Min dator stannar upp helt, hur kan man fixa detta? : (

Permalänk

Min dator stannar upp helt, hur kan man fixa detta? : (

Tjena allihop, har ett jäkligt irriterande problem. Jag lirar Starcraft 2 och helt random så stannar min dator helt upp och detta händer ofta. Det går inte att göra någonting förutom att trycka på reset knappen, ljudet hakar upp sig också. Detta är det enda spel som jag har haft problem med hittills.
Jag har: Geforce GTX 260 (uppdaterad) med AMD Phenom X4 940 processor.
Skulle vara extremt tacksam om någon kunde hjälpa, vill inget annat än att börja lira detta spel på allvar.
Tack!

// Danne

Permalänk
Medlem

värmeproblem?

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem.. eller hade.

Mitt hänger sig så fort jag har firefox och andra minnskrävande program igång, stänger jag av dem kan jag spela utan problem.

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem

Spelet suger ram minne, så stäng ner allt skit som kan tänkas dra så du har så mycket som möjligt ledigt.

Permalänk

Har Exakt liknande problem, det uppkommer någon gång mellan 15min-40min spelande. Har svårt att tro det är ram minnet som är mitt problem när jag har 6gb. Men undrar om det kan vara att datorn får för lite ström? Har ett 650w kraftaggregat som driver en quad processor och ett GTX480 kort. Men det tycker man väll det borde ska orka driva?

Permalänk
Medlem

Jag har testat haft igång spelet i Windowed mode samtidigt som jag kollar ramen.. och jag tycker inte de drar mycket ram alls, har 4gb i win 7 64.. min gissning går också på taskigt nätagg eller overklockning och otillräcklig kylning?.

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Medlem

Sänk grafikinställningarna, bör göra susen. Har gjort det för mig och flera

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Shaders till low gör problemet mindre men det försvinner inte. Kunde köra typ 8-10 SP-kartor/uppdrag utan att det hängde sig men sen började det igen.
Testat "alla" mjukvaru och hårdvarutrix (klocka ner, byta drivare, kolla temps, kolla ramminnet etc.etc.)

Denna sorts totalåsningar är så extremt störande.. hade det bara varit att starta om starcraft hade jag väl pallat men man tröttnar snart på att starta om hela datorn.

Permalänk
Medlem

Vad har du för system?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av swift89:

Vad har du för system?

Jag eller TS ?
Jag har Q6600 (2,4Ghz), 8800GT(klockat men har provat klocka ner till standard och under), 2GBram(lite men borde räcka?).

Alla andra spel jag kört funkar utan problem.

Permalänk

Provade att tanka ner de senaste nvidia drivrutinerna som kom ut för 10 dagar sedan men fortfarande samma problem. Det spelar inge roll vilken upplösning det är, har även provat att köra i en liten ruta i windows men datorn kraschar ändå efter ett tag. Alla andra spel fungerar perfekt

Permalänk

Hade tidigare ikopplat två skärmar till datorn, och det lustiga var att det slutade hänga upp sig från och med när jag drog ur ena skärmen(tv'n).

Permalänk
Medlem

Jag har också exakt samma problem med Starcraft II, spelet kan låsa sig närsomhelst under tiden man spelar.
Ibland kommer det upp efter 15 minuter, ibland kan man spela i flera timmar.

Jag har kollat ifall det kan vara värmen, genom att blåsa rent alla fläktar, öppna alla fönster i rummet och öppna frontluckorna för att få bättre genomströmmning på luft genom burken.
Det har INTE hjälpt. Felen uppkommer närsomhelst, och gärna flera gånger på raken när det väl händer.

Ska prova tipset att stänga av anslutningen till extraskärmen för att se vad som händer.

(Har Q6600 klockad till 3.42 ghz, 8800GT klockad version).

Inga andra spel låser sig.

Permalänk
Musikälskare

Låter som minnesfel

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?