AXP 400w - XFX Radeon HD 5770 1GB

Permalänk
Medlem

AXP 400w - XFX Radeon HD 5770 1GB

Tjena, jag undrar om någon vet om mitt AXP 400w nätagg klarar driva "XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 850/4800MHz"

Det står att den behöver 450w men eftersom AXP är en utav dom bästa nätaggen så borde väll den klara av den? rätta mig om jag har fel

Tack i förhand.

Nätagget: Computer House - AXP 400W Version 2.20 Power Supply

Grafikkortet : Komplett.se - XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Hedersmedlem

Hur har du fått för dig att AXP är bland dem bästa?

Permalänk
Hedersmedlem

AXP är rena budgetagg, inget annat. Jag avråder pga detta oavsett effekt, men ännu mer när det gäller lågeffekts budgetaggregat. Köp iaf ett CX400 som absolut minimum, allra helst VX450 där kvaliteten börjar bli riktigt bra.

Ska du verkligen enbart driva grafikkortet, som du skriver? Då krävs det dubbla agg och lite extra kopplingar för att få det att starta samtidigt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Hur har du fått för dig att AXP är bland dem bästa?

Min farbror är väldigt duktig på datorer och sådant, han är it tekniker och jobbar med sånt, han hjälpte mig att bygga ihop datorn, men det va juh ungefär 1 år sen.

Skrivet av MultiMan:

AXP är rena budgetagg, inget annat. Jag avråder pga detta oavsett effekt, men ännu mer när det gäller lågeffekts budgetaggregat. Köp iaf ett CX400 som absolut minimum, allra helst VX450 där kvaliteten börjar bli riktigt bra.

Ska du verkligen enbart driva grafikkortet, som du skriver? Då krävs det dubbla agg och lite extra kopplingar för att få det att starta samtidigt.

Är du helt säker på det? efter som på andra forum som tex, "IDG". Säger att det är bara rekommenderat att ha 450w, och 400w AXP-400P12P är helt okej men du kanske inte får ut full effekt.

Inte för att vara taskig men tror du har fått AXP om bakfoten, dem kanske är budget men bra sådana jag ber dig att söka runt lite på AXP så kommer du få se med egna ögon, självklart söker jag lite innan jag börjar skriva så.

Glömde några detaljer
Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fakkahe:

Min farbror är väldigt duktig på datorer och sådant, han är it tekniker och jobbar med sånt, han hjälpte mig att bygga ihop datorn, men det va juh ungefär 1 år sen.

Är du helt säker på det? efter som på andra forum som tex, "IDG". Säger att det är bara rekommenderat att ha 450w, och 400w AXP-400P12P är helt okej men du kanske inte får ut full effekt.

Inte för att vara taskig men tror du har fått AXP om bakfoten, dem kanske är budget men bra sådana jag ber dig att söka runt lite på AXP så kommer du få se med egna ögon, självklart söker jag lite innan jag börjar skriva så.

Killen flippar med dig. Hahaha, AXP är inga bra nätagg men visst klarar du ett 5770 med ett 400watts AXP. Inga problem.

På längre sikt kan jag rekomendera dig att kolla på lite andra märken ev för lång livslängd och kvalitet. Typ Corsair VX/HX/TX, Cheiftec Nitro, CM Silent Pro, Cougar m.m

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av akus:

killen flippar med dig. Hahaha, axp är inga bra nätagg men visst klarar du ett 5770 med ett 400watts axp. Inga problem.

På längre sikt kan jag rekomendera dig att kolla på lite andra märken ev för lång livslängd och kvalitet. Typ corsair vx/hx/tx, cheiftec nitro, cm silent pro, cougar m.m

+1

Permalänk
Medlem

Okej, tack så mycket för snabbt svar, men då kör jag på det, jag återkommer med svar och säger hur prestandan blev återligen tusen tack.

Jo jag ska tänka på det du sa men, fsp group gör dem några bra nätagg?

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

joo då fsp gör några av dom bästa budget aggen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fakkahe:

Okej, tack så mycket för snabbt svar, men då kör jag på det, jag återkommer med svar och säger hur prestandan blev återligen tusen tack.

Jo jag ska tänka på det du sa men, fsp group gör dem några bra nätagg?

Forton Source Power som dom heter är en av världens största tillverkare. Dom gör nätagg åt OCZ, Nexus, Zalman, Silverstone, Antec m.m.

Dom brukar sälja egna budget agg här i sverige som är hyffsade.

Men jag menar du får ett Cooler Master GX 550W för 600kr som är 80 Plus certiferiat, att köpa något billigare än det är bara osmart.

*EDIT* Såg att dustin har erbjudande. OCZ Fa1talty 550watt för 679:- köp ett sådant. Snyggt är det också som bonus.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Skrivet av AkUs:

Forton Source Power som dom heter är en av världens största tillverkare. Dom gör nätagg åt OCZ, Nexus, Zalman, Silverstone, Antec m.m.

Dom brukar sälja egna budget agg här i sverige som är hyffsade.

Men jag menar du får ett Cooler Master GX 550W för 600kr som är 80 Plus certiferiat, att köpa något billigare än det är bara osmart.

*EDIT* Såg att dustin har erbjudande. OCZ Fa1talty 550watt för 679:- köp ett sådant. Snyggt är det också som bonus.

Tja. Har också ett axp 400w 400p12p nätagg.

Ska köpa ett Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H - Inet.se

Och de borde väl fungera?

Och nej, ni behöver inte länka på andra nätagg. För jag har inga pengar till ett sådant nu.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k (4.2Ghz) MSI Z77A-GD55 (MS7751), 12GB HyperX 1600MHZ, Asus 290x 4GB, 128gb ssd.

Permalänk
Medlem

AXP har väl blandat , allt från budget agg till riktiga high end

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Skrivet av Von_OttO:

AXP har väl blandat , allt från budget agg till riktiga high end

Och? Spelar väl ingen roll om de är budget?

Allt behöver inte vara de värsta?

Spelar oftast, cs. need for speed spelen. Sun online. Lite sådana spel. Och de har min dator klarat med nätagget.. Köper nya delar för att mina ger upp snart.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k (4.2Ghz) MSI Z77A-GD55 (MS7751), 12GB HyperX 1600MHZ, Asus 290x 4GB, 128gb ssd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spritvit:

Och? Spelar väl ingen roll om de är budget?

Allt behöver inte vara de värsta?

Spelar oftast, cs. need for speed spelen. Sun online. Lite sådana spel. Och de har min dator klarat med nätagget.. Köper nya delar för att mina ger upp snart.

trevlig du var då -.- förklarade bara för dom som skriver i tråden att AXP bara är dåligt märke osv.

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Skrivet av Von_OttO:

trevlig du var då -.- förklarade bara för dom som skriver i tråden att AXP bara är dåligt märke osv.

Men varje gång man frågar om en sak, så ska folk alltid säga att man ska köpa nytt.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k (4.2Ghz) MSI Z77A-GD55 (MS7751), 12GB HyperX 1600MHZ, Asus 290x 4GB, 128gb ssd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spritvit:

Men varje gång man frågar om en sak, så ska folk alltid säga att man ska köpa nytt.

haru sett jag skreve det nånstans lr?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |