Permalänk

Maila deras support...

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk

Föresten, Dark Templar, vad för uppdrag har dom? Tankar dom eller dps? Och är dom bra i PvP?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompaparompa:

Föresten, Dark Templar, vad för uppdrag har dom? Tankar dom eller dps? Och är dom bra i PvP?

Främst tank. Har väl hygglig dps också dock, PvP vet jag inte dom jag inte provat på det. Är bara lvl 40.

Permalänk

Okej, men om man ska jämföra WoW vilken klass i Age of Conan är som Fury/arms warr? Conq?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompaparompa:

Okej, men om man ska jämföra WoW vilken klass i Age of Conan är som Fury/arms warr? Conq?

Nej, du ska inte jämföra med WoW alls.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Kan någon ge ett första intryck på Rise of the Godslayer?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av tompaparompa:

Barbar är otroligt lik TBC warrior i AoC. Om du gillade att spela MS arena mace warrior i WoW kommer du snabbt känna igen dig som barbar i AoC.
Det har kommit en del förändringar och MS builden är inte den bästa. Men likheterna med stuns, charge och intercept är den samma.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Kan säga att med nya Feat trädet så är DT riktigt jävla grymma i pvp. Men annars i pve så är dom väl främst magical tanks / melee dps. Tycker dock att DT är svåra att spela bra med, så mycket att hålla koll på jämfört med andra klasser. Men man är ju en stryktålig jävel helt klart med rätt buffar mot rätt motstånd.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Har spelat lite på trialen nu och ska nog ge det en ny chans när lönen kommer på tisdag
Frågan är bara vilken class man ska välja hmm...

Permalänk
Medlem

Sådär ja, nu är Vanity tillbaka. 100% svenskt guild på Fury. Intresserade är välkomna att ta kontakt med officer eller spana in hemsidan

Vanity | Age of Conan • Index page

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Skulle man kunna få några ord om Rise of the Godslayer?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite sugen blir man allt på att prova igen! Jag är dock kluven till hur jag ska gå till väga för att uppgradera mitt acc.

Köper man RotG som spel på typ Webbhallen kostar det 300 kr och man får 30 dagars playtime vilket är trevligt. Sen kan man köpa det online för 25 eur men det framgår inte riktigt om man får 30 dagars playtime där eller inte? Köper man det online kan man ju lägga till 10 eur och få lite andra trevliga saker med men jag vill ju inte riktigt lägga ur först 35 eur för upgrade och sen 15 eur till för att sparka igång accountet när jag kan få normal upgrade och 30 dagars playtime för 300 kr om jag köper spelet i butik.

Sen är jag dessutom bara lvl 60 på min char, spelar det någon som helst roll om man har RotG eller inte när man levlar de sista 20? För i så fall kan jag lika bra bara fylla på accountet till att börja med och sen uppgradera accountet till RotG om jag fortfarande tycker det är skoj på lvl 80.

Vad säger ni och hur ligger det till med playtime när man uppgraderar online?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Åh ja, roligt spell detta är Har levlat 25 på min Priest of Mitria nu, lirar på Crom, riktigt kul spel! Schyssta människor man lirar med också Riktigt rolig pvp fastän jag bara lirat minigames så känns det skitkul!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wixia:

Lite sugen blir man allt på att prova igen! Jag är dock kluven till hur jag ska gå till väga för att uppgradera mitt acc.

Köper man RotG som spel på typ Webbhallen kostar det 300 kr och man får 30 dagars playtime vilket är trevligt. Sen kan man köpa det online för 25 eur men det framgår inte riktigt om man får 30 dagars playtime där eller inte? Köper man det online kan man ju lägga till 10 eur och få lite andra trevliga saker med men jag vill ju inte riktigt lägga ur först 35 eur för upgrade och sen 15 eur till för att sparka igång accountet när jag kan få normal upgrade och 30 dagars playtime för 300 kr om jag köper spelet i butik.

Sen är jag dessutom bara lvl 60 på min char, spelar det någon som helst roll om man har RotG eller inte när man levlar de sista 20? För i så fall kan jag lika bra bara fylla på accountet till att börja med och sen uppgradera accountet till RotG om jag fortfarande tycker det är skoj på lvl 80.

Vad säger ni och hur ligger det till med playtime när man uppgraderar online?

Du får endast dessa 30 dagar med expansionen om du lägger till det på ett -nytt- konto.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Så ja! Nu har jag installerat och fyllt på kontot

Vad är det för addons som gäller nu för tiden? Kommer ihåg att jag hade något färdigt UI som gjorde allting ganska mycket lättare att handskas med men kommer inte ihåg vad det hette. Vilket UI paket är "teh wai to go"?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Skulle man kunna få några ord om Rise of the Godslayer?

World of Warcraft the Burning Crusade.

Har bara varit i nya startingarea eftersom jag gjorde nya chars. Första intrycket var TBC eftersom du gör daily quests (som resettar var 15e minut eller något sånt).
Avstånden till quests är kortare.
Du får mer XP per quest än i andra starting areas och du får bättre rewards.

Droppar fler blå items i nya starting area från random mobs.
Fick 1 blå drop i Conarc Valley eller vad det nu heter mellan 20-28.
Fick ca 13 blå drops i Khitai starting area mellan 20-40.

Personligen tycker jag dom andra 3 starting areas har bättre design men du levlar så mycket söligare där och det är för långa avstånd mellan alla quests så Khitai är det enda stället som är värt att köra på.

EDIT: Annars så trivs jag i AoC. Rätt roligt med combatsystemet i PVE. Lite tråkigt dock att det aldrig är några grupper till instancer när man levlar. Skulle så gärna vilja köra dungeons 24/7 som i WoW.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

World of Warcraft the Burning Crusade.

Har bara varit i nya startingarea eftersom jag gjorde nya chars. Första intrycket var TBC eftersom du gör daily quests (som resettar var 15e minut eller något sånt).
Avstånden till quests är kortare.
Du får mer XP per quest än i andra starting areas och du får bättre rewards.

Droppar fler blå items i nya starting area från random mobs.
Fick 1 blå drop i Conarc Valley eller vad det nu heter mellan 20-28.
Fick ca 13 blå drops i Khitai starting area mellan 20-40.

Personligen tycker jag dom andra 3 starting areas har bättre design men du levlar så mycket söligare där och det är för långa avstånd mellan alla quests så Khitai är det enda stället som är värt att köra på.

EDIT: Annars så trivs jag i AoC. Rätt roligt med combatsystemet i PVE. Lite tråkigt dock att det aldrig är några grupper till instancer när man levlar. Skulle så gärna vilja köra dungeons 24/7 som i WoW.

Okej, tack Även fast "som i tbc" inte säger mig nåt då jag aldrig spelade wow

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har precis börjat spela och är level 13?
Spelar på Fury som Bear Shaman.

Adosi heter min char och är med i eXile.

Nån som lirar fortfarande?

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Jag spelar fortfarande o lär göra de ett bra tag till, har speltid till mars 2011 så. Är du sugen på ett helsvenskt guild på Fury så hör av dig.

vantiy-aoc.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Age of Conan har verkligen blivit ett suveränt spel jämfört med det jag testade vid release. Grafiken är underbar och miljön och animationerna flyter på väldigt smidigt. Jag spelar också på PvP servern fuy och är dessutom ännu en medlem i vanity. Jag tycker att man verkligen ska passa på o prova för er som funderar på det.

Har annars buddy invites som ger er 7 dagar gratis samt att man kan ta sig utanför startzonen Tortage(jämfört med free trail som bara tar er till lv 20 och inte kan lämna Tortage). Det är bara PM'a mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bennon:

Age of Conan har verkligen blivit ett suveränt spel jämfört med det jag testade vid release. Grafiken är underbar och miljön och animationerna flyter på väldigt smidigt. Jag spelar också på PvP servern fuy och är dessutom ännu en medlem i vanity. Jag tycker att man verkligen ska passa på o prova för er som funderar på det.

Har annars buddy invites som ger er 7 dagar gratis samt att man kan ta sig utanför startzonen Tortage(jämfört med free trail som bara tar er till lv 20 och inte kan lämna Tortage). Det är bara PM'a mig.

Är inte dom där 7dagarnas en referal där du får speltid?
Free trial är ju for the win! Och kan komma upp i 25!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Jag har redan fått speldagar för referal Mupp3n så jag kan inte få mer. Tänkte mest att det var bättre än free trail då du är fast i tortage, man kommer ju förbi det på en halv dag liksom. Vad jag minns är det ingen level cap på dessa 7 dagar så du kan komma väldigt långt. Man kan inte göra så mycket mer i tortage när du väl är klar där. Det är inte alls så himla stort jämfört med resten av spelet.

Permalänk
Medlem

Jo jag tror de är lvl cap på trialen, typ lvl 25 eller något liknande. Dock osäker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har spelat aoc ett tag nu, lvl 80,l raids etc. Det är en del tid som går till att transportera sig och en hel del tid som går till att vänta. Den egentliga speltiden då man verkligen spelar måste ju sägas är ganska låg därmed tyvärr och jag saknar warhammer onlines rvr zooner med 2 sidor som strider mot varandra (står inte ut med war, buggar, serverlag etc, samt finns nästan inga kvar). Annars så är aoc spelet rätt fint. Synd att crafting är lite segt dock samt tar mycket tid och ger inte direkt mycket bra saker, de får man nästan bara genom att raida. Så spelet är smalare än vad jag vill ha det men det finns inget bättre mmo just nu tycker jag.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Har en LVL26 barbar på Crom men har en liten fundering angående Wagoner Route Map.. Kan man endast använda den en gång för att sen tvingas att köpa en ny? Jag diggar combat systemet men det börjar bli drygt att springa så långa sträckor för så lite.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeHenk:

Kan säga att med nya Feat trädet så är DT riktigt jävla grymma i pvp. Men annars i pve så är dom väl främst magical tanks / melee dps. Tycker dock att DT är svåra att spela bra med, så mycket att hålla koll på jämfört med andra klasser. Men man är ju en stryktålig jävel helt klart med rätt buffar mot rätt motstånd.

Har DT i guildet, iofs är de riktigt bra så jag vet inte hur mycket som krävs av spelaren men DT är nu den bästa tanken.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qrush:

Har en LVL26 barbar på Crom men har en liten fundering angående Wagoner Route Map.. Kan man endast använda den en gång för att sen tvingas att köpa en ny? Jag diggar combat systemet men det börjar bli drygt att springa så långa sträckor för så lite.

Skaffa häst och sen snabb häst och sen lär dig vilka som kan transportera dig vart och vilka zooner som går vart så går det genast mycket snabbare. Lär man sig inte det, då är det rätt drygt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Skaffa häst och sen snabb häst och sen lär dig vilka som kan transportera dig vart och vilka zooner som går vart så går det genast mycket snabbare. Lär man sig inte det, då är det rätt drygt.

Har ingen möjlighet till häst då man måste vara lvl40 för att kunna rida på en, har faktiskt ganska bra koll på vart man kan teleportera sig men det är fortfarande inte nog. Är väl ca 1500m ingame att springa just nu med de questerna jag har. :/

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qrush:

Har ingen möjlighet till häst då man måste vara lvl40 för att kunna rida på en, har faktiskt ganska bra koll på vart man kan teleportera sig men det är fortfarande inte nog. Är väl ca 1500m ingame att springa just nu med de questerna jag har. :/

Det finns personer brevid karavankillarna också på en del ställen som kan förflytta dig långt.

Sen om du är så låg lvl så skall du ta dig till kina, tappade namnet just.. där får du 10 ggr fler blå drops, typ 1 per lvl kanske eller så och quest arean är mer kompakt, mycket mindre springande. Stick till Khemi, simma från ön till landet, ta karavanen till kithai kanske det hette.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns ju en del paths och annat man kan köpa med veteran tokens också, vilket jag tycker är skitbra men synd att dom inte har lagt in dom nya zonerna på såna också.

Jag tycker DT är svårspelade men dom är fördjävla grymma om man kan spela klassen helt klart. Men dom kommer ju aldrig kunna ta över guarden som physical tank, för lite mitigation och guarden har ju last stand osv.

Visa signatur