Permalänk
Medlem

Fråga om upplösning på LG 47LD450

Hej alla!

Jag har funderat på att köpa denna TV, LG 47LD450 47" LCD-TV FULL-HD - Snygg Full HD med mediastöd via USB - Produktinformation LG 47LD450.

Men när jag tittar på denna som är samma, Elgiganten - LG 47" LCD-TV så kan man läsa, " Högsta upplösning för PC 1400x1050 "

Notera att detta inte står på Dustin.

Betyder detta att trots att det är en FULL HD så kommer jag inte kunna se filmer i FULL HD från datorn via HDMI? Är förvirrad, trodde en TV som klarar FULL HD alltid klarar FULL HD...

Kan någon förklara tack?

Visa signatur

Brazza

Permalänk
Medlem

Även jag undrar samma sak, är väldigt nära köpa denna TV nu verkar sjukt prisvärd! Ska kopplas till datorn och vill då ha ut 1920*1080 såklart. Varken på Dustinhome eller Komplett står det nåt om att högsta upplösning via PC är mycket lägre så vet inte vad man ska tro. Ingen som vet detta?

Visa signatur

"Crime is a disease. Meet the cure"

Permalänk

Formuleringen "högsta upplösning för PC" är till sin natur sådan att den inte kan tas på allvar. En tänkbar förklaring är att tv:n har en VGA ingång som bara klarar den upplösningen. HDMI ingångarna klarar förståss Full HD oavsett om materialet kommer från en bluray eller en dator.

Permalänk

Upplösning LG47LD450

Info från Dustin / Kelko / Komplett ?

Varför inte gå till källan direkt.

47LD450 TV TV/Audio/Video

Där står det så här:
1080P Source Input
HDMI (60/30/24p) Component (60/30/24p) RGB (WXGA)

Wide eXtended Graphics Array är en bred XGA, i praktiken namn på skärmupplösningar liknande 1366×768, kan även vara 1280×768 eller 1280×800.

Permalänk

Mer info från manualen ......

!
?
NOTE
►To get the the best picture quality, adjust the PC graphics card to 1360 x 768 (19/22/26LE5300,
22/26LE5500) or 1920 x 1080 (Other models).
►Depending on the graphics card, DOS mode may not work if a HDMI to DVI Cable is in use.
►In PC mode, there may be noise associated with the resolution, vertical pattern, contrast or brightness.
If noise is present, change the PC output to another resolution, change the refresh rate to
another rate or adjust the brightness and contrast on the PICTURE menu until the picture is clear.
►Avoid keeping a fixed image on the screen for a long period of time. The fixed image may become
permanently imprinted on the screen.
►The synchronization input form for Horizontal and Vertical frequencies is separate.
►Depending on the graphics card, some resolution settings may not allow the image to be positioned
on the screen properly.
►When selecting HDMI-PC, set the “Input Label - PC” in the OPTION menu.