Hjälp, ska köpa speldator för 6-7k

Permalänk
Medlem

Hjälp, ska köpa speldator för 6-7k

Hej, nu har grafikkortet på min gamla dator pajat igen så nu tänkte jag att man kanske skulle köpa sig en ny speldator.
Jag hade tänkt sätta ihop den själv men jag har aldrig gjort det förr. Jag har bytt hårddisk, grafikkort och satt i nya minnen i min gamla dator men utöver det har jag inte så mycket erfarenhet. Dock har jag läst ett par guider, så jag tror jag ska klara av det. Men å andra sidan blir det inte kul om man sitter där och inget startar. Tror ni att jag klarar av det?

Datorn ska helst klara WoW:Cataclysm och kanske Modern Warfare 2 på högsta inställningar och även klara av kommande spel som t ex Diablo 3, The old Republic, Guild Wars 2

Jag hittade en PC i delar på komplett.se i en passande prisklass: Komplett.se - PC i delar - Intel Core i5-650 Hur står sig detta paket?

Om man skulle sätta ihop ett annat paket på t ex Inet, kan jag då vara säker på att alla kablar, skruvar, kylpasta och allt som behövs följer med?

Det är alltså bara en dator jag ska ha. Inga högtalare eller skärm. OS har jag redan så det behövs inte heller

PS. Behöver man ett ljudkort till speldatorer?

Permalänk
Medlem

Här har du ett paket som duger!

Det blir sammanlagt Total: 7.319,75

Och, du behöver inget ljudkort! Det finns integrerat i moderkortet!

Visa signatur

Kanelbullar är goda.

Permalänk
Medlem

Ska sägas att WoW är CPU krävande.

Ska också sägas att gtx460 finns för 1500kr på inet

Permalänk
Medlem

Yes, men inet har varit segt för mig hela dagen, Därför jag drog fram delarna på komplett.

Visa signatur

Kanelbullar är goda.

Permalänk
Medlem

Du jag håller med, men det är nog värt att vänta. Då inet priserna är mycket bättre^^

Permalänk
Medlem

Jadå, men det står ju där vilka delar jag tycker han ska ha, jag valde i3an ist för i5an för annars hade itne priserna gått ihop på komplett! Men, om gtx 460 kostar 1500 på inet så kan han få en i5a med!

Visa signatur

Kanelbullar är goda.

Permalänk
Medlem

Ska kika på lite olika paket jag med, få se vad som är bäst. Men ditt paket är godkänt^^

Permalänk
Medlem

Eh varfan hittar ni ett GTX 460 1 g för 1500 på inet? finns inte?

Permalänk
Medlem

Det är inget 1gb, utan 768mb's det är typ 4-5 FPS skillnad mellan korten

Permalänk

Jag skulle satsa på en lite bättre processor om du ska kunna köra WoW maxat. jag har en oklockad i5 750 och jag kan köra maxat på allt förutom shadows. drar jag upp shadows så dyker fpsen REJÄLT.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

Shadows på WoW verkar extremt krävande så jag kommer nog inte ha det på ändå. Men en i5 låter bra. Hur prisvärt är detta grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se ?

Permalänk
Medlem

ja de e nog så billigt du kan få det, jag funderar på 2 sånna elr ett 470 som e bättre men dem säger ju att 1 gtx360 768 e lika bra nu typ me....så vette fan längre isåfall sprar man ju 1000 spänn om 470 om de skiljer bara nårra fps på allt.........xD vafan Helt fuckdup alla säger olika

Permalänk
Medlem

En fråga till: Kan jag snåla in lite genom att använda en dvd-brännare från min gamla dator?

Permalänk

Ja det kan du men.
Men en budget på 7 k tycker jag att du ska ta en phenom rigg istället.

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem

Har tittat runt och slängt ihop följande paket... Har dock ingen aning om det är bra/delarna kompatibla osv??

Asus M4A79XTD EVO DDR3 969 kr

500GB Western Digital Caviar Black SATA II 539 kr

Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 727 kr

Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC 1 990 kr

Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr 0 kr

Cooler Master 690 II Advanced 890 kr

Fractal Design Integra 500W 499 kr

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz 1 321 kr

Verktygskit för PC 195 kr

ESD handledsband 99 kr

Totalt: 7 229 kr

Finns det någonting jag kan komma undan med för ett billigare pris?

Permalänk
Medlem

Ett förslag...

Med detta förslag är du redo för att senare köpa ett till GTX 460 och köra SLI!

Samsung SH-S223C 22X DL Svart - Inet.se
Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se
AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz - Inet.se
Corsair 4GB (2x2GB) Value Select DDR3 1333MHz - Inet.se
Asus M4N75TDAMD - Inet.se
1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ - Inet.se
ESD - Armband Engångs Eurostat - Inet.se
Lian Li Lancool PC-K56, Svart, utan nätdel - Inet.se
Corsair TX 650W 80+ - Inet.se

Fri frakt: Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr - Inet.se

Köp absolut inget Verktygskit för PC!!!! Det enda som behövs egentligen är en stjärnskruvmejsel, men en avbitare och stripes/buntband är bra för snyggare kabeldragning!

Vill du spara en femhundring, byt grafikkort till Gigabyte GeForce GTX 460 768MB OC - Inet.se och hårddisk till 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ - Inet.se

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Det där verkade ju riktigt bra...Som sagt tänkte jag försöka använda min gamla dvd-läsare så -200kr.

Blev lite fundersam över chassit dock, verkar på recensionerna som att kablarna är väldigt korta??? Sen såg jag att Cooler Master chassit hade 3 medföljande fläktar, 1 mer alltså.

Dyrare också förstås men om kablarna inte räcker kanske det blir den ändå...

Permalänk
Medlem

Såhär ser kundvagnen ut nu:

Alltså bara chassit som fattas...skulle verkligen behöva lite råd angående det...