kom ihåg att med fler folk som köper era demoprodukter, ökar chansen att dom även beställer annat samtidigt också.

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Komplett:

Vi undersöker just nu möjligheten att få tag i detta. Vi återkommer med svar.
mvh // Erik J

okej, tack så mycket eftersom ni har andra 470 från EVGA så borde det väl inte var en omöjlighet?

Permalänk

Undrar bara varför ni har såpass dyr frakt om man jämnför med t.ex Inet där den är på 59kr och ni har 159kr varför måste ni vara en hundralapp dyrare?

Visa signatur

Corsair AX750W > Lian Li PC-V354B > ASUS Maximus III Gene > i5 750 @ 3.8 ghz > Corsair H70 > Corsair 8GB (4x2048MB) > 5970 Quadfire > Corsair Force series 120gb

Permalänk
Medlem

Jag stör mig mest på avgiften mot avhämtning..Borde inte behöva vara något avgift

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av deadrex:

Vill bara uttrycka min glädje som kund till komplett. Jag har handlat av diverse olika firmor som säljer komponenter (misco,inet,dustin,komplett). Aldrig har en RMA skett så pass smidigt och kundvänligt som på min Razer Copperhead.

Musen köptes in i December och har 12 månaders garanti. Efter 4 månader tappade den högra musknappen "tillbakaklicket" dvs den fjädrade inte tillbaka när man tryckte, vilket förhindrade snabbt klickande i följd.

Kompletts service:
En trevlig flicka svarade och lyssnade när jag "klickade"- med den trasiga samt fungerande knappen i telefonen.
Jag blev tillsagd att skicka in paketet med ett RMA, med beskrivning av problemet så skulle det lösa sig utan problem.
Jag får mitt RMA mail (Räcker i 2 veckor, andra har oftast 10 dagar, STORT plus om man är på semester eller liknande!)
Jag anländer till butiken och hämtar ut en sprillans ny Razer Copperhead väl förpackad utan några som helst avgifter.

Det här mina vänner, är enligt mig den bästa möjliga kundsupport. Jag har ingenting att klaga på.

On Topic:
Om jag ska kommentera lite på inlägget ovan så tycker jag att komplett borde köra med lite trevligare priser på demoprodukter. Jag tror att ni skulle få iväg väldigt många av dem samt att många skulle sitta och hålla koll på den delen av hemsidan. I dagsläget är jag aldrig inne där då man sällan hittar något prisvärt. Kom ihåg att med fler folk som köper era demoprodukter, ökar chansen att dom även beställer annat samtidigt också.

Härligt att få positiv feedback, jag för vidare detta till vår kundserviceavdelning.

Skrivet av DynamitHarry:

Undrar bara varför ni har såpass dyr frakt om man jämnför med t.ex Inet där den är på 59kr och ni har 159kr varför måste ni vara en hundralapp dyrare?

Skrivet av Orio:

Jag stör mig mest på avgiften mot avhämtning..Borde inte behöva vara något avgift

Fraktkostnaden beror givetvis på vilken vara du jämför med. På vissa varor har vi kanske en högre fraktkostnad än vissa konkurrenter medens vi på andra produkter har en lägre. Vi ser ständigt över våra fraktkostnader och leveransmetoder för att kunna erbjuda snabba, säkra och prisvärda tjänster och justerar priser och tjänster för att tillgodose våra kunders behov.

Den administrativa kostnad vi tar ut för att leverera en order till våra hämtbutiker är för att täcka vår hanteringskostnad. Vårt huvudlager (därifrån vi skickar samtliga varor) ligger i Norge vilket innebär en liten kostnad för att frakta varorna till vald hämtbutik. Sedan tillkommer kostnaden att upprätthålla butiken för att kunna ge den service våra kunder efterfrågar. Fördelen för dig som kund är att avgiften till hämtbutikerna är 39kr oavsett vad som beställs. Detta innebär att oavsett om du beställer ett grafikkort som väger 2kg, en hel dator i en stor kartong och som väger 40kg i eller en 60" TV som skickas på en lastpall så är kostnaden för kunden endast 39kr.

mvh // Erik J

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadrex:

Kompletts service:

On Topic:

*Host* *host* Är detta som kallas för reklam? Ok dom var snälla å ge dig en ny mus för din gamla "slutade" funkar efter normalt slitage (taskigt läge)

Så jag summerar då: Du lycklig å alla andra kunder med möss, spara kvitto det funkar även efter normalt slitage!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Jag frågar igen, varför har ni inga i5 661 på lager?

Permalänk
Medlem

Reklam och reklam. Musen kostar 625kr och har en garantitid på 12 månader. Det jag är nöjd över är att det inte var något som helst tjaffs eller liknande. Har varit med om det på andra stora aktörer.

Permalänk
Medlem

hej. Hur kan ni ha sån jävulsk dyr frakt?

Tänkte beställa en demoprodukt, Antec p193 för det fina priset av 1175:- från eran fyndhörna, men sen gick jag vidare och kom till fraktpriserna, billigaste var företagspaket för 411:-...

Beställde istället ett chassi från en annan webbutik där fick jag betala 59:- i fraktkostnad.

Sen tänkte jag höra hur länge det tar för garantiärende/reklamation av ett grafikkort?

edit: gick tydligen snabbt, hade mitt nya kort väntandes på posten(hade inte fått nån avi).

/Merkkan

Permalänk
Medlem

Beställde Komplett.se - Sapphire Adapter Active DP to DVI-I för några dagar sen och fick Komplett.se - Sapphire Adapter Active DP to VGA.

Vill inte ha vga. Men nu när har jag alla 3 skärmar och inte kan leva utan en så kan inte skicka tillbaka den heller

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att jag fick hem ett defekt 5870, skickade in det dagen efter (fredag) landade hos er på måndag, felsöktes på tisdag och på onsdag fick jag ett mail med en sådan betalnings sak som visade att pengarna givits tillbaka, nu använde jag dessa för att handla hem ett annat grafikkort och på torsdag skickades det (idag)
riktigt bra service, trodde verkligen inte att det skulle gå så fort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Härligt att få positiv feedback, jag för vidare detta till vår kundserviceavdelning.

Fraktkostnaden beror givetvis på vilken vara du jämför med. På vissa varor har vi kanske en högre fraktkostnad än vissa konkurrenter medens vi på andra produkter har en lägre. Vi ser ständigt över våra fraktkostnader och leveransmetoder för att kunna erbjuda snabba, säkra och prisvärda tjänster och justerar priser och tjänster för att tillgodose våra kunders behov.

Den administrativa kostnad vi tar ut för att leverera en order till våra hämtbutiker är för att täcka vår hanteringskostnad. Vårt huvudlager (därifrån vi skickar samtliga varor) ligger i Norge vilket innebär en liten kostnad för att frakta varorna till vald hämtbutik. Sedan tillkommer kostnaden att upprätthålla butiken för att kunna ge den service våra kunder efterfrågar. Fördelen för dig som kund är att avgiften till hämtbutikerna är 39kr oavsett vad som beställs. Detta innebär att oavsett om du beställer ett grafikkort som väger 2kg, en hel dator i en stor kartong och som väger 40kg i eller en 60" TV som skickas på en lastpall så är kostnaden för kunden endast 39kr.

mvh // Erik J

Måste bara säga att ni rent generellt har en mycket dyrare frakt än övriga butiker.
Anledningen till att jag oftast vänder mig till t.ex inet är att deras frakt är mycket billigare. (Och gratis om vi nu räknar med det.)

De butiker där varor är dyrare än hos er slutar oftast med att ändå vara billigare, iom att er frakt är så dyr.

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att ni har rätt bra priser på det mesta men varför kostar xfx hd5870 xxx 11% mer på komplett än på de flesta andra sidor?

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Måste bara säga att ni rent generellt har en mycket dyrare frakt än övriga butiker.
Anledningen till att jag oftast vänder mig till t.ex inet är att deras frakt är mycket billigare. (Och gratis om vi nu räknar med det.)

De butiker där varor är dyrare än hos er slutar oftast med att ändå vara billigare, iom att er frakt är så dyr.

Man kan nästan tro att deras marginaler ligger i frakten.

Permalänk
Medlem

Kompletts frakt är, vad jag sett, alltid dyrare än hos konkurrenterna. Hos er kan en vara kosta 190 kr i frakt, samtidigt som samma vara kan kosta 59 kr i frakt hos andra... Vilket är det sämsta med komplett, i övrigt fungerar det bra.

Permalänk
Medlem

På något jefla vänster har jag lyckats få en Komplett Gamer i05 (färdigbyggd) utan grafikkort, vi beställde den i pappas namn hemifrån och konfigurerade själv för att sänka priset, (tog bort högtalare, inkluderat spel osv), rörde inte ens grafikkortsvalen men nu när jag har fått leveransen så är det inget grafikkort med, varken i datorn eller på packsedeln. Tyvärr kollade vi inte igenom hela packsedeln i hämtbutiken då det är typ 12-15 rader, bara kollade att det var vår dator typ.

Sen när jag går in på komplett.se och kollar igenom självkonfigureringen så ser jag att man inte ens kan ta bort grafikkortet, så vad sjutton skall jag göra? Vänta till måndag och ringa eller? Jag som hade taggat inför helg som är helt paj nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Kompletts frakt är, vad jag sett, alltid dyrare än hos konkurrenterna. Hos er kan en vara kosta 190 kr i frakt, samtidigt som samma vara kan kosta 59 kr i frakt hos andra... Vilket är det sämsta med komplett, i övrigt fungerar det bra.

Taskigt förhandlade avtal med speditörerna skulle jag gissa på.

Permalänk
Medlem

Frakten är det absolut sämsta samt att jag upplever att ni blivit dyrare.
Jag har kollat på er sida i stort sett varje gång jag varit i köpartagen men det var några år sedan jag handlade av er nu.
Dom butiker jag jämför med är Inet, Dustin och Webhallen, alltså inga "billiga" källarfirmor utan lager och obefintlig service.

Det vore trevligt om ni kunde lösa det där med frakten och komma in i matchen igen!

Visa signatur

Fractal Design Define 7 XL | Gigabyte X870E Aorus Elite WIFI7 | Ryzen 9950X3D | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Vengeance | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil | Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 | Seasonic Focus GX 1000W ATX 3.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thxsen:

Taskigt förhandlade avtal med speditörerna skulle jag gissa på.

Ett företag som är så stort som komplett skulle ha så dåligt framförhandlade avtal? Verkar lite långsökt tycker jag... Men hur är det, var har komplett egentligen sitt lager? Kan vara ngt sådant som gör att frakten skjuter i höjden.