Apple lanserar Iphone 4 på WWDC

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you:

Förmodligen marknadens bästa bildkvalitét (bitrate/kompressionsalgoritm)

Hehe vilket antagande, ska bli intressant och se om det verkligen är så.

Skrivet av 2good4you:

För att du inte verkar förstå vad som är revolutionerande.

Men revolutionerande kan vi väll verkligen inte kalla detta? Det är en uppdatering, det släpps ju produkter hela tiden som tar oss lite längre in i framtiden, en revolutionerande produkt är en produkt som tar oss längre in i framtiden än vad man är van vid och så är det ju inte med IPhone vad vi sett hitintills.

Som sagt ska bli väldigt kul och se vad denna telefon verkligen går för, det är uppenbarligen många som tror stenhårt på den.

På tal om IPhone stämmer följande :

Har ingen minnestkortplats så man kan byta minne i den?
Har inte stöd för Xvid, divX ?
Fixar inte videosamtal över 3G-nätet?
Far inte bluetooth 3.0?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av 2good4you:

Mycket du inte vet eller kan svara på, tror osv... Du skriver även själv att telefonen inte är släppt än. Du kanske som sagt skulle ta och lugna ner dig med dina jämförelser innan telefonen finns i släppt version.[/QUOT]
Telefonen är släppt redan så lugna dug själv.

[QUOE]Enligt tester som gjorts så har förhandsexemplaret fått mycket bra betyg på samtliga punkter. Testsiten som har haft luren hands-on bedömer fortfarande telefonen som sådan i citerad fet text. Vad är det du inte förstår? Kan inte du maila dom med dina subjektiviteter? Dom kommer bara att undra vart du vill komma...

Jag betvivlar inte att iPhone 4 är en bra telefon, har aldrig påstått någonting annat. Men vad folk skriver är för mig ganska irrelevant. Det som är intressant är vad som presenteras, vad som redan finns om det man presenterar. iPhone 4 kommer inte med någonting varken stort eller revolutionerande.

Jo, du utgår från vad Du tycker och vad någon skriver. Vet du vad jag utgår från? Det jag ser och har provat samt de videos som finns ute. Är det inte besvis nog?

Citat:

Finns säkert olika scenarion. Desire som jag kände på var inte så snabb som den var på youtube videon. Allt är inte att starta program/stänga program. Det kan vara ett rörelsemoment i OS'et. Hur snabbt den tar bilder eller orka processera syssor som man gör ofta.

Ja självklart finns det olika scenarion. Alla desire jag har provat (alla och alla, kanske 3-4 stycken) har varit ungefär lika snabba och ingen iPhone 4 enligt någon video jag har sett är så snabb som till exempel en Desire, som för övrigt är långt ifrån den snabbaste Android luren på marknaden.

Om jag tar fram 5 stycken videos till som visar på att Desire är snabbare så kommer du bara förneka det ändå och börja skriva att "telefonen inte är släppt", "olika faktorer spelar in", "X och Y" så det känns meningslöst att diskutera snabbhet med dig.

Citat:

Så tar vi det igen. Det är ett stort steg. Du skriver härmed under att du inte förstår dig på datorindustrin och vad som är större innovationer eller mindre genombrott. Du beter dig som besatt att försvara HTC lurarna mot en telefon som inte ens släppts, och som enligt tester finns är en grym produkt. Det är bara att titta på dina subjektiva inlägg genom hela tråden. Stämmer mycket bra att jag aldrig ägt en Apple produkt och ogillat Apple starkt då jag aldrig funnit ett syfte för deras produkter.

Nej, du påstår att jag inte förstår mig på datorindustrin. Grattis, vi sitter och diskuterar en telefonindustri. Wake up man.

Jag beter mig inte mer besatt än vad du gör. Jag kommer med fakta och du motargumenterar den för vad Du tycker eller vad några tomtar skriver på internet. Hur får det mig att bete mig som besatt?

Citat:

Nu har dom både designmässigt och funktionsmässigt släppt en lur som har allt jag önskar hos en lur. Jag skulle väl viljat se en Xenon blixt också som grädden på moset.

Precis, vad Du anser skall finnas i en lur.

Citat:

Är väldigt mycket nyheter med iOS 4, men också hårdvarumässiga förbättringar. Personliga anpassningsmöjligheter, folders, tap-focus, 720p/30fps videoinspelning med förmodligen marknadens bästa bildkvalitét (bitrate/kompressionsalgoritm) och en ny cmos sensor som ska ta riktigt bra bilder. En ny processor som leder prestandatoppen med bra energieffektivitet, dubblerad mängd RAM, stor innovation för telefonens antennfunktion, omdesignad mainboard för större batteri. Listan kan göras lång.

Ja, för iPhone, inte för telefonindustrin.

Folders är gammalt
Tap-focus är gammalt
720p inspelning har funnits innan iPhone 4

Det är det här jag försöker få fram. Dina med flera andra argument håller inte om att iPhone 4 kommer med någonting som är "stort". Det är stort för IOS, inte mobilindustrin. Sedan om du tycker det är coolt är upp till dig. Men skriv inte att någonting är revolutionerande eller stort som redan finns på marknaden.

Citat:

För att du inte verkar förstå vad som är revolutionerande.

Jo, jag förstår vad som är revolutionerande men jag ser ingenting i iPhone 4 som är revolutionerande, som till exempel dina egna argument: Tap-focus. Eller folders hehe, varför inte 720p? Give me a break man.

EDIT:

Från samma sida (engadget) läser jag att det kommer en ny Android lur med upplösning om 720x1280 med en pixeltäthet om 341.5 mot iPhone 4's 326ppi.

Så revolutionerande är Iåhone 4 skärmen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Jag betvivlar inte att iPhone 4 är en bra telefon, har aldrig påstått någonting annat. Men vad folk skriver är för mig ganska irrelevant. Det som är intressant är vad som presenteras, vad som redan finns om det man presenterar. iPhone 4 kommer inte med någonting varken stort eller revolutionerande.

Härmed är det meningslöst att upprepa samma inlägg ca 5 gånger eller vad det nu kan vara uppe i. Du beter dig som en idiot att kalla en site som testar en produkt för tomtar samt går bara efter din egna summering på det du sett. iPhone kommer med massa stora nyheter. Ta din Android lur och kör som huvudkudde.

Skrivet av AlbinLoan:

Jo, du utgår från vad Du tycker och vad någon skriver. Vet du vad jag utgår från? Det jag ser och har provat samt de videos som finns ute. Är det inte besvis nog?

Nej jag utgår från ett test för 5'e gången. Att du kallar dom tomtar gör att ditt förtroende bara resas totalt.

Skrivet av AlbinLoan:

Ja självklart finns det olika scenarion. Alla desire jag har provat (alla och alla, kanske 3-4 stycken) har varit ungefär lika snabba och ingen iPhone 4 enligt någon video jag har sett är så snabb som till exempel en Desire, som för övrigt är långt ifrån den snabbaste Android luren på marknaden.

Om jag tar fram 5 stycken videos till som visar på att Desire är snabbare så kommer du bara förneka det ändå och börja skriva att "telefonen inte är släppt", "olika faktorer spelar in", "X och Y" så det känns meningslöst att diskutera snabbhet med dig.

Precis, för du gör en summering utav en telefon hands-on mot en telefon som inte är släppt än genom att titta på videos på ett demonstationsexemplar som du inte har en aning om vad det är.

Skrivet av AlbinLoan:

Nej, du påstår att jag inte förstår mig på datorindustrin. Grattis, vi sitter och diskuterar en telefonindustri. Wake up man.

Vill du haka upp dig på ord, så fortsätt med det. Det handlar om att förstå sig på utveckling utav processorer och kringutrustning och vad som är större framsteg och inte. Telefonerna är utav typen mindre datorer.

Skrivet av AlbinLoan:

Jag beter mig inte mer besatt än vad du gör. Jag kommer med fakta och du motargumenterar den för vad Du tycker eller vad några tomtar skriver på internet. Hur får det mig att bete mig som besatt?

Det är inte jag som skriver tomma ord, och heller inte jag som försvarar en telefon på sättet som du gör. Jag har länkat till ett test och refererar till det dom skrivit. Förstår om det känns jobbigt för dig.

Skrivet av AlbinLoan:

Precis, vad Du anser skall finnas i en lur.

Ja, för iPhone, inte för telefonindustrin.

Folders är gammalt
Tap-focus är gammalt
720p inspelning har funnits innan iPhone 4

Det är det här jag försöker få fram. Dina med flera andra argument håller inte om att iPhone 4 kommer med någonting som är "stort". Det är stort för IOS, inte mobilindustrin. Sedan om du tycker det är coolt är upp till dig. Men skriv inte att någonting är revolutionerande eller stort som redan finns på marknaden.

Jo, jag förstår vad som är revolutionerande men jag ser ingenting i iPhone 4 som är revolutionerande, som till exempel dina egna argument: Tap-focus. Eller folders hehe, varför inte 720p? Give me a break man.

EDIT:

Från samma sida (engadget) läser jag att det kommer en ny Android lur med upplösning om 720x1280 med en pixeltäthet om 341.5 mot iPhone 4's 326ppi.

Så revolutionerande är Iåhone 4 skärmen.

Du gör bara bort dig mer och mer. Jag har använt mig av ordet innovering eller vad som är en innovation. Slå upp ordet.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Från samma sida (engadget) läser jag att det kommer en ny Android lur med upplösning om 720x1280 med en pixeltäthet om 341.5 mot iPhone 4's 326ppi.

Så revolutionerande är Iåhone 4 skärmen.

Om du menar Motorola Droid X så rörde det sig högst sannolikt om ett misstag. Motorola hade skrivit "720p screen" i en reklam för telefonen, dock hade prototypen som engadget testade hade "bara" 854x480 upplösning. Efter snacket började gå har nu reklamen ändrats till "capture 720p" vilket tyder på att den har samma display som den prototyp som engadget hade testat.

Permalänk
Skrivet av 2good4you:

Härmed är det meningslöst att upprepa samma inlägg ca 5 gånger eller vad det nu kan vara uppe i. Du beter dig som en idiot att kalla en site som testar en produkt för tomtar samt går bara efter din egna summering på det du sett. iPhone kommer med massa stora nyheter. Ta din Android lur och kör som huvudkudde.

Lugn nu Frans.

Jag beter mig väl inte som en idiot för att jag skrev att några tomtar skriver X och Y? Råkar du vara någon av dom eftersom du verkar ta det personligt och tycker att jag beter mig som en idiot?

Skrivet av 2good4you:

Nej jag utgår från ett test för 5'e gången. Att du kallar dom tomtar gör att ditt förtroende bara resas totalt.

För dig, säkerligen. Men när du motargumenterar med saker som inte är som du skriver så tappar man förtroendet för dig. Det är ungefär som när du fick halva trådarna mot dig i nästan varenda grafikkorts- tråd för 3-4 år sedan. Men vad vet jag. Ingen annan förutom du förstår sig på datorindustrin.

Att du tycker någonting respekterar jag. Men när Du "vet" någonting du inte vet blir det svårt.
Frans, du kommer med saker som har funnits på marknaden innan iPhone 4 och du får det att låta stort. Faktum är att Du tycker det är stort. Sedan vad några på internet skriver är ganska ointressant. Folk vill hypa, folk vill tjäna pengar Frans.
De argumenten du kommer med (inte alla men en del) finns redan i mobilindustrin och har gjort det under en längre tid. Det är inget nytt, alltså inget stort även om det kommer från Apple. Men jag tror helt ärligt att Apple har lyckats tuta i dig det dom egentligen är ute efter. Grattis till Apple, som jag har skrivit tidigare. De är extremt duktiga på marknadsföring, sälj och är taktiska.

Det blir ganska svårt för dig att få andra här inne att förstå att du inte är såld på iPhone 4.

Apple tog år 2006/2007 mobilindustrin till en ny nivå. Hela grejen med telefonen och vad man kunde göra med den, det var stort.

Det Apple har gjort med iPhone 4 är egentligen inget stort och de "kör" egentligen inte om någon konkurrent hellerr. De har just hunnit ikapp till skillnad mot vad Apple gjorde 2006/2007 då de körde om hela mobilindustrin.

Skrivet av 2good4you:

Precis, för du gör en summering utav en telefon hands-on mot en telefon som inte är släppt än genom att titta på videos på ett demonstationsexemplar som du inte har en aning om vad det är.

Då är min fråga till dig: Menar du att alla iPhone 4 man kan se på youtube är endast demotelefoner av iPhone 4? Då är min följdfråga: Kommer de exemplaren vid release vara snabbare? Bättre menar du?

Du verkar uppenbarligen sitta inne på information ingen annan härinne vet om. Säkert att du inte jobbar på Apple?

Skrivet av 2good4you:

Vill du haka upp dig på ord, så fortsätt med det. Det handlar om att förstå sig på utveckling utav processorer och kringutrustning och vad som är större framsteg och inte. Telefonerna är utav typen mindre datorer.

Handlar inte om ord. Det handlar om att du påstår att jag enligt ditt forum-avtal skriver på att jag inte har någon förståelse för datorindustrin/telefonindustrin.

Vad baserar du det på? Att du ens skrev ut den meningen fick mig att se på dig som en 15 åring Frans.

Så bara för att jag inte håller med dig så har jag enligt dig skrivit på att jag inte har en förståelse för industrin vi diskuterar? Förstår du hur dumt det låter?

Skrivet av 2good4you:

Det är inte jag som skriver tomma ord, och heller inte jag som försvarar en telefon på sättet som du gör. Jag har länkat till ett test och refererar till det dom skrivit. Förstår om det känns jobbigt för dig.

Du försvarar inte någonting menar du? Jisses. Först kallar du mig en idiot för att jag skrev tomtar till några som sitter på en sida som uppenbarligen får dig att hypa upp en produkt som inte är hype-vänlig.
Sedan skriver du att jag jämför med telefoner från Apple som är demoexemplar och det var inte alls O.K för monsieur, dig alltså. Men du går stenhårt med argument från demoexemplar av en telefon som en testsida har skrivit och sedan för du hypen vidare.

Finn fem fel.

Iphone är en bra telefon. Den är användarvänlig och den har blivit en nisch och Apple är duktiga säljare. Oavsett vad går det fortfarande att starta program på min telefon fortare än vad det gör på iPhone 4. Sorry, demoexemplaren på iPhone 4 menade jag.

Skrivet av 2good4you:

Du gör bara bort dig mer och mer. Jag har använt mig av ordet innovering eller vad som är en innovation. Slå upp ordet.

Jag skrev att iPhone 4 inte kommer med någonting som är revolutionerande. Då svarar du att det beror på att jag inte verkar förstå vad som är revolutionerande.

Skrivet av S_Z:

Om du menar Motorola Droid X så rörde det sig högst sannolikt om ett misstag. Motorola hade skrivit "720p screen" i en reklam för telefonen, dock hade prototypen som engadget testade hade "bara" 854x480 upplösning. Efter snacket började gå har nu reklamen ändrats till "capture 720p" vilket tyder på att den har samma display som den prototyp som engadget hade testat.

Du har helt rätt. Jag läste toktigt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Lugn nu Frans.

Jag beter mig väl inte som en idiot för att jag skrev att några tomtar skriver X och Y? Råkar du vara någon av dom eftersom du verkar ta det personligt och tycker att jag beter mig som en idiot?

Jag är väldigt lugn, såpass lugn att jag är hemma redan vid denna tiden en Lördag som denna och lägger tid på detta tramset. Tackar för att man skriver fort...

Man behöver inte ta en sak personligt för att störa sig på någon som skriver såpass mycket nonsens om en site på nätet som testat produkten. Även såpass mycket nonsens om en bra produkt. Dom är relativt duktiga på det dom gör och har gjort ett ganska bra test. Dom skriver det dom anser är korrekt och det stämmer ganska väl med min uppfattning om vad telefonen med dess hårdvara är/borde vara kapabel till. Det blir att du framstår som ganska patetisk om du ska tramsa emot dom förstår du väl?

Skrivet av AlbinLoan:

För dig, säkerligen. Men när du motargumenterar med saker som inte är som du skriver så tappar man förtroendet för dig. Det är ungefär som när du fick halva trådarna mot dig i nästan varenda grafikkorts- tråd för 3-4 år sedan. Men vad vet jag. Ingen annan förutom du förstår sig på datorindustrin.

Kom med något eget. Jag tog upp ditt förtroende. Jag har inga problem med den punkten då jag har refererat till ett test och skrivit att det är en grym produkt, vilket det är.

Ingen? Har du en personlighetsstörning eller går det att citera dig? Du får gärna fortsätta dividera om grafikkort och grafikprocessorer, jag backade upp allt jag skrev och kunde med teknisk argumentation styrka det jag skrev. Dom jag fick emot mig som du hävdar var nVidia hysterister som det finns väldigt gott om. Jag är inte märkesbunden och kan därför hamna i en del diskussioner med sådana som inte är opartiska (nog med offtopic). Du verkar inte förstå dig på datorindustrin eftersom du vägrar se den såpass stora innovation som gjorts med den nya iPhone luren. Som sagt, jag har aldrig velat köpa en iPhone då den saknat det jag vill se hos en telefon samt att jag ogillat Apple. Jag har inte ens installerat Quicktime på datorn för att jag hatar det mesta från om. Du tror att "ingenting" får mig att vända på saken och köpa en uppdaterad version av iPhone om den inte skulle vara väldigt mycket bättre och bjuda på stora förändringar?

Skrivet av AlbinLoan:

Att du tycker någonting respekterar jag. Men när Du "vet" någonting du inte vet blir det svårt.

Det är inte jag som påstår massa smörja, det är du. Jag förhåller mig till ett test. Det blir svårt för dig att hantera, det är anledningen till att du fortsätter så otroligt dumt som du gör här nedan:

Citat:

Frans, du kommer med saker som har funnits på marknaden innan iPhone 4 och du får det att låta stort. Faktum är att Du tycker det är stort. Sedan vad några på internet skriver är ganska ointressant.

Du tjötar värre än en riktigt tjötkärring. En riktigt gnällspik. För 10'e gången, inte jag, utan jag läser vad recensenter skriver och tittar på vad dom först och främst är tekniskt kapabel till (vilket ÄR fastställt). Du kommer inte med något alls. Jag har backat upp allt med länkar till tester, och vad har du åstadkommit? Tjafsar sönder en hel tråd med subjektivt sketsnack utan belägg.

Skrivet av AlbinLoan:

De argumenten du kommer med (inte alla men en del) finns redan i mobilindustrin och har gjort det under en längre tid. Det är inget nytt, alltså inget stort även om det kommer från Apple. Men jag tror helt ärligt att Apple har lyckats tuta i dig det dom egentligen är ute efter. Grattis till Apple, som jag har skrivit tidigare. De är extremt duktiga på marknadsföring, sälj och är taktiska.

Finns ingen tillverkare som kan baka in alla tekniska och funktionella innovationer i alla kategorier samtidigt. Ytterliggare ett bakslag från din sida för förståelse av industrin.

Dom nyheter/förbättringar som kommer med telefonen gör den inte bara jämförbar med alla konkurrenter, utan också en strålande förbättring jämfört med föregångaren. Därför går det att hävda att det är en strålande produkt. En strålande produkt säljer sig själv, det är anledningen till att det kommer vara problem att beställa en. Deras förbokningssite online har redan crachat minst 1 gång på dom 600.000 order som lagts redan första dagen. Då är inga distributörer inräknade.

Jag tittar inte på reklam. Jag skaffar mig en egen uppfattning på vad för hårdvara den har, och vad den är kapabel till samt hur det står sig mot mina behov, och hur den står sig mot konkurrensen. Hade Apple lyckats sälja sina grejer till mig genom sin "fantastiska marknadsföring" så hade jag köpt deras grejer innan. Det där var inget annat än ett desperat försök på att försöka få till en anledning till varför jag vill köpa en iPhone, hur dålig den än skulle vara.

Skrivet av AlbinLoan:

Det blir ganska svårt för dig att få andra här inne att förstå att du inte är såld på iPhone 4.

Mitt första inlägg i tråden var att telefonen är brutal och att jag lägger beställning direkt för att det är en grym produkt. Vad behöver jag ha svårt med?

Skrivet av AlbinLoan:

Det Apple har gjort med iPhone 4 är egentligen inget stort och de "kör" egentligen inte om någon konkurrent hellerr. De har just hunnit ikapp till skillnad mot vad Apple gjorde 2006/2007 då de körde om hela mobilindustrin.

Det Apple har gjort med iPhone 4 är stort. Är det 30'e gången nu?

Skrivet av AlbinLoan:

Då är min fråga till dig: Menar du att alla iPhone 4 man kan se på youtube är endast demotelefoner av iPhone 4? Då är min följdfråga: Kommer de exemplaren vid release vara snabbare? Bättre menar du?

Du verkar uppenbarligen sitta inne på information ingen annan härinne vet om. Säkert att du inte jobbar på Apple?

Jag hävdar att det är ett demoex tills dom finns tillgängliga precis som din Desire. I klarspråk tills man kan köra ett hands-on test mellan dom. Det är två skilda OS, men oavsett så kommer iPhonen ha en snabbare processor. Utan att skriva mer så påminner jag igen, vänta tills den är släppt och och kackla sen.

Skrivet av AlbinLoan:

Handlar inte om ord. Det handlar om att du påstår att jag enligt ditt forum-avtal skriver på att jag inte har någon förståelse för datorindustrin/telefonindustrin.

Vad baserar du det på? Att du ens skrev ut den meningen fick mig att se på dig som en 15 åring Frans.

Så bara för att jag inte håller med dig så har jag enligt dig skrivit på att jag inte har en förståelse för industrin vi diskuterar? Förstår du hur dumt det låter?

Jag har iaf såpass med kompetens för hårdvara och är inte minsta osäker på att tolka vad som är en innovation eller revolution inom datorindustrin. Det är du som är osäker då du har svårt att göra en vettig bedömning, och åtminstone en mindre subjektiv sådan. Om det nu är så att du är nöjd med din Desire lur, vad gör du i denna tråden? Här diskuteras IPhone och att den kommer bli vass.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

IPhone har säkert lyckats på någon punkt men några av de punkter de inte lyckas på är (om jag fattat det rätt?) :

IPhone4
- Har ingen minnestkortplats så man kan byta minne i den?
- Har inte stöd för Xvid, divX ?
- Fixar inte videosamtal över 3G-nätet?
- Har inte bluetooth 3.0?
- Stöder inte Flash
- Ingen radio (merän via nätet vilket drar ganska mycket mer ström)

Läser man dessutom detta : Iphone-4 Retina Display LCD-IPS vs Super AMOLED så ska det verkligen bli intressant hur IPhone4´s skärm står sig mot Super Amolet i head to head test. Men med tanke på att det krävs Back light till IPhones skärm typ så borde man se märkbar skillnad på kontrast tycker man?

ps. även detta kan vara intressant att läsa,Why Apples Iphone 4G/HD does not come with an "standard" AMOLED Display, hur mycket sanning det är vet man så klart inte.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

IPhone har säkert lyckats på någon punkt men några av de punkter de inte lyckas på är (om jag fattat det rätt?) :

IPhone4
- Har ingen minnestkortplats så man kan byta minne i den?

Håller med. Det hade vart fint med en möjlighet att köra minneskort i den.

Citat:

- Har inte stöd för Xvid, divX ?

YXFlash spelar avi divx/xvid.

Citat:

- Fixar inte videosamtal över 3G-nätet?

Detta löser sig förmodligen med en mjukvaruuppdatering.

Citat:

- Har inte bluetooth 3.0?

Ingen aning, tror det är 2.1 med EDR stöd som dom flesta lurar fortfarande.

Citat:

- Stöder inte Flash

En plugin till Safari så är det löst. imobilecinema eller iTransmogrify t.ex.

Citat:

- Ingen radio (merän via nätet vilket drar ganska mycket mer ström)

Tror inte batteritiden blir så lidande av att streama lite radio. Återstår att se.

Citat:

Läser man dessutom detta : Iphone-4 Retina Display LCD-IPS vs Super AMOLED så ska det verkligen bli intressant hur IPhone4´s skärm står sig mot Super Amolet i head to head test. Men med tanke på att det krävs Back light till IPhones skärm typ så borde man se märkbar skillnad på kontrast tycker man?

Precis, blir intressant att se.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Nu har det ju börjat dyka upp ordentliga tester och den får väldigt bra kritik överlag.

Länkar: Toppbetyg åt nya iPhone 4 - MacWorld

Permalänk
Medlem

Oj MacWorld ger toppbetyg, oväntat

Största problemet med 4an är iaf priset, stämmer priserna som skrivs nu så är telefonen tyvärr ett skämt. För de priset så får du en Desire/Nexus1+ 32gb minne, snygg bordsladdare, bil-laddare samt abonemang på olika betaltjänster i flera år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stal:

Oj MacWorld ger toppbetyg, oväntat

Största problemet med 4an är iaf priset, stämmer priserna som skrivs nu så är telefonen tyvärr ett skämt. För de priset så får du en Desire/Nexus1+ 32gb minne, snygg bordsladdare, bil-laddare samt abonemang på olika betaltjänster i flera år.

Du kanske skall kika på länken innan du kritiserar. Artikeln länkar vidare till ett gäng test från andra sidor. Priset kommer högst sannolikt vara i princip samma som när 3G/3GS lanserades, det är ju så Apple brukar göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Nu har det ju börjat dyka upp ordentliga tester och den får väldigt bra kritik överlag.

Länkar: Toppbetyg åt nya iPhone 4 - MacWorld

De e konstigt att man inte jämför telefonen med andra telefoner i samma klass? Jag har än så länge inte hittat en enda artikel som direkt jämför Samsung Wave med IPhone. Men de e kanske så att är man inbiten på Apple så har man inte så stor koll på vad konkurrenterna har?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

De e konstigt att man inte jämför telefonen med andra telefoner i samma klass? Jag har än så länge inte hittat en enda artikel som direkt jämför Samsung Wave med IPhone. Men de e kanske så att är man inbiten på Apple så har man inte så stor koll på vad konkurrenterna har?

Engadget är knappast "inbiten på Apple", de testar alla telefoner:

Citat:

We're not going to beat around the bush -- in our approximation, the iPhone 4 is the best smartphone on the market right now. The combination of gorgeous new hardware, that amazing display, upgraded cameras, and major improvements to the operating system make this an extremely formidable package.

Permalänk
Skrivet av 2good4you:

Du verkar inte förstå dig på datorindustrin eftersom du vägrar se den såpass stora innovation som gjorts med den nya iPhone luren. Som sagt, jag har aldrig velat köpa en iPhone då den saknat det jag vill se hos en telefon samt att jag ogillat Apple. Jag har inte ens installerat Quicktime på datorn för att jag hatar det mesta från om. Du tror att "ingenting" får mig att vända på saken och köpa en uppdaterad version av iPhone om den inte skulle vara väldigt mycket bättre och bjuda på stora förändringar?

Jag förstår innovationen som Apple har tagit fram. Jag skulle förstå om det säljer som smör tanke på att det är Apple som marknadsför och lägger upp allting strategiskt. Jag förstår bara inte hypen kring innovationen Apple, sidor och det ni argumenterar fram. Ni får det att låta som det Apple har haft som ett "ny"-tänk inte är ett nytänk och någonting speciellt. Apple får det att låta speciellt för de vänder på någonting som redan finns och formulerar om tekniken, sättet att göra saker på med mera.

Citat:

Det är inte jag som påstår massa smörja, det är du. Jag förhåller mig till ett test. Det blir svårt för dig att hantera, det är anledningen till att du fortsätter så otroligt dumt som du gör här nedan:

Du tjötar värre än en riktigt tjötkärring. En riktigt gnällspik. För 10'e gången, inte jag, utan jag läser vad recensenter skriver och tittar på vad dom först och främst är tekniskt kapabel till (vilket ÄR fastställt). Du kommer inte med något alls. Jag har backat upp allt med länkar till tester, och vad har du åstadkommit? Tjafsar sönder en hel tråd med subjektivt sketsnack utan belägg.

Finns ingen tillverkare som kan baka in alla tekniska och funktionella innovationer i alla kategorier samtidigt. Ytterliggare ett bakslag från din sida för förståelse av industrin.

Dom nyheter/förbättringar som kommer med telefonen gör den inte bara jämförbar med alla konkurrenter, utan också en strålande förbättring jämfört med föregångaren. Därför går det att hävda att det är en strålande produkt. En strålande produkt säljer sig själv, det är anledningen till att det kommer vara problem att beställa en. Deras förbokningssite online har redan crachat minst 1 gång på dom 600.000 order som lagts redan första dagen. Då är inga distributörer inräknade.

Ja och du går stenhårt på ett test vilket jag tyckte var ganska tomt. De försöker skriva så opartiskt som möjligt, många siter gör. Men det verkar på väldigt många, än om opartiskt, att de har fått ligga med Apple om du frågar mig.

Men nu spelar det ingen roll för nu finns det en handfull andra tester som skriver ungefär likadant.

Återigen, att de säljer som smör skulle aldrig förvåna mig. Jag har skrivit det tidigare. De gör bra produkter men de är också grymt bra på sälj, psykologi och vet vad folk skall höra och läsa för att köpa det.

Citat:

Mitt första inlägg i tråden var att telefonen är brutal och att jag lägger beställning direkt för att det är en grym produkt. Vad behöver jag ha svårt med?

Då har du ju blivit såld på den eller? Det vill säga att Apple lyckades med det jag har skrivit tidigare. Eller fattar jag fel?

Citat:

Det Apple har gjort med iPhone 4 är stort. Är det 30'e gången nu?

Du har fortfarande inte tryckt på några bra motargument om vad som är "stort" med apples innovation. Enligt dig har du tagit upp några saker och enligt mig har jag visat på att det inte är någonting nytt, eller någon global innovation, kanske från Apples sida. De får det att låta som en innovation för att det är duktiga och har resurser till det.

Citat:

Jag hävdar att det är ett demoex tills dom finns tillgängliga precis som din Desire. I klarspråk tills man kan köra ett hands-on test mellan dom. Det är två skilda OS, men oavsett så kommer iPhonen ha en snabbare processor. Utan att skriva mer så påminner jag igen, vänta tills den är släppt och och kackla sen.

Att du vill se ett hands-on test köper jag.

Citat:

Jag har iaf såpass med kompetens för hårdvara och är inte minsta osäker på att tolka vad som är en innovation eller revolution inom datorindustrin. Det är du som är osäker då du har svårt att göra en vettig bedömning, och åtminstone en mindre subjektiv sådan. Om det nu är så att du är nöjd med din Desire lur, vad gör du i denna tråden? Här diskuteras IPhone och att den kommer bli vass.

Jag är inte osäker heller. Jag trycker fortfarande på samma saker som jag började med. iPhone 4 kommer inte med någonting speciellt som är speciellt stort. DPI? Ja, det kan jag köpa men på en teknik som är gammal och strömslukande jämfört med en Super AMOLED? Varav endel skärmar är större än iPhone 4? Då blir det enligt mig svårt att jämföra.

Facetime, gyroskop med flera funktioner har jag svårt och se som stort. Innovation är det ju inte heller riktigt. Sedan blir jag återigen inte förvånad om Apple skruvar om deras "nytänk" och får människor att tro på det, psykologi. Det är en annan sak.

Skrivet av S_Z:

Nu har det ju börjat dyka upp ordentliga tester och den får väldigt bra kritik överlag.

Länkar: Toppbetyg åt nya iPhone 4 - MacWorld

Jag håller med. Recensenterna tycker om telefonen. De gör samtidigt inga "riktiga" recensioner av telefonen där man jämför med de bra, konkurrenskraftiga telefonerna. Eller har jag missat någonting?

Läser man kommentarerna från användarna så bräcker de ju ganska många punkter av det recensenterna vill lysa upp, även från de kunniga.

Ta till exempel Pocket-lint's kommentarer:
iPhone 4 vs HTC Desire - Pocket-lint

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

- Ingen radio (merän via nätet vilket drar ganska mycket mer ström)

Broadcom BCM4329FKUBG kretsen som finns i iPhone 4 stödjer förutom blåtand och trådlöst nätverk även FM radio, så Radio har finns.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Priset kommer högst sannolikt vara i princip samma som när 3G/3GS lanserades, det är ju så Apple brukar göra.

Ser fortfarande ett stort problem med priset. En 3GS kostar idag ca 8000kr. För de priset så får man ändå en Desire/Nexus1 32GB+en massa tillbehör eller betaltjänster, tex Spotify, för lång framtid. Löjligt pris enligt mig men jag har iofs aldrig varit en märkesfreak.

Permalänk
Medlem

Men vadå? Priset kan väll ändå inte stämma med 9000 kr? De måste väll vara ett pris man satt tills produkten når marknaden? Borde den inte hamna på runt 4000-5000 MAX?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Väldigt tyst det blev från AlbinLoan. Ytterliggare ett test som styrker och motsäger hans spekulationer som inte ens hade någon teknisk grund:

iPhone 4 vs HTC Desire - Pocket-lint

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stal:

Ser fortfarande ett stort problem med priset. En 3GS kostar idag ca 8000kr. För de priset så får man ändå en Desire/Nexus1 32GB+en massa tillbehör eller betaltjänster, tex Spotify, för lång framtid. Löjligt pris enligt mig men jag har iofs aldrig varit en märkesfreak.

Skrivet av SnowJim:

Men vadå? Priset kan väll ändå inte stämma med 9000 kr? De måste väll vara ett pris man satt tills produkten når marknaden? Borde den inte hamna på runt 4000-5000 MAX?

Åhnej, inte diskusionen om priset igen...

En 3GS kostar inte 8000 idag, jag köpte min 3GS 32GB för 5700 för snart ett år sedan. Det med ett helt vanligt "till vänner"-abonnemang + "surf alltid" med ett års bindningstid hos telia. Nu går min bindningstid ut lagom tills 4:an dyker upp i Sverige. Man har även kunnat köpa abonnemangsfria (dock låsta som du kan låsa upp för en billig slant efter ett år) för dryga 5000kr om du mot förmodan hellre vill köra med kontantkort...

Köper man en telefon som är helt olåst utan abonnemang hos nåt skumt företag som importerat den och säljer den för 9000kr får du ju skylla dig själv. Jag skulle då aldrig göra det.

Vad gäller märkesfreak handlar det inte alls om det i mitt fall. Jag har lekt mycket med både N1/Desire och iPhones och hela upplevelsen med iPhone passar mig betydligt bättre. Jag använder telefonen väldigt mycket så betalar gärna en extra slant för det som faller mig bäst i smaken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you:

Väldigt tyst det blev från AlbinLoan. Ytterliggare ett test som styrker och motsäger hans spekulationer som inte ens hade någon teknisk grund:

iPhone 4 vs HTC Desire - Pocket-lint

Hehe ja men de var väll knappt, ska bli intressant när den testas mot en mer up to date telefon som ex Samsung Wave. Visst Bada har kanske inte så stor chans idag om apps är viktigt men annars tror jag att Wave kan ge IPhone4 en mach. Åter står dock att se.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Åhnej, inte diskusionen om priset igen...

En 3GS kostar inte 8000 idag, jag köpte min 3GS 32GB för 5700 för snart ett år sedan. Det med ett helt vanligt "till vänner"-abonnemang + "surf alltid" med ett års bindningstid hos telia. Nu går min bindningstid ut lagom tills 4:an dyker upp i Sverige. Man har även kunnat köpa abonnemangsfria (dock låsta som du kan låsa upp för en billig slant efter ett år) för dryga 5000kr om du mot förmodan hellre vill köra med kontantkort...

Köper man en telefon som är helt olåst utan abonnemang hos nåt skumt företag som importerat den och säljer den för 9000kr får du ju skylla dig själv. Jag skulle då aldrig göra det.

Vad gäller märkesfreak handlar det inte alls om det i mitt fall. Jag har lekt mycket med både N1/Desire och iPhones och hela upplevelsen med iPhone passar mig betydligt bättre. Jag använder telefonen väldigt mycket så betalar gärna en extra slant för det som faller mig bäst i smaken.

De e ju ändå sjukt dyrt med tanke på att en Samsung Wave kostar 3000 kr med bidning. Visst IPhone4 har övertag med Apps men annars är det nog ganska jämt.

Jag var förresten och provade en IPhone 3GS och slogs direkt av hur klumpig den telefonen känns? Nu ser IPhone4 mer slimmad ut så man får hoppas den ger en bättre känsla. Sen kändes det som att något saknades och jag kom sen på att det fanns inga widget sidor? utan man befann sig mer eller mindre redan i program katalogen(om man ska jämföra med en dator), missade jag kanske något?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Men vadå? Priset kan väll ändå inte stämma med 9000 kr? De måste väll vara ett pris man satt tills produkten når marknaden? Borde den inte hamna på runt 4000-5000 MAX?

Kolla vad en 3GS kostar idag fast den är från stenåldern. Jag tvivlar att 4an med 32gb kommer kosta mindre än en 3GS 32gb gör idag på prisjakt, dvs ca 8000kr. De priset är utan abonemang utan ett rent köp.
Apple iPhone 3G S 32GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mobiltelefoner

S_Z, så du menar att de du betalar extra för bindningstiden räknar inte du som en kostnad? Jag räknar den merkostnaden som en räntefri-avbetalning, dvs en kostnad. Kolla vad den kostar att köpa utan abonnemang så har du rätt pris. Fast visst idag kan man få en 3GS billigare än vad prisjakt.nu säger.

Köper du en Desire med 24 månaders bindning så kostar den 1kr. Måste vara ett fynd med ditt sätt att räkna

SnowJim, övertaget med appar kan dem tappa ett tag med 4an eftersom många av dem gamla apparna ser ut som skit. Gamla appar = låg upplösning sett på nya iPhone med hög upplösning är ingen bra kombination. Fast många appar borde nog ganska lätt konverteras så dem ser bättre ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

De e ju ändå sjukt dyrt med tanke på att en Samsung Wave kostar 3000 kr med bidning. Visst IPhone4 har övertag med Apps men annars är det nog ganska jämt.

Wave är definitivt mer prisvärd jämfört med iPhone, det håller jag självklart med om. Det är ju helt personligt huvida man tycker det är värt att lägga så mycket pengar på en telefon. Som sagt, med tanke på hur flitigt jag använder så anser jag det värt priset för att få den som ger mig bästa upplevelsen.

Skrivet av SnowJim:

Jag var förresten och provade en IPhone 3GS och slogs direkt av hur klumpig den telefonen känns? Nu ser IPhone4 mer slimmad ut så man får hoppas den ger en bättre känsla. Sen kändes det som att något saknades och jag kom sen på att det fanns inga widget sidor? utan man befann sig mer eller mindre redan i program katalogen(om man ska jämföra med en dator), missade jag kanske något?

Nope, du har inte missat nåt I och med iOS 4 kan man ju skapa mappar och du kan hoppa mellan appar smidigt genom att dubbelklicka på homeknappen och få upp listan av senast startade program. Men annars är det det som är det så det ser ut, gilla det eller inte

Skrivet av Stal:

Kolla vad en 3GS kostar idag fast den är från stenåldern. Jag tvivlar att 4an med 32gb kommer kosta mindre än en 3GS 32gb idag, dvs ca 8000kr.
Apple iPhone 3G S 32GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mobiltelefoner

S_Z, så du menar att de du betalar extra för bindningstiden räknar inte du som en kostnad? Jag räknar den merkostnaden som en räntefri-avbetalning, dvs en kostnad. Kolla vad den kostar att köpa utan abonemang så har du rätt pris. Fast visst idag kan man få en 3GS billigare än vad prisjakt.nu säger.

Köper du en Desire med 24 månaders bindning så kostar den 1kr. Måste vara ett fynd med ditt sätt att räkna

SnowJim, övertaget med appar kan dem tappa ett tag med 4an eftersom många av dem gamla apparna ser ut som skit. Gamla appar = låg upplösning sett på nya iPhone med hög upplösning är ingen bra kombination. Fast många appar borde nog ganska lätt konverteras så dem ser bättre ut.

Jag snackar inte om något av de dyra special abonnemangen där du binder upp dig en längre tid och som kan "ge" dig en telefon för 1kr. Dessa abonnemang kan man såklart inte jämföra med då de väver in priset på telefonen i abonnemangskostnaden.

Mitt abonnemang kan du köpa till vilken budgettelefon som helst, abonnemanget går på 49(till vänner) + 69kr (surf alltid) = 118 i månaden (under 1år) vilken du än väljer. Jag gav 5700kr direkt vid köp och betalar inget mer utföver rena abonnemangsavgifterna efter det.

Permalänk
Medlem

Bra pris på den i sådant fall eftersom om man tex kollar på
- Onoff så kostar den 7195kr.
Apple iPhone 3GS 32GB Svart + Telia startpaket - Visa alla - Mobiltelefoner - Telefoni & GPS - ONOFF
- Cyberphoto 8690kr
CyberPhoto - Digitalkameror, videokameror och fototillbehör. Personlig service på nätet!
- Halebop 7695kr
Visst en 8gb iPhone slänger dem efter en idag men jag pratar om 32gb versionen och den är dyr än idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stal:

Bra pris på den i sådant fall eftersom om man tex kollar på
- Onoff så kostar den 7195kr.
Apple iPhone 3GS 32GB Svart + Telia startpaket - Visa alla - Mobiltelefoner - Telefoni & GPS - ONOFF
- Cyberphoto 8690kr
CyberPhoto - Digitalkameror, videokameror och fototillbehör. Personlig service på nätet!
- Halebop 7695kr
Visst en 8gb iPhone slänger dem efter en idag men jag pratar om 32gb versionen och den är dyr än idag.

Det var inget specialpris och det var längesen nu. Så gott som alla jag känner kör med liknande abonnemang. Nu får du betala 4995kr för en 3GS 32Gb hos telia med samma abonnemang som jag har. Dock med ett undantag, jag kan inte hitta ett enda abonnemang på telias sida som inte är 24 månader bindningstid längre (oavsätt om du vill köpa ett med eller utan telefon). Det var inget problem att välja 12mån när jag köpte och skulle bli mycket förvånad om telia har slutat sälja abonnemang med mindre än 24 mån bindningstid.

Vad gäller dina exempel...ON-OFF har jag ingen aning om vad det är för nåt, skulle aldrig köpa. Cyberfotos är en olåst telefon utan abonnemang, alltså kategorin "importerad och dyr".

Vet inte vad du valde för abonnemang hos halebop men jag gissar på att du kollade på "minsta total kostnaden". Det är priset med telefonen + alla fasta abonnemangsavgifterna under din bindningstid inräknat.

Hos halebop kan du t ex få en 3GS (32GB) för 5495kr och sen rena abonnemangsavgiften, i mitt exempel Halebop Hallå med Surf Bas i 1 år på 109kr i månaden (eller 59kr just nu):

http://www.halebop.se/butik/2butik.page?redirect=PakDetInfo.a... (obs, sidan sparar inte delbetalningen så man får dra ner den till 0 för att få fram mina siffror)

Så för ett normalt abonnemang (som du kan köpa oavsätt mobil) med 1 års bindningstid så kostar en iPhone 3GS 32Gb alltså kring 5000-5500kr nu.

Permalänk
Skrivet av 2good4you:

Väldigt tyst det blev från AlbinLoan. Ytterliggare ett test som styrker och motsäger hans spekulationer som inte ens hade någon teknisk grund:

iPhone 4 vs HTC Desire - Pocket-lint

I'm here. Du har nog inte sett det bara.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

S_Z, tror vi kan diskutera priser hur länge som helst.
Telia säljer iPhone för 4995kr men det är 8gb modellen. Så hur kan du säga att 32gb modellen kostar lika mycket?
https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.d...
Halebop tar 7695kr för 32gb
http://laddauppbilder.se/?di=1127736432814
http://www.halebop.se/butik/2butik.page?redirect=PakDetInfo.a...

Permalänk
Medlem

hehe så mycket för den "revolutionerande" antennen :

Allvarliga tillverkningsfel rapporterade kring iPhone 4 - IDG.se

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stal:

S_Z, tror vi kan diskutera priser hur länge som helst.
Telia säljer iPhone för 4995kr men det är 8gb modellen. Så hur kan du säga att 32gb modellen kostar lika mycket?
https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.d...
Halebop tar 7695kr för 32gb
http://laddauppbilder.se/?di=1127736432814
http://www.halebop.se/butik/2butik.page?redirect=PakDetInfo.a...

Men det är för att du jämför med telefoner utan abonnemang. Återigen... de priser jag anger är med vanliga abonnemang, som du kan köpa oavsett om det är en iphone eller någon annan telefon, med ett års bindningstid där du kan betala hela telefonen över disk när du köper den och sedan endast betala abonnemangsavgifterna.

Visst, vill man betala 5000kr för en gammal 3G utan abonnemang så fine (vad man nu skall med den till)...men de flesta jag känner kör sina mobiler allafall ett år och då är det ju väldigt dumt att inte välja en telefon med ett abonnemang när i princip alla operatörer säljer det. Dock skulle jag inte köpa några av de specialanpassade abonnemang som finns som tex iMini/iMidi/iMax hos telia där man betalar en hög månadsavgift under en längre tid men får telefonen för ett "lägre" pris (som ditt 1kr exempel).

Permalänk
Medlem

Fast när jag pratade med tex Telia vid sista mobilköpet så skulle jag tex för iPhone få betala 170kr mera i månaden om jag tecknade eller förlängde mitt abonemang för 1 år. Så nej jag förstår inte hur du fick din så billigt, alla abonnemangsköp jag ser på tex telia där man får mobilen billigare har en höjning av månadskostnaden. Om dem inte har det så brukar bindningstiden vara minst 24 månader samt gälla något av deras dyrare abonnemang.