Permalänk

RSS-flöde till IRC-bot?

Har spenderat större delen av kvällen att hitta en bra rss-addon till mirc men förgäves.

Det jag vill att scriptet ska göra, är att när nån skriver tex !news så dyker den senaste nyheten från rss-flödet upp i #kanalen

Låter inte som mission impossible, och dom script jag nått åt och testat har det alltid varit nått problem med. Och rss-flödet det handlar om, är självklart det här på sweclockers

//Tacksam för hjälp!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Eik: Finns det någon mer komplett lösning? Jag är inte så värst insatt i mIC-scripts och tar gärna ett färdigt script samt klient, så att säga. Om det finns.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
WiFi: Grandstream GWN7660 :: GWN7630LR :: GWN7662 :: GWN7660LR

Permalänk
Korsordsguru

Vill man sätta upp en "riktigt" irc-bot så är det nog eggdrop som gäller. Till eggdrop finns tusentals scripts och moduler att leka med, självklart ett antal rss-relaterade. T.ex. rss-synd - Project Hosting on Google Code. Nackdelen är väl att det tar en stund att konfigurera en eggdrop första gången. Eggheads.org - Main Index egghelp.org

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Eik: Finns det någon mer komplett lösning? Jag är inte så värst insatt i mIC-scripts och tar gärna ett färdigt script samt klient, så att säga. Om det finns.

Ingen jag vet om tyvärr. Isf är det nog någon eggdrop lösning som kommer kräva konfigurering.

Men det är verkligen inte mycket man behöver göra. Det står i kommentarerna på sidan olika förslag. Lägg någon timme på det så fixar du det nog och lär dig något på köpet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eik:

Ingen jag vet om tyvärr. Isf är det nog någon eggdrop lösning som kommer kräva konfigurering.

Men det är verkligen inte mycket man behöver göra. Det står i kommentarerna på sidan olika förslag. Lägg någon timme på det så fixar du det nog och lär dig något på köpet

Jo, satte upp ett par eggdrops dels på Windows och dels på Unix för ett par år sedan, kommer ihåg lite hur det funkar med TCL:s osv, kanske gör ett försök när det blir tid över. Tackar för tipsen btw.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
WiFi: Grandstream GWN7660 :: GWN7630LR :: GWN7662 :: GWN7660LR