Hur löser vi klimatkrisen? Vi dödar dem som inte är övertygade.

Permalänk
Medlem

Hur löser vi klimatkrisen? Vi dödar dem som inte är övertygade.

YouTube - How to Cut Carbon Emissions

Jag trodde också att det var ett skämt först.

Sorry | 10:10

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

Det är ju ett skämt?

Permalänk
Entusiast

Det här går att läsa om skaparna från deras egna sida:

"An Englishman and Canadian, generally conservative, skeptical of AGW and the hippies that promote it.

For the story of my road to skepticism, read this.

The author of The Daily Bayonet has published an academic study and recently completed his first novel, for which he is currently seeking professional representation.

And he likes cats…"

About « The Daily Bayonet

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det här går att läsa om skaparna från deras egna sida:

"An Englishman and Canadian, generally conservative, skeptical of AGW and the hippies that promote it.

For the story of my road to skepticism, read this.

The author of The Daily Bayonet has published an academic study and recently completed his first novel, for which he is currently seeking professional representation.

And he likes cats…"

About « The Daily Bayonet

The Daily Bayonet är inte skaparna. De speglar bara videoklippet eftersom att det tagits ner från 10:10 efter protester.

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

Humor är väldigt individuellt. Något som är roligt för en person kan tyckas helt obegripligt för en annan.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

För att lösa klimatkrisen ska USA och Asien bombas! Effekterna blir att vi blir utan datorer billiga plastbilar billiga kläder osv

Permalänk

Humor kanske men budskapet blir ju konstigt. Ungefär som att klimatskeptikerna skulle göra en reklamfilm där de spränger isbjörnar.

Permalänk
Musikälskare

Fann det inte roligt, kändes mest som ett felsteg

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Det där är inte skepticism utan förnekande...

Ligger i ungefär samma kategori som förintelseförnekare.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Random-person:

Det där är inte skepticism utan förnekande...

Ligger i ungefär samma kategori som förintelseförnekare.

Hur menar du?

Det verkar ju bara vara ett dåligt skämt.

Permalänk
Medlem

Vad är det för idiot som startar en diskussionstråd utan diskussionsunderlag? Diskutera!

Kanske om det anti-sociala i att låtsas mörda sina meningsmotståndare i en reklamfilm och sedan bemöta kritik med en axelryckning ("Oh well, we live and learn."). Kanske om hur den allmänna uppfattningen av klimatlobbyn påverkas när de släpper en reklamfilm där de lever upp till stereotypen som motståndarna målar upp. Självparodi av högsta kaliber eller hybris? Kanske om hur barn kommer att påverkas när de ser reklamfilmen på TV eller bio.

Skrivet av nCredit04:

Humor kanske men budskapet blir ju konstigt. Ungefär som att klimatskeptikerna skulle göra en reklamfilm där de spränger isbjörnar.

Nej, det skulle snarare vara så att klimatskeptikerna avrättar Miljöpartister.

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fesen:

För att lösa klimatkrisen ska USA och Asien bombas! Effekterna blir att vi blir utan datorer billiga plastbilar billiga kläder osv

Ja, och gör vi det på enda sättet praktiskt möjligt, med kärnvapen så får vi kanske en nukleär vinter som också bromsar växthuseffekten!

Boo: Varför skriver du "klimatlobbyn"? Vilka avses? Om det är "miljömuppar" du menar är jag med (fast jag skulle vilja se en definition), men inte om du gör argumentationsfel av typen:

1) "Klimatlobbyn" vill bromsa AGW med skatter och förbud
2) Jag gillar inte skatter och förbud
3) Alltså är AGW fel

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Boo: Varför skriver du "klimatlobbyn"? Vilka avses? Om det är "miljömuppar" du menar är jag med (fast jag skulle vilja se en definition), men inte om du gör argumentationsfel av typen:

1) "Klimatlobbyn" vill bromsa AGW med skatter och förbud
2) Jag gillar inte skatter och förbud
3) Alltså är AGW fel

"Klimatlobbyn" var fel ord att använda. Jag var lite upprörd över vad som verkade vara enhälligt stöd för reklamfilmen bland klimataktivister. Jag har läst vidare och sett att klimatmänniskorna nu verkar vara splittrade om filmen. Om en miljömupp är en person som är mer känslo- än faktamässigt investerad i klimataktivism så tror jag att vi förstår varandra.

Självklart kan jag inte förneka att frigivningen av stora mängder växthusgaser som lagrats under många miljoner år kommer att påverka växthuseffekten. Det som fick mig att gå upp i varv är att reklamfilmen och dess skapare säger att diskussionen är över, att hundratusentals kommer att dö på något sätt och att det därför är okej att börja mörda människor som är i vägen för deras metod att rädda världen. Reklamfilmen och 10:10s uttalande om filmen gav tillsammans inget tolkningsutrymme om vad de menade.

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS