Permalänk
Medlem

Uppgradering ca: 5-6K

Halloj där då skulle jag behöva lite hjälp här skulle vilja ha Sli eller crossfire nu att testa för grafik kortet gick nyss sönder jag har inget Morderkort som stödjer Sli elr Crossfire och 460W Agg och ett ganska litet chassi
skulle bli världigt tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig

/Mvh Cedsson

Permalänk
Medlem

Vad har du för övriga komponenter i datorn? Processor/minnen?

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julkatten:

Vad har du för övriga komponenter i datorn? Processor/minnen?

2gb ram och Amd sempron oc till 3Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av cedsson:

2gb ram och Amd sempron oc till 3Ghz

Då rekommenderar jag att du sparar lite till och köper en komplett ny rigg. Ska du köra en Sempron och sen två grafikkort i SLI/Crossfire kommer din processor att flaskhalsa rätt rejält. Sempron är en gammal processor som inte har ett smack att säga till om i dagsläget, tyvärr.

Vad ska du använda datorn till? Vad har du för skärm?

I dagsläget får du en helt OK gaming-burk för ungefär 6-7k som pallar med alla nya spel på mer eller mindre finfina inställningar.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julkatten:

Då rekommenderar jag att du sparar lite till och köper en komplett ny rigg. Ska du köra en Sempron och sen två grafikkort i SLI/Crossfire kommer din processor att flaskhalsa rätt rejält. Sempron är en gammal processor som inte har ett smack att säga till om i dagsläget, tyvärr.

Vad ska du använda datorn till? Vad har du för skärm?

I dagsläget får du en helt OK gaming-burk för ungefär 6-7k som pallar med alla nya spel på mer eller mindre finfina inställningar.

En med 128x1024 upplösning "High Screen"

Permalänk
Hedersmedlem

Om du läst våra regler du godkände vid registrering ser du att vi inte tillåter så kallad korspostning, flera trådar om samma ämne. I detta fallet är ämnet ditt datorköp som du nu skapat flera trådar om.

*Låst*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.