Igår satt och och lyssna på musik via youtube, sen dör helt plötsligt ljudet. Jag undrar vafan de är för fel och börjar försöka få fram ljud på datorn. Klickar på en låt på skrivbordet, Winamp startar, men vägrar starta igång låten. Sätter igång VLC och drar in en låt, händer ingenting. Samma med Windows media player. Kollar jag på en video i webläsaren och det hänger sig, hänger sig även videon. Windowsljud fungerar inte heller. Ljudet kommer tillbaka när jag startat om datorn. Har även testat att uppdatera ljudkortsdrivrutinerna utan framgång.
Förutom detta "ljudproblem" så fungerar datorn perfekt. Har ett vanligt Creative SB Audigy SE ljudkort.
Kan det vara någon Windowsbugg? Använder Vista x64.
Kan tillägga att det låter som ljudet skiftar mellan mono och stereo på vissa låtar. Kan vara ojämt ljud också, som om de någon mixtrar upp och ner med volymen lite.
Jag tror personligen att ljudkortet håller på att ta slut, men de förklarar väl inte varför inte videos inte går att spela upp när ljudet vägrar?
Spelar musik i hög kvalité (FLAC) just nu för att pressa ljudkortet och försöka få det till att gå isönder helt och upptäcka mer fel.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.