Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av bsk!:

Lite dåligt av er att skicka mig ett CPU paket med repig värmeledare och utan kylpasta. Det var visserligen en demovara men de ska enligt er hemsida vara i "fullt funktionabelt skick". Stod bara på produktinformationen att emballaget kunde vara slitet. Skulle jag installera processorn i befintligt skick så skulle den antingen överhetta och gå sönder eller så skulle datorn hinna stänga ned i tid. Oavsett så kan jag inte starta datorn med denna processorn i.

Nu kommer jag bli tvungen att ta bussen för 72 kr och köpa kylpasta för 70+ kronor samt eventuellt byta cpu kylare för 200-400 kr, dessutom blir hela mitt datorbygge kraftigt försenat. Har inte råd att köpa sprillans ny processorpaket eftersom jag är fattig student. Tycker det borde framgå på prudktinformationen ifall man måste köpa extra grejor för att få produkten att fungera. Har e-mailat er angående detta.

Hej, vi beklagar att ditt köp inte levde upp till dina förväntningar av en prisreducerad demo-produkt. Som kompensation har vi presenterat en lösning med en ny kylare som vi hoppas att du blir nöjd med.

Skrivet av lutt95:

Jag har märkt att eran hemsida bara laggar upp ibland och man kan inte klicka på någonting. Det här problemet har jag testad och finns på alla datorer jag har testat.

FIXA DETTA!

Detta är inget som vi själva noterat. Skulle du kunna återkomma med en mer detaljerad beskrivning av det fel du upplever (webbläsare, operativsystem, version av java & flash)? Är det någon specifik produktsida eller kampanjsida där felen uppenbarar sig eller är det alla våra sidor? Uppstår felet bara på komplett.se eller även på andra webbsidor?
Vi skulle uppskatta om du skickade din felbeskrivning till support@komplett.se så skall vi titta på detta snarast möjligt.

mvh // Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej, vi beklagar att ditt köp inte levde upp till dina förväntningar av en prisreducerad demo-produkt. Som kompensation har vi presenterat en lösning med en ny kylare som vi hoppas att du blir nöjd med.

Är väldigt nöjd, er support är suverän, det här hade jag verkligen inte förväntat mig.

Permalänk
Medlem

Byter ni CPU-kylare?

Hej!

Jag undrar om man kan få CPU-kylaren utbytt i era konfiguerarade datorer. Jag ser inte valet i konfiguratorn, men jag skulle verkligen vilja undvika det starka ljudet från stock-kylaren som kommer med Phenom 965 processorn.

Tack!

Permalänk
Medlem

Detta ses kanske som en onödig fråga, men jag måste ändå ställa den:
Har ni NÅGONSIN sålt en sådan här: Komplett.se - HIS iClear Card Signal Noise Reduction ?

Och funkar den verkligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeorix:

Har ni NÅGONSIN sålt en sådan här: Komplett.se - HIS iClear Card Signal Noise Reduction ?

Haha. Jag älskar den där. Kollat några reviews, varav minst en inte visste vadfan den skulle göra bara att den drog ström.

Permalänk
Medlem

har man ångerätt om man inte är nöjd med hörlurar man köpt hos er?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Valgua:

Hej!

Jag undrar om man kan få CPU-kylaren utbytt i era konfiguerarade datorer. Jag ser inte valet i konfiguratorn, men jag skulle verkligen vilja undvika det starka ljudet från stock-kylaren som kommer med Phenom 965 processorn.

Tack!

Detta finns inte som tillval i dag, vi har ett pågående projekt för att kunna garantera funktion och kvalitet på 3:e parts kylare i våra Komplett PC. Detta på grund av de påfrestningar som skapas på en större och tyngre kylare i frakten. I dag har vi inget datum på när detta projekt är färdigställt och 3:e parts kylare finns tillgängligt i vår konfigurator.

Dock kan du själv köpa till en kylare och installera den själv utan att förverka garantin. Tänk dock på att montera av kylaren vid transport av datorn. Skador som uppstår vid montering av extra hårdvara täcks inte av garantin.

Skrivet av xeorix:

Ja vi har sålt exemplar av den. Huruvida den fungerar kan man läsa i diverse tester, exempelvis här: iXBT Labs - HIS iClear: Filtering Out Graphics Card Noise

Skrivet av flyawaynille:

har man ångerätt om man inte är nöjd med hörlurar man köpt hos er?

Du har 14 dagars ångerrätt, mer information kan läsas här: Komplett.se
Har du ytterligare frågor kring just ditt ärende kan vår kundservice hjälpa dig med detta.

mvh // Erik J.

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av kwame:

Riktigt kasst paket, om de ska döpa något till gamer kan de ju isf sätta ihop saker som gör det till ett gamer paket? Och iaf när de hyllar det som prisvärt..

Bättre isf om de tagit det paketet jag satt ihop och lagt på 1000 kr på priset.

Lär dig läsa, det står tydligt att det anpassats efter Starcraft 2 och inget annat.
Nu är grafikkortet förvisso bytt till GTX 460, men även ett GTS250 funkar bra till Starcraft 2.

Vet att detta redan kommenterats från kompletts sida men lite jävla ordning får det väl vara..

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Hej!

Ett hett tips är att ni borde ta in en billig spel-laptop för runt 6000, helst då med ett ATI HD5660 kort då dessa är mkt prisvärda. Elgiganten och andra butiker har ju haft extrapris på ex. Acer Aspire 5551G och liknande. Om ni skulle köra en kampanj med en dator utrustad med HD5660 för säg 5.990 så skulle de gå som smör!

Tips:
Acer Aspire 5551G
Packard Bell Easynote TJ75
Toshiba Satellite Pro L500
Toshiba Satellite Pro L650

Helst med i5, men även i3/x3/x4

\\spinxen

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem

Samma produkt, olika priser:

Komplett.se - Logitech Wireless Guitar - 999:-
Komplett.se - Logitech Wireless Guitar - 599:-

Enligt tillverkarens artikelnummer är det samma gitarr.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk

Hej när får ni in Samsung I9000 Galaxy S Black 8GB igen?

Permalänk
Medlem

hej kommer ni att få in Zotac Geforce GTX 460 AMP Edition

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av spinxen:

Hej!

Ett hett tips är att ni borde ta in en billig spel-laptop för runt 6000, helst då med ett ATI HD5660 kort då dessa är mkt prisvärda. Elgiganten och andra butiker har ju haft extrapris på ex. Acer Aspire 5551G och liknande. Om ni skulle köra en kampanj med en dator utrustad med HD5660 för säg 5.990 så skulle de gå som smör!

Tips:
Acer Aspire 5551G
Packard Bell Easynote TJ75
Toshiba Satellite Pro L500
Toshiba Satellite Pro L650

Helst med i5, men även i3/x3/x4

\\spinxen

Tack för dina förslag, jag har vidarebefordrat det till den kollega som ansvarar för vårt laptopsortiment.

Skrivet av Poison:

Samma produkt, olika priser:

Komplett.se - Logitech Wireless Guitar - 999:-
Komplett.se - Logitech Wireless Guitar - 599:-

Enligt tillverkarens artikelnummer är det samma gitarr.

Tack för att du uppmärksammat detta. Dessa 2 artiklar är samma produkt, en av dem var tidigare en kampanjartikel. Vi har även passat på att sänka priset på både gitarr och trumset för Xbox 360 till 149kr.
Komplett.se - Logitech Wireless Guitar
Komplett.se - Logitech Wireless Drum Controller

Skrivet av Nevercooler:

Hej när får ni in Samsung I9000 Galaxy S Black 8GB igen?

Vår inköpare jobbar för att få fram ett bekräftat leveransdatum så snart som möjligt, telefonen hittar du här: Komplett.se - Samsung I9000 Galaxy S Black 8GB

Skrivet av Chasse:

hej kommer ni att få in Zotac Geforce GTX 460 AMP Edition

Det kortet finns redan i vårt sortiment och beräknas vara i lager den 1:a september. Notera att detta datum ännu inte är bekräftat och kan komma att ändras. Komplett.se - ZOTAC GeForce GTX 460 1GB AMP! ®

mvh // Erik J.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Leveransnummer?

Vad är leveransnummer och vart kan jag hitta det?
Jag är 16 år men har min mammas leg/mitt leg med mig, jag får betala varan där?
Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozin:

Tack.

? Menar du koll-id nummer? Det får du skickat till din mail när du beställt en vara. Hur du ska betala väljer du ju när du lägger din beställning.

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Det kortet finns redan i vårt sortiment och beräknas vara i lager den 1:a september. Notera att detta datum ännu inte är bekräftat och kan komma att ändras. Komplett.se - ZOTAC GeForce GTX 460 1GB AMP! ®

mvh // Erik J.

Trevligt! Dock är det bara rubriken som är rätt, produktbeskrivningen samt bilden tillhör inte det kortet.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av kozin:

Tack.

Skulle du kunna utveckla din fråga? Leverans/kolli/order -nummer finner du på ordersidan om du loggar in på komplett.se, detta vinns även i de mail som vi skickar ut vid beställning & leverans.

Skrivet av Kompressor:

Trevligt! Dock är det bara rubriken som är rätt, produktbeskrivningen samt bilden tillhör inte det kortet.

Vi är medvetna om detta, korrekt information & bild kommer upp inom kort.

mvh // Erik J.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Tack för att du uppmärksammat detta. Dessa 2 artiklar är samma produkt, en av dem var tidigare en kampanjartikel. Vi har även passat på att sänka priset på både gitarr och trumset för Xbox 360 till 149kr.
Komplett.se - Logitech Wireless Guitar
Komplett.se - Logitech Wireless Drum Controller

Superb! Köpte 2x gitarrer och ett trumset direkt

Gjorde dessutom en snabb jämförelse på Prisjakt och Webhallen säljer samma gitarr för 1790:-
WEBHALLEN.com - Logitech Wireless Guitar Controller Xbox 360

Det jag direkt blir orolig över är om det ens är samma gitarr men det har ju samma artikelnummer från tillverkaren, så jag hoppas verkligen inte det blir något fel här. Oavsett vilket är priset bra för en "plastig" Guitar Hero-gitarr.

Men ni måste verkligen få bukt på fraktpriserna. Ovanstående jag köpte gick på 404:-, dvs nästan hälften av vad varorna kostade sammanlagt. Känns dessvärre inte okej med denna frakten, dock överkomligt med tanke på priset på produkterna i detta fallet.

Som jag även har förstått det så har Komplett köpt upp inWarehouse.se och jag ser att ni har samma sortiment och produkter i lager så jag antar att allt skickas via samma lager. Vet inte hur vida priserna ska stämma ihop med inWarehouse och Komplett men samma gitarr ligger fortfarande på 599:- på inWarehouse.se - Logitech Wireless Guitar

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Fortfarande har ni inte ändrat ett dugg på Komplett PC. Ni sa här FÖRRA ÅRET att Komplett PC systemet skulle bli förbättrad rejält till höst (ingenting hände), sedan blev det till sommaren (fortfarande ingenting). Hur länge till? Var finns de?

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med silverstone raven rv02 och varför kostar frakten 318 kr medans andra leverantörer har mellan 59-189 kr?
Största anledning till att jag inte kommer köpa min nya dator hos er.

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fuskobot:

Vad har hänt med silverstone raven rv02 och varför kostar frakten 318 kr medans andra leverantörer har mellan 59-189 kr?

Komplett har sitt lager i Norge, därför är frakten dyrare. Jag kollar sällan i denna tråd men jag vet att det står här och har frågats om förut.

Permalänk
Medlem

Jag lade in en beställning igår men märkte inte att en av varorna skulle inte finnas på lager förrän den 27:e augusti. Jag betalade med kort men jag undrar bara om fakturadatumet sätts först när alla delar finns i lager? Jag tänker mest på att EVGA:s StepUp program är 90-dagar räknad från fakturadatumet och vill helst inte gå miste om dem 5-dagarna.

Edit: Nu har jag tittat lite närmare på era köpvillkor och såg följande:

Citat:

5.3 Såvida Komplett inte skriftligen medger annat skall kunden erlägga betalning mot postförskott. Vid beställning från Komplett hemsida finns även möjlighet till direktbetalning via Internetbank, samt betalning med svenska VISA- och Master Card-kort. Efter särskild kreditprövning kan betalning även ske mot faktura. Komplett utfärdar faktura på Leveransdagen.

Källa: Komplett.se

Stämmer det även för kortköp? Isf, om ni skickar varorna den 27:e så har jag fram till den 25:e november att registrera ett eventuellt StepUp hos EVGA.

Visa signatur

Asus P7P55D Deluxe | Intel Core i5 760 @ 2,8GHz | 8GiB DDR3-1600 | EVGA GTX 460 SC EE 1GB | Fractal Design Define R2 | Corsair TX 750W PSU | Windows 7 Pro 64-bit | 24" @ 1920*1200

Permalänk
Medlem

Lämnade in ett moderkort på RMA i kompletts hämtbutik sthlm förra veckan (det var DOA), ska man kunna se status på det ärendet på något sätt på hemsidan? Hittar iaf inget, kanske bara är att vänta på mail/telefon?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

La in en beställning på ett grafikkort idag 17:23.....nu 18:17 får jag ett mail med kollinummer........man har ju hört talas om snabbt packeterat men inte ens en timme efter beställning har man kollinummer

Kan bara säga att jag är imponerad hoppas posten har lika bra service

Tack komplett.se

Permalänk
Hedersmedlem

Hittade ett 8800GTS 320MB under fyndvaror för 2085kr.

Komplett.se - Gainward GeForce 8800GTS 320MB GDDR3,

Hur tänkte Komplett där?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Hur tänkte Komplett där?

Skynda skynda innan någon annan hinner före....

Visa signatur

Fractal Design Define 7 XL | Gigabyte X870E Aorus Elite WIFI7 | Ryzen 9950X3D | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Vengeance | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil | Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 | Seasonic Focus GX 1000W ATX 3.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staropramen:

Skynda skynda innan någon annan hinner före....

Jag är väldigt sugen på denna ^^

När får ni in fler 2gb varianter av gtx 460?
tex från zotac

Permalänk

Support/kundtjänst.

Beställde en splitter ny dator av er i augusti. Första dagen då den är ihopbyggd brinner mitt xfx-kort upp och jag kontaktar er support. Killen på support är övertygad om att Starcraft 2 har eldat upp mitt kort för att det inte finns någon fps cap limit i menyerna i Starcraft 2.
Han vägrar att skicka mig ett nytt kort med en gång, ber mig skicka in mitt xfx-kort och under tiden sätter jag in mitt gamla 4870 i burken.

Två veckor senare får jag ett nytt xfx-kort då det första kortet konstateras vara trasigt av supporten på komplett. Jag sätter glatt i det och märker att spelen hackar med jämna mellanrum när man spelat ett tag. Kör igång furmark och ser att kortet når 95 grader på bara en och en halv minut varefter gpu-z säger att det klockar ner sig till 550 core cklock vid 90 grader, för att klocka ner sig ända ner till 2d klocken 157 vid 95 grader.

Tar åter kontakt med support på komplett där jag beskriver problemet för en ny person. Jag beskriver att det klockar ner sig, blir ovanligt varmt, säger att jag har loggar som visar problemet från gpu-z samt screenshot från furmark. Han säger att 95 grader är onormalt mycket, han säger att han skickar mig ett powercolor kort istället med sluten kylning till skillnad från mitt xfx kort som har öppen kylning (varmluften skickas inte ut ur lådan), samt skickar mig en returfraktsedel för xfxkortet.

Får mitt powercolor som funkar galant, går aldrig över 71 grader i full load. En vecka senare får jag ett mail av supporten på komplett där de skriver att xfx-kortet körts i testbänk i 18 timmar, 90 grader, inga fel. Jag ringer kundtjänsten på komplett där jag talar om för personen ifråga att kortet klockar ner sig vid 90 grader, kollade ni frekvenserna? Nej säger han. Hur vet ni då att det fungerar felfritt? "Ja alltså vi satt inte vid kortet hela tiden, men det brann inte upp på 18 timmar furmark". Jovisst, men det klockar ju ner sig själv? Hur mätte ni frekvenserna?
Det visar sig att de inte gjort det då det inte stod i felbeskrivningen. Jag poängterar att jag inte har skrivit den, utan killen på supporten som jag satt i telefon med. Han säger att det redan ligger på posten.

Då frågar jag om vi inte kan lösa det så att jag behåller powercolor kortet och de behåller xfx kortet. Alla lådor är ju öppnade, men det går inte enligt snubben på kundtjänst. Då säger jag att jag vill häva köpet då han ber mig vänta ett ögonblick. Efter 2 minuter kommer han tillbaka och säger att jag inte kan göra det då de måste konstatera fel på samma kort 3 gånger eller 4 gånger på olika kort för att jag skall kunna häva. Då säger jag att jag har väl 14 dagars öppet köp? Visst säger han, men den tiden gick ju ut för länge sedan.

Då mailar jag min gpu-z log till supporten samt en screenshot av furmark som visar hur kortet klockar ner sig. Lördagen dagen efter får jag ännu ett mail där de säger att jag har kass kylning i min dator. Vilket är konstigt replikerar jag då det är ett splitternytt fractal design chassi (Komplett.se - Fractal Design Define R2 Black Pearl) och att cpun maxar 61 grader i load, powercolorkortet maxar 71 grader, mitt gamla 4870 maxar 80 grader i load. Alltså inte i närheten av de 95 grader som xfx-kortet når.

Varför bemöts man som gammal trogen kund på detta sätt av er kundtjänst/support?
Länk till screenshotten från furmark:
http://img844.imageshack.us/img844/5823/crapkort.jpg

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av qsx:

Fortfarande har ni inte ändrat ett dugg på Komplett PC. Ni sa här FÖRRA ÅRET att Komplett PC systemet skulle bli förbättrad rejält till höst (ingenting hände), sedan blev det till sommaren (fortfarande ingenting). Hur länge till? Var finns de?

Det har hänt en hel del på det området. Många av förändringarna som gjorts är ganska stora men inte särskilt synliga för kunden. Vi har utfört ganska stora uppdateringar på de bakomliggande systemen för hanteringen av Komplett PC. Just nu håller vi på för fullt med att testa diverse processorkylare för att framöver kunna erbjuda fler modeller än de standardkylare som följer med processorerna, en möjlighet som många kunder har efterfrågat.

Skrivet av Fuskobot:

För svar om våra fraktpriser hänvisar vi till tidigare inlägg i denna tråd.

Skrivet av M0rditz:

Jag lade in en beställning igår men märkte inte att en av varorna skulle inte finnas på lager förrän den 27:e augusti. Jag betalade med kort men jag undrar bara om fakturadatumet sätts först när alla delar finns i lager? Jag tänker mest på att EVGA:s StepUp program är 90-dagar räknad från fakturadatumet och vill helst inte gå miste om dem 5-dagarna.

Edit: Nu har jag tittat lite närmare på era köpvillkor och såg följande:

Stämmer det även för kortköp? Isf, om ni skickar varorna den 27:e så har jag fram till den 25:e november att registrera ett eventuellt StepUp hos EVGA.

Ja, det stämmer. Fakturan skapas först när vi skickar varan från vårt lager, oavsett om du betalar mot postförskott eller med kort.

Skrivet av anarkizt:

Lämnade in ett moderkort på RMA i kompletts hämtbutik sthlm förra veckan (det var DOA), ska man kunna se status på det ärendet på något sätt på hemsidan? Hittar iaf inget, kanske bara är att vänta på mail/telefon?

Ja, du kan se viss status för din retur under "Konto" och sedan väljer du ett alternativ under rubriken "Returansökningar" Har du ytterligare frågor är det bara att kontakta vår kundservice.

Skrivet av krrjon:

La in en beställning på ett grafikkort idag 17:23.....nu 18:17 får jag ett mail med kollinummer........man har ju hört talas om snabbt packeterat men inte ens en timme efter beställning har man kollinummer

Kan bara säga att jag är imponerad hoppas posten har lika bra service

Tack komplett.se

Härligt att du är nöjd med våra snabba leveranser, detta är en av fördelarna med vårt automatiska robotlager "autostore" Robotlager @ Komplett

Skrivet av ilstallione:

Hur tänkte Komplett där?

Det är korrigerat nu, tack för att du noterat detta.

Skrivet av MrPe:

Jag är väldigt sugen på denna ^^

När får ni in fler 2gb varianter av gtx 460?
tex från zotac

I dag har vi 2 modeller från Gainward i sortimentet men vi kommer troligtvis att ha fler i lager inom kort, vi återkommer med mer information kring detta.

Skrivet av Electrohead:

Beställde en splitter ny dator av er i augusti...

Vi beklagar att du upplever att vi behandlat ditt ärende felaktigt, jag har informerat vår kundservice om ditt inlägg, skicka ett mail till: kundombud@komplett.se så skall vi arbeta för att få en snabb lösning på ditt ärende.

Mvh // Erik J

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Komplett:

Det är korrigerat nu, tack för att du noterat detta.

Mvh // Erik J

Kortet är nu listat på strax under 1900kr vilket är alldeles för högt. Ni kanske skulle köra en manuell koll på fyndlådan just för att undvika priser som detta?
Har inget negativt att säga om Kpmplett men priser som på kortet i detta fallet känns helt enkelt inte seriöst

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.