Permalänk

Ny HTC snart?

Jag är i stort behov utav en ny mobiltelefon och har länge funderat på HTC Desire.
Frågan är dock ifall Desire börjar bli lite out-dated vilket leder till att det är värt att vänta på nästa våg av nya mobiltelefoner eller bör man skaffa en nu? Några rykten eller annat som tyder på att det är något nytt på väg?

Tackar i förväg.

Permalänk
Medlem

Tips är att titta i forumet innan du ställer frågan, typ.
Det finns HTC Desire Z och HTC Desire HD. Sök på det.

Visa signatur

AMD Phenom II x4 @ 3,42GHz | Gigabyte GA-770TA-UD3 | A-Data DDR3 1333MHz 2x2GB | HD5750 1GB | WD CaviarBlack 640GB | FD Tesla 450W

Permalänk
Medlem

Dröjer nog ett tag innan de presenterar något nytt då de senast presenterade två nya lurar i onsdags...
HTC - Products - HTC Desire HD - Overview
HTC - Products - HTC Desire Z - Overview

Permalänk
Skrivet av keyser:

Dröjer nog ett tag innan de presenterar något nytt då de senast presenterade två nya lurar i onsdags...
HTC - Products - HTC Desire HD - Overview
HTC - Products - HTC Desire Z - Overview

Det där hade jag missat! Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

När dom har kommit ut så lär priset på desire sänkas också.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Har själv varit i köptankarna länge men väntade på just detta, HTC Desire HD, lagom snygg, inga fysiska knappar (on/volym)
Ny processor (45nm ist för 65, innebär lägre strömförbrukning b.la)
HTC sense är nimt också
Beställde en direkt.. lagom trött på min slöa och tråkiga iphone 3g.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Ja har suttit och väntat på de här x) Desire HD är lite för stor och klumpig anser jag men Desire Z är man ju supersugen på Synd bara att det är en så jädra ful färg :S Någon som vet om den kommer i nån annan färg en den gråa?? Tycker den ser såååå tråkig ut i grått.

Permalänk
Medlem

Lite offtopic, men iaf.

Jag har en Desire och har haft den sen den kom och måste säga att jag är besviken på den. Det är lite småbuggar här och där, men det största problemet med den är att den blir varm när man surfar och så startar den om sig random. Har läst om flera som har samma problem.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Hm ja varma blir dom flesta smartphones med en 1ghz cpu inget konstigt alls. Sen att den låser sig har inte varit med en enda gång att min låst sig, kör icke rootad och har kört utan problem sen i maj.

Permalänk
Medlem

Har en Desire och har nog aldrig varit mer nöjd med nåt jag köpt nånsin <3. Gudomlig skärm, grymt snabb och Android rockar! Både Z och HD verkar ju riktigt nice också, dock har dom "bara" SLCD. Visst, dom är säkert inte dåliga, men är iaf. glad att jag köpte en Desire när den hade OLED Förbättringarna i Sense verkar ju dock intressanta, hoppas verkligen vanliga Desire får det också :S

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte B660I AORUS PRO DDR4 + Intel i5 12600k + Noctua NH-U12S + Kingston FURY Beast DDR4 32GB 3200MHz + Inno3D GeForce RTX4060 + Samsung 970 EVO Pro 500GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raptor:

Har en Desire och har nog aldrig varit mer nöjd med nåt jag köpt nånsin <3. Gudomlig skärm, grymt snabb och Android rockar! Både Z och HD verkar ju riktigt nice också, dock har dom "bara" SLCD. Visst, dom är säkert inte dåliga, men är iaf. glad att jag köpte en Desire när den hade OLED Förbättringarna i Sense verkar ju dock intressanta, hoppas verkligen vanliga Desire får det också :S

Test mellan AMOLED och SLCD för den som är intresserad:
Brist på AMOLED-skärmar, Desire får en SLCD-skärm – vad föredrar du? [Jämförelse] | Swedroid

EDIT:
Här finns även Specs för de båda telefonerna, för den som inte orkar googla ;):
HTC lanserar nya telefoner – Desire Z och Desire HD | Swedroid

I övrigt blir det nog en Desire Z för min del, riktigt qwerty is the shit

Visa signatur

Min fotosida

LT: MacBook Pro 14" 16/512
Kamera kit: OM System OM-1 mk2 | M.zuiko 300mm PRO f4 | M.zuiko 12-40mm PRO 2 f2.8 | M.zuiko 60mm Macro f2.8 | M.zuiko 45mm f1.8 | M.zuiko 1.4x telekonverter

Permalänk
Medlem

Har HTC Desire HD och Desire Z lika bra och responsiv skärm även fast Z har tangentbord?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Har HTC Desire HD och Desire Z lika bra och responsiv skärm även fast Z har tangentbord?

Varför skulle skärmen på Z vara sämre för att den har tangentbord?
En bättre fråga är ju om HD och Z kommer vara bättre på multitouch än var den vanliga Desiren är

Visa signatur

Min fotosida

LT: MacBook Pro 14" 16/512
Kamera kit: OM System OM-1 mk2 | M.zuiko 300mm PRO f4 | M.zuiko 12-40mm PRO 2 f2.8 | M.zuiko 60mm Macro f2.8 | M.zuiko 45mm f1.8 | M.zuiko 1.4x telekonverter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raptor:

Man kommer inte tänka på det när man väl har den. AMOLED har bättre färgskala medans SLCD har högre upplösning då AMOLED inte har 480x800 som är utlovat.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag