Permalänk

Problem med elaggregat?

Köpte igår en ny processor i5 670, lade dit den exakt som man skulle göra. Första felet var att alla fläktar började snurra men inget hände, kom bara "no signal" på skärmen.

Sen stack jag för ungefär tre timmar och när jag kom tillbaks och skulle koppla in strömmsladden i elaggregatet så slog den ut säkringen för hela mitt rum, kör med 10 ampers säkring i rummet, den slog ut säkringen varje gång jag försökte starta datorn.

Så vad kan vara fel?

Har följande setup:
Intel Core i5 760 före nya hade jag Core i3 530
Asus P7H57D-V EVO
2x2 GB Kingston 1333Mhz DDR3
ATI HD4850 512MB
160GB+1TB HDD
CoolerMaster GX 650W

Permalänk
Medlem

Kortslutning någonstans i rummet?

Visa signatur

AMD Phenom X4 965 @4GHz 1.5V | Asus 890GPA-UD3H | Corsair DDR3 4GB 1600 MHz | Radeon HD5770 XFX | Samsung Spinpoint F3 1TB | Fractal Design Define R3 | Fractal Design Integra 500W

Här sitter man och säger till alla att man ska citera.
Men vad gör man själv?

Permalänk

kollade det med men hittade ingen kortslutning någonstans, det lustiga är att det fungerade men efter tre timmar fungerade det inte och då var den helt orörd

Permalänk
Medlem

förvisso säkert inte nått med saken o göra..men sitter alla distanser rätt på moderkortet?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

distanserna är i skick ja

Permalänk
Medlem

Om säkringen går så är det allvarligt. Vad jag kan förstå så går inte säkringen när du inte har nätagget ikopplat? Isf testa med i3 processorn igen, och om säkringen går då.......

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Prova annan sladd till nätagg, prova annat nätagg.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk

Det var något fel i elaggregatet, var och bytte ut det till ett Corsair och fungerar finemang