Apple löser antennproblem i Iphone 4 med kosmetisk uppdatering

Permalänk
Skrivet av Thomas:

Tvärt om; den visar mer än man har nu, och de ska ändra så att den kommer visa rätt ( = lägre än nuvarande).

Får man minus då eller?

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Eller en Ace!

iPhone 3Gs har inga mottagningsproblem?

Jodå, min har det

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem

Varför denna fientlighet? Har jag sagt att jag avgudar Steve Jobs? Jag bryr mig inte det minsta om den företagsledaren, lika lite som någon annan i industrin. Men tror du verkligen att allt som skrivs om att Steve Jobs har svarat på mail är sant? Nu får du skärpa dig, fortsätt gärna diskussionen, men jag undanber mig sådana barnsliga kommentarer i fortsättningen.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SvK:

Rogue;10199658']Varför denna fientlighet? Har jag sagt att jag avgudar Steve Jobs? Jag bryr mig inte det minsta om den företagsledaren, lika lite som någon annan i industrin. Men tror du verkligen att allt som skrivs om att Steve Jobs har svarat på mail är sant? Nu får du skärpa dig, fortsätt gärna diskussionen, men jag undanber mig sådana barnsliga kommentarer i fortsättningen.

Ok det kanske var lite onödigt att bli sarkastisk. Jag skall försöka hålla mig från det.
Det finns nyligen ett "känt" fall där korrespondens med S.J. fabricerats, även om inget tyder på att så skulle vara fallet här.
Jag önskar att ni som "föredrar Apple-produkter" kunde se hur det hela ter sig utifrån sett. Den där video med killen som ville köpa en iPhone visar rätt väl hur det känns att diskutera med er ibland.

Många inom Apple-rörelsen kan vara både bussiga och hjälpsamma om man t.ex. har problem med en Apple-produkt, samtidigt så är det en väldig "lojalitet" även när Apple gör lite tveksamma saker, som jag inte kan låta bli att reta mig på ibland. Hörde på nyheterna ikväll att Apple säljer vidare användaruppgifter rörande deras iPhone4-kunder till andra företag, t.ex. deras position, och att det ingår i slutänvändaravtalet. Jag tycker det känns som att Apple var ett coolare företag förr.

Permalänk
Medlem

Det är lite som att ens nya BMW dör när man håller händerna på ratten lite "fel" och att de skulle säga att det bara är att ratta in en annan radiofrekvens på plats 1 så funkar det bra igen

Det är helt sjukt att de har mage att ta betalt vad man får en väldigt bra bärbar dator för men inte kan användartesta de mest grundläggande för en mobil/smartphone/PPC.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Bara att köpa ett sånt silicone skydd som mer parten iPhone ägare har på sina lurar så är problemet löst.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Ok det kanske var lite onödigt att bli sarkastisk. Jag skall försöka hålla mig från det.
Det finns nyligen ett "känt" fall där korrespondens med S.J. fabricerats, även om inget tyder på att så skulle vara fallet här.
Jag önskar att ni som "föredrar Apple-produkter" kunde se hur det hela ter sig utifrån sett. Den där video med killen som ville köpa en iPhone visar rätt väl hur det känns att diskutera med er ibland.

Många inom Apple-rörelsen kan vara både bussiga och hjälpsamma om man t.ex. har problem med en Apple-produkt, samtidigt så är det en väldig "lojalitet" även när Apple gör lite tveksamma saker, som jag inte kan låta bli att reta mig på ibland. Hörde på nyheterna ikväll att Apple säljer vidare användaruppgifter rörande deras iPhone4-kunder till andra företag, t.ex. deras position, och att det ingår i slutänvändaravtalet. Jag tycker det känns som att Apple var ett coolare företag förr.

Att sätta föredra Apple-produkter inom parantes är väl också rätt onödigt om du tänker efter. Det finns många kunder som köper deras produkter som inte hänger här på SweC, de flesta är inte ens Mac-talibaner eller vad nu folk föredrar att kalla dem, utan vanliga människor som ser en snygg produkt som är busenkel att använda. Det användargränssnittet lockar mängder av folk som inte är teknikintresserade att köpa produkten. Tyvärr har de flesta andra företag fokus på tekniken och inte användarvänligheten och det skrämmer faktiskt väldigt många, fler än du tror. Alla är inte datornördar som vi här på SweC.

Om man nu inte vill köpa en i-whatever, så finns det ju alltid gott om alternativ, eller hur? Många rejält bättre rent tekniskt. Det som kan saknas i många fall är just enkelheten. Men tänk på saken själv, hur många ser du som aktivt nedvärderar Androidtelefoner? I de diskussionerna är det synnerligen ovanligt att se folk angripa Google. Kanske någon ogillar en viss tillverkares val av hårdvara, men diskussionerna förs oftast utan att folk är otrevliga eller kommer med befängda påståenden.

Lojaliteten till Appleprodukter kommer sig av en väldigt enkel ekvation som till och med Microsoft förstår och vill efterlikna. Läs nyheten som publicerades här på SweC den 29/6: http://www.sweclockers.com/nyhet/12277-windows-8-tar-ideer-fr... bild nummer två. Den fanatism som ofta beskrivs i sammanhanget, hittar du nog bara hos fåtalet extrema kunder. Men de människorna hittar du nog hos varje företags kunder, jag känner en som är Jägermeister-fanboy...

Jag kan faktiskt förstå att du retar dig på en del uppgifter som dyker upp, men som jag nämnde tidigare så måste man ta det med en nypa salt. Allt som rapporteras är inte sant och det mesta är vinklat. Om man skulle tro på allt som skrevs i Aftonbladet så skulle man inte längre ha markkontakt...

Jag retar mig inte, men störs en aning över folks reaktion på dessa nyheter, hur de helt okritiskt tar dessa som sanningar och förstorar upp dessa i diskussioner på diverse forum, så även här. Och eftersom jag hänger här försöker jag hoppa in i debatten och bidra med det jag kan komma på för att bilden ska bli någolunda nyanserad. Ärligt talat, läs igenom de få sidor som tråden har och kolla på folks reaktioner och se objektivt på saken -är det inte ovanligt mycket aversioner utan faktabas, gliringar och nedvärderingar?

<edit> stavar som en kratta när jag skriver snabbt och som jag tänker...

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Bara att köpa ett sånt silicone skydd som mer parten iPhone ägare har på sina lurar så är problemet löst.

Det är bara att se till att ens 360 får god luftcirkulation så slipper man RROD, ska MS också komma undan nu?
Eller kanske en "varningstext" som säger "spela en minut till utan att stoppa boxen i frysen så får du RROD"?

Intressant vilken skit Apples kunder och anhängare frivilligt står ut med bara för att de gillar ett märke. Sekter är ju farliga och Apple är ju typ värst....

Permalänk
Medlem
Citat:

"Their big drop in bars is because their high bars were never real in the first place," the company said in a statement to users.

Yet the statement that the bar display is "totally wrong" is surprising, since there is no standard formula in the industry for translating signal strength to bars.

Apple `stunned' to find iPhones show too many bars | Comcast.net

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SvK:

Rogue;10199731']Att sätta föredra Apple-produkter inom parantes är väl också rätt onödigt om du tänker efter. ...

Nej, här hänger jag inte med alls. Det vedertagna begreppet i sammanhanget är Mac-taliban, vilket jag tycker är förklenande, eftersom de flesta i väst inte gillar Talibaner. (Sen att taliban bara betyder Koran-student på arabiska är en annan sak). Att skriva "någon som föredrar Apple-produkter" är ett artigt och neutralt sätt att uttrycka sig, som inte innehåller någon värdeladdning. Vad tycker du egentligen att ni borde kallas ?

Skrivet av '[SvK:

Rogue;10199731']
Jag retar mig inte, men störs en aning över folks reaktion på dessa nyheter, hur de helt okritiskt tar dessa som sanningar och förstorar upp dessa i diskussioner på diverse forum, så även här. Och eftersom jag hänger här försöker jag hoppa in i debatten och bidra med det jag kan komma på för att bilden ska bli någolunda nyanserad. Ärligt talat, läs igenom de få sidor som tråden har och kolla på folks reaktioner och se objektivt på saken -är det inte ovanligt mycket aversioner utan faktabas, gliringar och nedvärderingar?

<edit> stavar som en kratta när jag skriver snabbt och som jag tänker...

Lugnt jag stavar också fel när jag skriver snabbt.
Jag vet inte om du var med då, men jag kan berätta att Microsoft fick ta otroligt mycket skit på 90-talet. I princip alla jag kände, inklusive mig själv, hade som en sport att klaga på hur slutet deras operativsystem var, vilka osjyssta knep de körde med i "the browser war" mot Netscape, hur de utestängde konkurrens etc. I första hand så handlade om dålig företagsetik. Men det är klart att det blev många kängor mot själva operativsystemet också, saker färgar ju av sig.

Det som ansågs stötande då är branschstandard idag. Det är klart att Windows kommer med IE inbyggt utan direkta valalternativ, att Mac kommer med Safari inbyggt etc. I nuläget är det inte Microsoft som är i fokus längre när det gäller osjyssta metoder, det känns som att de har lugnat ner sig. De har till och med gjort en del insatser för att promota och stödja OS-rörelsen de senaste två åren, inklusive att lägga ut en del av sin källkod så att OS-program kan hooka in och anropa en del Windows-procedurer.

Apple hette tidigare Apple Computers, nu heter det bara Apple. Någonstans vid namnbytet för ett par år sedan så tycker jag att det hände en del. Jag tror inte jag behöver ta några exempel, du verkar insatt nog för att veta ungefär vilka saker jag syftar på. I korthet så är det många som gillar deras produkter, men allt fler börjar tycka att de har en "tveksam" företagsetik. Sånt färgar av sig. Där nånstans kommer skadeglädjen när de har problem vid en viktig produktlansering etc. Där nånstans kommer gliringarna etc.

Jag kan lova dig att det inte hade fällts några liknande kommentarer under Apples "svåra år" på 90-talet när de var ett ungt och fräscht alternativ till "allmighty Redmond". Idag har Apple gått om MS som världens största (ekonomiskt sett) teknikföretag. Det ställs väldigt höga krav för att man skall kunna ha den ställningen utan att uppfattas som en monopolistisk jätte. Jag tror att vi bara ser början på en trend.

Permalänk
Avstängd

Lurendrejeri av Apple.
Rent skitsnack att dom inte visste om att det ser ut som man har bättre mottagning än vad man egentligen har, för dom visste om problemet från början med antennen, därför valde dom att göra så.
Jag hade stämt dom totalt och dragit dom inför rätta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SvK:

Rogue;10199731']<edit> stavar som en kratta när jag skriver snabbt och som jag tänker...

Du har dock väldigt vettiga tankar enligt mig Håller fullkomligt med det du säger!

De här så kallade mactalibanerna tycker jag överskuggas kraftigt av anti-mac folk som kommer med meningslösa kommentarer likt den här ovan "Sekter är ju farliga och Apple är ju typ värst"... ofta från folk som själva inte ens har någon direkt erfarenhet från Apples produkter.

Det är väldigt hett att kasta skit på Apple nu för tiden. Självklart är det ibland befogat men ofta blåses saker upp extra mycket just bara för att det gäller Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cratzky:

Lurendrejeri av Apple.
Rent skitsnack att dom inte visste om att det ser ut som man har bättre mottagning än vad man egentligen har, för dom visste om problemet från början med antennen, därför valde dom att göra så.
Jag hade stämt dom totalt och dragit dom inför rätta.

Apple, AT&T sued over iPhone 4 reception issue | iLounge News

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Fullt förståligt, då min iphone visat betydligt högre mottagning än mina andra mobiler i vissa miljöer.
Misstänkte redan då att det rörde sig om en glädje mätare då jag hade ganska slö anslutning.

Edit.
Apple beter sig som vanligt arrogant. Nu skyller de på användarna.
Borde inte en idootsäker produkt vara idiot säker?
Är inte det Apple slogan?
Tydligen inte.

Och skulle det inte vara problem med phone 4 skulle väll folk klagat långt innan över deras tidigare produkter? (tex min 3GS)
Dags för Steve att kliva ner från sin höga häst och vara lite rak.
Eller som de säger i Nile City. "Fälla ner pungen och landa"

Permalänk
Avstängd

Och folk lovordar Apple? Efter o ha läst det där så blir man ju inte direkt MER positiv till att skaffa Apple-produkter.

Är ju självklart designfel som ger den dåliga mottagningen. Annars skulle ju samma fenomen uppstå OAVSETT vilket sätt man än håller telefonen på... eller hur?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Bara att köpa ett sånt silicone skydd som mer parten iPhone ägare har på sina lurar så är problemet löst.

Men snälla. Om man köper en produkt så ska man inte behöva köpa kringutrustning som fixar ett problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Men snälla. Om man köper en produkt så ska man inte behöva köpa kringutrustning som fixar ett problem.

QFT

Man får see hur telefonen funkar på det svenska nätet.

Permalänk
Skrivet av Oldskool:

Nej, här hänger jag inte med alls. Det vedertagna begreppet i sammanhanget är Mac-taliban, vilket jag tycker är förklenande, eftersom de flesta i väst inte gillar Talibaner. (Sen att taliban bara betyder Koran-student på arabiska är en annan sak). Att skriva "någon som föredrar Apple-produkter" är ett artigt och neutralt sätt att uttrycka sig, som inte innehåller någon värdeladdning. Vad tycker du egentligen att ni borde kallas ?

Lugnt jag stavar också fel när jag skriver snabbt.
Jag vet inte om du var med då, men jag kan berätta att Microsoft fick ta otroligt mycket skit på 90-talet. I princip alla jag kände, inklusive mig själv, hade som en sport att klaga på hur slutet deras operativsystem var, vilka osjyssta knep de körde med i "the browser war" mot Netscape, hur de utestängde konkurrens etc. I första hand så handlade om dålig företagsetik. Men det är klart att det blev många kängor mot själva operativsystemet också, saker färgar ju av sig.

Det som ansågs stötande då är branschstandard idag. Det är klart att Windows kommer med IE inbyggt utan direkta valalternativ, att Mac kommer med Safari inbyggt etc. I nuläget är det inte Microsoft som är i fokus längre när det gäller osjyssta metoder, det känns som att de har lugnat ner sig. De har till och med gjort en del insatser för att promota och stödja OS-rörelsen de senaste två åren, inklusive att lägga ut en del av sin källkod så att OS-program kan hooka in och anropa en del Windows-procedurer.

Apple hette tidigare Apple Computers, nu heter det bara Apple. Någonstans vid namnbytet för ett par år sedan så tycker jag att det hände en del. Jag tror inte jag behöver ta några exempel, du verkar insatt nog för att veta ungefär vilka saker jag syftar på. I korthet så är det många som gillar deras produkter, men allt fler börjar tycka att de har en "tveksam" företagsetik. Sånt färgar av sig. Där nånstans kommer skadeglädjen när de har problem vid en viktig produktlansering etc. Där nånstans kommer gliringarna etc.

Jag kan lova dig att det inte hade fällts några liknande kommentarer under Apples "svåra år" på 90-talet när de var ett ungt och fräscht alternativ till "allmighty Redmond". Idag har Apple gått om MS som världens största (ekonomiskt sett) teknikföretag. Det ställs väldigt höga krav för att man skall kunna ha den ställningen utan att uppfattas som en monopolistisk jätte. Jag tror att vi bara ser början på en trend.

Mycket bra analys och inlägg, jag håller helt och hållet med dig och är under samma uppfattning.

Det är för mig mycket intressant och ibland rent obegripligt hur vissa människor blundar för Apples tillvägagångssätt med bristande marknadsetik.. God etik och moral är ju en grundsten för att man som företagare ska kunna behålla och utveckla sin goodwill och goda rykte.
Att många dessutom går så långt att försvara utvecklingen som Apple bedriver med anledningar som inte ens rör de tekniska aspekterna (som ju är hela Apples styrka för att fortsätta vara så pass vinstdrivande och kunna fortsätta låsa folk till just DERAS produkter) tycker jag är farligt - inte minst sett till den utveckling som detta leder till.
Jag förstår att folk är nöjda med sina köp och kan känna sig manade att berätta om detta, men att försvara brister i moralen, svagheter kring hanteringen av olika tekniska problem/limiteringar och rent fula åtgärder för att stänga ute konkurrens, OAVSETT vilket företag det än gäller, är rent farligt om man är så blåögd.

Som konsument har man ju som uppgift att ställa sig kritisk till hur företag agerar, om ingen klagar och ger kritik så har de inte heller någon anledning till att förbättra sig.

Permalänk
Medlem

Om 4:an har bättre mottagning med finger på än vad en 3Gs har oavsätt var man håller handen, vad gnäller ni då om? Skaffa er ett liv. Eller förresten, fortsätt så blir det kanske inte så svårt att få tag i en 4:a när de släpps.

Permalänk
Medlem

Apple är ju förknippat med design och tyvär har de valt en USEL funktionell design av antennen men en estetiskt bra. Första gången jag såg att de valt att ha en utanpåliggande antenn där metallen är exponerad tänkte jag att det verkar ju helt korkat. Nu har vi svaret. Även om telefonen klarar av att fungera ned en dålig signal så finns det inga ursäkter att Apples design gör att man tappar massor med signalstyrka vid en ytterst normal användning. Hur vanligt är det att man kan ta i själva metallen i antennen i en mobil? Är det någon som kan nämna någon annan mobil där man kan göra det? Alla andra jag kan tänka mig har antennen skyddad med ett tunnt lager plast eller dylikt. Det är ju det som är boven i dramat. Det visar ju bara att apple inte alls erbjuder produkter som är lika utprovade som deras image vill få det till. Försök inte skylla ett hårdvaruproblem på mjukvara tack.

Visa signatur

| Core i7 3930K | ASRock x79 Extreme4 | 4*2GB GeiL PC3-17000 2133MHz DDR3 Ultra | EVGA GTX580 Classified | Point of View GTX470 | 1TB Samsung 850PRO | 2TB Samsung 850EVO | 4TB Samsung 860QVO | 1TB WD Raptor | 2TB WD Black | Cooler Master Real Power M850 | Corsair H80i | Cooler Master Cavalier 3 | + | Core i7 6700K | ASRock Fatal1ty z170 Gaming-ITX/ac | 2*4GB TeamGroup Xtreem DDR4 PC4-31200C18 3866MHz | EVGA GTX1080ti SC | 160GB Intel X25-M G2 | 1TB Samsung 840EVO | 2x10TB WD RED | Seasonic G-series 550W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Fractal Design Node 304 | + | 24" HP LP2475w | + | Surface Pro |

Permalänk

Jädrans vad otrevliga när är mot varandra. Skärpning nu.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Nåja, det är ju inte ett mjukvarufel eftersom den tappar signalstyrka när man håller telefonen på det sättet.
Spelar ingen roll om de rättar till så den visar "rätt staplar" på signalstyrkan, den tappar ju ändå.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

på Macrumors.com har de postat en artikel som handlar om mjukvaruuppdateringen från Apple, och den artikeln avslutas med: "Finally, the company notes that it is allowing customers still unsatisfied with iPhone to return their device for a full refund within 30 days of purchase, provided that the phone is undamaged."

Det är ju iaf bra att de säger så, men jag vet fortfarande inte riktigt om jag är nöjd med Apples agerande i det här fallet, alla videos på youtube måste ju betyda något, oavsett om staplarna visar fel eller inte?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Gluttonous hur förklarar du att andra mobiler har bra täckning och fungerar okej där 4an strular med mottagningen då? 4an måste från börjar antingen har värdelös mottagning eller så har dem ett antenn-problem.
Finns tester där dem kör samma test med anda mobiler samtidigt som dem testar 4an och gissa vad, 4an är den enda mobil som har så stora problem med testerna.
Så jag personligen köper inte Apples förklaring med att mobilen visar fel.

Permalänk
Medlem

Ok nu är jag lite vilse känner jag.
Om problemet är att den visar för många staplar, varför i hela friden slutar den göra det när man håller över den där kanten? Försöker de på allvar säga att mekanisk påverkan (finger på telefonen) skulle på något sätt magiskt korrigera deras felaktiga formel för att visa täckning? Och sen skulle detta sen lika magiskt återgå till att vara felaktigt när man flyttar på fingret?

Vore ju ofantligt häftigt om Apple hittat ett sätt att koda om mjukvara direkt i enheter via vad som då blir ett touch-interface, men det känns lite väl krystat måste jag säga

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Skrivet av belga:

Ok nu är jag lite vilse känner jag.
Om problemet är att den visar för många staplar, varför i hela friden slutar den göra det när man håller över den där kanten? Försöker de på allvar säga att mekanisk påverkan (finger på telefonen) skulle på något sätt magiskt korrigera deras felaktiga formel för att visa täckning? Och sen skulle detta sen lika magiskt återgå till att vara felaktigt när man flyttar på fingret?

Vore ju ofantligt häftigt om Apple hittat ett sätt att koda om mjukvara direkt i enheter via vad som då blir ett touch-interface, men det känns lite väl krystat måste jag säga

Kunde inte sagt det bättre själv.
Deras förklaring är väldigt ologisk.

Permalänk
Medlem

Men utan att vara sarkastiska eller på något annat sätt dryga sig.

Hellt ärligt, det kan ju inte hjälpa för fem öre att mjukvaruändra något när det är ett fysiskt problem med telefonen.
Precis som belga och flera andra redan sagt.

Ingen och då menar jag ingen kan ju på fullaste allvar tycka att förklaringen som Apple kom med känns riktig för fem öre.
Kanske för stapelproblemet med missvisande täckning men inte antennproblematiken.

Är det som vanligt då att när det blir för dyra saker då stoppar man huvet i sanden och låtsas som att det inte förekommer?
Stapelproblemet kostar ju knappt något att fixa jämfört att fixa till ett hårdvarufel.

Suck och åter igen suck!

Hoppas att de får äta upp skiten dom häver ur sig.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blade80:

Men utan att vara sarkastiska eller på något annat sätt dryga sig.

Hellt ärligt, det kan ju inte hjälpa för fem öre att mjukvaruändra något när det är ett fysiskt problem med telefonen.
Precis som belga och flera andra redan sagt.

Ingen och då menar jag ingen kan ju på fullaste allvar tycka att förklaringen som Apple kom med känns riktig för fem öre.
Kanske för stapelproblemet med missvisande täckning men inte antennproblematiken.

Är det som vanligt då att när det blir för dyra saker då stoppar man huvet i sanden och låtsas som att det inte förekommer?
Stapelproblemet kostar ju knappt något att fixa jämfört att fixa till ett hårdvarufel.

Suck och åter igen suck!

Hoppas att de får äta upp skiten dom häver ur sig.

Helt riktigt blade,fan vad patetiska apple är med den såkallade uppgraderingen av mjukvara.Hur ska ett fysiskt fel kunna fixas med en uppgradering?
Sen att alla helt plötsligt försvarar sina älskade iphones här är ju ännu mer patetiskt,är man smart om man gör det?Det är ju som att veta om att man köper en defekt produkt och sitter och lallar men det gör ju inget:))Skulle alla dom också köpa en bil utan någon radiomottagning och vara lika nöjda sen eller?

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Ok nu är jag lite vilse känner jag.
Om problemet är att den visar för många staplar, varför i hela friden slutar den göra det när man håller över den där kanten? Försöker de på allvar säga att mekanisk påverkan (finger på telefonen) skulle på något sätt magiskt korrigera deras felaktiga formel för att visa täckning? Och sen skulle detta sen lika magiskt återgå till att vara felaktigt när man flyttar på fingret?

Vore ju ofantligt häftigt om Apple hittat ett sätt att koda om mjukvara direkt i enheter via vad som då blir ett touch-interface, men det känns lite väl krystat måste jag säga

Som jag fattat det:
Algoritmen, som grafiskt visar hur bra täckning man har, är felaktig. Det är det som Apple säger är problemet. När man "kortsluter" antennen så tappar iPhone 4 snabbt i täckning, men Apple menar att det enbart beror på att algoritmen är knasig.

Apple förnekar alltså att man tappar anslutningen om man kortsluter antennen (som folk visar att den gör på youtube) och menar att det enda felet är att antalet pluppar som visas på skärmen inte riktigt stämmer.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av T.sripakdee:

att ett sådant fel finns på en sådan svindyr mobil är ju regelrätt pinsamt.

Nä, att ett sådant fel finns, och inte åtgärdas, är pinsamt. Om man åtgärdar problemet är det god reklam.

Skrivet av Valiumballong:

Apple förnekar alltså att man tappar anslutningen om man kortsluter antennen (som folk visar att den gör på youtube) och menar att det enda felet är att antalet pluppar som visas på skärmen inte riktigt stämmer.

Nä, Apple menar att det som visas på skärmen stämmer, men att försämringen ser större ut än den egentligen är, pga ett fel i algoritmen. De menar även att det är "fel" när den visar god mottagning, och inte när den visar dålig, vilket alltså ska åtgärdas.

Min åsikt, är för övrigt att detta ytterligare bevisar att iPhone inte är telefonen för mig.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.