moderkort doa, ingen ersättning..

Permalänk
Skrivet av Igelkott:

Det är ju en himla tur att de testar! Det förväntar jag mig av dem.
Det betyder dock ingenting mer än att det fungerade då.

Hehe, precis. Tänk om alla skulle frånsäga sig allt ansvar bara för att produkten funkade när den lämnade fabrik. Typ bilar etc, "nä den funkade när vi testade den så det är ditt fel att den brann upp".

Då kan man ju likagärna avskaffa garantier öht,

Permalänk

Jo det blev till sist en solskenshistoria

Hela vitsen med att Intel placerade stiften på moderkortet i stället för på CPU-chippet, var ju för att att skydda processorn vid transport och montering. Resultatet blev nu istället att både CPU och moderkort förstördes. Helt misslyckat alltså.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Jo det blev till sist en solskenshistoria

Hela vitsen med att Intel placerade stiften på moderkortet i stället för på CPU-chippet, var ju för att att skydda processorn vid transport och montering. Resultatet blev nu istället att både CPU och moderkort förstördes. Helt misslyckat alltså.

Jo tyvärr. Men vi lär aldrig bli av med LGA socklen tyvärr och det är nog en tidsfråga innan AMD går över helt med. Enkla anledningen är högre pin densitet för en given area därför tillverkarna gillar den med. Framtida processorer kräver fler pins så.

Det var väl bra att TS fick nya gerejor. Antar att Inet då inte kunde fastställa att TS felat. Förmonterat den var en peak
Får hoppas det inte var ett undantag bara. Utan att dom tittar på grejerna i varje enskilt fall som alla andra fel.

Inet har mig som kund tills vidare så tummen upp för att dom gjorde det ända rätta!

Permalänk
Skrivet av pa1983:

Jo tyvärr. Men vi lär aldrig bli av med LGA socklen tyvärr och det är nog en tidsfråga innan AMD går över helt med. Enkla anledningen är högre pin densitet för en given area därför tillverkarna gillar den med. Framtida processorer kräver fler pins så.

Det var väl bra att TS fick nya gerejor. Antar att Inet då inte kunde fastställa att TS felat. Förmonterat den var en peak
Får hoppas det inte var ett undantag bara. Utan att dom tittar på grejerna i varje enskilt fall som alla andra fel.

Inet har mig som kund tills vidare så tummen upp för att dom gjorde det ända rätta!

Annat var det back in the day, har böjt massa pins i mina dar, bara att böja tillbaks och köra på Pinsen var nog lite grövre på den tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av noggerr:

Hur som helst, Inet kände att dom ville byta ut mina grejer, ..........

Grattis.

Cred att dom insåg att dom gjort fel.
Och det visar också att vi konsumenter aldrig ska vika oss för företag/personal som försöker köra över oss. Man känner sig ibland lite hjälplös mot företagen ibland, men bankar man bara lagen i deras huvuden brukar dom flesta backa. Och i det här fallet verkar det ju vara mer en person än INET som var fel på det.

Permalänk

en viktig sak att tänka på när de gäller reklamation, du kan reklamera i upp till tre år. De första halvåret är det försäljaren som har bevisbörda på att DU gjort något fel för att inte va tcvungen att betala. efter halvåret ligger den bördan på dig att bevisa att du inte gjort något fel

Visa signatur

Lian V3000 plus | Asrock x870e Taichi | AMD 9800x3d, Watercool IV Pro| G.Skill Trident Z5 Neo RGB 32GB @ 6000 MT | EVGA 3090 FTW3 Ultra | Seasonic Prime PX 1000 | LG UltraGear 34GN850-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Asrock är ju budget med. Många äger att dom har bra kvalitet men jag brukar säga att man får vad man betalar för. Aldrig köpt dom och kommer inte att göra. Bara att märket är inriktat just på budget är avskräckande nog.
Visserligen ersatt ett mobot åt en i en märkesdator men då är nog asrock vassare snarare än skiten som satt där som havererat.
Fördelen med edt märket som jag ser det då är tillgång på äldre moderkort och uddar lösningar. Men för en ny värstingmaskin. Nej bättre köpa ett billigt asus eller gigabyte.

Asrock är asus budget märke

enligt mig är alla budget kort skit kort, spelar ingen roll vilket märke.
köper man det värsta vet man att dom inte har snålat ner.
köper man det billigaste så har dom snålat ner på exakt allt och lite till

Spelar ingen roll om man köper gigabyte, asus, evga man får vad man betalar för som sagt

Permalänk
Medlem

Jo vet att Asrock är ASUS budget märke. Men även en del asus budgetplankor är skit så varför sjunka lägre säger jag.

Permalänk
Medlem

Support?, my ass...

Jag hade själv problem med ett nätaggregat som en kontakt var sönder på när jag fick hem det.

Var inne hos dem 3 gånger men de tyckte att de där måste jag har orsakat själv, vilket resulterade i att jag i stort sett kännde mig helt knäckt då jag inte är gjord av pengar.

Efter ett samtal med konsumentverket och Allmänna reklamationsnämnden så åkte jag tillbaka för att ge det en sista chans.
Efter som att jag hade med mig min servicehund så fick han följa med in i butiken vilket resulterade i att 3 från personalen ivrigt försöker stoppa mig från att ta med min vovve in. Försökte förklara för dem att jag är beroende av hunden vissa dagar och har rätt enligt svensk lag att ta med den vart jag vill.

Det slutade med att jag fick stå i entren med mitt söndriga aggregat och en halvsur rottweiler i andra änden som undrade varför i helvete alla skriker på husse. Dom frågar tillsist vad jag vill och förklarar återigen att jag vill ha min vara utbytt. Denna gången gick det kalas, om det nu var för att jag hade pratat med andra instanser eller hade med mig hunden vet jag inte men jag kännde mig iaf jävligt nöjd på vägen hem.

Får även tacka en kille på Inet vad han nu hette men han verkade vara lite chef iaf. Han sa att han aldrig hade accepterat att behöva behålla en vara som var felaktig från start. Sen tyckte han att bevis bördan låg på hans personal vilket resulterade i en stor suck och en ursäkt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AMD_PERA:

Punkt 1: Kunden har alltid rätt.
Punkt 2: Om kunden har fel se punkt 1.

Hah dagens. Nej, kunden kan tro att den har rätt men det betyder inte att det är sant.

"Jag har monterat datorer förr, jag är nätverkstekniker. Det här med distanser är något ni har hittat på, sånt skit har jag aldrig använt. Jag har alltid rätt, för jag är kund!"

Till TS:
heh. Asrock och en 930-processor. Nice.

Du har sabbat kortet och processorn, big deal. Inse ditt misstag, köp nya grejor och sluta bråka med inet.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Det är bara att kräva på, inom de första 6 månaderna måste de ersätta dig med ny eller acceptera reklamation såvida inte DE kan med säkerhet bevisa att felet var ditt.

Edit: sent ute, skulle läst tråden/kollat datum.

Permalänk
Medlem

Kunden har alltid rätt.

Tills jag har pratat med dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Hah dagens. Nej, kunden kan tro att den har rätt men det betyder inte att det är sant.

"Jag har monterat datorer förr, jag är nätverkstekniker. Det här med distanser är något ni har hittat på, sånt skit har jag aldrig använt. Jag har alltid rätt, för jag är kund!"

Kunden har rättigheter som fungerar typ likadant som att kunden har rätt. I alla fall tills motsatsen bevisats.
I detta forum snackar vi konsumenträtt.

Skrivet av CCWarlock:

Till TS:
heh. Asrock och en 930-processor. Nice.

Kan jag tolka det som att Asrock gör moderkort som har en större felprocent och mindre överklockningsmarginaler?
Vad har det i så fall att göra med ärendet?

Skrivet av CCWarlock:

Du har sabbat kortet och processorn, big deal. Inse ditt misstag, köp nya grejor och sluta bråka med inet.

Nu var detta längesedan och han har redan fått nya delar, vilket är helt korrekt och antagligen helt rättvist också.
ps, Om man inte har gjort något misstag så tar det lite emot att inse ett. Jobbigt för dig om du regelbundet tar ansvar för andras fel. Jag rekommenderar att du står på dig lite mer.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

Det här ska jag komma ihåg att inte köpa ett moderkort från INET.

Permalänk
Medlem

Du kan nog va lugn att handla av INET, jag har handlat ganska mycket där och visst det vart problem med det här, men jag tror att dom tacklar det liknande på flera ställen just det här felet,

Och angående moderkortet, några verkar inte ha fattat att det är asus kvalité komponenter på det, det är exakt samma bräda som ASUS egna, att skapa ett dotterbolag som säljer samma saker med annan design och billigare pris finns det många fördelar i, ni kan googla på vad tycker jag, jag kan säga att en av anledningarna är att testa marknaden och det är jäkligt viktigt innan man släpper nånting stort, kanske revolutionerande.

Sen så har jag allt på moderkortet, Gen 3 moderkort, jag kör för närvarande datorn i 4ghz med förinställda klock-inställningar. 2 tryck 4 ghz fungerar klockrent, den har snabb POST start och bra kylning. jag ångrar mig knappast.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Medlem

Tycker det är helt rätt att TS får ny. Skiter i vems felet är i detta läget då datorbranschen har bestämt sig för att denna del inte täcks av garanti. Svensk datorbransch har bestämt sig för att denna del då inte täcks av garanti i Sverige vilket dom inte kan bestämma. Vi har lagar och regler och företag kan inte bestämma undantag.

Så jag tycker det är bra att när dessa tråkiga LGA socklar får problem så ska folk KRÄVA nytt så kanske hela datorbranschen i det långa tar sig en funderar på hur jävla smart denna design är. ja vist intel älskar den för pin densiteten är hög. Så blir billigare för dom men skulle dom börja få betala för skador så kanske dom funderar om.

Så oavsett vems fel det är så tycker jag kunder och även ÅF ska kräva garantier i sin tur. Annars har vi snart en garantilös bransch.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så kan inte branschen bestämma vilken standard Intel vill köra, antingen godtar dom å får sälja eller så uteblir det inkomster.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Tyvärr så kan inte branschen bestämma vilken standard Intel vill köra, antingen godtar dom å får sälja eller så uteblir det inkomster.

bara kolla på BTX. Slog inte bara för att intel vill så nog går det alltid. Och lag är lag. Så länge folk står upp för vad lagen säger när dom har den på sin sida så b lir tillverkarna tvungna att tänka om. Så dit resonemang fungerar inte riktigt. Sockeln kanske blir kvar men tillverkarna få i så fall se till att det är full garanti och hellre höja priserna i så fall eller ha sockel garanti som säljargument. Dessutom har vi just sett stämningar motföretag som anser sig inte behöva ersätta trasiga komponenter tex hårddiskar där lösningen har varit dålig.
Kan inte resonera så att det krävs en yrkesman för att göra installationen och att en sådan också är felfri. Även om den bästa teknikern gör det och sockeln brinner ska det vara garanti om tillverkaren inte kan bevisa att yrkesmannen felade vid montaget.

Permalänk
Medlem

Delvis, Visst kan inte Intel enbart själv bestämma, helt rätt. Men får dom bara med sig nån aktör så är de fritt fram å dom andra har inte annat å välja än att haka på. Ang installation / konfiguration så kan företag aldrig frisäga sig ansvar å detta framförallt om dom väljer en mer budget version.

men precis som du säger, om ingen gör nåt så kommer det bara fortsätta å bli värre.
BTX slog inte igenom pga konsumenter utan det var företag som vägrade acceptera den standard.
"Det funkar nu så varför inte senare?" Detta kommer bli svaret från företag som kör med dåliga lösningar ex: LGA sockeln
Tråden hoppade en bit från sitt ämne, till TS iallafall så oavsett om du får ersättning eller ej så är det bra att det belyses med dessa trådar mellan åt för å påminnas om "skurkaktiga" beteenden från div företag. Tyvärr så kan inte en detaljist göra så mycket.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Samtidigt så skapar väl konsumenter företagen, företagen är beroende av sina konsumenter, och speciellt i dagens samhälle med det stora inflytande man kan göra med en bra skriven text-spalt så kan man nog påverka mer än vad man tror.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Alla moderkort testas med maskinell montering av en cpu, bootas och får köra ett testprogram innan de packas och lämnar fabriken. Det är antagligen det peter har i åtanke när han säger att inget är trasigt från fabrik.

Fast det har ju flera fall visat sig att det inte är tillräckligt, kolla på Asus CrossHair IV (Finns tråd i AMD-delen av forumet) VÄLDIGT många har fått sådana moderkort med felmonterade kylflänsar, jag själv är en av dem.

Dock fick jag mitt utbytt av Inet utan problem.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Gnäll inte på inet de gör bara sitt jobb. Tänk på att de reklamerar ÅT dig, de skickar ju grejerna vidare till tillverkaren. Jag tycker du ska vända dig direkt till tillverkaren i så fall.

Men om du backar några hekto får du väl hålla med om att det låter rätt orimligt att moderkortet som ligger i skumplast och antistatpåse och hela fadderullan ska vara trasigt när du får det? Sitter det en "QC OK"-klisterlapp på moderkortet?

Sluta nu. Uppenbart har du aldrig jobbat med datorer. När man kör ut o reparerar märkes datorer är det inte ovanligt att 10% av jobben går i stöpet för din nya del är kapput ur kartong, med QC OK eller inte..
Asrock är asus budget kusin på power user marknaden och jag är inte ett dugg förvånad att skiten är kass ur kartong.

För ca 5 år sedan satte en polare en CPU på ett splitter nytt Foxconn moderkort, när vi starta datorn så small skiten som en bomb, vi trodde CPUn lyfte som en rymdraket. Och det var ett "QC OK" klisterlapp på det moderkortet.

Det är inte alls omöjligt att TS har helt rätt, att skiten var kass ur kartong. Jag börjar bli riktigt trött på dator världen, bara nedskärningar och prisdumpningar, samtidigt som kvaliten sjunker och tillverkarna vägrar ta det på RMA.

Köpte en splitter ny Lenovo IdeaPad dator för ett tag sedan. Efter 4 dagar så sprack skärmen rakt av. Efter lite undersökning av en polare som reparerar IBM så stod det uppenbart att LCD panelen var dåligt konstruerad då om du höll handen på högra delen av plastramen så sågs spänningar hoppa runt på vänstra delen av LCD panelen, riktigt skitbygge. Jag kommer få pynta en ny LCD panel. Lenovo säger strikt utan diskution att det är jag som har utfört våld på den. Dom är inte ens intresserade av att kolla upp kvaliteten i deras produktions led.

Jag har aldrig tidigare varit med om att man ens blir nekad en retur av en sak inom DOA perioden, helt galet....

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Igelkott:

Kunden har rättigheter som fungerar typ likadant som att kunden har rätt. I alla fall tills motsatsen bevisats.
I detta forum snackar vi konsumenträtt.

Innebär konsumenträtt att kudnen kan beté sig hur som helst?

Från wikipedia:
"Konsumenträtt avser olika lagstiftningar innehåller skyddsregler för konsumenter, vilka i regel är tvingande och således gäller oavsett vad som avtalats."

Skyddsregler mellan kund och företag, inte skyddsregler för kundens egna handhavandefel.

Citat:

Kan jag tolka det som att Asrock gör moderkort som har en större felprocent och mindre överklockningsmarginaler?
Vad har det i så fall att göra med ärendet?

Delvis. Vad jag menar är att köper man Asrock så köper man Asrock. Personligen tycker jag det är dumsnålt att köpa prestandasegmentsprocessor för flera tusen och sedan inte kosta på det ett moderkort från en vanlig tillverkare?

Har felsökt en stor mängd moderkort (3000+) från div. tillverkare bland annat Asrock och är inte speciellt imponerad av märket. Det var iofs för några år sedan, typ socket a, 754, 939, 478 och 775. Vad vet jag, de kanske är bättre idag?

Citat:

Nu var detta längesedan och han har redan fått nya delar, vilket är helt korrekt och antagligen helt rättvist också.
ps, Om man inte har gjort något misstag så tar det lite emot att inse ett. Jobbigt för dig om du regelbundet tar ansvar för andras fel. Jag rekommenderar att du står på dig lite mer.

Tycker det är trist att företagen ska få sota för kunders dumhet. Men, de ger sig ju in i leken så att säga.. så de får väl skylla sig själva.

Jag lovar att stå på mig mer i framtiden! Världen behöver fler människor som inte vågar erkänna sina egna fel

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Jag lovar att stå på mig mer i framtiden! Världen behöver fler människor som inte vågar erkänna sina egna fel

Finns det några andra?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Finns det några andra?

+1

Till TS, efter att du hade kontaktat inet.
Och du ahde även hört med tillverkarna va? Har du kontaktat konsumentverkat än?

Måste hålla med vissa här trots allt, köper du en 930, men tar ett budgetmoderkort, då kan du inte vara kräsen. Men hej, jag har en väns om köpte ett sprillans nytt rampage 3 extreme, vi startade den, den gick 15 min, sen small det. En kondensator bredvid sockeln hade sprängts. Vad vi gjorde? Han kontaktade Asus, skickade och fick ett nytt efter en vecka, inget problem. Det var direkt till asus, vilket kanske hjälpte till på något sätt. Jag visste inte ens att man kunde göra något sånt, men, tydligen så gick det.

Hoppas det löser sig för dig med.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Finns det några andra?

Haha, tack. Kärlek!
Men vad vet jag, ingeting! Siter här p åinternet och låtsas. Bra att vår hjälte fick nya saker.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Innebär konsumenträtt att kudnen kan beté sig hur som helst?

Från wikipedia:
"Konsumenträtt avser olika lagstiftningar innehåller skyddsregler för konsumenter, vilka i regel är tvingande och således gäller oavsett vad som avtalats."

Skyddsregler mellan kund och företag, inte skyddsregler för kundens egna handhavandefel.

Dvs. Rättigheter tills handhavandefel är bevisat. Det jag menade är inte att kunden alltid har rätt utan att det i princip alltid blir samma sak som att kunden har rätt.
I detta ärende har vi redan konstaterat att det inte bör spela någon roll vad kunden har och inte har gjort.

Ifall det hänt dig själv och du anser att du gjort allt rätt - 4000:- brinner upp - vad har du gjort?

Skrivet av CCWarlock:

Delvis. Vad jag menar är att köper man Asrock så köper man Asrock. Personligen tycker jag det är dumsnålt att köpa prestandasegmentsprocessor för flera tusen och sedan inte kosta på det ett moderkort från en vanlig tillverkare?

Har felsökt en stor mängd moderkort (3000+) från div. tillverkare bland annat Asrock och är inte speciellt imponerad av märket. Det var iofs för några år sedan, typ socket a, 754, 939, 478 och 775. Vad vet jag, de kanske är bättre idag?

Tycker det är trist att företagen ska få sota för kunders dumhet. Men, de ger sig ju in i leken så att säga.. så de får väl skylla sig själva.

Så vad hade det med ärendet att göra?
Det är väl klart att vissa prylar håller lägre kvalitet. Förmodligen får de en högre felprocent - men de har de givetvis kalkylerat på så det är ju ingen överraskning för tillverkaren direkt.

Sålänge produkten lovar en sak, och inte gör det - så är det fel oavsett vad det kostar.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Igelkott:

Dvs. Rättigheter tills handhavandefel är bevisat. Det jag menade är inte att kunden alltid har rätt utan att det i princip alltid blir samma sak som att kunden har rätt.
I detta ärende har vi redan konstaterat att det inte bör spela någon roll vad kunden har och inte har gjort.

Det måste jag ha missat. I mina ögon är felet på kundens sida. Handavandefel - självklart!

Citat:

Ifall det hänt dig själv och du anser att du gjort allt rätt - 4000:- brinner upp - vad har du gjort?

Teoretiskt sett.. om jag ansett att jag gjort allt rätt, då hade jag inte skrivit en post på Sweclockers. Då hade det inte varit några problem för jag hade snackat med företaget själv på telefon. Har suttit på kundtjänst och tekniskt support för datorprylar (moderkort och skit)..

Citat:

Så vad hade det med ärendet att göra?
Det är väl klart att vissa prylar håller lägre kvalitet. Förmodligen får de en högre felprocent - men de har de givetvis kalkylerat på så det är ju ingen överraskning för tillverkaren direkt.

Sålänge produkten lovar en sak, och inte gör det - så är det fel oavsett vad det kostar.

Klart att kortet ska fungera, jag kommenterade bara kundens nivå. I mina ögon är han en idiot. Det är kanske bra att jag inte jobbar men sådan skit längre?

Men, viktigt: i det här fallet är det inte kortet som är fel från fabrik. Någon har praktiskt taget bajsat i sockeln. Och eftersom trådskaparen säger från första början att han hade problem att plocka bort skyddskåpan från sockeln så är det min insikt som relativt erfaren person (jobbat i branschen i flera år, felsökt många moderkort med liknande sockel) att han sabbat den och inte vill erkänna det.

Mina egna åsikter spelar en viss roll i fallet, men fakta säger enl. erfarenhet att det är kund som sabbat skiten.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

CCWarlock, du har en stor epeen du, tycker det är ganska coolt att kunna va så trångsynt som dig, för precis som den killen jag snackade med på support så va det OMÖJLIGT att det inte var mitt fel. Och om du nu läser lite mer vad jag skrivit så handlade det inte om att få nya grejer det handlade om att rättvist få mina jävla grejer undersökta.

Jag har arbetat med datorer i 10 år, jag har arrangerat massor med lan, jag åker hem till mina kompisar och installerar deras hårdvara och mjukvara, men vafan spelar det för roll? jag kan inte sitta här som att jag har alla ess i ärmen och döma folk till idioter när jag i själva verket sitter hemma och flamear p12 i wow.

Men tack för dina raka åsikter om att jag är en idiot jag förmodar att du är högre än mig i näringskedjan och vet precis vad som hände mitt moderkort.

Sen varför jag skrev på sweclockers kan du aldrig ana va? det är ganska fantastiskt korkat av en sån smart snubbe som dig att inte fatta att det är endast därför som jag fick skicka in grejerna, det tog 2 dagar så ringde dom för att dom läst den här tråden

EDIT: Och du anser inte att socklarna borde hålla högre handhavande standard så man slipper råka ha sönder skiten, tänk ett scenario där du köper det fetaste formula kortet för 5papp, och det omöjliga inträffar du får en attacknysning rakt i skiten eller en ögonfrans lossnar som du missar, sen FRÄS så kan du sitta där och tvångsonanera med en plastpåse över huvudet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Det måste jag ha missat. I mina ögon är felet på kundens sida. Handavandefel - självklart!

Ja då vet vet.

Skrivet av CCWarlock:

Klart att kortet ska fungera

Håller med.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N