Permalänk
Avstängd

Datagrottan?

tja

bara undrar om datorgrottan är en bra affär? snabba leveranser? osv
någon som beställt därifrån?

mvh ganjaman

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Inaktiv

Min upplevelse av Datagrottan är att de har noll koll.
Samtidigt som de påstår på prisjakt att de har en viss maskin i lager så mailar de att de inte vet när leverans kan ske. Detta på en tidigare lagd beställning.
När jag annullerar min beställning så har de mer än 20 maskiner i lager??
Ändå säger de att de inte vet när de kan leverera.
jag ser inte dessa som seriösa. Köp ej där.

Permalänk

Har vart dit några gånger och en gång så dagen före så kollade jag efter en grej och den hade dom i lager 30 stycken typ...dagen efter när jag var i affären hade dom 1 och den kostade säkert 25-50% mer så nä inte den bästa affären.Kolla på prisjakten så får du se hur dålig affär det är

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Har alltid haft intrycket av att nätbutiken är helt olik den fysiska motsvarigheten, speciellt vad gäller utbud och prissättning. Jag har i och för sig ingen erfarenhet av att beställa från dem och grunden till det ligger rimligen i det intryck jag fått. Vad det än är du hittat för produkt rekommenderar jag dig att ta en titt på t ex Prisjakt och se om det inte finns något, ptja, billigare och mer kritikerrosat alternativ.

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Inaktiv

Kontentan måste bli:
Undvik datagrottan.

Permalänk
Medlem

Är inte helt övertygad om att ganjaman längre har nytta av svaren, men bättre sent än aldrig...

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

Min upplevelse av Datagrottan är att de har noll koll.
Samtidigt som de påstår på prisjakt att de har en viss maskin i lager så mailar de att de inte vet när leverans kan ske. Detta på en tidigare lagd beställning.
När jag annullerar min beställning så har de mer än 20 maskiner i lager??
Ändå säger de att de inte vet när de kan leverera.
jag ser inte dessa som seriösa. Köp ej där.

Tråden är från 2007 samt att TS är avstängd

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Tråden är från 2007 samt att TS är avstängd

Tur att någon uppmärksammar detta. Alltid kul att få sig ett skratt

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Beställde en produkt av dem..

Mailade 30 min senare att jag ångrade beställningen, inget svar..
Mailade igen att jag ångrade beställningen.. Inget svar..
Får ett mail att de skickat varan så jag ringer till dem..
Får sitta i kö i 30 min och sedan säger någon robotröst att samtalet inte kan tas emot.
Jag har returnerat varan och mailat dem igen och hotat med konsumentverket. Får se om de bryr sig..

Permalänk
Medlem

VARNING!

Jag har fortfarande inte fått pengarna tillbaka och de har inte svarat någon gång på telefon eller email. Jag har spenderat 5 timmar i telefontid sammanlagt, efter 30 minuters telefontid så slår linjen av och man får ringa om. Jag har mailat konsumentverket men fick inte direkt någon hjälp av dem. Jag går snart vidare med en polisanmälan.

De är skyldiga mig 1000 kr.

Edit: De har alltså tagit tillbaka modemet men inte betalat tillbaka mina pengar..

Edit: De ringde idag och lämnade ett meddelande på telefon samt mailade att de genomfört återbetalningen och att de bad om ursäkt för dröjsmålet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typon:

VARNING!

Jag har fortfarande inte fått pengarna tillbaka och de har inte svarat någon gång på telefon eller email. Jag har spenderat 5 timmar i telefontid sammanlagt, efter 30 minuters telefontid så slår linjen av och man får ringa om. Jag har mailat konsumentverket men fick inte direkt någon hjälp av dem. Jag går snart vidare med en polisanmälan.

De är skyldiga mig 1000 kr.

Edit: De har alltså tagit tillbaka modemet men inte betalat tillbaka mina pengar..

Edit: De ringde idag och lämnade ett meddelande på telefon samt mailade att de genomfört återbetalningen och att de bad om ursäkt för dröjsmålet.

Wow, vilken historia.
Tack för att du delar med dig. Höll på att lägga en beställning hos dem men hittade den här tråden.
Tack!

Permalänk
Medlem

verkar som en seriös firma

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Jaha, som sagt. De ringde och talade om att jag skulle ha pengarna på kontot inom några dagar. De mailade också om det. Nu har det snart gått en månad och ännu har inga pengar dykt upp. Jag har under veckan ringt dem flera gånger och mailat dem och självklart är de omöjliga att få kontakt med..