SweClockers drop!

Hjälp! Min kompis tycker inte jag köpa ny PC, varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Förlåt, jag clarifyar mig.

* OS X klarar inte av mitt ljudkort, eller de flesta PCI-Ekort förutom Apogee
* Windows klarar av mitt ljudkort, och massor med andra ljudkort förutom typ apogeekort

* OS X klarar inte av de flesta integrerade ljudkort
* Windows klarar av de flesta integrerade ljudkort

* OS X klarar av ljudkorten som är integrerade i Macs
* Windows klarar av ljudkorten som är integrerade i Macs

Tack

Med en tydlig skillnad OSX hittar de kompatibla(Macar) ljudkorten automatisk(troligtvis), medans man får hämta de själva(för mig iaf) i Windows även om det försöker i god anda. Visst det är inget negativt med Windows massiva kompatibilitet av ljudkort, men de hittar inte alla automatiskt vilket OSX _borde_ göra för sina kompatibla ljudkort. Apple har alltså löst ett mjukvaru problem med att begränsa hårdvaran för att få det att fungera korrekt(i teorin i alla fall). Är det något fel med det, förutom att hårdvaran blir lite begränsad? Jag tycker inte det, även om det inte passar alla.

Permalänk
Avstängd

Det som är fel i kråksången är att det är Apple som dikterar villkoren, inte konsumenten som i Microsofts fall. Det enda de tänker på är en bra yield och att det ska vara ljud, inte bra ljud. Ljud förväntas och där med levererar Apple det, bra ljud vet bara ett fåtal vad det är och där med är det inte i deras intresse längre då endast en minoritet är beredda att betala för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Det som är fel i kråksången är att det är Apple som dikterar villkoren, inte konsumenten som i Microsofts fall.

Men det är ju just det där som har gjort apple (och dator-världen för den delen) till vad den är idag. Du borde ju vara tacksam för att Apple har gjort så

Quote av Steve Jobs för många år sedan:
How can I possibly ask somebody what a graphics-based computer ought to be when they have no idea what a graphic based computer is? No one has ever seen one before.

Permalänk
Medlem

Varför inte bara köpa datorn du länkat till och dualboota? Då kan du köra Windows 7 för spel och OSX för porr.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Det som är fel i kråksången är att det är Apple som dikterar villkoren, inte konsumenten som i Microsofts fall. Det enda de tänker på är en bra yield och att det ska vara ljud, inte bra ljud. Ljud förväntas och där med levererar Apple det, bra ljud vet bara ett fåtal vad det är och där med är det inte i deras intresse längre då endast en minoritet är beredda att betala för det.

Kråksång? O_o

Förklara vad Apple dikterar i OSX, som inte microsoft gör. Vad jag vet så finns det ingen begränsning i OSX förutom att det inte stödjer directx.

Sen bra ljud? Ljud är väll ytterst subjektivt, speciellt "bra" ljud då den perfekta ljudbilden du har föreställt dig kanske inte överens stämmer med grannens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Sen bra ljud? Ljud är väll ytterst subjektivt, speciellt "bra" ljud då den perfekta ljudbilden du har föreställt dig kanske inte överens stämmer med grannens.

Va snackar du om? Antingen är det bra eller dåligt ljud och det finns inget subjektivt med det.

Det samma gäller alla produkter i världen i alla områden. Om en sak är av dålig kvalitet går den sönder oftare och det är inte subjektivt hos användaren om hur kvalitetsbilden på varan är.

Om det är dåligt ljud så är det dåligt ljud. Det går att mäta och det går att höra.
Det är bara att du koverterar en låt från en CD till 42kbps och lyssnar. Då kan du höra att ljudet är DÅLIGT och hör du inte det så har det inget med din ljudbild att göra, då har du helt enkelt dålig hörsel.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd

Precis som Pimpim666 skriver, det finns två typer av kvalitativa ljud kan man väl säga. Bra och "bra". Det första är fastslaget bra ljud som i hans jämförelse ovanför medan "bra" ljud motsvarar den subjektiva delen av bra. Vi kan ta Metallicas senaste album Death Magnetic som exempel. Min åsikt är att musiken är bra medan andra tycker att det bara är oväsen, men ljudet är resultatet av en högst medioker produktion vilket faktiskt är fakta.

Citat:

Förklara vad Apple dikterar i OSX, som inte microsoft gör. Vad jag vet så finns det ingen begränsning i OSX förutom att det inte stödjer directx.

Förutom att det inte stödjer directx så ska alla program se ut och agera på ett visst sätt. Detta vet även du, kom inte och säg annat. Varför tror du att Adobe Flash fungerar så dåligt under OS X medan det fungerar bra mycket bättre i Windows? Det är Apples integrationspolicy, på gott och ont, som gör att de hyllas så mycket världen över. Det samma gäller även alla applikationer till iPhone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Varför tror du att Adobe Flash fungerar så dåligt under OS X medan det fungerar bra mycket bättre i Windows?.

Stever Jobs quote (om adobe):
“They are lazy. They have all this potential to do interesting things but they just refuse to do it. They don’t do anything with the approaches that Apple is taking, like Carbon. Apple does not support Flash because it is so buggy. Whenever a Mac crashes more often than not it is because of Flash. No one will be using Flash. The world is moving to HTML5,”
Källa: Här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Va snackar du om? Antingen är det bra eller dåligt ljud och det finns inget subjektivt med det.

Det samma gäller alla produkter i världen i alla områden. Om en sak är av dålig kvalitet går den sönder oftare och det är inte subjektivt hos användaren om hur kvalitetsbilden på varan är.

Om det är dåligt ljud så är det dåligt ljud. Det går att mäta och det går att höra.
Det är bara att du koverterar en låt från en CD till 42kbps och lyssnar. Då kan du höra att ljudet är DÅLIGT och hör du inte det så har det inget med din ljudbild att göra, då har du helt enkelt dålig hörsel.

Skrivet av Damodred:

Precis som Pimpim666 skriver, det finns två typer av kvalitativa ljud kan man väl säga. Bra och "bra". Det första är fastslaget bra ljud som i hans jämförelse ovanför medan "bra" ljud motsvarar den subjektiva delen av bra. Vi kan ta Metallicas senaste album Death Magnetic som exempel. Min åsikt är att musiken är bra medan andra tycker att det bara är oväsen, men ljudet är resultatet av en högst medioker produktion vilket faktiskt är fakta.

Förutom att det inte stödjer directx så ska alla program se ut och agera på ett visst sätt. Detta vet även du, kom inte och säg annat. Varför tror du att Adobe Flash fungerar så dåligt under OS X medan det fungerar bra mycket bättre i Windows? Det är Apples integrationspolicy, på gott och ont, som gör att de hyllas så mycket världen över. Det samma gäller även alla applikationer till iPhone.

Nu menade jag t.ex. typ av anläggningar t.ex b&w system där det är lite "varmare" och aningen färgat kan vara det perfekta ljudbilden för en medans en annan inte gillar det. Och bara för att det är färgat så behöver det inte vara en dålig sak heller om det är roligare att lyssna på.

Okej en till punkt förutom directx, men det "löser" ju ett "problem" så att programmen ser likadana ut och det blir lättare för användaren att hitta. Men bara för att Apple har valt att sätta dessa begränsningar så är det inte bara negativt, utan det finns även positiva effekter av detta t.ex att användaren hittar bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Tack

Med en tydlig skillnad OSX hittar de kompatibla(Macar) ljudkorten automatisk(troligtvis), medans man får hämta de själva(för mig iaf) i Windows även om det försöker i god anda.

Köper du en dator av Dell skickar Dell med drivrutiner. Köper du en dator av Apple skickar Apple med drivrutiner.
(:

Skrivet av nmc:

Visst det är inget negativt med Windows massiva kompatibilitet av ljudkort, men de hittar inte alla automatiskt vilket OSX _borde_ göra för sina kompatibla ljudkort. Apple har alltså löst ett mjukvaru problem med att begränsa hårdvaran för att få det att fungera korrekt(i teorin i alla fall). Är det något fel med det, förutom att hårdvaran blir lite begränsad? Jag tycker inte det, även om det inte passar alla.

Alltså, jag kan ju få in ett Xonar DX i min dator och få drivrutiner till Windows. Detta är absolut inte möjligt på OS X - vad är hårdvarubegränsningen?

Vi tar ett exempel - "superkompatibla" ljudkort är ljudkort som kommer med datorerna när du köper dem.
* "superkompatibla" ljudkort har drivrutiner automatiskt i OS X
* "superkompatibla" ljudkort har drivrutiner automatiskt i Windows

Sedan lägger vi till ett annat villkor - andra ljudkort.
* Större skaran av ljudkort funkar inte med OS X då drivrutiner inte finns. Undantag är Apogee.
* Större skaran av ljudkort funkar med Windows då drivrutiner finns. Undantaget här är Apogee då de ingått samarbete med Apple, typ.

Skrivet av HypeX:

“They are lazy. They have all this potential to do interesting things but they just refuse to do it. They don’t do anything with the approaches that Apple is taking, like Carbon. Apple does not support Flash because it is so buggy. Whenever a Mac crashes more often than not it is because of Flash. No one will be using Flash. The world is moving to HTML5,”

...med tanke på att Adobe höll på med 64-bit Photoshop för Mac i över ett år om jag minns rätt, tills Apple bestämde sig för att avstanna Carbon 64 bara så där...

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Köper du en dator av Dell skickar Dell med drivrutiner. Köper du en dator av Apple skickar Apple med drivrutiner.
(:

Alltså, jag kan ju få in ett Xonar DX i min dator och få drivrutiner till Windows. Detta är absolut inte möjligt på OS X - vad är hårdvarubegränsningen?

Vi tar ett exempel - "superkompatibla" ljudkort är ljudkort som kommer med datorerna när du köper dem.
* "superkompatibla" ljudkort har drivrutiner automatiskt i OS X
* "superkompatibla" ljudkort har drivrutiner automatiskt i Windows

Sedan lägger vi till ett annat villkor - andra ljudkort.
* Större skaran av ljudkort funkar inte med OS X då drivrutiner inte finns. Undantag är Apogee.
* Större skaran av ljudkort funkar med Windows då drivrutiner finns. Undantaget här är Apogee då de ingått samarbete med Apple, typ.

Okej, i see your point.

Sen kan vi lägga ner stridsyxan, orkar fan inte längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Okej, i see your point.

Sen kan vi lägga ner stridsyxan, orkar fan inte längre.

Nej nej, jag menade inte liksom som värsta debatten, utan försökte bara förklara drivarstödet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik Arvidsson:

Tycker du borde satsa mer på grafiken där är du tunn med ditt paket anars ser det bra ut.

Den överklockade 1gb varianten av 460 är väl ändå inte tunn? :S Har inte det kortet bäst pris/prestanda på marknaden?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av HypeX:

Haha jo, Adobe är minst lika envisa och tjuriga som Apple - säger absolut inget annat. Vad han säger ovanför är helt enkelt att de inte orkar anpassa sig efter Apples regler utan kör sina egna. Precis som Apple gör med andra ord. Flash fungerar bättre (riktigt bra enligt mitt tycke) i Windows och jag gissar att det beror på att där har Adobe fria händer. Oavsett om vi är på väg mot HTML5 eller ej så är det idag vi använder Flash. Dessutom tycker jag inte att Apple ska uttala sig om vad vi är på väg till, med tanke på deras val av processorarkitektur i nya Macbook Air så lever de snarare i gårdagen så länge som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Dessutom tycker jag inte att Apple ska uttala sig om vad vi är på väg till, med tanke på deras val av processorarkitektur i nya Macbook Air så lever de snarare i gårdagen så länge som möjligt.

Fast där är det Intel som konstiga, då de inte går att använda ett diskret grafikkort med de mobila i3:orna, tyvärr.

Permalänk

Jag ska först klargöra att jag inte stödjer någon av tillverkarna, båda Microsoft och Apple är onda i grund och botten och borde bojkottas, men vad har vi för val egentligen... Iallafall, har inte det senaste Windows 7 förbättrats på drivrutinsfronten? Min senaste stationära har fungerat felfritt utan att jag installerade några som helst drivrutiner. Jag tror till och med att jag saknade drivrutin till mitt grafikkort, ett ATI 4670, som oftast brukar vara den känsligaste komponenten. Funkade galant att spela och datorn var dessutom kopplad till TV:n.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt min första MAC(iMac 27") för ett par månader sedan. Den är på Blocket nu, aldrig mer!

Jag tänker sticka ut hakan och säga detta:

Dyr till förbannelse kontra den prestanda jag fick.

Går att spela typ 2% av alla spel, dessutom i usel upplösning.

I princip ingenting supporteras eller fungerar om inte Apple själva ligger bakom det. Vilket skämt. Apple skyller på att alla andra gör fel, aldrig dom, därför vägrar de supporta osv. Säg som det är istället Apple, ni har ett uselt operativ som inte klarar av det som krävs. Pinsamt agerande.

Lååååååångsamt jämfört med den PC du får för samma pengar.

OS-X = Vilken extrem besvikelse! Som gammal UNIX-nörd hade jag otroligt höga förväntingar, men det är skrattretande hur någon kan påstå att OS-X skulle vara ett bättre operativsystem än Win 7!! Helt ofattbart!

De som påstår att OS-X är så stabilt och bla bla lever nog kvar i tron att Windows 3.11 fortfarande är det primära operativsystemet från Microsoft. Släng 95,98,ME,XP och Vista åt skogen och testa Win 7 om ni aldrig gjort det kära MAC-älskare. Går inte att jämföra, det är klasskillnad numera på Microsofts operativ. Själv kan jag inte minnas att jag fått ett Windows 7 64-bitars att krascha senaste året. Mitt OS-X hade mer eller mindre dagliga krascher.

Jag är 36 år och har jobbat med datorer heltid sedan 1996, aldrig har jag stött på en större besvikelse. Till och med jag gick på deras nya reklam och hype.

Nu efter slängt pengarna i sjön känns det otroligt märkligt.

Jag förstår verkligen ingenting.

Ofattbart

Galet.

Visa signatur

14900K
5080
5070 Ti
9070 XT
3070

Permalänk
Skrivet av nmc:

Fast där är det Intel som konstiga, då de inte går att använda ett diskret grafikkort med de mobila i3:orna, tyvärr.

Vem är det som har tutat i er detta egentligen, detta argument dyker upp gång på gång. Det går alldeles utmärkt för alla andra laptoptillverkare.

Skillnaden på Arrandale(i3/5/7) och c2d är att stor del av nordbryggan sitter i cpu, minneskontroller, gpu etc. Det går ju alldeles utmärkt med diskret gpu i MBP.

Gjorde en snabbsökning på prisjakt, laptops med i3 + mobility eller geforce kort. 142 träff..

Bärbara datorer - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

No offence mot dig personligen men jag kände att det var dags att döda myten.

Permalänk

Personligare

En dator känns ju bra mycket personligare om man satt ihop den själv, inte minst om man får lite problem med det:P Därför tycker jag att det är roligast att själv bestämma vilka delar man ska ha och köpa dem där de är billigast.

Själv har jag alltid gillat windows operativsystem bättre än macs också. En sån basic sak som att manipulera filer är ju mycket skönare i windows.... men det går väl att installera windows 7 på mac datorer nu.. så välj och vraka.

en sak till.... steve jobs is a douche, han är duktig, but still a douche

Permalänk
Skrivet av SpaceAce:

Jag har precis köpt min första MAC(iMac 27") för ett par månader sedan. Den är på Blocket nu, aldrig mer!

Jag tänker sticka ut hakan och säga detta:

Dyr till förbannelse kontra den prestanda jag fick.

Går att spela typ 2% av alla spel, dessutom i usel upplösning.

I princip ingenting supporteras eller fungerar om inte Apple själva ligger bakom det. Vilket skämt. Apple skyller på att alla andra gör fel, aldrig dom, därför vägrar de supporta osv. Säg som det är istället Apple, ni har ett uselt operativ som inte klarar av det som krävs. Pinsamt agerande.

Lååååååångsamt jämfört med den PC du får för samma pengar.

OS-X = Vilken extrem besvikelse! Som gammal UNIX-nörd hade jag otroligt höga förväntingar, men det är skrattretande hur någon kan påstå att OS-X skulle vara ett bättre operativsystem än Win 7!! Helt ofattbart!

De som påstår att OS-X är så stabilt och bla bla lever nog kvar i tron att Windows 3.11 fortfarande är det primära operativsystemet från Microsoft. Släng 95,98,ME,XP och Vista åt skogen och testa Win 7 om ni aldrig gjort det kära MAC-älskare. Går inte att jämföra, det är klasskillnad numera på Microsofts operativ. Själv kan jag inte minnas att jag fått ett Windows 7 64-bitars att krascha senaste året. Mitt OS-X hade mer eller mindre dagliga krascher.

Jag är 36 år och har jobbat med datorer heltid sedan 1996, aldrig har jag stött på en större besvikelse. Till och med jag gick på deras nya reklam och hype.

Nu efter slängt pengarna i sjön känns det otroligt märkligt.

Jag förstår verkligen ingenting.

Ofattbart

Galet.

Oj. Hur hände detta?

Jag har en Macbook pro och har *aldrig* upplevt nåt av ovanstående.
Det måste ha varit nåt seriöst fel på din imac.

Spel: Spel funkar inte lika bra som i Win - helt sant. Men det går. Jag spelar NFS MostWanted med allt på max rätt laggfritt på min burk. Men macar är inte några spelburkar, det stämmer.

Långsamt jämfört med Win 7: Jag upplever min mac som bra mycket snabbare än min Winpc (ska den ju vara om man ser på vad de har kostat). Men jag upplever att jag får ungefär lika mycket "pang för pengarna" i båda fallen. Något lite övervikt för macen, kanske.

UNIX: Du missade helt MacPorts verkar det som. Jag kör VIM och JOE rätt frekvent i X11, funkar utmärkt. *Alla* unix-program jag hittills testat funkar klockrent (har inte testat så många dock, 20-30 st kanske).

Stabilitet: OS X är lika stabilt som Win7, upplever jag det som. Nån gång har det hängt sig, det har min Win7 x64 också. Tycker inte det är nåt större problem i nåt av fallen.

Jag har jobbat med datorer sen -90 (på alla möjliga sätt, i varierande miljöer) och har *alltid* prioriterat Mac OS. Oftast har det varit bättre för det jag behöver, men inte alltid. Linux-distar har sin charm, jag har använt en del olika under åren, men när man inte orkar fippla runt och skriva en egen drivis för att tex. få trådlöst nätverk, ljud eller liknande är det skönt att öppna macen. Windows har oftast varit det sämsta operativsystemet (förutom till spel, då), men med Win7 är MS helt med på banan igen tycker jag. Jag föredrar fortfarande OS X och jobbar snabbare i OSX än i W7, men det beror nog mest på en enskild faktor:

Vanans makt är stor.
Det kanske är så för dig också?

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Skrivet av penna_ha:

Nej, det är operativsystemet och byggkvalitén.

kvalité tror jag knappast det är, efter en 3 år gammal imac går kondingar sönder. Så kvalité tvivlar jag på att de e så mkt utav

men däremot är ju OS rätt ok men inget man spelar på

mac är överdrivet dyrt (man kan få en PC med bättre prestanda för 70% av mac:ens pris)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk

Jodå det går att spela på en mac det blir bara, dyrare.
OM du har en mac pro så kan du grotta lite mer själv än om du har en imac men endå macen är ju byggd för att vara
så mycket som möjligt att man inte ska behöva peta och ha sig.
Den är gjord för att hålla, läste att genomsnittlig livslängd för en mac är cirka 16.5 år
Daska till en ny quad xeon med nått fint Atikort så kan du spela spel från alla platformarna.
Dessutom är den snygg och så är kvaliteten mycket högre.
En 9år gammal mac har fortfarande bättre design och bättre kompatibiletet än min nya pc. dock så är inte pcn min den e påtvingad pga utbildning. Dessutom så är ju faktum att alla som säger att mac e dåligt har aldrig ägt någon.
Jag kör båda platformarna, och är just nu ute efter att bygga en enklare gaming dator. visst har man pengarna så kan man köpa en mac pro.
Jag har en Pc för gaming och en bärbar mac när det ska funka.
Bara för att jag inte orkar hålla på med 2 datorer som inte vill fungera. utan om jag får problem med pcn, och när jag har löst detta så sätter jag mig bara vid macen och njuter av hur problemfri den är.
Macen har jag inte haft något problem med än, min windows pc krashade efter 3 veckor utan nämnvärt användande.
Det är en smaksak. vad mam vill ha.
men eftersom du gamar. så köp PCn. och om du någon gång i framtiden behöver köpa en laptop, köp en mac.

Och NEJ jag hatar inte PC!

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av swinto538:

Den är gjord för att hålla, läste att genomsnittlig livslängd för en mac är cirka 16.5 år

Det är däremot inte livslängden på Seagatehårddisken, eller ati/nvidiakortet.

Skrivet av swinto538:

Daska till en ny quad xeon med nått fint Atikort så kan du spela spel från alla platformarna.

Problemet är att den dator kostar runt 30 lax och är fortfarande långsammare än min ett år gamla niotusenkronorsdator.

Skrivet av swinto538:

Dessutom är den snygg och så är kvaliteten mycket högre.

Snyggare? Absolut! Kvalitén "mycket högre"? Nej, endast på chassit skulle jag tro.

Skrivet av swinto538:

En 9år gammal mac har fortfarande bättre design och bättre kompatibiletet än min nya pc. dock så är inte pcn min den e påtvingad pga utbildning. Dessutom så är ju faktum att alla som säger att mac e dåligt har aldrig ägt någon.

En PowerMac för 40,000 kr från 2006 har sämre kompatibilitet än min flickväns laptop för 5000 kr från cirkus 2002-2003. Laptopen kan köra Windows 7, PowerMacen kan inte köra Snow Leopard.
[QUOTE="swinto538;10476636"]
Jag kör båda platformarna, och är just nu ute efter att bygga en enklare gaming dator. visst har man pengarna så kan man köpa en mac pro.

Skrivet av swinto538:

Och NEJ jag hatar inte PC!

Det vet vi, då en Mac är en PC.

Visa signatur

Permalänk

En rätt bra sammanfattning av för- och nackdelar med en Mac hittade jag på Anandtechs sida (kommer från deras test av MBP 15") Min fetstil. Jag håller med om det mesta utom att det är bättre att köpa en Dell... - En asus däremot kan lätt vara ett bättre val.

The new model isn't without its drawbacks however. The most obvious of which being price. At $1799, even the cheapest 15-inch MacBook Pro is very expensive. You're paying for the design, build quality and ultimately the right to use OS X. If those things don't matter to you (particularly the OS X item) then you'd be much better off with an ASUS or Dell. The only consolation here is that the 2.4GHz Core i5 is fast enough if you thought the previous generation was quick. While I'm not sure about the 2.53GHz Core i5, the i7 is definitely worth it if you plan on keeping the machine for a while. I originally stated that I didn't believe the i7 to be worth the upgrade. Since then I managed to get my hands on an i7 system and noted its greater-than-expected performance; my conclusion has been updated to reflect that. The 22% increase in total system cost comes with a 11 - 15% increase in performance in most CPU intensive applications thanks to the extra clock speed and cache.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Många skriver MAC i tråden när det heter Mac. MAC är något helt annat!

Förlåt jag kunde inte låta bli

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)