Permalänk
Medlem

Bästa datorn för 9 910 kr?

Sådär det var nog sista uppdateringen....Vill gärna att något "proffs" kan kolla att alla delar här funkar med varandra. Vad är det som kan gå fel om jag använder annorlunda ram minnen.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tillägga att du har tagit DDR2 minnen istället för DDR3 som du kan hitta här Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 - Inet.se

Permalänk

använd skärmklippverktyget i windows 7, knappt så jag ser vilka komponenter du valt.

Permalänk
Medlem

Bra bygge, men nätagget är väldigt overkill. Om man vill kan man snåla ner på saker som chassi osv och istället köpa dyrare grafikkort, om det är önskvärt. Kanske eventuellt byta plattform till intel i5, vet dock inte vilket som är bäst för spel.

Edit: Bygg själv så sparar du 800kr!

Permalänk
Medlem

Stealthbomb. Problemet är att jag inte kan bygga en själv. Vill inte vara ett klant arsle som inte lyckas bygga ihop sin dator för 9k Varför jag har så bra nätagg e så jag slipper köpa nytt i framtiden

Permalänk
Medlem

Någon som vet ett billigare eller samma pris klass chassi som e större men snyggt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av prellenboi:

använd skärmklippverktyget i windows 7, knappt så jag ser vilka komponenter du valt.

Högerklicka och ta View Image(Visa Bild)

Permalänk
Medlem

Någon som tror att någon helt "datorbygg" okunnig kan bygga ihop den här datorn? för kan få den för runt 9.6k med gtx 470 kortet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxudd:

Någon som tror att någon helt "datorbygg" okunnig kan bygga ihop den här datorn? för kan få den för runt 9.6k med gtx 470 kortet...

Kan du högst troligen. Följ instruktionerna, om du är osäker fråga här eller läs guider online, glöm inte att avjorda dig själv genom att t.ex. ta på ett element eller köpa ett ESD armband och fästa.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxudd:

Jag byggde min första dator när jag var 13 det är som att koppla in en dvd i en tv bara med en himla massa sladdar men de flesta saker passar bara på en plats och om du nu är osäker på var någon sladd kan sitta kan du kolla manualer och sedan komma hit och fråga de snälla folket på swec

Permalänk
Medlem

hehe tack Är själv 13 år. hehe. Fyller bara rätt sent men e ung e 96a hehe. Ska uppdatera bilden nu så säg vad ni tkr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Bra bygge, men nätagget är väldigt overkill. Om man vill kan man snåla ner på saker som chassi osv och istället köpa dyrare grafikkort, om det är önskvärt. Kanske eventuellt byta plattform till intel i5, vet dock inte vilket som är bäst för spel.

Edit: Bygg själv så sparar du 800kr!

gjort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxudd:

Kolla youtube då blir det så lätt eftersom du ser exakt hur man ska göra, mycket lättare än manualer.
Lycka till!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Alla skruvar följer med chassit och ev. andra komponenter. Du behöver inga extra. Det viktigaste är att inte glömma montera moderkortdistanser.
https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

Ta 1333MHz minnen som dessa: Corsair 4GB (2x2GB) Value Select DDR3 1333MHz - Inet.se (Om du inte ska överklocka förstås) och sedan ett sånt här nätagg då det du har är overkill för systemet men inte tillräckligt för SLI : OCZ ModXStream Pro 600W - Inet.se

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Alla skruvar följer med chassit och ev. andra komponenter. Du behöver inga extra. Det viktigaste är att inte glömma montera moderkortdistanser.
https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

moderkort distanser? :0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxudd:

moderkort distanser? :0

Moderkortsdistanser är skruvar som sitter mellan moderkortet och chassit för att förhindra kortslutningar. Dessa ska skruvas i innan man skruvar i moderkortet, annars kan man råka kortsluta moderkortet.

Ifall du är osäker när du ska bygga; gör en lista med saker du ska göra och i rätt ordning så du inte glömmer något

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZiNikor:

Moderkortsdistanser är skruvar som sitter mellan moderkortet och chassit för att förhindra kortslutningar. Dessa ska skruvas i innan man skruvar i moderkortet, annars kan man råka kortsluta moderkortet.

http://archive.64bits.se/guider/pcbyggarskola/distans_nara.jp...

Ifall du är osäker när du ska bygga; gör en lista med saker du ska göra och i rätt ordning så du inte glömmer något

Tack! Men så jag ska skruva in dom i chassit så det blir hål? Ska man sen skruva in moderkortet i skruven?

Permalänk
Medlem

Det finns redan håll i chassit för distanserna men se till att du endast skruvar in distanser i de hål där det finns motsvarande hål på moderkortet. Annars kommer distanserna sitta mot baksidan av moderkortet och kanske kortsluta det i alla fall.

Du skruvar alltså fast distanserna i chassit, sen sätter du moderkortet över dem så du har distanser i alla hål i moderkortet. Då skruvar du in skruvar i varje distans genom moderkortet.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Skrivet av Wedes:

Det finns redan håll i chassit för distanserna men se till att du endast skruvar in distanser i de hål där det finns motsvarande hål på moderkortet. Annars kommer distanserna sitta mot baksidan av moderkortet och kanske kortsluta det i alla fall.

Du skruvar alltså fast distanserna i chassit, sen sätter du moderkortet över dem så du har distanser i alla hål i moderkortet. Då skruvar du in skruvar i varje distans genom moderkortet.

Precis, det är bara att jämföra med skruv hålen som är i moderkortet alltså!

Läs manualen noga bara så går det bra!

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Ta 1333MHz minnen som dessa: Corsair 4GB (2x2GB) Value Select DDR3 1333MHz - Inet.se (Om du inte ska överklocka förstås) och sedan ett sånt här nätagg då det du har är overkill för systemet men inte tillräckligt för SLI : OCZ ModXStream Pro 600W - Inet.se

Vadå klarar inte systemet av den? :S

Permalänk
Medlem

Undrar vad det skulle kosta för moderkortstillverkare att lägga med ett stansat papper med hålbilden för moderkortet färdig. Skulle ju vara väldigt svårt att göra fel då. Bara att se till att papperet passar i chassit med distanserna och sedan smälla dit moderkortet.

Ett papper kostar ju inte mycket och extrajobbet med stansningen väger säkert upp hanteringskostnaderna för reklamationer som beror på folk som monterat fel. Kanske till och med skulle vara värt det för exempelvis Inet och andra stora butiker att skicka med en sådan mall.

Permalänk
Medlem

Jag skulle kört på något liknande detta:

Anledningen till att jag tog korten från KFA2 är att de pumpar ut värmen ur chassit istället för att vispa runt den där inne. Du kan ju köra på dessa, men de trycker inte ut värmen ur chassit lika effektivt.

Du kan även byta ut nätagget mot något annat som du vill ha, men jag anser att det ovan är prisvärt, och ger utrymme för överklockning.
Likaså med processorkylaren. Det finns bättre, men den du hade valt är väldigt prisvärd, så jag lät den vara kvar i paketet.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

http://img340.imageshack.us/img340/5047/namnlslf.png

Anledningen till att jag tog korten från KFA2 är att de pumpar ut värmen ur chassit istället för att vispa runt den där inne. Du kan ju köra på dessa, men de trycker inte ut värmen ur chassit lika effektivt.

Du kan även byta ut nätagget mot något annat som du vill ha, men jag anser att det ovan är prisvärt, och ger utrymme för överklockning.
Likaså med processorkylaren. Det finns bättre, men den du hade valt är väldigt prisvärd, så jag lät den vara kvar i paketet.

Ojojoj... Riktigt bra.... Är inte ett 470 bättre? Anledningen att jag inte tar fractal design är för att dom ser så fuuula ut. Inte praktiska att ta med om man ska lana heller. Men med SLI kommer det ju bli 80grader i datorn. Äger i7 950 denna amd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxudd:

Vadå klarar inte systemet av den? :S

Klart systemet klarar av den men det är lite onödigt att köpa ett för starkt nätagg då det inte behövs och är dyrare.

Skrivet av Arginj:

http://img340.imageshack.us/img340/5047/namnlslf.png

Vad jag har hört så räcker inte 700W för GTX 460 SLI men är inte helt säker. Om du är helt säker så vet du mer än mig iaf och jag accepterar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxudd:

Ojojoj... Riktigt bra.... Är inte ett 470 bättre? Anledningen att jag inte tar fractal design är för att dom ser så fuuula ut. Inte praktiska att ta med om man ska lana heller. Men med SLI kommer det ju bli 80grader i datorn. Äger i7 950 denna amd?

GTX460 SLI är i princip det mest prisvärda du kan få i dagsläget. Piskar det mesta. Självklart är GTX470 i SLI bättre, men då kostar det desto mer. Okej, men byt ut lådan till en du anser lämplig för ändamålet.
i7 950 är bättre än denna, ja. Men med din budget skulle jag hellre lägga ner cirka 4000 på GTX460 SLI och en 955 eller 965 från AMD.

Några 80°C i datorn kommer det inte bli, däremot kommer grafikkorten att gå rätt varma, ja. Inget som inte några fler chassifläktar kan råda bot på dock.

Skrivet av Wedes:

Vad jag har hört så räcker inte 700W för GTX 460 SLI men är inte helt säker. Om du är helt säker så vet du mer än mig iaf och jag accepterar

Ja, det klarar GTX460 i SLI. Jag refererar till detta inlägg där Zcenicx, som ju är väldigt duktig, klart och tydligt redogör att så är fallet.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxudd:

hehe tack Är själv 13 år. hehe. Fyller bara rätt sent men e ung e 96a hehe. Ska uppdatera bilden nu så säg vad ni tkr!

Det är inte så svårt som det kanske verkar vara. Är själv 96:a och byggde min dator för ungefär ett år sedan. Bara du tar det lugnt och inte stressar så går det bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosen70:

Det är inte så svårt som det kanske verkar vara. Är själv 96:a och byggde min dator för ungefär ett år sedan. Bara du tar det lugnt och inte stressar så går det bra!

Realeaf! Bra då vet jag Behöver jag köpa något skruvkitt eller nåt sånt där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxudd:

Realeaf! Bra då vet jag Behöver jag köpa något skruvkitt eller nåt sånt där?

Nej, du får med alla skruvar med chassit.

Visa signatur