iPhone 4G vilka kommer ha den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Lägga på abonnemangskostnader? Va? Är du helt från vettet? Abonnemanget är ingen kostnad för telefonen, det är en kostnad för att ringa.

Precis

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Nu får du allt förklara vad du menar. För jag vet inte vad du snackar om faktiskt. Men jag vet vad jag snackar om. Ditt inlägg är ett epic

jadu, Killen som du citerade frågade om snubben som han citerade hade lust att punga ut 10k på iPhone 4g som är upplåst och icke bunden. Då kommer du med det smarta inlägget att det kostar 4,5k...

Permalänk
Skrivet av Keng:

jadu, Killen som du citerade frågade om snubben som han citerade hade lust att punga ut 10k på iPhone 4g som är upplåst och icke bunden. Då kommer du med det smarta inlägget att det kostar 4,5k...

Snälla du. Läs vad jag har skrivit. Åh, antingen vill du bråka (det mest troliga) eller så är du korkad. Hjulet snurrar men hamstern är död.

Jag frågade vad han fick priset 10k ifrån?#10161331 En helt ofarlig fråga som förtjänar ett svar, som du kanske kan ge? (nja, tveksamt om man tänker på hur du framställer dig själv i tidigare kommentarer).

Och jag sade inte att den nya iphone kommer att kosta 4,5k. Jag sade att de tidigare telefonerna hade kostat så och inget annat än sanningen. Herregud! Skärp dig

Permalänk
Skrivet av Pontus94:

Släpper dem ios 4 i samband med iphone 4? eller kommer de släppas efter eller tidigare?

iOS 4 kommer nu den 21 juni och Iphone 4 kommer någon gång i juli

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Snälla du. Läs vad jag har skrivit. Åh, antingen vill du bråka (det mest troliga) eller så är du korkad. Hjulet snurrar men hamstern är död.

Jag frågade vad han fick priset 10k ifrån?#10161331 En helt ofarlig fråga som förtjänar ett svar, som du kanske kan ge? (nja, tveksamt om man tänker på hur du framställer dig själv i tidigare kommentarer).

Och jag sade inte att den nya iphone kommer att kosta 4,5k. Jag sade att de tidigare telefonerna hade kostat så och inget annat än sanningen. Herregud! Skärp dig

Tror att han menade att för 4,5k så är den fortfarande låst och bunden - 10k är då för en olåst och obunden iphone.

Permalänk
Medlem

Om man ska jämföra priser rakt av så är väl utan abbonemang och bindningstid det enda sättet.

Ska vi blanda in operatör, abbonemang och bindningstid så får man dela upp i grupper helt enkelt, annars blir det helt skevt. Visst man måste ha ett abbonemang för att ringa men alla kanske inte kan ha Telia, Tele2, Tre osv.

Typ:

Telia 18mån kostar ....
24mån kostar .....

Tre 18mån kostar ....
24mån kostar ....

Och även här blir det svårt att jämföra eftersom det finns femtioelva olika obbonemangsformer.

Permalänk
Medlem

Snälla sluta tjata om vad den kostar, de som kommer köpa den vet om det redan! För om man kollade på konferensen så sade dom att den kommer kosta lika mycket som tidigare iPhones, vilket betyder runt 5000kr direktbetalning och sedan kostnaden på abonnemanget.

Nu skiter vi i kostnaderna och pratar om vilka som FUNDERAR eller SKALL köpa den nya iPhonen. Jag är en av dom, har aldrig ägt en iPhone förut, men har suttit och lekt med Iphones sen de kom ut, så vet på ett ungefär hur de är att leva med.

Permalänk
Medlem

bästa sätt att säga vad den kostar är väl ändå prisjakt?
Apple iPhone 3G S 16GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mobiltelefoner pris 6890kr
Apple iPhone 4 16GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mobiltelefoner pris 8999kr (har viseligen bara en säljare på prisjakt so far men iaf riktlinje)
Kollar man sedan prishistoriken på 3gs 16gb så började den nästan på 12000kr och hitills så har alla iphone börjat på runt 10000kr så varför skulle inte iphone 4 göra samma sak?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Det är ju fan skandal egentligen hur mycket en satans telefon ska kosta! Det här äpplet kostar ju som en bärbar dator eller en bättre stationär. För en telefon?!?!?!

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Apple iPhone 3G S 16GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mobiltelefoner pris 6890kr
Apple iPhone 4 16GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mobiltelefoner pris 8999kr (har viseligen bara en säljare på prisjakt so far men iaf riktlinje)
Kollar man sedan prishistoriken på 3gs 16gb så började den nästan på 12000kr och hitills så har alla iphone börjat på runt 10000kr så varför skulle inte iphone 4 göra samma sak?

Nej, det är det definitivt inte. Önskar att folk kunde slutat referera till Prisjakt när det gäller iPhone priser. Skulle inte få för mig att köpa den från någon av de butiker prisjakt listar.

Skrivet av Sockan:

Ni som vill skaffa iPhone 4 vad har ni för mobiler nu? Det är nog mer intressant

Kommer högst sannolikt köpa en iPhone 4 och sitter nu med en 3GS (32). Men det är inte för att jag inte vet bättre, har lekt mycket med N1/Desire på jobbet men iPhone(iOS) faller mig bättre i smaken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliaz:

Det är ju fan skandal egentligen hur mycket en satans telefon ska kosta! Det här äpplet kostar ju som en bärbar dator eller en bättre stationär. För en telefon?!?!?!

Nja, lär lägga lika mycket som jag lagt på tidigare modeller, dvs runt 4-5k och ingen förhöjd månadsavgift.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Man räknar aldrig en mobil som kontant pris om det inkluderar ett bindande abonnemang. Solklart. Eller har Apple ensamrätt på det också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliaz:

hahaha.. Köp en telefon som kostar 100kr då, iPhone är inte för dig.

OnT.
Förra året kostade en 16GB 3Gs, €619 i italien, olåst/obunden. Vilket med dagens kurs är ca 5900kr. Så det kommer iPhone 4 16GB kosta kontant om inte operatören tar ut ett överpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Precis det jag hävdat hela tiden. Den kostar 6900:- olåst som billigast, förstår inte hur man kan feltolka det hela.
Sen att han fick en bra deal på abonnemanget är en annan femma, men som sagt så är 3GS abonnemangen rätt så kraftigt nedsatta just nu så.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Nej, det är det definitivt inte. Önskar att folk kunde slutat referera till Prisjakt när det gäller iPhone priser. Skulle inte få för mig att köpa den från någon av de butiker prisjakt listar.

Kommer högst sannolikt köpa en iPhone 4 och sitter nu med en 3GS (32). Men det är inte för att jag inte vet bättre, har lekt mycket med N1/Desire på jobbet men iPhone(iOS) faller mig bättre i smaken.

Varför inte? Då får du den helt olåst och kan teckna vilket abonnemang eller kontantkort du vill till den.
Du får annars förklara lite...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Man räknar aldrig en mobil som kontant pris om det inkluderar ett bindande abonnemang. Solklart. Eller har Apple ensamrätt på det också?

Klart man gör. Däremot om det är förhöjd avgift på abonnemanget så är det som avbetalning. Men annars väljer man ju det abonnemanget man redan har eller ett som man ändå kommer använda.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Varför inte? Då får du den helt olåst och kan teckna vilket abonnemang eller kontantkort du vill till den.
Du får annars förklara lite...

Du kan ju köpa mobilen utan abonnemang hos många andra butiker. Visst oftast är de fortfarande operatörslåsta men det kan du ju låsa upp senare för en billig slant. En 3GS(16) hos dustin utan abonnemang går ju på 4600 t ex.

Men hela snacket om köpa den upplåst/abonnemangslöst är överdrivet är min personliga åsikt. Är övertygad om att de flesta som köper en smartphone även köper ett abonnemang till den. Jag kollade upp det abonnemang som passade mig och köpte telefonen där efter. 5700kr för telefonen direkt och sedan bara de vanliga abonnemangskostnaderna per månad som jag skulle behövt betala även om jag hade köp en enkel nokia för 1kr. Bindningstiden är 1 år så nu är det lagom att skaffa ett nytt när iphone 4 dyker upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Smaken är som baken. Har själv HTC Nexus One. Tycker bara det är intressant att veta vad alla hade(har ) för mobil innan. Hade HTC Hero innan jag skaffade Nexus one.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Aja, om vi skulle sluta snacka om vad fan den kommer kosta så kan jag iaf säga att jag kommer att skaffa en. Min 3G är seg som fan och appar crashar, fryser och telefonen dör lite titt som tätt. Sjukt störande och det ska bli skönt att få en mobil med prestanda som är bättre än 3GSn som jag vet inte har problemen som 3G har.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Aja, om vi skulle sluta snacka om vad fan den kommer kosta så kan jag iaf säga att jag kommer att skaffa en. Min 3G är seg som fan och appar crashar, fryser och telefonen dör lite titt som tätt. Sjukt störande och det ska bli skönt att få en mobil med prestanda som är bättre än 3GSn som jag vet inte har problemen som 3G har.

Min iphone 3g betedde sig exakt som din telefon. Gör så här:

1. Lägg över bilderna från iphone till dator
2. Spara dina kontakter på datorn
3. Gör en återställning från telefonen (använd inte itunes)
4. Nu kommer den mobil vara snabbare än någonsin förr!
5. Lägg tillbaka kontakterna (och bilderna om du vill)

6.Färdigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Min iphone 3g betedde sig exakt som din telefon. Gör så här:

1. Lägg över bilderna från iphone till dator
2. Spara dina kontakter på datorn
3. Gör en återställning från telefonen (använd inte itunes)
4. Nu kommer den mobil vara snabbare än någonsin förr!
5. Lägg tillbaka kontakterna (och bilderna om du vill)

6.Färdigt!

Återställning? Menar du att blanka den totalt utan att använda backup från iTunes eller?

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Läs detta så ser ni varför era inlägg är dumma

Edit. Läs gärna de andra inläggen i tråden, för de är flera som nämner 4.500kr. Haha, snacka om att vissa inte vet vad de snackar om

Amerikanska priserna och de är med abonnemang

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Återställning? Menar du att blanka den totalt utan att använda backup från iTunes eller?

Det är en återställning och allt du har på iphonen raderas. Men vad ligger på din iphone som du behöver till senare? Jo, kontakter och bilder. Och de grejerna kan du lägga över till datorn
Jag provade att göra en återställning via Itunes första försöket. Men efter det var min iphone lika trög som förut. När jag gjorde en återställning från telefonen utan att koppla in usb-kontakten då blev min telefon jättekvick!

Du har en säkerhetskopia på Itunes, så om du vill ha tillbaka din tröga telefon är det bara att återställa!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Nej, fan vad tröga vissa är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Nej, fan vad tröga vissa är.

vänligen utveckla.
om du syftar på skribent så var det riktigt onödigt! speciellt då han sa att det var ett smakprov och inte helt orimligt heller då alla iphone har börjat runt det priset vid lansering.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

vänligen utveckla.
om du syftar på skribent så var det riktigt onödigt! speciellt då han sa att det var ett smakprov och inte helt orimligt heller då alla iphone har börjat runt det priset vid lansering.

Fast varför köpa en olåst telefon mycket dyrare? Byter folk operatör flera gånger per år? Telefonerna är ju avsevärt billigare med abonnemang, och eftersom de flesta operatörer har iPhonen så kan du ju bara välja det abonnemang du redan har.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Fast varför köpa en olåst telefon mycket dyrare? Byter folk operatör flera gånger per år? Telefonerna är ju avsevärt billigare med abonnemang, och eftersom de flesta operatörer har iPhonen så kan du ju bara välja det abonnemang du redan har.

Jag personligen är lite emot låsta telefoner vare sig jag kommer använda (i mitt fall tre) tills dom kursar.
Sen tycker jag inte om när dom i vissa mobiler lägger till egna länkar.
Men framför allt så är återsäljningsvärdet högre på en olåst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

vänligen utveckla.

Nej, det där priset är inget smakprov eller officiellt pris för sverige, kommer aldrig vara.
I sverige säljs inte olåsta iPhones, har aldrig gjorts, därmed är det där grå-import och kan inte räknas som ett "street price".

Det är hur enkelt som helst att se vad en iPhone kommer att kosta i sverige (dock bunden till Tre), genom att gå in på Start Privat, välja kontantkort och sen välja en iPhone. Svårare än så är det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Nej, det där priset är inget smakprov eller officiellt pris för sverige, kommer aldrig vara.
I sverige säljs inte olåsta iPhones, har aldrig gjorts, därmed är det där grå-import och kan inte räknas som ett "street price".

Det är hur enkelt som helst att se vad en iPhone kommer att kosta i sverige (dock bunden till Tre), genom att gå in på Start Privat, välja kontantkort och sen välja en iPhone. Svårare än så är det inte.

Tyvärr är det svårare än så då det är 3G S som är där samt att dom säger att den är prissänkt och du kan spara 2400kr just nu med abonemang och tar man det billigaste abonemang (samma pris som kontantkort) så kostar den 4695kr.. sen bör nämnas att den nu är snart 1år gammal.

när jag funderade på en iphone när 3gs kom så var den över 8000kr på det billigaste abonemang.
Sen kan jag ju också nämna att om jobbet där jag jobbar köper in en obunden då dom byter abonemang ganska ofta så kostar den i inköp ca 6500kr just nu.

Visa signatur