Apple löser antennproblem i Iphone 4 med kosmetisk uppdatering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommie:

Det verkar vara en del som inte förstår det men kärnan i varför folk blir upprörda över div. Apple-produkter är högst troligen att om man betalar så pass mycket för t.ex. en telefon som i detta fall så har man vissa förväntningar som att man ska kunna ringa på den lite bättre än med en telefon för 600:-.

De som säger att den typen av gliringar är obefogat behöver uppenbarligen en fet reality check.

Saken är den att många av dem som verkar bli mest upprörda är personer som inte äger och förmodligen inte skulle få för sig att köpa en Apple produkt ändå.

Ingen annan telefon blir i närheten så dissekerad som en iPhone, där varje fel/bugg som hittas får en artikel på Aftonblandet i princip. Det är ju såklart väntat när det gäller en så hype:ad produkt men det är knappast så att andra telefoner i samma prisklass inte lider av fel och buggar (se länkarna i min tidigare inlägg om nexus one t ex). Allt blir extra uppblåst när det kommer till iPhone.

Försvarar dock inte Apples designmiss i det här fallet, håller om att de själva borde ha uppmärksammat problemet och kunnat gissa att folk skulle reagera på det. Personligen är det inte något som oroar mig eller påverkar mitt köp.

Skrivet av Tommie:

...har man vissa förväntningar som att man ska kunna ringa på den lite bättre än med en telefon för 600:-

Nja, håller jag inte med om. Har ärligt talat aldrig köpt en smartphone för att kunna ringa lite bättre på

Permalänk
Proffsmoddare
Permalänk
Medlem

Bra att dom vågar ta ett steg framåt, nu återstår bara att fixa problemet och ersätta kunderna.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Saken är den att många av dem som verkar bli mest upprörda är personer som inte äger och förmodligen inte skulle få för sig att köpa en Apple produkt ändå.

Ingen annan telefon blir i närheten så dissekerad som en iPhone, där varje fel/bugg som hittas får en artikel på Aftonblandet i princip. Det är ju såklart väntat när det gäller en så hype:ad produkt men det är knappast så att andra telefoner i samma prisklass inte lider av fel och buggar (se länkarna i min tidigare inlägg om nexus one t ex). Allt blir extra uppblåst när det kommer till iPhone.

Försvarar dock inte Apples designmiss i det här fallet, håller om att de själva borde ha uppmärksammat problemet och kunnat gissa att folk skulle reagera på det. Personligen är det inte något som oroar mig eller påverkar mitt köp.

Nja, håller jag inte med om. Har ärligt talat aldrig köpt en smartphone för att kunna ringa lite bättre på

Jo, det har du dock rätt i. Har tänkt köpa en ny (har redan en gammal iPhone) dyrare telefon men nya iPhone? Mjäsch.. som en som ändå gillar hårdvara i viss mån känns alla de där telefonerna en "hit en miss". Oavsett lur får man något där man förväntar sig mer av eller så lämnas man med en känsla av att "Ja, den gör ju det MEN..."

Apple just nu känns som solid kvalité men med någon som rökt på och därav missar någon vital funktion eller användningsområde hela tiden.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Bra att dom vågar ta ett steg framåt, nu återstår bara att fixa problemet och ersätta kunderna.

De har ju lurat massa kunder vilket trodde problemet skulle bli löst men what ever.

Permalänk
Medlem

jag funderade på en iphone 4 men nu känns den inte lockande längre, som att köpa en bil där man måste hålla i ratten på ett speciellt sätt annars dör motorn haha!

synd om alla som köpt en och hoppades på en mjukvaru fix. hoppas dom får någon hjälp av apple på något sätt...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"